שרשור פילוסופי - כיצד קובעים את התזמון הנכון ברכישת מחשב? - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שרשור פילוסופי - כיצד קובעים את התזמון הנכון ברכישת מחשב?


Fkl0ster

Recommended Posts

המחשב הנוכחי שלי הוא בן 9 חודשים. מאז שרכשתי אותו לא היה לי צורך לבקר בפורומי החומרה השונים וכעת, משהיצצתי בחזרה אני רואה שההמלצות דומות מאד למה שרכשתי! מן הסתם, מוצרים חדשים נכנסו לשוק אך עם זאת ההתקדמות - כלומר מה שביכולתי לרכוש היום בתקציב זהה - איננה משמעותית כפי שציפיתי...

המפרט שלי מבוסס על הקומבו 3200/NF4/6600GT שעד היום נחשב up-to-date באופן יחסי! בהסתכלות אחורה, מסתבר שהרכישה שלי באה בתזמון מושלם - בדיוק כשלוח ה-NF4 הראשון נחת בארץ ואני הייתי בין קוניו הראשונים יחד עם 6600GT PCI-e ו- Winchester 3200. היום הרכיבים ירדו ב-1000 ש"ח, שהם 1/6 מהמחיר ששילמתי.

הרכישה כמובן בוצעה בגלל "צורך השעה" ולא בגלל תכנון מוקדם, כך שאיני יכול לקחת קרדיט... האם לדעתכם היה ניתן לצפות "תיזמון" מושלם לרכישה כמו זו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי לשום קניה של מחשב יש תזמון מושלם או אפילו נכון ,משום שכל הזמן יוצאים דברים חדשים והמחירים יורדים למוצר שהיה להיט עד לפני 4 חודשים.המערכת שלי בת 9 חודשים בקושי אז מה אני יגיד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב אחרת. מן הסתם יוצאים מוצרים חדשים בכל עת, אבל זו טעות להניח את הדעת באופן הזה... הכל יחסי, חביבי. התזמון הטוב ביותר הוא זה שגורם למחשב שלך "להזדקן" לאט יותר. וכן, לדעתי יש "sweet spot" שכזה בעת רכישת מחשב. המפרט של המחשב הקודם שלי, למשל, נחשב obsolete לגמרי אחרי 9 חודשים, בעוד שהמפרט הנוכחי עדיין מומלץ לכל רוכש. אני מנסה להבין האם ניתן "לחזות" את זה מראש כדי שאוכל להשכיל ולהנחיל זאת גם ברכישות עתידיות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הכל הואט. מחזורי הפיתוח של כרטיסי המסך היו, עד לפני לא הרבה זמן, באיזור חצי שנה. כיום? כמה זמן עבר בין הצגת הX800 להצגת הR520? יותר משנה, לדעתי.

NVidia, בהעדר תחרות ממשית ל7800, לא ממהרת להרוג את קווי המוצרים הישנים (ה6800), אלא מכריזה על ירידת מחירים מתונה למדי (30%).

כנ"ל לגבי מעבדים. שוק המעבדים שינה כיוון לכפולי , מה שעצר כמעט לחלוטין הצגת מעבדים בעלי אחת, ובעקבות זה מנע נפילת מחירים והתיישנות של מעבדי mid-end.

גם בליבות הכפולות לא רואים תחרות אגרסיבית. רמות המחירים מחזיקות, ודגמים חדשים לא מוצגים.

אלו שני הרכיבים העיקריים עליהם חלה התיישנות, ובשניהם, נראה כאילו שהשוק מתייצב, וכולם לוקחים צעד אחורה ונרגעים.

מעניין כמה זמן זה ימשך. אני די בטוח שבכרטיסי המסך נראה את המגמה הנוכחית ממשיכה, הם הגיעו לרמת מורכבות כזו שלא מאפשרת שחרור של דור חדש מדי חצי שנה, בדיוק כמו במעבדים (כמה זמן לוקח לתכנן משפחת חדשה? שנים), או במשחקים (כמה זמן לוקח להוציא כותר AAA כיום?).

זה תהליך נורמלי שקורה בכל שוק חדש - התייצבות והאטה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי דווקא אין את המזל של תזמון נכון בשדרוגים

(אולי בגלל שאני פשוט חסר סבלנות)

קניתי 754 יצא 939

קניתי ווינצ'סטר עם NFORCE3 ULTRA יצא ווניס ו NF4

קניתי 9800 פרו יצא 6600GT

בקיצור, בזבזתי יותר מדי כסף בשנה וחצי האחרונים :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לי דווקא אין את המזל של תזמון נכון בשדרוגים

(אולי בגלל שאני פשוט חסר סבלנות)

קניתי 754 יצא 939

קניתי ווינצ'סטר עם NFORCE3 ULTRA יצא ווניס ו NF4

קניתי 9800 פרו יצא 6600GT

בקיצור, בזבזתי יותר מדי כסף בשנה וחצי האחרונים  :-\

עשיתי בדיוק את אותו הדבר כמוך (ווינצ'סטר 754, 9800פרו, רק K8T800PRO במקום NF3).

אני לא רואה בזה בעיה, מבחינת ביצועים אין כמעט הבדל בין ה754 ל939, ובין ה9800 ל6600 אין הבדל תהומי - מה גם שהוא פשוט לא היה זמין לפני שנה וחצי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לחזות את זה... זה מאוד תלוי בתנאי השוק... וגם בטכנולוגיה, צריך לזכור שבשביל מרבית הדברים (חוץ ממשחקים / תוכנית מקצועיות), מחשבים ישנים גם מספיקים בשביל להריץ אותם...

הכי חשוב היא להבין שבגלל שדברים חדשים יוצאים ויש תחרות, אז כדאי לקבוע מחיר קבוע כל פעם שמשדרגים ולא לחרוג... למשל, שדרגתי את המחשב שלי לפני כחודש, ושילמתי אותו סכום בערך ששילמתי על המחשב הקודם שקניתי...

מה גם שדווקא עכשיו אין יותר מדי חדשנות בתחום של מחשבים לשוק הביתי, המחירים של המעבדים לא יורדים יותר מדי ולכן מה שהיה לפני כמה חודשיים, עדיין תקף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...