מטוסי קרב - כמה שאלות - עמוד 9 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מטוסי קרב - כמה שאלות


mrsph666

Recommended Posts

ה-F-16 הוא יותר מטוס תקיפה לטווח ארוך בעל יכולת להגנה עצמית. זאת אחת המטרות שחיל האוויר החליט לקנות עוד F-16I במקום F-15I - ביצועים דיי דומים בקרבות אוויר, מערכות איכותיות ל-2 המטוסים ומחיר הרבה הרבה יותר זול ל-F-16.

בכללי, חילות האוויר של ארה"ב וישראל בנויות על המרכיב האיכותי בשילוב המרכיב הכמותי. עד עכשיו זה היה בעיקר F-16 ו-F-15 כאשר האף 16 הוא המרכיב הכמותי והאף 15 הוא המרכיב האיכותי.

כך יהייה גם בעתיד כאשר האף 22 יהייה המרכיב האיכותי וה-JSF המרכיב הכמותי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 265
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

לפי מה שאני זוכר, לפני כמה שנים הייתה תחרות בין שתי חברות (כנראה "בואינג", ו"לוקהיד מרטין") על המטוס הבא של ארצות הברית.

היו תכניות על המטוסים ב"נשיונל ג'יאוגרפיק", ו"דיסקברי".

לפי התוכניות לשני המטוסים הייתה יכולת נחיתה והמראה אנכית, ולשניהם יכולות תמרון מעולות.

אני כבר יודע שה-JSF זכה, אבל לא זכור לי מי היה המטוס השני, ולמה ה-JSF זכה במכרז.

וגם לאילו חברה השתייכו כל אחד מהמטוסים.

אשמח לתשובה, בתודה מראש. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הJSF היה השם הכללי של התוכנית

לבואינג היה את הX32 ללוקהיד מרטין היה את הX35

הסיבה העיקרית לזכיותו של הX35 הייתה היכולת להמריא ממסלול קצר, לעבור לעל קולי בלי מבער ולנחות אנכית בטיסה אחת, דבר שבאוינג לא הצליחו לבצע עד תאריך המכרז

המטוס שלהם הצליח לנחות אנכית רק כאשר הופשטו ממנוע חלקים מסויימים שהיו חיוניים לטיסה על קולית ללא מבער

כשהX35 זכה שונה שמו לF35

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה קורא לפליי ביי וייר, ההתקדמות הכי גדולה שנעשה אי פעם בתעופה, "פיצר"??!?!

קצת הגזמת... זה לא בדיוק "ההתקדמות הכי גדולה"... זה מערכת טייס אוטומטי משוכללת (לפי מה שאני הבנתי), עם דיוק ויציבות מאוד גבוהים בטיסה... אבל יכול מאוד להיות שאני מפספס משהו... פעם אחרונה שקראתי על זה הייתה לפני איזה 6 שנים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אני לא מבין ממש הרבה חוץ מהאימרה הידועה היא שחיל האוויר שלנו הוא אחד הטובים בעולם...

טוב אז אני שואל רק עלינו מה הכח האווירי של לעומת צבאות הרב.

ומה הפער ביננו לבין האמרקאים-רוסים-ברטיים וכו'..

טייס קרב ענה פעם את התשובה הזאת ,אז ככה :הטייסים הרוסים טסים משהו כמו 20-30 שעות בשנה שזה ממש לא מספיק לכלום,

יש להם כמה טייסים מעולים שמופיעים בתצוגות האוויריות וזהו,כל השאר לא ממש רציניים.

האמריקאים טייסים טובים אבל יש להם כל כך הרבה טייסים כך שיש החל מלא טובים ועד מעולים ,

לשאלה מי יותר טוב בהשוואת הטובים ביותר שלהם לשלנו הוא אמר שקשה להחליט.

לזה שאמר שהמטוסים הרוסיים יותר אמינים ,אז זהו שזה לא בדיוק האמינות שמחזיקה אותם באוויר ,פשוט אין כסף לטיפולים אז פשוט טסים עד שמשהו נשבר,

הם מוכרים טיסות לקהל הרחב בכדי שיהיה כסף לתחזוקה, ואל תשכח שהם הרבה פחות מתוחכמים כך שיש פחות דברים שמתקלקלים.

הMIG 29 מתחרה בF15 ולא בF16.

צבא ארה"ב ערך הדמיות בין MIG29 ל F15 ,הוא בדק כמה פעמים יש יירוט בזמן נתון לכל מטוס ,לפי הנתונים שעל הנייר (הצהרות היצרנים) למיג היה יתרון אבל כשביצעו סימולציות ראליות הF15 הוביל ,אסור לשכוח שמאז הMIGים והסוחויים רק מתיישנים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה ממש לא בכיון

פליי ביי וייר בעצם אומר שהג'וי סטיק לא מחובר פיסית לכנפיים ע"י מערכת מכנית או הידראולית, אלא ע"י מיכשור אלקטרוני שמחובר למנועים חשמליים

זה בעצם מאפשר לכל אחד להיות טייס, מכיוון שלא צריך להיות חזק במיוחד כדי להטיס את המטוס זה אמין יותר יציב יותר ומאפשר אופציות שלא חשבו עליהם לפני זה כמו תיקונים עדינים לטיסה מבלי להזיז את הג'ויסטיק

פליי ביי וייר הוא מה שמאפשר להטיס את כל ענקי השמיים של ימינו, תשאל כל טייס של ג'מבו והוא יגיד לך שזה כמו להטיס סצנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טייס קרב ענה פעם את התשובה הזאת ,אז ככה :הטייסים הרוסים טסים משהו כמו 20-30 שעות בשנה שזה ממש לא מספיק לכלום,

יש להם כמה טייסים מעולים שמופיעים בתצוגות האוויריות וזהו,כל השאר לא ממש רציניים.

האמריקאים טייסים טובים אבל יש להם כל כך הרבה טייסים כך שיש החל מלא טובים ועד מעולים ,

לשאלה מי יותר טוב בהשוואת הטובים ביותר שלהם לשלנו הוא אמר שקשה להחליט.

לזה שאמר שהמטוסים הרוסיים יותר אמינים ,אז זהו שזה לא בדיוק האמינות שמחזיקה אותם באוויר ,פשוט אין כסף לטיפולים אז פשוט טסים עד שמשהו נשבר,

הם מוכרים טיסות לקהל הרחב בכדי שיהיה כסף לתחזוקה, ואל תשכח שהם הרבה פחות מתוחכמים כך שיש פחות דברים שמתקלקלים.

הMIG 29 מתחרה בF15 ולא בF16.

צבא ארה"ב ערך הדמיות בין MIG29 ל F15 ,הוא בדק כמה פעמים יש יירוט בזמן נתון לכל מטוס ,לפי הנתונים שעל הנייר (הצהרות היצרנים) למיג היה יתרון אבל כשביצעו סימולציות ראליות הF15 הוביל ,אסור לשכוח שמאז הMIGים והסוחויים רק מתיישנים .

מאיפה הבאת את זה שטייסים רוסים נמצאים 20-30 שעות באוויר? אתה מודע לזה שזה אפילו לא נשמע אמין? אבא שלי הייה בחיל האויר ברוסיה והוא אמר לי שהם עוברים כמה מאות שעות טיסה בשנה...

אתה ממש לא בכיון

פליי ביי וייר בעצם אומר שהג'וי סטיק לא מחובר פיסית לכנפיים ע"י מערכת מכנית או הידראולית, אלא ע"י מיכשור אלקטרוני שמחובר למנועים חשמליים

זה בעצם מאפשר לכל אחד להיות טייס, מכיוון שלא צריך להיות חזק במיוחד כדי להטיס את המטוס זה אמין יותר יציב יותר ומאפשר אופציות שלא חשבו עליהם לפני זה כמו תיקונים עדינים לטיסה מבלי להזיז את הג'ויסטיק

פליי ביי וייר הוא מה שמאפשר להטיס את כל ענקי השמיים של ימינו, תשאל כל טייס של ג'מבו והוא יגיד לך שזה כמו להטיס סצנה

בדיוק מה שאמרתי ;D

שמע, זה משהו שהיו צריכים להמציא שלב כלשהו... אמנם זה חשוב, אבל ממש לא "המצאת המאה"...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

למעשה FBW זה מערכת בה מחשב מטיס את המטוס והטייס רק משדר פקודות למחשב (ממש כמו גויסטיק ל PC) ובמידה והמחשב חושב שהפקודה ניתנת לביצוע במגבלות הטיסה שהוגדרו לו אז הוא יבצע את זה.

וכעת לוויכוח היסודי - יש בעיה בהשוואת מדורות שונים שתוכננו למשימות שונות

כפי הידוע לכם "מישהו" מזמין בד"כ מטוס במכרז ונותן דרישות מסוימות - לדוגמא מטוס לחיל הים לעליונות אוירית או מטוס רב משימתי לכל מזג אויר לחיל האויר.

לפי הדרישות מתוכננים מספר אבות טיפוס ואח"כ מחליטים את מי לייצר.

את ה F-14 הזמין USAF, חיל האוויר האמריקני בסוף שנות ה 60 (כן כן) ובשנת 1972 יצאו המטוסים הראשונים. היעוד היה מטוס לעליונות אווירית, כלומר מפיל מקצועי. כמובן ש F-15I שיוצר בשנות ה 2000 מכיל ציוד חדש ומודרני ומנועים חדשים וחזקים יותר מאלה של שנות ה 70 אבל בכל זאת זה מטוס זקן עם תכנון מיושן - אבל עדיין כוחו במותניו והוא כיום חוד החנית של חיל האויר הישראלי. ה F-15 הוא מאותם בודדים שלפעמים יוצאים מאוד מוצלחים (יותר ממה שהתכוון היצרן) והוכח כבעל שרידות מופלאה ותכונות טיסה טובות מאוד וכן מתאים גם למשימות תקיפה.

את ה F16 הראשונים מסרו בשנת 1979 שזה אומר תכנון של שנות ה 70 (כלומר עשור לאחר ה F-15) והמטוס יועד לריבוי משימות מיסודו - קריא, תקיפה, עליונות אווירית וסיוע לכוחות קרקע. צריך להבין שמטבע הדברים מטוס לא יכול להיות טוב בהכל ולכן ה F-16 לא טוב כמו ה F-15 בקרבות אויר אבל קרוב מאוד אליו. ה F-16 גם הוכח כמטוס אמין ומוצלח.

דגמי A,C חד מושביים ו B,D דו מושביים ונועדו לתקיפה (והדרכה).

שוב, הדגמים החדשים מכילים רכיבים חדשים ושיפורים רבים אבל עדיין המטוס בוגר.

ה F-22 תוכננן בשנות ה 90 ומתוכננן להיות ביצור עד 2013, זה מטוס חדיש שנועד להחליף את ה F-15 המתיישן. אני לא טסתי ב F-22 (ולמעשה גם לא באחרים) אבל אם הייתי צריך להמר הייתי שם את הכסף על F-22 בקרבות אויר.

שוב, מדובר על שונים מדורות שונים וההשוואה קצת בעייתית.

ובכל זאת F15I ו F16 C,D,I הם עמוד השדרה של ח"א שלנו לשנים הבאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאיפה הבאת את זה שטייסים רוסים נמצאים 20-30 שעות באוויר? אתה מודע לזה שזה אפילו לא נשמע אמין? אבא שלי הייה בחיל האויר ברוסיה והוא אמר לי שהם עוברים כמה מאות שעות טיסה בשנה... בדיוק מה שאמרתי ;D

שמע, זה משהו שהיו צריכים להמציא שלב כלשהו... אמנם זה חשוב, אבל ממש לא "המצאת המאה"...

אני מדבר על ההווה ולא על העבר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"היו צריכים להמציא את זה"? איזה מן טיעון זה?

זו ההתפתחות הכי גדולה בתחום התעופה נקודה

בלי זה אי אפשר לעשות סיבובים בג'י גבוה בלי להיות סופר מן, הג'ויסטיק פשוט יקרע מהיד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"היו צריכים להמציא את זה"? איזה מן טיעון זה?

זו ההתפתחות הכי גדולה בתחום התעופה נקודה

בלי זה אי אפשר לעשות סיבובים בג'י גבוה בלי להיות סופר מן, הג'ויסטיק פשוט יקרע מהיד

שוב, אין ספק שזה פיתוח חשוב, אבל הוא לא הרבה יותר חשוב מאמצעים לראייה לילה או מערכות ...

אני מדבר על ההווה ולא על העבר

גם היום זה לא נשמע הגיוני שטייס עם 30 שעות טיסה שנתיות יהייה אחראי על ההגנה של מדינה מסויימת... אפילו ערבים טסים יותר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הטייסים היהודים לא היו יותר טובים בגלל הגן היהודי המשובח, פשוט היינו מתאמנים הרבה יותר.

בכל מקרה בשנים האחרונות חיל האוויר שלנו התחיל להתאמן כמו חילות האוויר של כל מדינות המערב והרמה בהתאם, אנחנו ברמה של כל חילות האוויר המערבים, בעבר היינו הרבה יותר טובים מכל השאר כי התאמנו הרבה יותר.

הסיבות הן שמתאמנים הרבה ואימונים מורכבים: 1. מאבדים . 2. זה עולה הרבה כסף. 3. לא צפויה מלחמה בקרוב.

בקשר למספרים, טייס בחיל אוויר מערבי נניח טס 100-200 שעות שנתיות, פעם בישראל היו מגיעים ל350, היום כמו כולם...

בקשר למיגים, מה שאני ההבנתי שהם מהירים יותר ופוניום יותר טוב, אבל ההיתרון הטכנולוגיה והמכמ"ים, טילים וכל הדברים הטכנולוגיה בFאים יותר מתקדם אז הם מנצחים בסופו של דבר, תקנו אותי אם אני טועה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא טייסים יהודים אלא טייסים ישראלים והם טובים פשוט כי תהליך המיון שלנו הוא שונה משאר העולם,

רק הבריאים והחכמים ביותר מסיימים.(כמובן שיש עוד כמה תכונות נדרשות אבל זה הבסיס)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא טייסים יהודים אלא טייסים ישראלים והם טובים פשוט כי תהליך המיון שלנו הוא שונה משאר העולם,

רק הבריאים והחכמים ביותר מסיימים.(כמובן שיש עוד כמה תכונות נדרשות אבל זה הבסיס)

ההבדל הוא שפה אתה לא יכול "להתקבל" לטיסה על f-16 אלא אם נמצאת מתאים בגיל מאוד צעיר ע"י הצבא להיות טייס ,

בארה"ב אפשר להתנדב לחיל האויר דבר שלפי מה שידוע לי אי אפשר כאן - עוד פעם רק אם אתה מתאים...

ובכללי מיונים מטורפים שרק בן אדם קרוב לשלמות עובר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...