התקנת היט סינק של פנטיום 4 על 9800 פרו. יש תמונות כמובן. - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התקנת היט סינק של פנטיום 4 על 9800 פרו. יש תמונות כמובן.


ytoledano

Recommended Posts

דבר ראשון, אני מקווה שזה בפורום הנכון, התלבטתי אם לשים את זה במודינג.

אז ככה, לקחתי היט סינק של 4 ששכב לי כאן מאז שהחלפתי את הסינק למחשב שלי וחיברתי אותו לרדאון 9800 פרו שלי. מי שחשב על זה פעם (וכל מי שהחליף את ההיט סינק של המעבד שלו חשב על זה) הבין שהבעייה היא שזה לא בדיוק מתאים - מתנגש עם קבלים - וגם שצריך לעשות משהו בנושא ההברגה.

אין לי כלים בבית להתמודד עם אף אחד מהדברים האלה אז ביקשתי עזרה מסבא שלי שיש לו בית מלאכה עצבני (חלומו הרטוב של כל מודר). השתמשנו במקדחה מקצועית - ממש לא אחת שמחזיקים ביד, האובייקט מוחזק ע"י מלקחיים ומזיזים את כל השולחן שהוא עליו ע"י ידיות, חוץ מזה יש צג דיגיטלי שמראה את המיקום שלך. אומרים לי שקוראים לזה "פרייז?ר", אבל אין לי מושג.

הקיצר, כל פעם קדחנו איפה שהפריע קבל ואז חזרנו להשוות עם הכרטיס מה מפריע עכשיו (הוא קדח, אני השוותי). אחרי שזה ישב טוב על הליבה סימנו איפה החורים יוצאים ואז הוא קדח חור של 2.3 ממ ונתן לי ברגים בגודל 2.6, כדי שזה יתאים וכדי שאני לא אצטרך לשים אום מהצד השני. כל העניין לקח די הרבה זמן, אבל התוצאה מאוד מדוייקת. את ההברגה סידרנו ככה שזה יצא בין הכנפי , אז לא היינו צריכים לחתוך אף כנף. חוץ מזה הוא סידר לי 2 סטים של חורים כדי שאני אוכל להזיז את הסינק 3 ממ מהלוח, אם משהו יפריע. את הליבה כיסינו עם ניר וסלוטייפ בזמן העובדה. אם מישהו רוצה הסבר קצת יותר מפורט, סבבה, לבקש!

כמו שרואים באחת התמונות, יש רווח בין הלוח לבין איפה שהבורג מתחבר. מה שזה אומר זה ששני הברגים עוברים בערך 5 ממ באוויר. זה אומר שאם מהדקים יותר מדי חזק זה מכופף את הכרטיס די הרבה, אז הייתי צריך ממש להזהר. צריך ממש מעט לחץ, ואם הוא לא היה מזהיר אותי, הייתי כותב כאן הודעה אחרת לגמרי עם הכרטיס מסך של אח שלי. חוץ מזה יש דיסקיות פלסטיק על הברגים כדי שלא יחליטו לקצר לי כאן איזה משהו.

עוד בעייה זה שהמסגרת שיש מסביב לGPU היא בדיוק באותו גובה כמו הליבה וזה בעייה כי אני מצמיד לשניהם את אותו משטח. הפתרון היה לשים כמות גדולה יחסית של משחה (פי 3 בערך ממה שהייתי שם בדכ, אבל אני שם ממש מעט). התמונה של הליבה עם המשחה מראה מריחה אידאלית (הצליח לי הפעם) וזה לפני שהוספתי משחה ליתר בטחון.

הליבה די רחוקה ממרכז הסינק אבל זה לא ממש בעייה בגלל שהבסיס עבה ומפזר את החום טוב. גם זה שהורדנו חלקים מהבסיס ומהכנפים כנראה לא פגע כמעט ביכולות הקירור, גם בגלל שהורדנו מהצד שרחוק יותר מהליבה וגם בגלל שלא הורדנו הרבה.

כשהגעתי הבייתה ורציתי לחבר את הכרטיס למחשב ראיתי שבדיוק איפה שהמאוורר בא (שיושב על הסינק) יש קבל ענק שיוצא החוצה מהלוח אם. פצירה פתרה את העניין. אם הקבל הזה היה נתקע בהיט סינק הייתי בבעייה גדולה, כי, כמו שאמרתי, אין לי בכלל כלים בבית.

אני לא דואג מזה שהכרטיס עכשיו הרבה יותר כבד, הבורג והAGP נותנים די הרבה תמיכה וחוץ מזה יש לי עוד קצת תמיכה מהקבל שהפריע מקודם. מה שכן, SLK לא הייתי מחבר!

עכשיו ההיט סינק יושב יופי והוא רק חמים למגע, במקום רותח (אי אפשר היה להחזיק עליו את האצבע פעם קודמת, עם האוברקלוק). גם המהירות מקסימלתי עלתה מ412 ל433.8 (רגיל זה 378). המהירות המקס. של הזיכרון נשארה על 385 (רגיל זה 337). הצעד הבא זה וולט-מוד (לינק למדריך יהיה נחמד) כי הקירור אחלה (וכשהקירור אחלה...).

עם 4 2.4 ב 250 מגה-הרץ (3.0) 1:1 2.5-4-4-8 ומהירות כרטיס 433.8/385 קיבלתי ב3DMark03 6618. אם אני אעשה פלש לXT אני בטח אתקרב יותר ל7000. את אקווהמארק עדיין לא הרצתי.

דרך אגב, אני מקווה שההגבלה שכתובה של 250 קילובייט היא על כל קובץ בנפרד כי יש כאן די הרבה וזה יצא בערך 230 קילובייט לתמונה כשקיבצתי באיכות 5/12 ו 8/12 בפוטושופ.

תיקון, מסתבר שההגבלה היא על שני הקבצים ביחד.  ??? אז פתחתי חשבון בוואלה , את התמונות כבר אחידתי לקובץ אחד, אז כבר העלתי אותן ככה:

1_copy.jpg

2_copy.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הליבה לפני הקירור הייתה 412, לא זוכר את התוצאה ב3DMark.

אבל זה תופס שני יציאות PCI(נראה לי אפילו 3 עם המאורר) לא?

נראה טוב! כל עוד הקירור טוב שיתפוס גם 5 יציאות PCI, למי אכפת......

Nuff said.

זה תופס 2 יציאות PCI. בלוח שלי יש 5 יציאות PCI אבל יש אחרי הAGP (לוח IS7-E) רווח די גדול (כאילו הייתה אמורה להיות שם יציאה ואין).

אנשים, הרגע הייתה לי הארה. נכון אחד מהדברים שטוב בVGA Silencer זה שהוא מוציא את האוויר מחוץ למארז במקום להשאיר אותו במחשב? אז גילית שבגלל שהסינק שלי חסום ע"י הלוח בצד אחד, כל האויר יוצא דרך הצד השני. אם אני אשים חור בדלת זה יהיה מאוד יעיל... לא חשבתי על זה כשהתלבטתי איך לשים את ההיט סינק (אפשר היה לסובב אותו ב90 מעלות), אבל זה יתרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לקחתי את המצלמה לסבא שלי, לבית מלאכה, איפה שעבדנו. פשוט די (מאוד מאוד מאוד) מלוכלך שם... לצערי אני גם אדיוט אז שכחתי לצלם את הסינק בלי הכרטיס.

זה לא נראה כמו סינק של P4 הוא קטן מידי

ואיך קדחת אותו לתוך הכרטיס? עשית בו חורים איפה שיש חורים על הPCB של ה9800 ?

חס וכרפס... יש חורים שמשתמשים בהם לחבר את הסינק המקורי, הקוטר שלהם הוא 3 ממ ובהם השתמשתי.

link=topic=76047.msg652859#msg652859 date=1090699693]

אתה יכול לפרט יותר על החיבור שלו לכרטיס?

לא כל הסינקים של הפנטיום 4 זהים. שלי היה בנוי ככה שיש בליטה בתחתית שלו, לכל אורכו, במקביל לכנפיים. כשהסתכלתי עליו לפני העבודה ראיתי שיש כמה קבלים שמפריעים לחבר אותו, אבל חוץ מזה זה לא ביג דיל. אז פשוט סימנתי על הסינק את השטח שצריך להוריד בנדיבות, כדי שלא נצטרך לקדוח פעמיים. אחכ סבא שלי הכניס את הסינק במלחציים והשתמש במקדחה כדי לקדוח בדיוק (בדיוק בדיוק) את האיזור. אחרי כל בערך 2 קדיחות חזרנו לכרטיס והשוונו אם צריך לתקן ומה צריך לעשות הלאה. בסוף העבודה הברגתי את הסינק וראיתי שהכל בסדר.

link=topic=76047.msg652859#msg652859 date=1090699693]

וכן יש תוצאות כבר של ליפני ואחרי! מחקה בקוצר רוח!

אין לי פרוב לא על הליבה ולא חיצוני שקניתי. אני יכול להגיד לך שבאוברקלוק קל (412 לליבה) מקודם לא יכולתי להשאיר עליה את האצבע ליותר משנייה וזה עם מארז פתוח. עכשיו הבסיס (לא הכנפיים) של הסינג רק חמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחי, פשוט כל הכבוד!

זה נראה ממש מש טוב (ממש יפה), הלוואי עלי כזה סבא עם ציוד.... הדברים היחידים המקצועיים שיש לי בבית זה רק לעץ (אהבה של אבא) כוסעמק..

והקדיחות שלי במארז וכו' אף פעם לא יצאו כל כך יפה...

המשך כך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דרך אגב, ככה בערך נראה המקדח שהשתמשנו בו:

img_A2.gif

רק קצת יותר גדול הוא היה, ועם צג דיגיטלי.

השתמשתי בו גם כדי לעשות פתח למאוורר (קצת יותר טוב ממקדח כוס, לא?). חבל רק שעשיתי את הפתח במקום הלא נכון - הייתי לחוץ בזמן כשעשיתי את הסימונים אז סימנתי את זה בצד ההפוך של הדלת בלי להתייחס לזה שכשאני אשים את זה זה יצא כמו מראה... הקיצר המאוורר על הסידי רום והמארז לא נסגר. ;)

מה שכן הפתח מושלם... 8)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה יפה יפה

אתה יודע מה חבל?

שאתה משתמש במאוורר מגוחך,יחסית,למה שאתה יכול.

אגב שתדע לך שהדבר היחיד שעוצר אותך,ואותי,זה שצריכים וי מוד.

זה שלי:

[attachment deleted by admin - 90 dayss]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העיפרון לא עובד מנסיון.

יכול להיות שלא עשיתי משהו נכון אבל לי הוא לא עבד...

ביזבוז של חוד.

אגב ברור לך שהמקום לדיון הזה הוא בפורום ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא שמצאתי

אבל יש במספיק פורומים בחול דיבורים על זה.....

אגב אתה מגיע ל 333

עם איי טי איי טול או שב 333 אתה מתחיל לראות נקודות או עיוותים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ת'אמת שלא מצאתי עדיין את המקסימום בלי ATITOOL, אני כן יכול להגיד שאין ארטיקפקטים ב433.8/388 (זה מה שכתבתי מקודם?).

אני צריך באמת למצוא אם המקסימום לבד. אבל אני בספק אם זה יהיה גבוה ב5 מגה-הרץ.

לא שמצאתי

אבל יש במספיק פורומים בחול דיבורים על זה.....

כן, אבל מה זה אומר על הפורום הפורום הזה אם אנשים מבררים מידע בחול ובאים לכאן כדי להראות מה הם עושים?

אני אשאל בחול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...