מה ההבדל בין 4 יחידות ל5 במטמטיקה? - עמוד 2 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה ההבדל בין 4 יחידות ל5 במטמטיקה?


VeR-MaN

Recommended Posts

  • תגובות 46
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

זה עדיף מהמיקוד של 3 יחידות,

שם הורידו את הספרה 2 בכלל, אז הם לא יכלו לעשות את שאלון 002 !

אני באמת שלא רואה סיבה למה לא לעשות 5

אולי זה דורש יותר השקעה, אבל זה תלוי באנשים

אם אתה לא צריך להשקיע יותר מדי בשביל זה, אין סיבה לא

לעשות את זה, כי בדר"כ תסיים עם ציון יותר טוב (בשקלול עם הבונוס)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מתמטיקה זה המקצוע עם אחוז הנכשלים הכי נמוך בבגרויות בארץ.

זה מקצוע שאם אתה פותר מספיק תרגילים אז אי אפשר "להפתיע" אותך במבחנים/בגרויות, כי אין יותר מידי סוגים של שאלות לכל נושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמישהו שלומד 5 יח"ל מטמטיקה וכרגע נשאר לו רק את שאלון 007, אני יכול להגיד בביטחון ש 5 יח"ל הם לא מה שכולם גורמים להם להראות..

הרבה אנשים חושבים שזה אחד מהמקצועות הקשים ביותר עלי אדמות, אבל כל עוד מבינים את הבסיס ומתחילים לתרגל (והמון), אפשר לעבור את הבגרות ועוד עם ציון טוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבדל עצום....

אם אתה מעונין בכאב ראש ענקי,בהשקעה אינסופית מטורפת,וברמה גבוהה-לך על 5 יחידות

אם לא,אז לך על 4

לטעמי-היחידה הנוספת לא שווה את המאמץ... [ושלא תתפוס אותי לא נכון-אני ב-5 יחידות ואני אומר לך את זה מנסיון,אני מצטער שלא הלכתי על 4 יחידות]

בסופו של דבר זה הולך ככה:

4 יחידות עושים 3 שאלוני בגרות

שאלון 003 [שאלון משותף עם 3 יחידות],שאלון 004,ושאלון 005...[השאלון הכי קשה של 4 יחידות הוא 005]

5 יחידות עושים את השאלונים הבאים:

שאלון 005 [השאלון הכי קשה של 4 יחידות הוא השאלון הכי קל של 5 יחידות],שאלון 006 ושאלון 007.

5 יחידות לומדים הרבה דברים ממה ש-4 יחידות לומדים,רק ש-5 יחידות לומדים את הכל ברמה גבוהה בהרבה,בקצב גבוה בהרבה,ובכלל-כמות ההנושאים והחומר גדולה יותר.

היתרון הכי גדול של 5 יחידות הוא העובדה שאתה מקבל תוספת ציון יחסית גבוהה [פי 2 מזו של 4 יחידות] אבל זה לא אומר שאתה עדיין תקבל ציונים גבוהים....

מסכים ב-100%!!!

גם אני עכשיו ב-5 יחידות בכתה י"ב וההשקעה היא עצומה!

ההבדל בין 4ל5 הוא ההבדל בין חיים טובים שמחים ומאושרים וחיים של כאב ראש ומריטת שערות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כשהייתי בחטיבה שנאתי שנאת מוות מתמטיקה, גם כשהוצאתי במבחנים 60-70 וגם כשקצת השתפרתי ל-80-90 עדיין תיעבתי את זה. הייתי אמור ללמוד ב-4 יח"ל אבל ההורים שלי דחפו אותי לקורס קיץ שהצלחתי בו, פחות או יותר, ולמדתי ב-5 יח"ל. בכיתה י', ב-5 יח"ל, פשוט לא הקשבתי בשיעורים, לא עשיתי כלום, אבל זה ממש לא מדד כי בכיתה י' לא הקשבתי בשום שיעור שהוא, הייתי ממש מדוכא. קיצר, בלי להיסחף לנושאים אחרים, הגעתי לי"א ואמרתי לעצמי "לעזאזל! זה בסך הכול מתמטיקה. אין פה שום דבר קשה!". ברגע שהפסקתי להילחם במקצוע הזה, כל החומר התחיל לזרום לראש. השנה, בי"ב, אני פשוט כבר צוחק על כל החומר שלומדים. הכול מאוד פשוט ולא דורש הרבה חשיבה. מדי פעם לפעם מגיע תרגיל מעניין שאפשר לשבור את הראש עליו איך לפתור אותו, אבל אני נהנה מתרגילים כאלו, לא מתעב אותם. והתוצאות? השנה, בי"ב, בכל הבחינות עד עכשיו הוצאתי מאיות חלקות, בהשוואה לי' שבה הממוצע שלי היה בסביבות ה-60. ועכשיו אני הכי אוהב מתמטיקה. אין שום מקצוע שנותן את אותו סיפוק אחרי פיתרון נכון של תרגיל וקטורים ארוך ומפרך.

איך שורדים במתמטיקה 5 יח"ל?

- מפסיקים להילחם בזה ומנסים לאהוב את זה. (מי שאומר לעצמו עכשיו "סעמק אני בחיים לא אוהב את החרא הזה, המקצוע הכי דפוק בעולם סעמק סעמק" או משהו כזה - זה אולי נשמע נדוש אבל יום אחד תבין כמה היית מטומטם שחשבת ככה). תנסו להסתכל על זה ככיף. אני יודע שבי"א מאוד עניין אותי בכל חקירת פונקציה לראות איך היא יוצאת (טוב, אני חסר חיים, את זה אני יודע).

- אוכלים בשקט את החצי שעה תרגול/ש"ב שצריך לעשות כל יום. זה לא ביג דיל ולא צריך יותר מזה. אף פעם. גם למבחנים לא צריך ללמוד אם מקשיבים בשיעורים ועושים את כל הש"ב. ביום לפני המבחן, פשוט מקדישים 10-15 דקות לעבור על נוסחאות ונקודות חשובות וזהו.

- מקווים שהביצפר שלכם משתמשים בספרים של גבי יקואל ולא של בני גורן כי בני גורן הוא פשוט... שחיטה !!!!!! הבנזונה הזה, כמה זמן שרפתי על הספרים שלו בחטיבה. כמה תרגילים שלו התאמצתי שעות על גבי שעות לפתור ואז הסתכלתי שבתשובות כתוב "אין פתרון" (למרות שאין שום אינדיקציה בתרגיל שאין לו פיתרון, רק שאני לא רואה שום דרך ברורה לפיתרון, כמו משוואה של a^2 - 3b^2 +2ab =0, למשל [ז"א, כזו שאי אפשר להפעיל עליה נוסחת כפל מקוצר]). כמה ששנאתי את זה שהוא מדגים בתחילת הפרק את התרגילים הכי קלים שאותם אני יכול לעשות בלי עזרתו ודופק לי בכמויות תרגילים קשים שאפילו לו אין מושג איך לעשות אותם (שהרי הוא לא שם להן תשובות). וסעמק הוא אפילו לא טורח לבדוק את השאלות שהוא שם שם. נראה לי איזה 500 תרגילים מהספרים שלו היו משוואות ריבועיות שהובילו לדלתא שלילי מתחת לשורש. שונא אותו. גבי יקואל, לעומת זאת, הסברים ואיורים מנומקים היטב, דוגמאות ברורות, תרגילים טובים ומעניינים ועוד. אני לא רוצה להישמע כמו איזה נציג פרסומי של גבי יקואל אבל זו האמת, הוא שולט בהרבה יותר מבני.

נ.ב. זה תלוי מאוד גם במורה. יש בביצפר שלי מורה ל-4 יח"ל שהוא פשוט רץ איתם עם החומר, למרות שהם מפצירים בו ללמד לאט. נראה לי שהם סיימו את כל החומר בי"א, למרות שאף אחד לא הבין כלום, ומאז הם סתם פותרים בגרויות. לעומת זאת, לי יש מורה עם חוש הומור מאוד מצחיק שלפעמים הוא מעביר שיעורים רבים בשירה (והכיתה מצטרפת בשמחה אליו). לפני כל חג כמעט אנחנו שרים שירים שקשורים אליו. :screwy: כמו-כן, הוא דתי כך שכל שיעור חמישי בערך אנחנו מקבלים איזה סיפור תנ"כי. ומתי שהוא באמת מלמד, הכיתה שלי מלאה בכסילים שבאמת שייכים ל-4 יח"ל. נו, הם לא כסילים, פשוט אין בהם את רוח המתמטיקה. הם לא מקשיבים לו ואז מעזים לשאול שאלות כך שהוא חוזר על כל 20 פעם. לא שאני מתלונן. אני רץ בחומר בבית ובכיתה ישן בשקט בידיעה שבשיעור הזה הוא פשוט פותר את כל שיעורי הבית שהוא נתן בשיעור שעבר. בכל אופן, אם יש מורה חרא, כדאי מאוד שלפחות יהיה ספר טוב (רמז: גבי יקואל).

פורום של תלמידים ומורים למתמטיקה נחמדים מאוד שתמיד מוכנים לעזור: http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/forum.asp?forum_id=6138.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בולשיט! 005 הוא ממש ממש לא השאלון הכי קשה של 4 יח"ל,

אפילו אם הוא אמור להיות ככה. למרות שלא נראה לי. בכל מקרה, כל מי שעושה 4 יח"ל

ובין היתר (כמובן) את שאלון 004 יודע שהוא הכי קשה מבין ה3 שאלונים (בפועל).

ולא סתם רוב בתי הספר משקיעים לו את הכי הרבה זמן (אולי גם כי 005 הוא שאלון שמאוד מגדיר את התריגולים

שלנו בחטיבה, לא ב3 יח"ל, ובתחילת התיכון וכי 003 הוא שטות מוחלטת).

מה יש לך ב005? הנדסת המישור (גיאומטריה) וטירגונומטריה, שאלה דברים (שאם כל הכבוד) ממש פשוטים והשאלות

גם ברמה ממש פשוטה ובסיסית לחלוטין!

ומשוואה או אי שיוויון, בחייאת....

והסתברות אתה גם יכול לבחור שזה בכלל כבר בעיות מילוליות מפגרות שכל אחד פותר.

וב003? יש לך רמה מאוד נמוכה, ואולי זה בגלל שגם 3 יח"ל עושים את זה ולא רוצים להקשות אליהם.

ב004 יש לך כבר הרבה יותר חומר להפנים ולעשות, ויש שמועות (שאני שמעתי, לא יודע עד כמה נכון) שהציון

של 004 מהווה לפחות 50% מכלל ה4 יח"ל. ;)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע כמו יח' זה לא בשמיים אם יש לך ראש טוב אתה גם לא תמיד תצרך להשקיע יותר מידי

אבל כן צריך להשקיע יותר מ4 מה לעשות זה עדיין 5

חוץ מזה אני יכול להגיד לך אישית ששוה לך לעשות חמש ומקסימום לרדת אחרי שאלון 005

הרבה אנשים שאני מכיר עשו את זה

ואז נשאר לך להשלים רק שני שאלונים וזהו

חוץ מזה אפשרל לעשות משהו אחר שנאי קצת פחות ממליץ (אבל זה תלוי בבית ספר שלך כבר)

תראה אצלנו עושים את 005 בחורף יא ככה שבי בתור 5 יח' אין לך בחינות אבל אם אתה 4 יח' אז עושים 003 בי'

עכשיו אפשר להתחיל ב4 יח' ולעשות את 003 ואז לעבור ל5 יחי' ופשוט בתחילת יא' עושיםפ את 005 ואז אם ממש קשה לך לגבי 006

אז פשוט אתה יורד חזרה ל4 משלים שאלון אחד (004) ויש לך ארבע יח'...

זאת תוכנית מה שנקרא עם בטחון אבל היא עם יותר שאלונים ויותר עבודה בקיץ של י כדי להשלים את החומר

בהצלחה

והמלצה שלי, מורה טוב, ספר טוב, ורצון טוב ולא לוותר על 5 יח'

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כולם גורמים ל 5 יח' להראות כל כך קשה, זה לא כזה נורא.. פשוט צריך קצת להשקיע ולא לשנוא את החומר כמו שמישהו כאן אמר אלא ללמוד לזרום עם החומר

ואז זה יהיה ממש קל.

ו 005 זה לא הכי קשה ב4 יח' 004 זה הכי קשה כי 005 זה סה"כ גאומרטיה אי שויונים סדרות והסתברות וזה בכלל לא רמה בשמיים זה פשוט רמה נמוכה הייתי אומר לשאלון שאמור להיות " הכי קשה ב 4 יח'" וזה פשוט בזיון של שאלון מתוך 5 יח' אפשר ללמוד לזה אפילו לבד..זה מה שאני עשיתי וניגשתי השנה בחורף כנראה שבסוף אני אעשה גם 4 וגם 5 יח' אני פשוט אומר לכם שאלון 005 זה כלום..

ובקיצור ולענין לך על 5 יח' אתה לא תצטער על זה.. לעומת זאת 4 יחידות יהיה לך קל מדיי.

שוב זה גם תלוי ברצון שלך להשקיע ובאמת שלא צריך להשקיע כל כך הרבה..

ושיהיה בהצלחה..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...