הנשק הבא של INTEL מול הHAMMER - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הנשק הבא של INTEL מול הHAMMER


The_Byter

Recommended Posts

ה Hammer לא שווה כלום ב 64 ביט בגלל שתי סיבות:

-ב 64 ביט כל נתון תופס פי 2 מקום מה שגורם לקאש להיות אפקטיבית שווה ערך לחצי מהגודל שלו מבחינת מספר הפקודות וה DATA שהוא יכול להכיל.

-ב 64 ביט מהסיבה שהוזכרה כרגע במידה ומעונינים להמשיך לבצע את אותו מספר פקודות לשנייה כמו ב 32 ביט אבל ב 64 ביט צריך רוחב פס כפול לזיכרון.

את זה רק ה Sledge Hammer מסוגל לבצע עם בקר הזכרונות הכפול שלו.

חוץ מזה לא יהיה בשנים הקרובות שום יישום שיצטרך 64 ביט בבית, זה נכון להיום משמש בעיקר לסימולציות פיזיקליות, Encryption ולרנדרינג באיכות קולנועית.

יקח עוד זמן רב עד שבכלל נצטרך מעבד 64 ביט בבית.

ה Prescott אמור להכיל שיפורים ביחס ליבת ה P4 המקורית כך שהוא יהיה חזק משמעותית מה P4 גם באותה מהירות שעון.

ביישומי 32 ביט ה Prescott צפויי להיות יריב טוב להאמר באותה מהירות שעון כך שהקרב לא גמור.

יש את העובדה הלא נעימה לאינטל שההאמר תיאורטית מקדים בחצי שנה, אבל מעשית לא יהיה ניתן להשיג אותו בכמויות לפני סוף הרבע הראשון של שנה הבאה אם לא יותר מאוחר.

עד אז הוא יעלה הרבה מאוד כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כולכם טועים. (כן כולכם, כל מי שהביע דעה בנושא בתראד הזה).

אני צריך לצבוע חדר עכשיו :-\ אני יחזור להגיב על כל אדם ואדם לאחר מכן.

תודה מאגף הגבייה.

איזה מתח 8)

אתה לא יכול לעשות כאילו דברים, זה ממש הורס לי את הבריאות :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

HyperThreading על רגל אחת.

<על רגל אחת>

מערכת ההפעלה כל הזמן מחליפה בין תוכניות (Process) שונות אשר המעבד פועל עליהם. המערכת נותנת למעבד לעבוד על מקטע קוד מתוך ה Process שמתבצע. מקטע הקוד הזה נקרא Thread. מעבד מודרני מנסה לבצע כמה פעולות במקביל (באותו מחזור שעון) מתוך ה Thread שהוא פועל עליו. אחת הבעיות של מעבדים לבצע כמה פקודות באותו זמן מתוך Thread מסוים היא שהפקודות לפעמים תלוית אחת בשניה - כלומר התוצאה של הפקודה מסויימת תשפיע על התוצאה של הפקודה הבאה ולכן לא ניתן לבצע את שני הפקודות במקביל אלא אחד אחרי השנייה. דבר שכמובן פועם ביעילות המעבד כיוון שלא כל יחידות הביצוע שלו מלאות.

HyperThreading היא טכניקה שמאפשרת למעבד לעבוד על שני Threadים במקביל. נתעלם לרגע מאיך זה מיושם במעבד (כי זה יקח דפים לדבר על זה). בעקרון המעבד גורם למרכת ההפעלה לחשוב שהוא שני מעבדים ועל ידי כך לשלוח לו שני Threadים. המעבד מצביע על שני Threadים ושולף משניהם פקודות במקביל על מנת לבצע אותם. ככה הוא יכול למלא יותר יחידות ביצוע מלאות גם במקרה שהסברנו קודם שמתראד אחד לא יכולה להתבצע יותר מפקודה אחת במקביל - התראד השני ימלא את יחידות הביצוע הנותרות (זה התאוריה).

עדין כמובן מדובר באותו מעבד עם משאבי ביצוע מוגבלים - ולכן השיפור בביצועים רחוק מהפעלה של שני שני מעבדים אמיתיים ביחד.

כמו כן רק תוכניות שיכולות להנפיק כמה Threadים במקביל (תוכניות שתומכות בריבוי מעבדים) יוכלו להנות מהשיפור.

אינטל צופים שיפור של 20-30% בביצועים עבור תוכניות שעברו אופטימיזציה עבור HyperThreading.

למעשה ההפעלה של HyperThreading יכולה במקרים מסויימים לפגוע בביצועים - כששני ה Threadים מנסים להשתמש באותם יחידות ביצוע - המנגנון שמטפל בתזמון כזה פוגעת בביצועים כמעה.

כל מעבד Xeon שמבוסס על ליבת Prestonia שהיא למעשה פנטיום 4 שמיוצרת בתהליך יצור של 130 ננומטר ותומכת בהפעלה בריבוי מעבדים (SMP) גם תומכת ב HyperThreading.

Database Server CPU Comparison: Athlon MP vs. Hyper Threading Xeon

ברוב המקרים נראה שיפור (אומנם בד"כ קל) בביצועים.

בסוף שנה זו אינטל מתכוונת להשתמש ב HyperThreading גם במעבדי הפנטיום 4 ה"רגילים" שלה. ולקראת סוף השנה תשחרר מעבד 4 3.06Ghz שתומך ב HyperThreading. לפי מפות דרכים של .

</על רגל אחת>

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה Claw Hammer לא שווה כלום ב 64 ביט בגלל שתי סיבות:

-ב 64 ביט כל נתון תופס פי 2 מקום מה שגורם לקאש להיות אפקטיבית שווה ערך לחצי מהגודל שלו מבחינת מספר הפקודות וה DATA שהוא יכול להכיל. מה שכן יגדל ל 64bit אוטומטית יהיו פוינטרים לזיכרון - פוינטרים הם משתנים שמטרתם "להצביע" על כתובות בזיכרון על מנת לעשות שימוש בכתובת או במה שהיא מכילה במהלך התוכנית - כיוון שהכתובות מיוצגות על ידי 64bit הפוינטרים חיביים להיות בגודל של 64bit.

מחקר שבוצע על ידי Digital (יוצרי ה Alpha) הראה שבממוצע תוכניות 32bit גודלות ב 5% אחרי קימפול מחדש ל 64bit.

-ב 64 ביט מהסיבה שהוזכרה כרגע במידה ומעונינים להמשיך לבצע את אותו מספר פקודות לשנייה כמו ב 32 ביט אבל ב 64 ביט צריך רוחב פס כפול לזיכרון.

את זה רק ה Sledge Hammer מסוגל לבצע עם בקר הזכרונות הכפול שלו.

רוב המשתנים ישארו בגודל של 32ביט אלא אם יצטרכו אחרת וב 99% מהמקרים לא יצטרכו - ואיפה שכן צריכים - זה ממילא מיושם היום על ידי 2 משתני 32ביט. אז הסיבות הנ"ל לא תקפות.

חוץ מזה לא יהיה בשנים הקרובות שום יישום שיצטרך 64 ביט בבית, זה נכון להיום משמש בעיקר לסימולציות פיזיקליות, Encryption ולרנדרינג באיכות קולנועית.

יקח עוד זמן רב עד שבכלל נצטרך מעבד 64 ביט בבית.

יצטרכו יותר מ 4Gb זיכרון פיזי בבית עוד 3-4 שנים בערך.

ה Prescott אמור להכיל שיפורים ביחס ליבת ה P4 המקורית כך שהוא יהיה חזק משמעותית מה P4 גם באותה מהירות שעון.

ביישומי 32 ביט ה Prescott צפויי להיות יריב טוב להאמר באותה מהירות שעון כך שהקרב לא גמור.

יש את העובדה הלא נעימה לאינטל שההאמר תיאורטית מקדים בחצי שנה, אבל מעשית לא יהיה ניתן להשיג אותו בכמויות לפני סוף הרבע הראשון של שנה הבאה אם לא יותר מאוחר.

עד אז הוא יעלה הרבה מאוד כסף.

אני כבר למדתי להיזהר מחיזויים על מעבדים עתידיים שלא ניתנה לגבם אינפורמציה רשמית. או מחזויי העתיד בכלל.

אותו אדם שכתב על Presscot מה שהיום כמעט נלקח כמובן מאיליו כתב לפני שנה גם מאמר על ה Hammer שהיה בנוי מפטנטים שונים שרשמה AMD במהלך השנים - החיזויים שלו התבררו כשגויים ברובם הגדול - והמעבד המאוד מרשים שהוא בנה על הנייר מפטנטים שרשמה AMD לא היה קרוב לישום האמיתי של מעבד ה Hammer כפי שאנו יודעים היום.

Hammer Architecture Preview

לא סביר שכל מה שהוא חזה באמאמר ימומש על ידי . סביר שחלק ימומש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צר לי לבשר לך כי הבחור הזה, אם הוא עובד במפעל בקרית גת.. לא מבין הרבה במעבדים.

או שאתה פשוט לא הבנת אותו נכון.

כל מעבדי קסאון 4 כוללים בתוכם זוג מעבדים לוגים, כמו למלש המעבד שאנחנו הצגנו לפני זמן לא רב כאן:

http://www.hwzone.co.il/archive.php?file=newsid1029175750,31034,

נ.ב, מידע חסוי מיחידה סודית בצה"ל:

השבוע מגיעים ליחידה שאת שמה אסור לי למסור, שרתים מבוססי Itanium!

עוד פעם אורי? אחרי שהעירו לך? לעזאזל, זה זיאון, לא קסיאון, לא קסקסון ולא שטויות.

אגב, ביג דיל.. שרתי איטניום היום זה לא ביג דיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...