Cheif פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 הניסיון של חברות הסלולר לתקוע את מהלך הורדת דמי הקישוריות על ידי קבלת צו מניעה נגד משרד התקשורת, נכשל. בג"צ דחה את בקשת צו המניעה של שלושת חברות הסלולר וקבע את הדיון לעוד מספר חודשים. המשמעות היא שהורדת דמי הקישוריות אכן תצא לפועל בעוד שבועיים וחצי, אבל כפי שכתבתי כאן (http://www.netcheif.com/blog/?p=808) המשמעות שלה לרוב הלקוחות קטנה. בנוסף על כך, כל החברות הסלולרית דאגו לגבות את שורת הרווח שלהן והעלו את המחירים ב-4%. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
iakovl פורסם 2010 בדצמבר 13 Share פורסם 2010 בדצמבר 13 שום צעד מול חברות הסלולר לא יעזור ללקוח באמת... המדד היחיד ל"השפעה" של מהלך כלשהו תתרחש רק כשאני אראה דוח רבעוני של החברות שמודיע על ירידה ברווחיםכרגע רובם מדווחים כל פעם על ה10~15 אחוז עליה ברווחים כל פעם, כשזה ירד ל 5~0 או לשלילי אז אני אדע שהצעד של משרד התקשורת באמת פעליש להם גדודים של עורכי דין שהמטרה היחידה שלהם היא לקחת כל חקיקה נגדם ולהפוך אותה לגבינה שוויצרית שעוד תניב להם רווחים נוספים קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Cheif פורסם 2010 בדצמבר 15 מחבר Share פורסם 2010 בדצמבר 15 אתה מאוד צודק. הרבה לא יודעים על כך, אבל חברות הסלולר ניסו לתקוע את תקנות הצרכנות החדשות שמאפשרות להחזיר מוצר ולקבל תמורתו כסף. בשבוע שעבר הגישו חברות הסלולר בג"צ נוסף שמטרתו עיכוב יישום התקנות החדשות. פעם נוספת בג"צ זרק אותם מכל המדרגות ונתן למשרד התמ"ת חודשיים להשיב על הנושא. (בג" 9019/10). קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
oren99 פורסם 2010 בדצמבר 15 Share פורסם 2010 בדצמבר 15 יש לנו מה לעשות בנושא. פשוט לכבות את הסלולרי.מעניין איך נסתדר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Cheif פורסם 2010 בדצמבר 15 מחבר Share פורסם 2010 בדצמבר 15 לא חייבים לחזור 15 שנה אחורה. פשוט צריך לצמצם את היקף השיחות באמצעות הסלולר. בבית ובעבודה מדברים מבזק -- והחל מה-1/1/11 זה גם יהיה משמעותית יותר זול בגלל הורדת דמי הקישוריות. ליותר מתוחכמים אפשר להציע פתרונות כמו Skype ואחרים שעושים שימוש בחבילת DATA. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
oren99 פורסם 2010 בדצמבר 15 Share פורסם 2010 בדצמבר 15 לא חייבים לחזור 15 שנה אחורה. פשוט צריך לצמצם את היקף השיחות באמצעות הסלולר. בבית ובעבודה מדברים מבזק -- והחל מה-1/1/11 זה גם יהיה משמעותית יותר זול בגלל הורדת דמי הקישוריות. ליותר מתוחכמים אפשר להציע פתרונות כמו Skype ואחרים שעושים שימוש בחבילת DATA.זה מה שאני משתדל תמיד לעשות.לך אבל תוריד את אישתי מהסלולרי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
LazyCat פורסם 2010 בדצמבר 15 Share פורסם 2010 בדצמבר 15 העבר מלמד אותנו שהחברות הגדולות במשק מוצאות וימשיכו למצוא דרכים יצירתיות לעקוף את ההגבלות עליהן. ואם הן לא ימצאו דרך יצירתית, אז פשוט מאוד הן יעלו את המחירים באופן ישיר וגורף.עוד לפני שהחלה ההורדה בסכום הקישוריות, סלקום העלתה את התעריפים שלה, ולדעתי עשתה זאת מוקדם כדי שאנשים ישכחו שהיא כבר העלתה את התעריפים כשתעלה שוב אחרי שהורדה תחול בראשון לינואר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
About:blank פורסם 2010 בדצמבר 16 Share פורסם 2010 בדצמבר 16 השאלה היא איך מצמצים את היקף השימוש בצורה שמתבטאת בחסכון כספי? ואסביר למה אני מתכוון.בתור אחד שמעולם לא היה משתמש כבד בטלפונים סלולריים, אם אני בוחן את גרף התשלום שלי לאורך ה-5 שנים האחרונות הוא נמצא רק בעליה ולא כי הרגלי השימוש שלי השתנו (למעשה להפך, אני מדבר פחות מהסלולרי אך משלם יותר בעקבות כל עליות המחירים). כיום אף אחת מחברות הסלולר אינה מציעה, למיטב ידיעתי, תוכנית משתלמת במיוחד ללקוחות שמדברים מעט. לרוב יש חיוב חודשי קבוע עבור המסלול ועליו מתווספת עלות השיחות החודשית. עד כמה שאני מבין ומנתח את העניין, זה עוד היבט בניסיון של חברות הסלולר להעביר את מרב הלקוחות אל תוכניות בנק הדקות למיניהן.לאנשים שיש תוכנית בנק דקות, בייחוד כאלה עם בנק דקות גדול יחסית, משתלם יותר לנצל את הסלולר מאשר לשלם פעמיים - גם לסלולר וגם לטלפון ביתי מכיוון שאת הכום לחברת הסלולר הם משלמים בין אם דברו או לאו.בהעדר תוכנית שמהווה חלופה משתלמת אמיתית לתוכניות בנק הדקות, אני לא באמת רואה איך אפשר לצמצם באופן מעשי את השימוש בסלולר בצורה שגם תתבטא בחשבון החודשי. צרכני סלולר "כבדים" יכולים כמובן לעשות זאת ולעבור מבנק דקות גדול לבנק דקות נמוך יותר, אך לצרכני הסלולר הבינוניים-נמוכים אין ממש אפשרויות חליפיות.אם פספסתי משהו (איני מבין גדול בשוק הסלולר אז סביר להניח שזווית הראיה שלי בנושא היא מוגבלת) אשמח אם תאירו את עיניי. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ירח אפל פורסם 2010 בדצמבר 16 Share פורסם 2010 בדצמבר 16 בוא נראה שניה את התעריפיםהיום שיחה מטלפון קווי (בדוגמא הזאת של בזק) לטלפון סלולרי.תשלום לבזק 6.37 אגורות לדקה.תשלום לחברת הסלולר 29.12 אגורות לדקה.סכ"ה 35.48 אגורות לדקהעוד שבועיים יהיה המחירתשלוםלבזק 6.37 אגורות לדקה.תשלום לחברת הסלולר 7.97 אגורותלדקהסכ"ה 14.34 אגורות לדקה.תראה לי היום חברת סלולר שאפילו עם בנק דקות מגיעה למחיר כזה? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
About:blank פורסם 2010 בדצמבר 16 Share פורסם 2010 בדצמבר 16 לא הבנת את הנקודה שלי. כל מה שאתה אומר נכון כמובן, אך לא התייחסתי רק לעניין המחיר לדקת שיחה.הנקודה שלי היא שאם אתה לא רוצה להתנתק לגמרי מטלפון סלולרי, שבמציאות שבה אנחנו חיים היום זאת לא בהכרח אפשרות מעשית באמת לכולם מכל מיני סיבות, אתה חייב לבחור באחת מהתוכניות של חברות הסלולר, שמצידן מנסות לעשות הכל לכאורה כדי להעביר אותך לבנק דקות כזה או אחר.אז נכון שזול יותר לדבר מבזק (וזה גם מה שאני עושה היום די הרבה) אך אתה עדיין מוצא את עצמך משלם לחברת הסלולר עבור התוכנית גם אם באופן מעשי לא דיברת.אז אני מנסה להגיד בעצם שאפשר לצמצם את השימוש בסלולר בפועל (ואני לגמרי בעד), אך עד כמה זה באמת ישפיע על החשבון החודשי? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Cheif פורסם 2010 בדצמבר 16 מחבר Share פורסם 2010 בדצמבר 16 אני כבר הסברתי יותר מפעם אחת (לדוגמא כאן -- http://www.netcheif.com/blog/?p=808) שהורדת דמי הקישוריות כמעט ולא תשפיע על החשבון הסלולרי. ההשפעה היא על החשבון של הטלפון הקווי - לכן ההמלצה היא לעבור לדבר בקווי כמה שאפשר ולנסות לצמצם את הסלולרי כמה שיותר. יש היום בפלאפון תוכנית מסוג PRE_PAY שבה אין תשלום חודשי וכל דקה עולה 50 א"ג. זו ממש תוכנית טובה למי שלא מדבר הרבה. ניתן לרכוש אותה בעמדות HMOBILE בכל חנות הום-סנטר אפילו תוך שמירת המספר הקיים. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
About:blank פורסם 2010 בדצמבר 16 Share פורסם 2010 בדצמבר 16 הכוונה שלך שצריך לצמצם את חשבון הסלולר עד כמה שאפשר ובמקביל לעשות שימוש באמצעי תקשורת אחרים ומשתלמים יותר היא ברורה.הבעיה היא שלא תמיד אפשר לעבור לתוכנית Prepaid כזאת (וגם לא כל החברות מציעות אותה) בטווח הזמן המיידי, ולכן אני אומר שלדעתי לשיעור מספיק גבוה של אנשים אין באמת אלטרנטיבה בנקודת הזמן הנוכחית לצמצום משמעותי של חשבון הסלולר החודשי.אין ספק שכמו בכמעט כל המקרים, היכולת לשבור את דפוסי השימוש היא בידי הצרכנים בסופו של דבר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Access Denied פורסם 2010 בדצמבר 18 Share פורסם 2010 בדצמבר 18 צ'יף היתרון הגדול באמת יהיה במעבר לשימוש ב-SIP.תשלום על חבילת גלישה של 300-500mb שהוא דיי והותר לדיבור יעלה בחברות כ-40-50 שח לחודש.במחיר הזה ניתן לדבר בשרותי SIP במחירים של קו נייח, הדוגמה הכי פשוטה לזה - ישום ה-Bphone של בזק.בסופו של התהליך הצרכן משלם לדוגמה כ-8 אג' לדקה לנייח, וכ-15 אג' לנייד מול מחיר אחיד של כ-35 אגורות היום.להשוואה, בחשבונית של כ-600 דקות בהן 200 לנייח והשאר לנייד, המחיר היום הוא כ-210 שח, לעומת כ-75 שח בשימוש ב-SIP.להעביר אנשים לדבר בנייח יהיה קשה יותר, מלתת להם פיתרון לדיבור בנייד - במחירים של טלפון נייח. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Cheif פורסם 2010 בדצמבר 19 מחבר Share פורסם 2010 בדצמבר 19 צ'יף היתרון הגדול באמת יהיה במעבר לשימוש ב-SIP.תשלום על חבילת גלישה של 300-500mb שהוא דיי והותר לדיבור יעלה בחברות כ-40-50 שח לחודש.במחיר הזה ניתן לדבר בשרותי SIP במחירים של קו נייח, הדוגמה הכי פשוטה לזה - ישום ה-Bphone של בזק.בסופו של התהליך הצרכן משלם לדוגמה כ-8 אג' לדקה לנייח, וכ-15 אג' לנייד מול מחיר אחיד של כ-35 אגורות היום.להשוואה, בחשבונית של כ-600 דקות בהן 200 לנייח והשאר לנייד, המחיר היום הוא כ-210 שח, לעומת כ-75 שח בשימוש ב-SIP.להעביר אנשים לדבר בנייח יהיה קשה יותר, מלתת להם פיתרון לדיבור בנייד - במחירים של טלפון נייח.אתה בהחלט צודק. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.