012 ובעיות קישור בשעות הערב (עומס)... - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

012 ובעיות קישור בשעות הערב (עומס)...


R0ck

Recommended Posts

עברתי ל012 ובכל ערב יש שעות מסויימות (לא קבועות - ככל הנראה מפאת עומס) בהן הפינגים קופצים לסביבות 110 מילישניות (מדובר על סרברים מקומיים) וכתוצאה מכך, הגלישה, הורדת הקבצים והשתתפות במשחקים מרובי-משתתפים נפגעות.

בתמיכה של 012 ביזבזתי עשרות דקות בנסיונות להסביר להם שהבעיה איננה ברמת המשתמש - לשם כך, מערכת ההפעלה הותקנה מחדש, הוחלף כרטיס הרשת, בוצעו נסיונות התחברות בפרוטוקול ו PPPOE, ברקע לא רצה לה שום תוכנת או תוכנית שעושה שימוש מאסיבי ברשת.

היום בערב הם "אמורים" לחזור אלי ולראות אם המצב עדיין כפי שהוא, שלב הבא יהיה לבדוק את המצב מול , למרות שהקו תקין ומתפקד מצויין, עד המפגש עם חוות השרתים של 012.

למה עזבתי את נטוויז'ן?... עניין פיננסי. 64 ש"ח בחודש אל מול 100 ש"ח די עושים לי את ההבדל (בייחוד כשאני ניזון כלכלית מהמערכת הצבאית - אתם בוודאי יכולים להבין).

ככל הנראה שלשלם בזול הולך לעלות לי מאוד ביוקר (אני גם בהתחייבות)... נראה מה קורה עם זה במהלך השבוע ואעדכן אתכם.

נראה עד כמה ספק מוכן ללכת רחוק בשביל המשתמשים שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

טוב... Here's where we stand...

012 מנסים שעות על גבי שעות לנסות ולהראות לי שהבעיה היא אצלי (טכנית - ציוד), לא יעזור... הם הפנו אותי לבזק, מפנים אותי בחזרה אליהם, בלאגן אחד גדול.

ואני, עדיין תקוע עם קישוריות בקנטים בשעות שבהן התעסוקה עם האינטרנט הכי רבה, לפחות עבורי.

על הפנים... אני אובד עיצות ומיואש לחלוטין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מחובר דרך בזק?

אני מחובר ל012 בכבלים ואין לי את הבעיות שאתה מתאר

פינגים נמוכים תמיד וגם מהירות הורדה טובה מאוד

ניראה לי יותר שהבעיה קשורה לקו הטלפון ולא ל012

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא בהכרח. מספיק שאתה מקושר למרכזייה אחרת של אותה הספקית, ואתה כבר לא יכול להשוות. ככה נגיד אנשים שגרים באזור מסויים בארץ חווים דברים שאנשים שגרים באזור אחר בארץ לא חווים. וכולם עם אותה תשתית ואותה ספקית.

מה גם שלכל ספקית יש שרתים מסויימים למחוברים דרך הכבלים ושרתים אחרים למחוברים דרך ADSL. אז ככה שיכולות להיות בעיות אצל הספקית בציוד של ADSL אבל לא של הכבלים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמקד את הבעיה ככל שאפשר... היא די פשוטה, הבנתית.

בשעות העומס (מאוד דינמי, ניתן לומר שזה קורה בכל ערב, בממוצע, בין שמונה לשעה אחת-עשרה בלילה), הקישור לכלל הסרברים בישראל, נפגע. הפינגים קופצים לרמות של בין 90 ל 110 מילישניות.

כתוצאה מכך, ההורדה, טעינת האתרים והשתתפות במשחקים מרובי-משתתפים, נפגעת.

נכון לכתיבת שורות אלה, המצב חזר לתקינותו.

תוצאות ה Ping כעת :

Pinging

www.hwzone.co.il [212.199.164.181] with 32 bytes of data:

Reply from 212.199.164.181: bytes=32 time=17ms TTL=59

Reply from 212.199.164.181: bytes=32 time=21ms TTL=59

Reply from 212.199.164.181: bytes=32 time=20ms TTL=59

Reply from 212.199.164.181: bytes=32 time=19ms TTL=59

Reply from 212.199.164.181: bytes=32 time=20ms TTL=59

Pinging www.a.co.il [192.116.202.58] with 32 bytes of data:

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=21ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=24ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=22ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=22ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=22ms TTL=245

תוצאות ה Trace כעת :

Tracing route to

www.hwzone.co.il [212.199.164.181]

over a maximum of 30 hops:

  1    17 ms    19 ms    18 ms  212.199.28.245

  2    19 ms    20 ms   130 ms  212.199.28.190

  3    41 ms    44 ms    45 ms  212.199.28.82

  4   115 ms    20 ms    35 ms  212.199.28.202

  5    20 ms    19 ms    19 ms  80.179.229.2.forward.012.net.il [80.179.229.2]

  6    19 ms    20 ms    19 ms  212.199.164.181.forward.012.net.il [212.199.164.

181]

Trace complete.

Tracing route to www.a.co.il [192.116.202.58]

over a maximum of 30 hops:

  1    19 ms    19 ms    20 ms  212.199.28.245

  2    18 ms    20 ms    19 ms  212.199.28.190

  3    20 ms    19 ms    19 ms  212.199.28.78

  4    20 ms    19 ms    48 ms  212.199.28.202

  5    18 ms    20 ms    19 ms  212.199.26.35

  6    20 ms    24 ms    21 ms  213.8.101.9

  7     *        *        *     Request timed out.

תוצאות ה Ping לפני כשעתיים :

Pinging

www.a.co.il [192.116.202.58] with 32 bytes of data:

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=104ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=93ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=93ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=93ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=93ms TTL=245

Reply from 192.116.202.58: bytes=32 time=93ms TTL=245

תוצאות ה Trace מלפני כשעתיים :

Tracing route to

www.a.co.il [192.116.202.58]

over a maximum of 30 hops:

  1    88 ms    93 ms    93 ms  212.199.28.244

  2    93 ms    93 ms    93 ms  212.199.28.190

  3    93 ms    93 ms   156 ms  212.199.28.82

  4    93 ms    93 ms    93 ms  212.199.28.202

  5    93 ms    93 ms    93 ms  212.199.26.35

  6    93 ms    93 ms    93 ms  213.8.101.9

  7     *        *        *     Request timed out.

זו התמונה בגדול...

ישנם רגעים בהם המצד מתנדד, כלומר בדקה או שתיים, בהן נערכת בדיקת פינג רציפה - התוצאות יכולות להתנדד בין פינגים של 20-30 ל90-110.

זוועתי.

עכשיו, ע"מ למקד את הבעיה עוד יותר... בהתחברות מתקבלות שתי כתובות I.P, כתובת ה I.P החיצונית שלי (דינמית והיא זו שמשמשת בעצם כ"תעודת זיהות" שלי ברשת האינטרנט) וכתובת הפורט/ראוטר איתו אני מסתנכרן בחוות השרתים של 012.

אני יכול לומר בוודאות ששלושת המספרים הראשונים בכתובת הI.P בחוות השרתים שלי אינם משתנים.

המחרוזת היא כזו : 212.199.28.2xx

ככל הנראה מדובר בחווה מס' 28/ראוטר מס' 28, או אולי אפילו הפורט. תלוי...

המספר האחרון והתלת-ספרתי במחרוזת נע בין 240 ל260 - עם כל סנכרון, הוא נוטה להשתנות.

ה Server I.P המלא שלי בסנכרון הנוכחי הוא : 212.199.28.245

עכשיו, לאחר שאיכשו, הצלחתי להניע את 012 מלחשוב שהבעיה היא ברמת המשתמש, הוויכוח עכשיו הוא מי ישלח את האיש עם הכובע טמבל למקום הגדול והרועש, עם הרבה אורות מהבהבים, ינתק את הכבל הצהוב מהקופסה הכבדה, הרחבה והמוארת הנוכחית ויחברו לקופסה כבדה ורחבה מהבהבת אחרת.

צעד "דרסטי ומאוד לא שגרתי" מבחינת בזק/012, אך הוא בהחלט חיוני על-מנת להטיל קצת יותר אור על הבעיה.

נ.ב, ע"מ למקד-טורבו את הבעיה... הבעיה היא לא ביני לבין ציוד ה DSLAM במרכזת של , הפינגים נמוכים ויציבים תמיד, מה שגם קובץ המחשת המהירות יורד במקסימום האפשרי, ללא סטיות מיותרות - כל הזמן!

נ.ב.ב, להלן נתוני הסנכרון של האלקטל, למי שזה אומר משו (ניתן להבין מכל השיט הזה, שאיכות הקו גבוהה ביותר, כך גם אומר תומך מרכז השירות של WoW) :

Operational data report : near end (Downstream)

-----------------------------------------------

Attainable line rate : 9808 kbit/sec

Attainable Atm rate : 9344 kbit/sec

Used line rate : 2240 kbit/sec

Fast used Atm rate : 1856 kbit/sec

Interleaved used Atm rate : 0 kbits/sec

Rel. capacity occupation : 23

Noise Margin : 28 dB

Line attenuation : 16 dB

Output Power : 19 dBm

Operational data report : far end (Upstream)

--------------------------------------------

No data available.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז ככה:

לצערי, גם אני סובל בימים האחרונים מ 100ms בשעות מסויימות...

אני מחובר ל012 בערך שנתיים רצוף, בADSL

לדעתי היא חברה מצויינת דווקא בזכות הפינגים המעולים לחו"ל (60 לאיטליה, 70-80 לגרמניה הולנד וכו') וגם לישראל הפינגים שלי תמיד היו 15-20

הקטע הוא - פעם בחצי שנה בערך יש להם איזה שבוע שבועיים של בעיות פינגים(לפעמים כל היום ולפעמים בשעות העומס)

זה לא ממש יעזור לך להתקשר ולהגיד: "יש לכם עומס, אתם יכולים להרחיב את הפס לשרת כך וכך" כי הם לא יקשיבו לך ממילא

אבל מה, אני למדתי שהם קולטים לבד שיש להם עומס תוך שבוע שבועים ומתקנים לבד את הבעיה ...והכל חוזר להיות כרגיל(מהיר ואיכותי)

אז לדעתי, יצא לך המזל להתחבר אל 012 דווקא בתקופת ה"לאגים" שלהם. וכל מה שאתה צריך לעשות זה להמתין בערך שבוע ולקוות שזה יסתדר.

בהצלחה :D

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה מחרוזת ה Server I.P Address שלך ובאילו שעות זה קורה?... בבקשה, זה חשוב. מאחר ולא לכל המשתמשים של 012 זה כך, יש משתמשים שלא סובלים מכך בכלל.

תוכל גם בבקשה לומר לי מאיזה איזור בארץ אתה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מקבל IPים בתווך של

80.178.98.* - 80.178.122.*

זה קורה מהצהרים עד 23:00 בערך

(כבר 3 ימים)

ואני גר במרכז תל אביב

אני מתכוון לכתובת שמופיעה בתמונה...

bah.JPG

מהי מחרוזת הכתובת אצלך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מחובר ישירות בPPP בלי חייגן...

Alcatel PRO

אז אין לי מושג איפה רואים את ה server הזה כמו אצלך

(ואם אתה על אז אני מניח שזה ה IP של השרת של הVPN ואצלי אין אחד כזה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שגיא, ה- Server Address שמופיע שם הוא למיטב ידיעתי, אחד משרתי ה-LNS של הספק שלך. מן הסתם לא רק אתה מחובר אליו ולדעתי אם הכתובת משתנה מפעם לפעם, אתה פשוט עובר LNS. אם הבעיה שוב ושוב חוזרת על LNS-ים שונים, זה מסביר למה רק "אתה" מרגיש את זה, כי אם זה היה משויך ל-LNS יחיד, אז 012 כבור היו "עולים" על זה ממזמן... ::)

רק שתי האגורות שלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, זה גם מה שאני חושב.

אני מתחלף בכל סנכרון בין עשרה לחמישה-עשר סרברים, לא ראיתי את עצמי נופל מ 245. כלומר הכתובת תמיד תיהיה 212.199.28.245-260

ישנה סבירות גבוהה מאוד שאני ו sxs יושבים על אותה מרכזיה, אותו ה Redback ואותה חוות שרתי LNS, לכן שנינו סובלים מאותה הבעיה. יכול להיות שהמחרוזת של sxs מסתיימת במספר תלת-ספרתי אחר לחלוטין, אך המספר שלפני-כן, הוא 28, מה שככל הנראה אומר שכל החווה הזו דפוקה.

sxs אומר שהמצב הזה נמשך כשבועיים פעמיים בשנה, נקווה שזה באמת כך. מה שבטוח, הרבה משתמשי 012 אחרים, גולשים כמו שצריך ונהנים מזמני תגובה נמוכים, כפי שצריכים להיות 24/7.

המגמה שלי היא לשלוח איש טכני לשטח ע"מ שיחבר את כל המרכזיה (סיב אופטי או שניים לכל היותר), לקבוצת שרתים אחרת... זה הפתרון היחיד שאני רואה לנכון ש012 צריכים לבצע. הם טוענים שבזק צריכים לעשות את זה, (כפי שחשבתי) - מגיעים עד לנקודת ה Redback, כל החיבור בין הרדבק לחוות השרתים של הספקיות השונות מתבצע אך ורק ע"י אנשי התחזוקה של הספקיות.

012 שוללים בכל תוקף את טענתי ובזק לא מוכנים לעשות שום דבר (ובצדק, זו לא העבודה של , הקישור שלי מול תקין!).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, זה גם מה שאני חושב.

אני מתחלף בכל סנכרון בין עשרה לחמישה-עשר סרברים, לא ראיתי את עצמי נופל מ 245. כלומר הכתובת תמיד תיהיה 212.199.28.245-260

ישנה סבירות גבוהה מאוד שאני ו sxs יושבים על אותה מרכזיה, אותו ה Redback ואותה חוות שרתי LNS, לכן שנינו סובלים מאותה הבעיה.

sxs אומר שהמצב הזה נמשך כשבועיים פעמיים בשנה, נקווה שזה באמת כך. מה שבטוח, הרבה משתמשי 012 אחרים, גולשים כמו שצריך ונהנים מזמני תגובה נמוכים, כפי שצריכים להיות 24/7.

המגמה שלי היא לשלוח איש טכני לשטח ע"מ שיחבר את כל המרכזיה (סיב אופטי או שניים לכל היותר), לקבוצת שרתים אחרת... זה הפתרון היחיד שאני רואה לנכון ש012 צריכים לבצע. הם טוענים שבזק צריכים לעשות את זה, (כפי שחשבתי) - מגיעים עד לנקודת ה Redback, כל החיבור בין הרדבק לחוות השרתים של הספקיות השונות מתבצע אך ורק ע"י אנשי התחזוקה של הספקיות.

012 שוללים בכל תוקף את טענתי ובזק לא מוכנים לעשות שום דבר (ובצדק, זו לא העבודה של , הקישור שלי מול תקין!).

בושה ל-012 אם כן! :o

אני יכול לומר לך ממקור ראשון שבנטויז'ן לא מתנהגים כך ועובדים על כל אחד מעשרות שרתי ה-LNS אם יש בו איטיות ופינגים גבוהים. אני רק מקווה שבזק בינלאומי יותר דומים לנטויז'ן בעניין הזה מאשר ל-012. :-X

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...