מי שלומד נהיגה / נוהג - על מה אתם לומדים/נוהגים - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מי שלומד נהיגה / נוהג - על מה אתם לומדים/נוהגים


Cereal Killer

Recommended Posts

  • תגובות 82
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

ד. תיבה אוטומטית יכולה להיות לא צפויה (המשך לסעיף א') - בכבישים הררים זה יכול להוות סכנה.

ה. תיבה אוטומטית מעלה את צריכת הדלק של המנוע.

ו. תיבה אוטומטית מונעת אפשרות של התנעת הרכב בדחיפה. אתה נשאר תקוע עם כבלים (תרתי משמע).

ז. במדינות מסויימות בארופה (כמו איטליה וצרפת) מי שנוהג ברכב אוטומטי משול לנכה. נכון שזה רק עניין תדמיתי, אבל לרבים אוטו הוא חלק מהפוזה.

לא מספיק? ;D

Prog.

אף פעם לא הבנתי את זה...

הרי בתיבה ידנית מגיעים בדר"כ לסל"ד יותר גבוה, בעוד שתיבה אוטמטית נשארת על סל"ד קבוע פחות או יותר, לא?

אגב, בקשר לסעיף ז, מדינות אלה הן בעלות תשתית הרבה(!) יותר איכותית מאשר הכבישים של מ.ע.צ, מה שלא תוקע אותך בפקקים, שהם הכי לא נוחים מבחינת החלפת ההילוכים, כנראה בגלל זה, אנשים בארץ נוטים יותר לכיוון התיבה האוטמטית...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1.9TDI זאת הגרסה לציי ומוניות.

במקרה הזה הD לא מתיחב לDirect, אלא לDiesel:

זה מנוע 1900 סמ"ק עם Turbo Deisel Injection.

יצא לי פעם אחת "לסבול" נסיעה עם כזה דבר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו מה עשיתם מהעניין, אתם מתייחסים לתיבה ידנית כדאווין ולא יותר מזה....

ולגבי נושא השליטה על האוטו או צריכת הדלק:

תיבה ידינית מאפשרת שליטה יותר טובה על האוטו אך, אבל אך ורק לאנשים שבאמת יודעים לנהוג , ובד"כ צריך לעבור הדרכה לימודים ותירגולים בשביל לנהוג נהיגה יותר מתקדמת (ולמי שיש רישיון כולה שנה שנתיים אין מספיק נסיון). למי שאין את יכולות השליטה המיתקדמות באוטו היתרון של תיבה ידנית לא אומר כלום - ומדובר ב70% ממכם, אתם מדברים על יתרון שאין לכם בכלל את היכולות לממש אותו ושלא לדבר על זה שרוב הכבישים בארץ לא מאפשרים לנצל יתרון זה (נו באמת - כשאני נוסע בעיר יש לי רמזור כל 100 מטר - ואתם עוד מתרברבים פה על 220 קמ"ש :) ) ובנוסף הפרט הכי חשוב הוא ששליטה טובה על מכונית קשורה מאוד גם לאופי השימוש שלו היא נועדה ותיבת ההילוכים זה רק חלק קטן מזה, צריך מכונית ספורטיבית או לפחות עם אופי ספורטיבי (מה שיש במקרה הטוב ל 20 אחוז מהתושבים, מדובר גם במכוניות עם תג מחיר של בין 140 ל 500 אלף ומעלה בארץ) ותיבה ידנית על מכונית משפחתית בשביל שליטה טובה - זה קצת מצחיק לשמוע - האוטו לא יתן לכם שום חוויה.

ולדעתי האישית בלבד הריכוז הגבוהה יותר שדרוש לשימוש בתיבה ידנית (ולא יעזור לכם - דרוש ריכוז) למעשה פוגע בשליטה על האוטו (שליטה זה לא רק הילוכים) אצל רוב הנהגים, שהם לא "סופר נהגים"... ככה שזה בעצם חסרון..... (אחחח נכון כולנו באמת חולמים להיות שומאכר... ושיהיו לנו כבישים כמו באירופה..... :) ).

ולגבי צריכת דלק: שימוש לא מקצועי (כמו אצל חלק גדול מהנהגים) בתיבה ידנית יכול להוביל לצריכה גבוהה יותר של דלק ובנוסף לשחיקה ובלאי מוגבר של המנוע ומערכת ההילוכים עצמה.... (ככה שיתרון הדלק די תלוי במקצועיות הנהיגה שלכם ובאופי הכבישים )

ככה כשאתם מתלבטים שימו את הדברים בפרופורציה ותיזכרו שמאחורי המכונה עומד גם בן אדם שקובע בעצם את הביצועים שלה.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה צודק בהחלט!!!

עוד דבר רוב הנהגים הצעירים הורסים את תיבת ההילוכים מהר מאוד מכיוון שהם לוקחים מעבר של הילוכים חזק מידי... ותוך זמן לא רב נשחקת התיבת

לאבא שלי היה טויוטה קורולה 93 אוטו חיה!!! אבא שלי חשב זה אוטו מרוצים כל רמזור דפק את הקפיצה הכי מהירה שהוא יכול והוא יודע לנהוג טוב אבל בסופו של דבר הלך האוטו! למה? כי המהלכים נדפקו הקלאץ' עשה בעיות עם המעבר והמנוע כבר בקושי סחב את האוטו אז תחשבו לפני שאתם הופכים לנהגי מרוץ... אם לא יודעים הורסים את המכונית מאוד מהר וזה עולה הרבה לתקן.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חכה, עוד מעט ימציאו הגה שמסתובב מעצמו ודוושת גז שנלחצת לבד.

נ.ב. קראתי פעם על ניסוי שרוצים לעשות, להגביל פיזית את המהירות בה האוטו יכול לנסוע על כביש מסוים בעזרת מידע המתקבל מלויין, שמפעיל מנגנון המונע את לחיצת דוושת הגז מעבר לתחום מסוים.

:(

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Ghost_Dogg

תיבה אוטמטית זה לאנשים שלא יודעים לנהוג ותו לא...

אומנם יש משהו נכון בדבריך, אבל גם אנשים שיודעים לנהוג מדי פעם לוקחים אוטו עם גיר אוטומטי בגלל סיבה פשוטה שכבר צויינה קודם לכן.

למשל אדם, שצריך לסוע כול היום באזור המרכז, והוא יהיה תקוע הרבה בפקקים, ואין לו כוח להתחיל לשחק עם ההילוכים והקלאץ', בשביל לחסוך זמן ומאמצים הוא קונה מכונית עם גיר אוטומטי.

אנשים כאלה קונים מכונית בשביל יעילות נטו ולא החוויה המלאה של הנהיגה.

מה שכן, במהלך לימודי הנהיגה לקראת טסט, אנשים שלומדים על גיר אוטומטי באמת נחשבים לאנשים שאין להם תקווה ושנהגים טובים בחיים לא יהיו, אז מעבירים אותם ללמידה על אוטומטי.

בדרך כלל כרוכה בזה בושה מסויימת....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חכה, עוד מעט ימציאו הגה שמסתובב מעצמו ודוושת גז שנלחצת לבד.

נ.ב. קראתי פעם על ניסוי שרוצים לעשות, להגביל פיזית את המהירות בה האוטו יכול לנסוע על כביש מסוים בעזרת מידע המתקבל מלויין, שמפעיל מנגנון המונע את לחיצת דוושת הגז מעבר לתחום מסוים.

:(

קוראים לזה צ'יפ בקרת מנוע וזה קיים וזה מגביל בד"כ ל 250 לכן מישהו שמשפר מכונית קודם כל מחליף צ'יפ

1.9TDI זאת הגרסה לציי ומוניות.

במקרה הזה הD לא מתיחב לDirect, אלא לDiesel:

זה מנוע 1900 סמ"ק עם Turbo Deisel Injection.

יצא לי פעם אחת "לסבול" נסיעה עם כזה דבר...

אני יודע שזה דיזל אבל עדיין אחלה אוטו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

TDI זה איכותי - לא משנה מה תגידו.... לחבר שלי יש POLO CLASSIC (חושב שהוא מונית, לכו תבינו) TDI, 1.6 אם אני לא טועה.

עשיתי עליה "נסיעת מבחן" והיא יודעת מה היא עושה.

אז מה אם יש רעש! רעש זה טוב! שומעים את המנוע מדבר אליך. רק הפעם הוא צועק. זה עדיין לא (כאן צריכה לבוא רישמה ארוכה של מכוניות....).

כשאתה יושב לדוגמא ב M. ECLIPSE ולוחץ על הגז עד הסוף עם קלאץ' לחוץ בראשון, אתה שומע אותו מדבר, אתה שומע אותו אומר זרוק עכשיו! ואתה זורק ואתה שומע את הגלגלים מסתובבים במקום... אחחחחחח........

אבל נחזור. רעש זה טוב!

אתה רוצה להיות אילם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיבה ידנית על מכונית משפחתית בשביל שליטה טובה - זה קצת מצחיק לשמוע - האוטו לא יתן לכם שום חוויה.

ו

אתה רומז ששיפור הביצועים שנותן גיר רגיל משמעותי רק במכוניות ספורטיביות? בוא ניקח את זה לקיצוניות השניה (אין כמו קצת reductio ad absurdum כדי להתחיל את היום):

קח למשל מכוניות עם מנוע חלש במיוחד. דוגמאות טובות הן ה-Cinquecento המקורית של פיאט (מנוע 479 סמ"ק) וה-Deux Chevaux הראשונה של סיטרואן שהגיעה עם מנוע 375 סמ"ק.

לשים במכוניות כאלה גיר אוטומטי כלשהו זה לסרס סופית את היכולת המאוד מוגבלת של המנועים שלהן.

במיוחד במכוניות קטנות גיר אוטומטי יכול להביא ת'חלסטרה >:(

ההסבר הזה רלוונטי גם למכוניות הסופר-מיני של ימינו (הסיריון של דיהטסו).

אם אתה מאמין בלוגיקה, אז אחרי שכיסינו את ה-low end ואת ה-high end, די ברור שההגיון הזה עובד לגבי כל מכונית אחרת.

עבור מנוע זהה, גיר אוטומטי תמיד ייתן לך ביצועים מוגבלים יותר.

אם יש לך ספקות, תביא שתי מכוניות זהות (לא משנה איזה) כשההבדל היחידי הוא בגיר, וקח אתה את המכונית האוטומטית. אתה יכול לנחש איך זה ממשיך מכאן... ;)

Prog.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...