עזרה בבחירת רמקולים - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עזרה בבחירת רמקולים


nondos

Recommended Posts

שלום

אני מעונין ברכישת מערכת 5.1 כולל סאב שתשמש אותי למוסיקה וסרטים.

קנייתי כבר רייסבר Marantz SR-4400

לא משנה לי אם הרמקולים יהיו כחבילה אחת של 5 + סאב או לקנות כל חלק בנפרד - סנטר, קדמים, אחוריים

התקציב הוא בין 1500 ל 3000 ש"ח לרמקולים

אני גם מעונין בהמלצה על חנויות טובות באזור נתניה בהן אני יכול לשמוע את המערכת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יש לך 3000 ש"ח למערכת 5.1 אני אומר לך עד הסוף

יש את הJAMO PDD.1 מערכת מצויינת כוללת סאב, MOREL NOVA 5.1 (אם סאב 10) קצת יותר זולה גם מעולה,

יש מלא מערכות 5.1 אם סאב טובות תלך לשמוע בחנויות אודיו מקצועי יש הרבה באזור שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאחר והגדרת שהמערכת עתידה לשמש גם למוזיקה לדעתי עדיף לך לרכוש סט של קידמיים טובים ובנרפד סנטר ואחוריים, הבחירה צריכה להתבצע אך ורק ע"י האוזניים שלך ולא ע"י המוכר (שהאינטרסים שלו הם לאוו דווקא טובטך הבלעדית) אל תתרגש מהמחירים שנקובים על המוצרים , רוב הרווח בסטריאו מגיע מהרמקולים, יש עליהם רווח עצום, תתווכח עד צאת נשמתך, זה ישתלם. מה גם שניתן לשמוע מערכת בחנות ומומלץ לראות אח"כ כמה היא עולה ברשת לצורך עמדת מיקוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי לקנות את הרמקולים JAMO E-350

הבעיה היא שהם מגיעים ללא סאב וופר

האם אני צריך להוסיף להם סאב וופר למרות שהם רצפתיים או שהצלילים הנמוכים אותם יוצר הסאב מיוצרים על ידי הרמקולים???

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחלק מהסרטים ישנו ערוץ מיוחד לסאב וופר, מה גם שרמקול סטנדרטי לא יכול להחליף סאב, אך במערכת שיש בה עם תווח מלא כמו הג'אמו סאב יהיה בזבוז כסף כרגע.

יש לך בפולג את "הום-קאר" יש להם גם את הדלקואיסט אם איני טועה, הם מעולים שהייתי ממליץ לך לשמוע. הם לא חזקים בצורה קיצונית אבל הם איכותיים יותר מרוב הרמקולים במחיר שלהם ואף יותר. הם 6אוהם אבל אני מאמין שה-4400 שלך מסוגל להניע גם אותם.

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למוזיקה בהחלט שלא (רבים טוענים שגם פה סאב טוב יעזור, אך אתה בהחלט לא יכול להרשות לעצמך סאב שיתאים למויקה במידה והתקציב שלך ל-5 הוא פחות מ-3000 שקלים), בנוגע לסרטים בעיקרון אתה תמיד תרוויח ממנו. אך גם בלעדיו החוויה תהייה מספקת מאוד במידה ויהיו לך טובים. מה גם שבסרטים רוב האפקטים באים מ-2 הקדמיים כך שחשוב שהם יהיו איכותיים (וחזקים - כיוון שאתה מגביר יחסית הרבה בסרטים והפיצוצים למיניהם הורסים את הדרייברים בתווח הארוך ולכן חשוב שהרמקול יהיה מסוגל להתמודד בצורה טובה עם העוצמות בהן אתה תשמע).

Anatoli.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תרצה לצפות בסרטים אני ממליץ לך להשקיע גם בסאב, הרמקולים שאתה מדבר עליהם מגיעים בתחום הנמוך ל 55 הרץ שזה לא מאוד נמוך לכן בצפיה בסרטים ללא סאב עם הרמקולים האלו אתה תפסיד הרבה מהאפקטים בתחום הנמוך (40 הרץ מינוס) לכן כדי להשקיעה בסאב כדי להנות מכול הספקטרום של הסאונד. אני בכלל ממליץ לך לבנות את המערכת שלך בשלבים כלומר לא לקנות את כל החלקים יחד, כך תהנה מתקציב גמיש יותר מה שישפיע על איכות המרכיבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

55 הרץ לא אומרים כלום. הבאס של הרמקולים שלי למשל מספק אותי מאוד גם ללא כל סאב (30 הרץ) אין כמעט שום שעושה באמת את הנתונים שרשומים עליו. שישמע את המערכת, במידה והיא תספיק לו מבחינת באס (כנראה שכן) לא יצטרך סאב. אם כן יוכל תמיד לרכוש סאב סביר (יד שנייה מומלץ) ב-1000 שקלים בערך אפילו בפומבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מדויק כשמדובר במוזיקה אני מסכים אתך, אבל בסרטים שיש להם עם ארוץ המיועד להעברת התחום הנמוך של האפקטים יש בהחלט צורך בסאב שיוכל להעביר את התדרים הנמוכים כמו שכמנעט שום לא יוכל ולהשלים את החסר. לכן אני חושב שאין לזלזל בסאב מפני שהוא מהווה מרכיב משלים למערכת שמעלה את רמת החוויה לרמה מהנה הרבה יותר לפחות לטעמי. כמובן שהעניין הוא סוביקטיבי לכל אחד אבל לפני שאתה מחליט כדי שתשמע מערכות הכוללות סאב. וכדי להיזהר בקנית סאבים ורמקולים בכלל מיד שניה מפני שהרמקולים מהווים את המרכיב המתבלה ביותר במערכת.

נ.ב: שלושים הרץ זה תחום נמוך שהוא כבר ברמה של סאב לכן זה לא פלא שהרמקולים מספקים אותך מבחינת הבאס כי זה די נדיר שרמקולים קדמיים ירדו לתדרים  כאלו כנראה שמדובר ברמקולים יקרים  ;).  

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יקרים? ממש לא. פשוט צריך לדעת מה לקנות וממי. שלי למשל הם בני יותר מ-20 שנה וקניתי אותם ממישהו שהתכוון לזרוק אותם כך שמבחינתו גם 100 שקל עדיפים והוא מכר לי אותם בסכום נמוך יחסית. אבל מה שאני מנסה להגיד לך הוא ש-55 הרץ יכול להישמע יותר טוב גם מ-30 הרץ הכל תלוי במה הרמקול עושה ולא מה רשום עליו.

בנוגע לסאב, אמת שהוא מוסיף אך אני אישית מאמין שקודם כל צריך ששאר המערכת תהייה טובה ורק אז תשקיע בסאב (ברמקולים שהם full-range ולא סטאליטים).

ד"א, רק שתדע רמקולים מחזיקים המון זמן (רמקולים טובים כמובן) שלי למשל נשמעים עדיין כמו חדשים ולא פגומים כלל (חוץ מאבק על הגרילים). קח לדוגמא את הסדרה L של JBL ותשמע איזה רמקול מדהים בן 30. או למשל את ה-KEF 104 או Concerto שאנשים מסוימים ששומעים מוזיקה אוטנטית למשל חושבים שהקונצ'רטו הוא רמקול מדהים ביותר למרות שהוא כבר בן 40 והמחיר שלו עדיין מכובד.

אם אתה רוצה לראות את הרמקול שלי אז כנס ל: http://photos.walla.co.il/anatolit ותראה את המורלים שלי (וגם את המגבר הנחמד).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל זה הצעתי לו להשקיעה בשלבים כדי לעלות את רמת המרכיבים של המערכת, כי כל המרכיבים חשובים כדי לקבל את החוויה השלמה בכל רוחב התדרים אין כאן מקום להשוואות בין מרכיבים מסוגים שונים כי הם עושים תפקידים שונים שמיוחדים להם. כל אחד יבחר במה הוא משקיעה קודם וכמה לפי הטעם האישי שלו. לגבי הרמקולים שלך אני בספק שהנתונים עליהם מדויקים בגלל שגם היום אם מתקדמת יותר ואם הבנה עמוקה יותר של הסאונד אין הרבה שמגיעים לשלושים הרץ, שלא נדבר על הבלאי של האלמנטים אחרי 20 שנות שימוש ואם זה אכן מדויק אז הרמקול שלך היה אמור לעלות לא מעט בזמנו והאיתי יותר משמח לשמועה אותו.

נ.ב: זו עובדה ידועה שכל אלמנט אקטיבי בלי קשר באיזה מכשיר חשמלי עובר בלאי כמו ששום אלמנט פסיבי לא עובר, כמובן שזה קשור לאיכות אבל אף פעם אי אפשר לדעת אם ברמקול יד שניה החליפו אלמנטים שנשרפו במקוריים ולכן צריך לבדוק טוב לפני שקונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרמקול נבדק טוב טוב על ידי מספר אנשים (אני בינהם - אך השאר מבינים הרבה יותר ממני והסכימו שהכל במצב מעולה) הרמקול היה בשימוש פחות מ-5 שנים וכל שאר השנים הוא שכב במחסן מכוסה ביריעת בד. הבאס שלו מדהים בהחלט ואני מאמין כי הוא אף מגיע קרוב מאוד ל-30 ההרץ המוצערים עליו אם לא עד ל-30 הרךץ בדיוק. לא ידוע לי מה היה מחירו בזמנו, אך הרמקול עצמו היה במצב ממש חדש כשהוא הגיע אליי (אין שום חלודה בחיווט הפנימי, הקרוסס במצב מעולה, הטוויטר לא יבש ועדיין מקורי, האלמנט של ה-8" עוד היה יבש מרוב שנים של חוסר שימוש ולכן מרחנו עליו גריז ונתנו לו להיפתח כראוי) כמו גם מבחינה חיצונית (כפי שראית בתמונות).

בנוגע ללשמוע אותם, צור קשר בפרטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...