תחרות נשכנית בין AMD לאינטל - הקרב על ריבוי הליבות בשיאו. - עמוד 3 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תחרות נשכנית בין AMD לאינטל - הקרב על ריבוי הליבות בשיאו.


TC2B

Recommended Posts

הרבה פעמים כשאני עורך וידיו אני עובר בין פוטושופ לבין התוכנת עריכה, לוכד תמונות, מעתיק עורך... ובכל הזמן הזה המעבד לא מגיע ל100% פעם אחת. מה שניסיתי להבהיר זה שלא משתמשים ביותר מתוכנה אחת שהיא אינטנסיבית על המעבד, ככה רובנו. היישום היחידי של שתי ליבות, מבחינתי, זה כשתצאנה תוכנות שמותאמות לזה, אז נתחיל לראות שיפור משמעותי.

אשריך,

מצד שני, ליתר בטחון, תן מכה קטנה עם האצבע על השעון של צריכת

משאבי המעבד אולי המחוון ניתקע בקצת ליכלוך והוא לא יכול לזוז :-)

לא אמרתי שכל אחד צריך מחשב כפול , להפך, אבל מי שכן

משליך על המעבד מטלות ויושב ומחכה לו, הוא ישמח לפשטות בה ניתן

להפוך כל מערכת עם שקע 940 או 939 לכפולת פשוט על ידי

החלפת מעבד או קניית מערכת חדשה כזו ללא צורך לבחור לוחות כפולי

שקעים שמצריכים מארז גדול וי שגפ מבחר קטן יותר, עלות זולה יותר -

שוב, מדובר בהגברת התפוצה של עיבוד מקבילי, מי שירצה יקנה מי

שלא, לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כל תוכנה שיכלה להרוויח באופן משמעותי מריבוי מעבדים (תוכנות מקצועיות שונות) כבר עושה את זה.

אלו שלא, כנראה שלא ישתנו יותר מדי.

משחקים? נחיה ונראה, למרות שאני בספק לגבי השיפור מבחינת הCPU, ואני עוד יותר בספק לגבי אם למישהו אכפת כשגם ככה הכל תלוי בכרטיסי מסך.

אבל נניח לזה -

הכל שאלה של תמחור. אם יעלה עוד 100 דולר לקבל מעבד כפול ליבה, זה בהחלט שווה את זה, למרות ששוב - כנראה שלא יהיו שיפורים גדולים ברוב התוכנות.

אף אחד לא אומר שמעבד כפול ליבה (או ריבוי מעבדים שאינו SMP מקובל) הוא דבר רע. זה דבר נחמד.

אני קצת סקפטי לגבי התמחור והזמינות בשוק (אם אני רוצה כפול ליבות אבל לא FX?). נראה מה יעשו עם זה.

הבדל הביצועים כבר ברור לי, ולכל אחד אחר לצורך העניין.

אין ספק שבהתחלה זה יעלה כמו מכונית קטנה, בעיית זמינות לא תהיה בכל מקרה

הביקוש בשוק השולחני יהיה כפי שאמרת קטן, זה בעיקר נועד לשרתים ותחנות עבודה,

בכלל, קודם כל מכוונת לשוק השרתים.

אני לא כל כך מסכים שהמעבד לא עושה כלום בזמן משחקי מחשב שונים, הוא עובד

ועוד איך, אם רוצים להעלות את הרזלוציות לגבהים ש יכול להגיע אליהם צריך גם

עוצמת עיבוד שתתמוך בכך, שלא נדבר על לתת למחשב לעשות עוד משהו בזמן

שמפעילים יישום אחד חזק כמו משחק מחשב מודרני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה טועה, למרות הטון, ריבוי מעבדים/ליבות הוא הדרך הנכונה לשיפור ביצועים.

עיבוד מקבילי הוא העתיד, והוא לא יביא לשיפור "כלשהו" או "יגרור שיפור

ביצועים מתון למדי" אלא לשיפור בקנה מידה גדול בהרבה מעוד כמה מגה

הרץ או עיצוב ליבה טוב יותר או טכנלוגיות ייצור מיתקדמות או ממוזערות יותר,

תסביר לאינטל, AMD, IBM, SONY, APPLE, NVIDIA את טעותם

היסודית בגישתם מרובת הליבות/ריבוי מעבדים/עביוד מקבילי.

אם אתה משווה (אם) ריבוי מעבדים/ליבות להייפר תרדינג של אינטל

אתה טועה טעות מרה, אין בכלל השוואה, הכאילו של אינטל נותן שיפור

של עד 5% וריבוי מעבדים/ליבות נותן עד 80%.

בכל מחשב ולו הפשוט ביותר יש תמיד הרבה יותר מיישום אחד ובוודאי

לפחות אותה כמות של תהליכים, ריבוי מעבדים/ליבות הוא שלב הגיוני

ורצוי של עולם המעבדים.

שים לב להודעת אחראי הפיתוח של אינטל מהיום בכנס IDF:

By 2006, 40% of its desktops will be dual processors, 85% of its servers dual and multicores, and its Pentium M family 70% dual core. Intel showed off Montecito which will be able to take advantage of 24MB cache and 1.7 billion transistors. It already has Montecito silicon running, the firm said.

מקור:

http://www.theinquirer.net/?article=18302

עקב תחושותיך אני מסיר את הדימוי הפלסטי.

ריבוי ליבות כפתרון לעיבוד מקבילי, זה עוד פתרון זמני שמכניס את המעבדים יותר ויותר עמוק לדרך ללא מוצא. וחוץ מהתחממות וצריכת חשמל מוגברת זה לא יתן שום דבר, זה יתן ביצועים יותר טובים, אבל כמה ליבות אפשר להכניס? 2? 3? 4? עד שהמעבד יצתרך כור גרעיני כדי לספק את התאבון שלו לחשמל, ויתחמם כמו אחד כזה? הפתרון הארוך טווח לבעיה של חוסר עיבוד מקבילי, לא נמצע במספר הליבות הפיסיות או הלוגיות של המעבד, אלא בשינוי ארכיטקטורת הצינור עיבוד שלו. המעבדים שיש לנו כרגע הם מאוד מהיריום 0.5-1/3 ננו שנ' למעבד ממוצע כיום, אבל הצינור עיבוד שלהם מאוד צר, ולא מאפשר מקביליות. חישוב זה או אחר, פעולה זאת או אחרת, אבל כל פעם משהו 1. לעומת זאת ליבות בארכיטקטורת עיבוד דומה לזאתי של המעבדים הגראפיים שיש לנו היום, היא שמבוססת על עבודה מקבילים, ולא על עבודה מהירה. לכרטיסי מסך לא היה את האפשרות ליצור כרטיסים שרצים במהירות שעון גבוהות(צריכת החשמל של כרטיסי המסך המתקדמים כיום כבר משתווה לזאת של רוב המחשב ביחד, ותפוצה החום שלהם בהתאם), ולכן הם פנו לכיוון אחר, עיצוב צינור העיבוד של הGPU שיהיה אידיאלי לעבודה במקביל של מספר תהליכים.

חברות המעבדים יודעות טוב מאוד שדרך ריבוי הליבות היא דרך ללא מוצא, והתוצאה שלך בסוף תיהיה התנגשות חזיתית במהירות גבוהה בקיר שבסוף הדרך, אבל מסיבות כלכליות כנראה, ביינתיים מסרבת להפנות מספיק משאבים לפיתוח מעבדים שבאמת יתנו עיבוד מקבילי. אבל במקום זה הם מעדיפים לסחוט מיץ מתפוזים שמתייבשים יותר ויותר, ולהשתמש באותה כמו שהם השתמשו ב20 שנה האחרונות, רק שעשיו זה יבוא באריזה כפולה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ריבוי ליבות כפתרון לעיבוד מקבילי, זה עוד פתרון זמני שמכניס את המעבדים יותר ויותר עמוק לדרך ללא מוצא. וחוץ מהתחממות וצריכת חשמל מוגברת זה לא  יתן שום דבר, זה יתן ביצועים יותר טובים, אבל כמה ליבות אפשר להכניס? 2? 3? 4? עד שהמעבד יצתרך כור גרעיני כדי לספק את התאבון שלו לחשמל, ויתחמם כמו אחד כזה? הפתרון הארוך טווח לבעיה של חוסר עיבוד מקבילי, לא נמצע במספר הליבות הפיסיות או הלוגיות של המעבד, אלא בשינוי ארכיטקטורת הצינור עיבוד שלו. המעבדים שיש לנו כרגע הם מאוד מהיריום 0.5-1/3 ננו שנ' למעבד ממוצע כיום, אבל הצינור עיבוד שלהם מאוד צר, ולא מאפשר מקביליות. חישוב זה או אחר, פעולה זאת או אחרת, אבל כל פעם משהו 1. לעומת זאת ליבות בארכיטקטורת עיבוד דומה לזאתי של המעבדים הגראפיים שיש לנו היום, היא שמבוססת על עבודה מקבילים, ולא על עבודה מהירה. לכרטיסי מסך לא היה את האפשרות ליצור כרטיסים שרצים במהירות שעון גבוהות(צריכת החשמל של כרטיסי המסך המתקדמים כיום כבר משתווה לזאת של רוב המחשב ביחד, ותפוצה החום שלהם בהתאם), ולכן הם פנו לכיוון אחר, עיצוב צינור העיבוד של הGPU שיהיה אידיאלי לעבודה במקביל של מספר תהליכים.

חברות המעבדים יודעות טוב מאוד שדרך ריבוי הליבות היא דרך ללא מוצא, והתוצאה שלך בסוף תיהיה התנגשות חזיתית במהירות גבוהה בקיר שבסוף הדרך, אבל מסיבות כלכליות כנראה, ביינתיים מסרבת להפנות מספיק משאבים לפיתוח מעבדים שבאמת יתנו עיבוד מקבילי. אבל במקום זה הם מעדיפים לסחוט מיץ מתפוזים שמתייבשים יותר ויותר, ולהשתמש באותה כמו שהם השתמשו ב20 שנה האחרונות, רק שעשיו זה יבוא באריזה כפולה.

מעבדים גראפיים הם לא לשימוש כללי, כל החברות בעולם הגיעו לאותה החלטה באותה

תקופת זמן כנראה שיש בה משהו, לא הרבה, משהו קטן.

לא הבנתי איך ריבוי ליבות ייגרום לפליטת חום גבוהה יותר.

בכל מקרה הדיון בנושא הזה "משעמם", אין לו תוחלת, כל היצרנים הולכים על ריבוי ליבות,

הנושא סגור וגמור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבדים גראפיים הם לא מעבדים לשימוש כללי, כל החברות בעולם הגיעו לאותה החלטה באותה

תקופת זמן כנראה שיש בה משהו, לא הרבה, משהו קטן.

לא הבנתי איך ריבוי ליבות ייגרום לפליטת חום גבוהה יותר.

בכל מקרה הדיון בנושא הזה "משעמם", אין לו תוחלת, כל היצרנים הולכים על ריבוי ליבות,

הנושא סגור וגמור.

מעבד גראפי זה לא מעבד כללי, כיוון שהמטרה העיקריות שלו היא רינדור, זה לא אומר שהוא לא יכול לעשות פעולות של מעבד רגיל, רוב הפעולות הן אפילו מאוד דומות. ראיתי כבר פורגר שרץ על תוכנות שיידרם שמתרתם היא חישוב פשוט כמו שעושה מעבד רגיל(המשחק רץ ללא שום תלות בכוח העיבוד של הCPU, והדבר היחיד שמקשר אותו למחשב הוא מעטפת הC++ שקולטת את הפלט מהמקלדת), תתכנן מעבד עם של צינורות עיבוד מקביליים שיהיה בעל סט פקודות של רגילים, תקבל את הCPU האידיאלי. מהירות זה לא הכל, למשל הGPU האידיאלי הזה שיהיה בעוד כ10 שנים, יהיה בעל אלגוריתם אחד(Ray Tracing) וירוץ על מהירות שעון נמוכה מאוד(בסביבות ה10mhz), ויאפשר רינדור של דברים שיראו כמו שרק 2 בזמן אמת על המחשב שלך.

ולמה מעבד כפול יפלוט יותר חום? הוא צורך יותר הספק חשמלי(וואטים), האנרגיה הזאתי לא נעלמת לאוויר היא מתגלגלת לצורה אחרת - חום. גם אם תצרוכת החשמל שלו לא תיהיה כמו של שני אינדיבידואליים מאותו סוג, היא לא תיהיה שונה בהרבה ממנה.

זה שיצרניות המעבדים הולכות בדרך של ריבוי ליבות, לא אומר שזאת הדרך הנכונה, זה רק אומר שזאת הדרך הזולה והנוחה בשבילם לזמן הנתון, ניתן רק לקוות שהם ישאירו לעצמם מספיק זמן בשביל מרחב תמרון בעתיד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...