מה לעשות אחרי התיכון ( בשביל הצבא )? - עמוד 3 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה לעשות אחרי התיכון ( בשביל הצבא )?


SupeRnovA

Recommended Posts

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תקשיב לי חמוד.... אתה סתם צעיר.. סליחה על הביטוי... לא יודע מה הולך בצבא...

אישית, היה איתי אחד בטירונות... שאחרי תואר במתמטיקה הלך לאותו מקצוע כמו שלי היה.... שזה טכנאי קשר... לא משנה...

הנקודה שלי היא.. תקדים את הגיוס.. תסיים עם זה כבר... או שאל תתגייס בכלל... כי זה זמן מבוזבז נטו... לפחות לאלו שלא נכנסים ליחידות המובחרות בכל התחומים.... המקצועות השוליים, זה חרא של 3 שנים, תאמין לי...

אז, תחשוב טוב לפני שאתה חותם קבע..

נ.ב,

אוק 02

כבוד

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בונה עתודה אני חותם 10 שנים מהחיים שלי!

המורה שלי סיפרה איך זה הולך.

זה 4 שנים עתודה כאילו אוניברסיטה + 3 שנים שירות צבאי + עוד כמה שנים ששכחתי מה זה.

בונה זה הימור ממש ככה לחתום על 10 השנים הבאות לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאוניברסיטה אתה מתכוון ללכת גם אם לא תרשם/תתקבל לעתודה, נכון? אז זה כבר פחות 4 שנים. סדיר אתה תעשה בכל מקרה, לא? פחות 3 שנים. מה שנשאר זה ה-3 שנים קבע. המשכורת שם אמורה להיות סבירה, ואתה אמור לרכוש ניסיון בתחום. אלו השיקולים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בונה עתודה אני חותם 10 שנים מהחיים שלי!

המורה שלי סיפרה איך זה הולך.

זה 4 שנים עתודה כאילו אוניברסיטה + 3 שנים שירות צבאי + עוד כמה שנים ששכחתי מה זה.

בונה זה הימור ממש ככה לחתום על 10 השנים הבאות לא?

9 שנים אם אתה לא לומד מקצוע הנדסאי (כלומר מקצועות כמו כלכלה, פסיכולוגיה וכו'..) ו-12-13 אם אתה לומד (12 רפואת-שיניים, 13 רפואה).

אבל כפי שאמר Component , בכל מקרה (אני מדבר על נוסחת ה-10 שנים עכשיו) אתה גם ככה תלמד לתואר 4 שנים ותשרת 3, וב-3 שתחתום קבע תקבל משכורת סבירה+ וניסיון.  את הניסיון תוכל להתחיל לרכוש כבר בשירות החובה שלך, כך שייתכן שתצא עם 6 שנות ניסיון במקצוע.   יתרון נוסף הוא אפשרות לקבלת עבודה בקבע, אם תהיה מעוניין בכך.  אנשי הקבע פורשים בגיל מוקדם ומקבלים משכורות שמנות למדי ופנסיה גבוהה יחסית.   בכל מקרה, אם שוק העבודה בעוד 10 שנים יהיה רעוע למדי (לך תדע, אולי המצב לא ישתפר ויהיו 20% אבטלה והדרישות לקבלת עבודה כמקצוע שתלמד יהיו גבוהות להחריד) אולי תהיה לך אופציה לעבודה בטוחה, בתנאי שתהיה מספיק טוב.

בכל מקרה, אם אתה לא בטוח שאתה רוצה ללמוד את המקצוע שאליו אתה חושב ללכת, ואני מתכוון לבטוח ככל הניתן אל תלך.    אתה לא רוצה לבזבז 10 שנים מהחיים שלך על מקצוע שלא מעניין אותך.     דבר נוסף- הערך את חשיבות המקצוע שתלמד בעוד כ-10 שנים, תחשוב מה הסיכויים שהוא יהיה רלוונטי עוד 10-20-30 שנה מהיום ומה הסיכויים שהדרישה אליו תיגבר.

אחד הסיבות שלמשל אני לא חושב שכדי ללמוד מחשבים בתואר ראשון (לא דווקא במסגרת העתודה) היא שרבבות סטודנטים הולכים ללמוד אותו וששוק העבודה מוצף במסימי תואר ראשון שהם מובטלים.   יותר מדי אנשים עשו תואר בנושא וכעת שוק העבודה מלא בהם.     אבל אם אתה עושה תואר במסגרת העתודה יש לך את היתרון החשוב ביותר של הניסיון.  אם תתמוד לקבלת עבודה מול בוגר תואר ראשון (בהנחה שגם לך יש תואר ראשון) ולך יהיה 6 שנות ניסיון ולו לא יהיה ניסיון כלל- יקחו אותך.          מחשבים זה רק דוגמה- תחשוב בהקשר הזה ובהקשרים אחרים על כל נושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק תחשוב על זה:

90% מהעתודאים בצה"ל הם האנשים הכי ממורמרים שתפגוש, במיוחד אלה שבקבע. בדו?ק.

זה היה ככה לפני שאני הייתי בצבא, זה נשאר ככה אחרי שהשתחררתי, וזה יהיה ככה עד שלא יהיה .

1. הם מגיעים לצבא מבוגרים ב3-4 שנים מכולם, אם במקרה התבגרת בשנים האלה (תתפלא, אבל יש כאלה שלא) קשה מאד להשתלב בלי להתבאס.

2. רוב הסיכויים שהתפקידים שלך לפחות בשנים הראשונות יהיו משעממים בטירוף ותחת נגדים/קצינים מעצבנים במיוחד, ובכלל הנושא הזה של קצינים/נגדים דפוקים הוא נושא שחוזר על עצמו תמיד, במיוחד בבסיסים ג'ובניקים ועוד יותר בח"א.

3. 6 שנים צבא! גבר, זה המוווווון זמן. ועוד רק מגיל 21-22... כבר עדיף ממר"מ...

4. בזמן הקבע שלך אתה רואה איך אתה יכול לעשות טונות של כסף בחוץ, אבל אתה תקוע עם עוד שנתיים של קבע חובה במשכורת צבאית...

5. האנשים מפספסים את כל הקטע של להיות סטודנט, חיי קמפוס, למצוא דירה, לגמור ללמוד ולהתחיל חיים... זה הולך לאיבוד בעתודה.

6. יש את המעטים שלומדים 3 שנים, ואז נדפקים בגלל פרופיל, בגלל משמעת, בגלל תחקיר בטחוני, בגלל קב"א, בגלל 1001 סיבות ולא מגיעים לתפקיד שלהם.

7. אתה עושה טירונות בחופשת סימסטר הראשונה שלך, ובהרבה מהאחרות עושה מילואים או משהו אידיוטי כזה, דופקים לך את החלק הכי כיפי של האוניברסיטה.

אבל

זה לא תמיד ככה.

-אני מכיר עתודאים שעושים דברים מגניבים בטירוף בצבא, ונהנים מכל רגע של התפקיד שלהם, לא המון כאלה, אבל הם קיימים.

-כעתודאי בצה"ל אתה מגיע לעשות דברים שבחיים לא היית יודע איך להגיע אליהם במקום אחר (שוב, אלקטרוניקה מחשבים), ויש כאלה שבשבילהם זה שווה את זה.

-אתה יכול ליצור המון קשריים לקראת האזרחות, במיוחד בתחום האלקטרוניקה/מחשבים.

-כשתשתחרר, רוב הסיכויים שתסיים או כמעט תסיים את התואר השני שלך, תצא לשוק בן 26-27 עם 6 שנים ניסיון ותואר שני אולי אפילו חצי דוקטורט. בוכטות כסף.

-ואם אני זוכר נכון, צה"ל משלם על הלימודים, או על חלק גדול מהם, לא? אם זה ככה זה חתיכת יתרון! 30,000+ ש"ח שנחסכים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק תחשוב על זה- 2% מהעתודאים בצה"ל הם האנשים הכי מורמים שתפגוש, בדוק. 

זה תמיד היה ככה.          בקיצור TomB מספיק להמציא סטטיסטיקות.   אם במקרה פגשת במהלך שירותך למשל 10 עתודאים ו-9 מהם היו ממורמרים זה לא אומר כלום.  אין קשר בין עתודה לבין מצב נפשי (או שיש?  :screwy:  או שרוב האנשים שהלכו לאוניברסיטה מתבאסים קשות מזה, למורות שזאת הייתה השאיפה שלהם?  ::)).

1. אתה יכול להתבגר גם לפני זה, בגיל 18-19, ולהתבאס קשות מילדותיות והטימטום של חביירך האינפנטיילים ליחידה.

3. 6 שנים במקום 3, ויש גם אנשים שחותמים קבע ל-30 שנה (עד הפרישה). 

4. או שאתה רואה את חבירך שסיימו\לומדים תואר ראשון נאבקים בשביל למצוא עבודה במלצרות\מקדונלס\משלוחים\טלמרקינג ושחלקם נשארים מובטלים ובלי יכולת כלכלית לעזוב את בית ההורים.   בעוד שלך יש עבודה מובטחת בשכר סביר+.        רוב חברייך בחוץ לא יקבלו שכר של 20,000 או יגלגלו מיליונים, רובם יישמחו לעבוד בעבודה שתיתן להם 3,000 בחודש.

5. יש לך חיי-קמפוס בתור סטודנט, אתה לומד ואתה חי חיים אחרים - של נער בן 18-19 באוניברסיטה.  אם תרצה ללכת על הגישה של TomB תילמד לתואר שני או מקצוע אחר.  אין בעיה עם זה.  זה לא נעלם לשום מקום.

6. יש את המעטים.    יש את המעטים שהולכים לשרת בעזה ונהרגים, יש את המעטים שהופכים להיות מש"ק קפה.    ויש...

7.  אבל עדיין יש לך המון חופשים.   אתה לומד באוניברסיטה רק חצי שבוע (3-4 ימים בדר"כ) ולא יום שלם, מה שמשאיר לך אפשרות לעבוד באותו זמן ולהרוויח בנוסף ל-680 שקל משכורת מהצבא לחודש (לעומת 340 של חברייך) עוד קצת כסף, אולי עוד 2,500-3,000 בחודש.   מה שגם אתה לא תפרן ולא חייב את הכסף משום שהצבא גם ככה משלם לך על כל התואר- כ-11,000 ש"ח בשנה.   כלומר, כ-45,000 ש"ח (עיגלתי, זה לא בדיוק 11) ל-4 שנים.    ואז הכסף שהרווחת נשאר לך בשביל לשכור דירה אם תרצה (גם בגיל 19, אבל המעונות עדיפים לדעתי) לקנות מכונית ולטוס לבלות קצת בחו"ל בחופשים.     הצבא מאפשר יציאות ארוכות לחו"ל בחופשים בין שנות הלימוד וגם בין הסימסטרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דיי!! איזה סיבוך זה!!!

לא רוצה ללכת לצבא!!!

רוצה להישאר בתיכון!!!! רוצה להישאר בתיכככככוווןןןן!!!

שכחתי להגיד משהו :

בכל מקרה, אם אתה לא בטוח שאתה רוצה ללמוד את המקצוע שאליו אתה חושב ללכת, ואני מתכוון לבטוח ככל הניתן אל תלך. אתה לא רוצה לבזבז 10 שנים מהחיים שלך על מקצוע שלא מעניין אותך. דבר נוסף- הערך את חשיבות המקצוע שתלמד בעוד כ-10 שנים, תחשוב מה הסיכויים שהוא יהיה רלוונטי עוד 10-20-30 שנה מהיום ומה הסיכויים שהדרישה אליו תיגבר.

זה הבעיה שאני לא מכיר עוד מקצועות שאני יכול ללמוד אותם ואני לא יודע על מה להילחם.

ועוד דבר, אני לא יודע אם אני אתאים לשם אז חבל שאני אלחם על משהו שגם ככה אין לי סיכוי אליו ( מבחינת הציונים ), לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לך ליום פתוח באוניברסיטה. אני חושב שיש גם תערוכת לימודים בגני התערוכה עכשו... אבל כמו שאמרו לך, אל תלך למקצוע שאתה לא בטוח שאתה רוצה ללמוד אותו. יכול להיות שהמקצוע יהייה ממש מעניין בשבילך, אבל יכול להיות שאתה תקיא רק מלחשוב עליו. אני מכיר אחד שלא התקבל למדעי המחשב (או משהו כזה... לא זוכר, העניין שהוא לא התקבל למה שהוא רצה...) והלך ללמוד מתמטיקה, כי זה מה שהציעו לו. הוא פרש בסוף השנה הראשונה.

האבט"שים בקיץ והטירונות זה כיף! זה כמו קייטנה, חודש בשנה. "חווית הסטודנט" עבור חודשים אלא זה לעבוד כמו חמור כדי לממן את הלימודים. בחלק השני של החופש, אתה יכול לצאת לחו"ל, כמו סטודנט אחר.

במהלך השירות הצבאי, אתה יכול ללמוד לתואר שני. ואתה לא חותם קבע אם אתה לא משובץ בתפקיד, וגם אם אתה כן, אם ממש תתעקש, לא יחזיקו אותך.

אני דיברתי עם כמה עתודאים והם אמרו לי שהשירות קשה, אבל כיף, הם אפילו נשארים לשעות נוספות בבסיס או במקום העבודה, כי הם נהנים ממה שהם עושים. זה אחד העקרונות של ללמוד מקצוע באוניברסיטה ("אם אתה לא בטוח מה שאתה רוצה לעשות..."). שכן שלי, סיים לפני שנתיים תואר בהנדסת חשמל בטכניון, היום משרת בחיל הים. עכשו הוא בפריז בשליחות מטעם החיל,לומד לתפעל מכשיר חדש שהצבא רוכש...

לגבי המפדקים המטומטמים והמנייקים, כאלה יש בכל מקום, גם בסדיר אפשר ליפול על כאלה שימררו לך את החיים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבט"שים? כיף? איפה אתה חי? :-\

בכל מקרה, לא אמרתי שעתודה זה זוועה ותתרחק מזה.

אני מדבר מנקודת מבט של אדם שרוב החברים העתודאים/ממר"מניקים שלו השתחררו כבר, או לקראת שחרור.

בגדול, בסופו של דבר, זה איכסה, זה לא טוב לבריאות.

הצבא חוסם יצירתיות, הצבא קובע לך מה טוב בשבילך.

אם זה מה שאתה צריך (שזה לא דבר רע) או אם החלום שלך הוא לעבוד בניסויי טילים למשל, אז בבקשה, זו המסגרת שלך.

אחרת, אם אתה יכול לעשות את מה שאתה רוצה שלא במסגרת צבאית אז זה עדיף.

תמיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם המקצוע שבחרת לא קיים בצבא הוא לא יופיע בחוברת עתודה ולא ממש תוכל להרשם אליו גם במסגרת העתודה.

אני גם כרגע מתלבט בקשר לעתודה... יש לי את הנתונים ואני גם כבר ממויין אצלם, נשארה רק השאלה אם אני רוצה לבלות את ה10 שנים הבאות בניתוק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...