המחשב לא עולה לאחר התקנת כרטיס PCI - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המחשב לא עולה לאחר התקנת כרטיס PCI


iZi

Recommended Posts

מפרט:

P4 2.8GHz

Asus P4P800

256MB*2 DDR400

R9800 PRO

שלום לכולם, אני צריך עזרה עם בעיה של חבר בפורום (Gnome):

התקנתי כרטיס PCI (כרטיס של לידטק, ישר מהקופסה), וכשניסיתי להדליק את המחשב - מסך שחור, אין POST ואין שום צפצוף אפילו.

הבעיה המשיכה גם לאחר הוצאת הכרטיס. איפוס ביוס לא עזר (בחוברת ההדרכה כתוב להוציא את הבטריה ולשנות את מיקום הג'מפר ל10 שניות. יכול להיות שיותר זמן יעזור?).

כמובן שלפני התקנת הכרטיס הכל היה תקין, המחשב עלה בלי בעיות (כלומר - זה לא בעיית ספק או כרטיס מסך. הRAM גם בסדר ומחובר היטב). במהלך התקנת הכרטיס לא נפגע שום רכיב פיזית, וכל הכבלים מחוברים כמו שצריך.

מה עוד אפשר לעשות? נשמח לרעיונות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מפרט:

P4 2.8GHz

Asus P4P800

256MB*2 DDR400

R9800 PRO

(בחוברת ההדרכה כתוב להוציא את הבטריה ולשנות את מיקום הג'מפר ל10 שניות. יכול להיות שיותר זמן יעזור?).

מה עוד אפשר לעשות? נשמח לרעיונות...

עשית את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי

אז כן עשיניו את זה כמו שזה כתוב בחוברת אבל כנראה שזה לא עזר, זה היה האיפוס ביוס.

המעבד היה באורברקלוק קטן והוא מסדרה C (לא פרקסוט) והלוח אם הואP4P800 DELUXE אם יש הבדל.

בכל מקרה יש לציין שלפני זה המחשב עבד מעולה ואם אתם תוהים בקשר ל-OC אז הוא יציב מאוד והוא כבר הרבה זמן כך שזה לא קשור אני מניח.

יש למישהו רעיון מה יכולה להיות הבעיה שנגרמה? או האם הכרטיס היה פגום בצורה כזו או אחרת מה שגרם לקצר כלשהו או תקלה במחשב?

דרך אגב נסינו להדק את הזכרונות היטב ואת הכרטיס מסך אבל זאת כנראה לא הבעיה.

דבר נוסף שחשוב לציין זה שהעלינו את הרעיון לנסות להוציא אולי את הזכרונות ונראה אם יהיה סימן חיים מהלוח אם אם יצפצף, אז נסיתי להוציא בהתחלה אבל

בסוף החלטתי שעדיף שלא בנתיים אז החזרתי אותם אך כנראה לא הידקתי מספיק טוב אז בעת הדלקת המחשב התחילו צפצופים ממושכים מהלוח אם כאילו שהזכרונות לא מחוברים טוב. הידקתי אותם שוב והצפצופים פסקו אך שוב חזרנו לאותו המצב שהמחשב לא עולה פשוט.(וכמו שחבר שלי ציין אין אפילו צפצוף מהלוח אם כשמעלים את המחשב).

שוב, אם למישהו יש רעיונות או נתקל בדבר דומה אשמח לקבל עזרה.

תודה מראש :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לי זה קרה עם הלוח שלי. אני הוצאתי את הבטריה מהלוח, ניתקתי את החשמל ושמתי את הגאמפר על מצב של איפוס למשך לילה שלם לאחר מכן, בבוקר החזרתי את הכל (גאמפר ובטריה) החלפתי את המעבד שלי באחד אחר חיברתי לחשמל והופ, עבד. כיביתי את המחשב, החזרתי למעבד שלי וזהו, הכל עבד כמו שצריך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם לי זה קרה עם הלוח שלי. אני הוצאתי את הבטריה מהלוח, ניתקתי את החשמל ושמתי את הגאמפר על מצב של איפוס למשך לילה שלם לאחר מכן, בבוקר החזרתי את הכל (גאמפר ובטריה) החלפתי את המעבד שלי באחד אחר חיברתי לחשמל והופ, עבד. כיביתי את המחשב, החזרתי למעבד שלי וזהו, הכל עבד כמו שצריך

מה שאתה אומר זה מאוד מעניין.

אז בעצם אתה אומר שביצוע פעולת האיפוס הזאת שנמשכה הרבה זמן זה מה שעזר?

ואתה בטח שהייתה לך אותה תופעה כמו שלי? כי אני אנסה את מה שאתה אומר רק שבאמת אין לי מעבד חלופי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אממ, האיפוס הממושך הוא לא מה שעזר, כי בבוקר ניסיתי להדליק את המחשב (כמובן אחרי שחזרתי את הבטריה ואת הג'אמפר למקום) עם המעבד שלי וזה לא עלה אז החלפתי מעבד ואז זה עלה. בכל מקרה קודם תנסה לאפס את הביוס כמו שאמרתי אחרי זה, תשיג בשבילו מעבד חילופי ותבדוק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי אז מעבד חלופי אין לי ממש ואני לא יודע אם זה יפתור את הבעיה.

והעניין הוא שהכל פעל מצויין לפני הרכבת כרטיס ה-PCI, ובמקרה הכי גרוע שאחרי ששמים כרטיס נניח ולא שמים כמו שצריך אז מקסימום המחשב לא יעלה כמו שצריך ויגיד שיש איזה כשל אבל אחרי שמוציאים אותו לא אמורה להיות שום בעיה, אז בטוח משהו פה לא כשורה כי אף פעם לא נתקלתי במקרה כזה או אדם שאני מכיר נתקל במקרה כזה.

עכשיו השאלה שלי היא אולי יש משהו דפוק בכרטיס שדפק את המחשב כך שגם לאחר ההסרה של הכרטיס המחשב לא פועל כראוי. וההשערה הכי קרובה שיש לי ולעוד אדם (בעל נסיון רב במחשבים יש לציין) היא שאולי הכרטיס היה פגום בצורה כזאת שגרם לקצר בספק ביחידה המספקת 5 וולט למחשב כך שגם לאחר הוצאת הכרטיס הבעיה נשארה. העניין הוא הגיוני בהחלט שכן כמעט כל הצ'יפים בלוח אם פועלים על אספקת ה-5 וולט מהספק והמאווררים שפועלים דווקא על ה-12 וולט פועלים כולם ללא כל בעיה, שכן לא נראה לי שאיפשהו הכרטיס דורש 12V. אז מה אתם אומרים שאפשר לעשות? ומה לעשות בקשר לחנות ממנה קניתי את המוצר (הפגם סביר להניח)?

נ.ב שמתי לב שהחתיכת מתכת בכרטיס בה יש את החיבורים שלו הפונים החוצה מהמארז ואותה צריך להבריג למארז גם כן בכדי לייצב את הכרטיס, מעט לא במקום כך שהברגתה למארז מעתט בעייתית בשל העובדה שמקום ההברגה בה אינו יושב בול על החור במארז. כמו-כן שמתי לב שאותם חיבורים של ה-AUDIO IN או ה-VIDEO IN אינם יוצאים ישר וכמו שצריך מהכרטיס אלא בצורה עקומה מעט, כלומר בנטייה כלפי מעלה או מטה אחת ביחס לשניה או משהו בסגנון.

מצטער על המכתב הארוך ומקווה לעזרה או רעיונות. :-\

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי עכשיו בעיה חדשה צצה!

לקחתי את המחשב עם לנעה מחשבים מאיפה שקניתי את הכרטיס ואמרתי להם את הבעיה. הם התקשרו אליי משהו כמו שעה וחצי פלוס מינוס אחרי ואמרו לי שהכל עובד והמחשב מוכן. הוא אמר לי שבהתחלה הוא ניתק הכל והתחיל מהתחלה עם ספק משלו והמחשב עבד ועלה, התחיל כל פעם להוסיף חלק עד שהמחשב עלה ופעל תקין לחלוטין. בשלב הבא הוא חיבר בחזרה את הספק שלי והמחשב עלה חיבר את הכרטיס את ה-HD המערכת הפעלה עלתה ואז התקין לי גם את הדרייברים של הכרטיס כשהכל טוב ויפה. באתי אחרי זה בשעות אחרי הצוהוריים ולקחתי את המחשב הביתה.

בבית חיברתי את החיבורים את העניינים ואז חיברתי את הספק לחשמל והופ, המחשב לא נדלק!

הבחנו אבא שלי ואני שבעת שמחברים את הספק לחשמל אז המנורה של הלוח אם נדלקת ובעת שאנחנו לוחצים על כפתור ה-POWER אז המאווררים עושים רבע או חצי סיבוב וזהו, אחרי זה אין כלום מלבד דממה. מה אתם חושבים שזה יכול להיות?

זה אפשרי שהספק לא מחזיק מעמד ובגלל זה שכשהוא נדלק ומזהה דרישה גבוהה ממה שהוא יכול לספק אז הוא מכבה את עצמו (מנגנון הגנה ברוב הספקים)? כלומר שיש עומס יתר? או שאולי הספק קצת מת או נדפק לו האספקה של ה-12V? כי זה הגיוני שהוא מספק רק 5V והמנורה עובדת אבל המאווררים לא מסוגלים אז עושים איזה סיבובון קטן והכל נכבה.

הספק הוא ספק ג'נרי פשוט של 350W שנדרש להחזקת כל המערכת של P4P800 DELUXE עם 2.8C ו- R9800P שצורך לא מעט חשמל, סידי-רום וצורב וגם איזה 3 מאווררים ו- HD 120GB SATA ועכשיו גם כרטיס . אז זה אפשרי שהוא לא עומד בזה או לא עמד בהתרגשות של הכמה ימים אחרונים וקצת איבד את החושים. הגיוני לא?

אשמח לקבל עזרה והצעות.

עריכה: אוקיי לא משנה הבעיה נפתרה, קניתי ספק חדש של והכל הסתדר. תודה לכל העוזרים. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...