מערכת הבדיקה ומבחני הביצועים
ביקורת זו הינה הראשונה בה אנו משתמשים במערכת ההפעלה Windows Vista. מערכת הפעלה זו אמנם יצאה לאוויר העולם לפני מעט יותר משנה, אך לדעתנו עד כה היא לא הייתה בשלה מספיק בכדי לעשות בה שימוש. כיום, לעומת זאת, מערכת ההפעלה נמצאת בשוק די זמן בכדי להפוך למעט יותר יציבה ולתת לנו את מה שאנו דורשים מבחינת ביצועים, מה גם שבשנה האחרונה יצאו לא מעט משחקים המבוססים על DirectX 10 – אחד הפיצ\'רים החשובים ביותר מבחינתנו במערכת הפעלה זו.
עצם היותם של משחקים אלו כבדים למדי, ודורשים כח עיבוד גדול יותר ויותר מכרטיס המסך והמעבד, הופך אותם למבחני ביצועים אופטימליים עבורנו, מה גם שהמשחקים עצמם הינם אטרקטיביים למדי ורוב המשתמשים היו רוצים לדעת כיצד כרטיס המסך שהם ירכשו ישפיע על חווית המשחק ברזולוציות שונות.
לצורך הבדיקה הרכבנו מערכת בדיקה חזקה יחסית, על מנת להפחית עד כמה שניתן מהשפעת המעבד או לוח האם על ביצועי כרטיס המסך ולמנוע הווצרות \'צוואר בקבוק\' באחד מהרכיבים הללו.
מעבד | Intel Core 2 Quad 6600 @ 2.7GHz |
לוח אם | ASUS Striker Extreme |
זכרון | |
כרטיסי מסך |
|
דיסק קשיח | Seagate Barracuda 7200.9 250GB |
ספק כח | Enermax Liberty 620W |
מערכת הפעלה |
בטרם נעבור לפירוט מבחני הביצועים והמשחקים בהם השתמשנו, נרצה להעיר הערה נוספת בנוגע לכרטיסים שבחרנו להשוואה. מכיוון שלא מדובר בכרטיסי רפרנס של ATI או NVIDIA, חלק מהכרטיסים הגיעו מהמפעל כשהם מומהרים למהירויות הגבוהות מאלו המוצהרות על ידי יצרניות הליבות הגרפיות. מכיוון שמטרתנו בביקורת זו היא למדוד את יכולת הארכיטקטורות הגרפיות של ATI ו-NVIDIA, התאמנו את תדרי השעון בכל הכרטיסים לתדרי ברירת המחדל, כך שגם כרטיסים אשר הגיעו באוברקלוק מהמפעל נבדקו במהירויות השעון התואמות את נתוני יצרניות השבבים.
המשחקים איתם בדקנו
מכיוון שעברנו ל-Windows Vista, רוב המשחקים בהם עשינו שימוש מתבססים על DirectX 10 – משחקים אלו דורשים משאבי עיבוד גדולים יותר ועל כן מהווים אמת מידה מצוינת לכרטיסי המסך שאנו בוחנים.
- FutureMark 3DMark 2006
- S.T.A.L.K.E.R
- Company Of Heroes
- Call Of Juarez
- Crysis
- Unreal Tournament 3
- Half Life 2: Episode Two
- World In Conflict
שימו לב שמשחקים כגון Unreal Tournament 3 מייצגים עבורנו מגוון רחב של משחקים אחרים, כגון Gears Of War ו-BioShock המבוססים על אותו המנוע. הדבר נכון גם עבור המשחק Crysis, שהמנוע שלו ינוצל ככל הנראה על ידי משחקים נוספים בשנים הקרובות.