יומיים בצה"ל ואני אומלל - עמוד 6 - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יומיים בצה"ל ואני אומלל


Chymes

Recommended Posts

  • תגובות 147
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תיאורטית, כן. רצוי שלפני הגיוס.

כעקרון, אתה לא אמור לדעת את הקב"א שלך, אבל אתה יכול לנחש את קבוצת האיכות שלך ע"פי התפקידים שנתנים לך במנילה, או יותר נכון לומר, טופס העדפות.

לאחר הגיוס, זה כבר שיחה עם המפקדים, בקשה להמלצות מקצינים, נדמה לי שעד לקב"א 49, ניתן לגשת למבדקי קצונה בהמלצה רשומה מהקצין שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

The Avatar, אתה טועה.

בצבא, כשאתה משקיע, טוחנים אותך יותר. בצבא לא יודעים להעריך עבודה טובה. ברוב המקרים מקבלים את הכל כ"מובן מאליו".

הקב"א בהרבה פעמים מהמקרים, סוטה בצורה חריפה וכביכול, "דופקת" את אותם המלש"בים. אני מכיר מספיק אנשים חכמים ואיכותיים שקבוצת האיכות שלהם נופלת מ52, חלק חיו עם זה, חלק הלכו למבדקים חוזרים והראו אחרת, חלק פשוט יצאו שבוזים מהמקרה וזרקו זין במהלך השירות שלהם, יותר מדי רע לא קרה להם.

נו באמת שגיא,אתה לא יכול רק להגיד שהצבא זה חרא אחד גדול ושכל דבר חיובי שתעשה תקבל חרא בפנים . לרוב אנשים יודעים להעריך עבודה טובה,ואם אתה משקיע מעצמך באימונים או בתפקיד סביר להניח שתקבל פידבקים חיוביים ואף צ'ופרים מסויימים,אי אפשר להיות אנטי לגמרי.

ולגבי הקב"א...ראיתי מפגרים על רמה שיש להם מעל 52,קשה לקבל מתחת..אתה צריך כישרון מיוחד,מי שמוכשר ויש לו מתחת ל52 או ששיחק טוטו בלשכה או שחשב על בחורות בזמן השאלות זה בעיה אך ורק שלו. המבחנים שם כה קלים,שכל בנאדם עם חינוך סביר צריך לעבור אותם בקב"א מעל 52,שלא לדבר על אנשים איכותיים (שהפורום מוצף בהם לעניות דעתי) שבכלל מקבלים מעל 54....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער לנפץ לך את האשליות, אבל צה"ל רחוק מלהיות ארגון הומני. מדובר במערכת אכזרית, אטומה ובזבזנית. Merrymoon היא לא הראשונה שעברה התעללות בצה"ל ובטח שלא האחרונה. קראתי מספיק על חיילים שמתו מדום לב בגלל שמפקד טרטר אותם כל היום, וגם לא חסר מקרים בהם חיילים התאבדו בגלל התעללות מצד מפקדים. אז תתעורר, ידידי. זה אולי לא קרה לך, אבל יש מספיק חיילים שקיבלו יחס הרבה יותר אכזרי.

בטח כבר סיפרתי אבל אספר שוב. כשנסעתי לקבל את ה-21 הרשמי, פגשתי באוטובוס מישהי שלמדה 2 שכבות מעליי ואני ועוד כמה חברה' היינו תמיד יושבים יחד בהפסקות (אוסף של מלכות דרמה ממגמת דרמה, כמה פיק-עכסו ממגמת אמנות וכמה רוקיסטים ממגמת , גיקים מאלקטרוניקה ואדריכלות). היא שאלה אותי מה עובר עליי וסיפרה מה עבר עליה וסיפרה על מה שקרה לבנות אחרות מה"חבורה" הזאת שלנו, אושר לה מטעמי מצפון לעשות שירות לאומי (ההורים שלה דתיים) והיא עשתה שנה וחצי ואז החליטו שהיא משתמטת ובאו אליה עם משטרה צבאית וסיפחו אותה ועכשיו היא צריכה לעשות עוד שנתיים סתם כשבעוד חצי שנה היא יכלה להיות אזרחית. בחורה אחרת שלא זכרתי טוב, גם שוחררה על 21 נפשי עם הסיבות הכי הזויות בעולם. חייל מהבסיס הכה אותה והיא היתה מתלוננת והיתה מקבלת תגובות בסגנון "אנחנו לא בבי"ס, לא קיים פה דבר כזה, חוצמזה, אף אחד לא מרביץ לבנות אחרי כיתה ז'". התשובות האלו לא סיפקו אותה והיא הלכה לגופים שונים שבסוף דרשו בירור אך הבחור היה מקומבן מכל הצדדים, צלופח חלק, שום דבר אינו נדבק וגם ידע לדבר, היה כריזמטי מאד בעוד שהבחורה ההיא היתה דיי ביישנית ושקטה. אז מה עשו? החליטו שהיא חולת נפש והיא מעלילה עליו ובלי לשאול אותה בכלל הוציאו גם אותה על 21. דיי כבר להגן על צה"ל, זאת מזמן לא הפרה הקדושה של המדינה הזאת. אנחנו צריכים אבל לא כזה... שיהיו בהתחלה הומאניים לחיילים שלהם אחרי זה נדבר עם האג ומה קורה במחסומים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד, מתי בפעם האחרונה שמעת בחדשות על חייל שהתאבד? הדברים האלה לא מגיעים כמעט אף פעם לתקשורת, למרות שהם קורים הרבה בצבא.

נכון באמת יש הרבה מקרים

בתירונות שלי לדוגמא היו 2 חיילים שניסו להאבד , אחד קפץ ממגדל שמירה , והשני חתח לעצמו את הורידים ,

והיו עוד מיקרים שירו בעצמם , ל מגיע מקרה אחד או 2 הם , אתם באמת חושבים שהצבא רוצה שכל המקרים שלהם

יצאו לאור? תיהיה מה זה קטסטרופה עם ידעו על זה. כי כל יומיים בערך נראה יש ניסיון התאבדות בצבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלי יוצא מהכלל לכולם קשה בצבא, גם לרמטכ"ל קשה, אבל דברים שאני אומר הם מניסיון אישי אפשר לעשות מהשירות מה שאתה רוצה בעיקרון אם יודעים אם מי לדבר ובסופו של דבר אנשים נזכרים בצבא כתקופה די טובה בחייהם.

אני לא מגן על הצבא בשום אופן, יש הרבה דברים רקובים בצבא אבל אי אפשר להגיד שכולו כזה. הצבא זה המקום הראשון שילד פוגש את עולם האמיתי והעולם האמיתי, מה לעשות, קשה מאוד ולכן כל התלונות - תאמינו לי החיים אחרי הצבא קשים פי אלף מול החיים בצבא.

לכותב הת'רד אם אתה לא מרוצה ממשהו (השיבוץ שלך לדוגמא) תילחם על זה אל תוותר, היו לי חברים שהצליחו להגיע רחוק אחרי שנלחמו הרבה זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתם מבלבלים בין דפ"ר לקב"א. לקב"א אין מבחנים. היא נקבעת ע"י מספר נתונים שחלקם נקבעים ע"י מבחנים. אחד מהם הוא הדפ"ר (דירוג פסיכוטכני ראשני) שהוא זה שנקבע ע"י המבחנים המפורסמים. אני לא חושב שהמבחן הזה משקר. בסך הכל זה אם אתה יודע את התשובה או לא. בן אדם אדיוט לא יקבל 90 ובן אדם גאון לא יקבל 30. מה שכן- הקב"א כן יכולה לשקר מכיוון שהיא נקבעת ע"י דברים כמו מקום מגורים, מה שלמדת בתיכון וכדומה. בן אדם משכונת מצוקה יכול להיות כלי עולם, משקיען ומשכיל ובן אדם מסביון יכול לאדם חלאה ובור (סתם דוגמאות) אז יש מקום לטעיות וסטיות.

ורוקפורד, אני לא אומר את זה סתם. אני בצה"ל וראיתי מספיק. כן- אנשים שמשתדלים בדרך כלל גם מקבלים גמול. האם זה מוחלט? לא. כן- יש מלא אי צדק. לי, לדוגמה, יש ארבע תלנות. שלוש מהן על עבירות שנחשבות לעבירות משמעת (גילוח- מוצדק; תספורת- היה אפשר לוותר בהחלט. הרס"ר פשוט החליט שהוא "אוהב" אותי; איחור למסדר- אני לא אסביר פה, אבל לא איחרתי וזה לא היה מוצדק; והתלונה הרביעית על איבוד חוגר- מה לעשות, אני בן אדם והארנק נאבד). זה מגוחך לחלוטין מאחר ואני ממש לא בן אדם בלי משמעת. לעומת זאת יש מלא ערסונים שבכל מסדר רק צועקים ועושים בלאגן ולא מקבלים כלום. ככה זה שהרס"ר הוא ערס לשבר. היו פעמים שכמעט בכיתי בגלל זה. אבל מאחר ולא ממש עוזר, העדפתי להמשיך להשקיע. וזה דיי השתלם בסוף. כי אחרי הכל אתה גם נהנה יותר, אתה גם מקבל יותר כאדם וגם יכול להתקדם קצת בתפקיד. בקיצר, מי שזורק זין מקבל זין, וכפי שאמרתי זה לא דבר שקשור בצהל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטער לנפץ לך את האשליות, אבל צה"ל רחוק מלהיות ארגון הומני. מדובר במערכת אכזרית, אטומה ובזבזנית. Merrymoon היא לא הראשונה שעברה התעללות בצה"ל ובטח שלא האחרונה. קראתי מספיק על חיילים שמתו מדום לב בגלל שמפקד טרטר אותם כל היום, וגם לא חסר מקרים בהם חיילים התאבדו בגלל התעללות מצד מפקדים. אז תתעורר, ידידי. זה אולי לא קרה לך, אבל יש מספיק חיילים שקיבלו יחס הרבה יותר אכזרי.

ידידי עם כל הכבוד לידע שרחשת מגורמי צד 3 אני מעל שנתיים בצבא אני לא מגן על המערכת והיא לא פרה קדושה, גם לי הייתה מפקדת חולרע שהייתה שקרנית בטירוף היא קימבנה החזר נסיעות ברכב למרות שהיא גרה 5 דקות הליכה מהבסיס, היא לא דיוחה שהיא איבדה את תעודת הקצינה שלה והוציאה אחת חדשה בקומבינה למרות שאמינות זה ערך מוביל בתפיסת הפיקוד בצה"ל והיא הייתה חרא של בן אדם וקבלתי אותה ולא יצא מזה כלום כי המפקדים שלי סתרו אותי והגנו עלייה והציגו אותי כאדם קנטרן ולא אמין בדבריו! נו אז? זה בדיוק הזמן שאתה פושט את חליפת התיכון ולובש את חליפת האדם הבוגר במדינת ומבין שבכל מסגרת ולא רק בצה"ל מה שמוביל זה לא ערכים והגינות אלא אינטרסים והיום שאני בעל ותק וידע בתפקיד שלי שנחשב תפקיד מרכזי במחלקה אני מקבל יחס קצפת ואת כל הגיבוי שאני רק רוצה וראיתי את המערכת משני הצדדים.

וכן יש חארות ואותה קצינה שקבלתי אגב קודמה עכשיו לתפקיד בתקן סרן ושתהיה בריאה החלאה! אבל צריך לראות את התמונה המלאה להתמודד עם דברים ולא לזיין במח שהצבא והצבא והצבא והכל חרא ומתאבדים........ יש אנשים שלמדו תואר ראשון סיימו בהצטיינות והם עובדים תחת בוס לא מקצועי חרא של בן אדם חרא שכר חרא תנאים חרא תפקיד ויש להם הרבה יותר יכולת וידע מקצועי מהבוס שלהם. מה הם עושים? מתפטרים? מתאבדים? מזבלים לכל העולם את השכל בפורומים כמה חרא להם ? לא הם פשוט לומדים להתמודד עם מציאות קיימת. למה לא תדבר על זה שהצבא מקדם עלייה מפתח לימודים עוזר בתרומה למדינה ולקהילה, היחס לנפגעים בצה"ל שלא תראה כזאת מסירות ויחס אישי ואדיב בשום מסגרת בחיים! למה לא לדבר על זה ? ושמדברים על הצבא בהגזמות והנפצות על מצב של דימום מהרחם ומניעת גישה לרופא כאילו אנחנו בבירקנאו אז כן זה מכעיס אותי ואני אצא נגד כי עם כל החיבה שלי לדריה אני חושב שהיא קצת ערבבה כאן בין דמיון למציאות! לא מאמין צר לי עמכם הסליחה, מנסיוני הרב עם המערכת בבסיסים קורסים וסיפורים מחברים מעולם לא שמעתי או ראיתי כזאת התנהלות או יחס שיסכן את בריאותו של אדם.

הייתי אומר משהו נוסף לדריה אבל אם הגברת תרצה שתפנה בפרטי ........

וחברים שורה תחתונה, לא כל תפקיד טוב, לא כל תפקיד נעים, לא כל תפקיד ממצה את היכולת שלכם אז מספיק זה השירות תעשו אותו כמו שצריך וסיימו עם זהאתם עוד עשויים מאוד לאהוב אותו !

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא מקטר אבל לפחות הוא לא מתאבד. שיקטר. יוציא קיטור וירגיש טוב. בוא נגיד שנהגים אצלינו לא סבלו. היו תמיד מקומבים. כשהיה משלוח של משהו טעים ונדיר (מילקי, שוקו, ענבים, גבנ"ץ, תותים...) אז איכשהו חצי מזה לא היה מגיע למטבח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב

אני לא קראתי את התגובות אלא רק את הכותרת וההודעה שלך.

ואני מסיק מכך דבר אחד...

שאתה אשכנזי כבד- בטח משנקין..

ככה זה שההורים שמים אותכם על הגב שלכם ומקמבנים לכם את הצורה

הצבא לא נראה כל כך יופי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...