3 בעיות כלליות במחשב - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

3 בעיות כלליות במחשב


Itzik208

Recommended Posts

א. ברשותי כונן של חברת טושיבה. הכונן פעל היטב כ - 3-4 שנים. לאחרונה הוא החל לעשות בעיות.

הבעיה: הוא נפתח ונסגר לפי הקריזות שלו. בדר"כ זה קורה ממש כשמפעילים את המחשב - הכונן פשוט נפתח ונסגר מעצמו כמה וכמה פעמים. אי אפשר לעצור אותו. ככה עד שהווינדוס עולה. אז הוא משתתק. אבל כאן זה נהיה יותר חמור, שכן אז - ברגע שלוחצים על הכפתור ה - Eject, הכונן יוצא ונכנס מיד חזרה. אפילו אם מספיקים 'להשחיל' לו דיסק בינתיים - הוא פשוט לא קורא אותו. כאילו בכלל לא פתחו אותו. כשלוחצים על כונן הDVD ב'מחשב שלי' - הוא אומר להכניס דיסק לכונן, אפילו שיש שם כבר דיסק. בקיצור: בינתיים הוא חסר שימוש לחלוטין. א"א לקרוא ממנו דיסקים של . מישהו פעם נתקל בתופעה כזאת? מה עושים?

ב. לפני כמה ימים גיליתי פתאום שלמדפסת שלי יש יציאת . עד עכשיו היא מחוברת ביציאה פרללית (ככה כותבים את זה? Parallel.. שיהיה). השאלה היא מה יותר טוב, מדפסת שמחוברת דרך ה - , או דרך היציאה הפרללית (LPT1)? דרך ה - היא לא תהיה יותר מהירה?

ג. המחשב אצלי מורכב משני כוננים פיזיים: C (בנפח של 120 ג'יגה), ו D (נפח של 20 ג'יגה). החיבור של C הוא דרך SATA, ואילו כונן D מחובר דרך כבל IDE רגיל. כשאני פותח תוכנות מידע, או במאפיינים של המחשב שלי, כתוב לי שכונן D נמצא ב - Primary IDE Channel, ואילו כונן C נמצא ב - Secondary IDE Channel. המצב הזה נותן איזו עדיפות לכונן D על כונן C? מקציב יותר משאבי מערכת לD? כי כונן C הוא כמובן כונן האיתחול שלי, ואני רוצה שהוא יהיה העיקרי. אפשר להחליף איכשהו ביניהם? הרי הכבלים של IDE ו SATA הם בכלל לא אותו דבר...

תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אנסה לענות על שאלותיך, אבל תעזר בעוד מקור - ליתר בטחון.

א. חברי, אני מאמין שהגיע זמנו של ה- טושיבה שלך להיפרד מעולמנו. כנראה שמשהו נדפק אצלו בחשמל או שאולי בחומרה. הדבר היחיד שאני יכול להציע לך זה לבדוק עם כבלי המתח מהספק וכבל ה-IDE לא פגומים ומוכנסים היטב לכונן. בכל מקרה, תיקון של הכונן יעלה בטח 150 שקל (שעת מעבדה), שזהו חצי מחיר של צורב חדש, חוץ מזה, כונן בן 3-4 שנים עלול לא לקרוא לך צרובים וכדי שכן יקרא, הוא צריך עדכון Firmware, דבר שלא הרבה חברות כונני DVD מציעות, אז אתה מבין מה אני ממליץ לך - קנה צורב DVD חדש.

ב. כאשר תחבר את המדפסת שלך ל- תראה שתי הבדלים. האחד הוא שבאמת יהיה הבדל קל במהירות התגובה מאז שאתה נותן פעולת הדפסה לרגע שבו המדפסת מתחילה בפעולה, אבל זה באמת הבדל לא רציני. ההבדל השני הוא שה- ישר יזהה את המדפסת (למשל אם תפרמט את המחשב) בלי התקנות ועניינים כדי שהמדפסת תוכל לפעול מהרגע שאתה מחבר את הכבל.

ג. אין קשר בין העדיפות והקבצת משאבי המערכת למצב ה-Primary/Secondary. אני חושב שההשפעה היחידה בהבדל היא איזה כונן המחשב יזהה קודם באתחול, אבל זה לא משנה אם כונן C הוא Primary או Secondary. אם זה באמת כל כך משנה לך, תוכל לשנות את זה בביוס.

מקווה שעזרתי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, ככה:

לגבי א', כנראה שמה שאעשה באמת זה יהיה לקנות צורב . הקטע הוא, שפעם היתה לי כבר ת'בעיה הזאת, אבל במינון יותר קטן. זתומר'ת, הכונן נכנס ויצא על פי רצונו הוא, אבל היה אפשר לפעמים 'להשחיל' איזה דיסק, והוא היה קורא אותו. היום הוא פשוט לא מצליח לקרוא אפעם דיסקים, וזה די מעצבן.

בקשר לב' - השאלה היא האם ה יותר מהיר? כי לא נראה לי שיש בעיה עם משאבי מערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...