DellP4317Q מרצד, האם כדאי/ניתן לתקן או שעדיף להחליף? - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

DellP4317Q מרצד, האם כדאי/ניתן לתקן או שעדיף להחליף?


haim_egm
 Share

Recommended Posts

קניתי DellP4317Q לפני מעט פחות מ 4 שנים ואתמול בערב הוא התחיל לרצד, החלק התחתון של התצוגה התחיל לזוז למעלה/למטה מהר מאוד לזמן של שנייה אחת כל 3-4 שניות..

כיביתי/הדלקתי מסך ומחשב, החלפתי יציאה מהכרטיס מסך והבעייה נשארת (גם במצב עלייה כשהמחשב במצב טקסט) כך שאני מניח שהמסך הלך.  כאחד שמשתמש במסכי כבר יותר מ 10 שנים אני רגיל שהם מתקלקלים אחרי 6-7 שנים ולא כל כך מהר כך שעולה השאלה איך להמשיך. כרגע אני משתמש זמנית במסך 32" ופשוט בקושי רואה משהו כך שהחלפת/תיקון המסך מאוד קריטי...

האם אפשר בכלל לתקן מסכים כאלה? יש המלצה למקום שמתעסק עם זה?

 

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

עידכון קצר.

דיברתי עם החנות שרכשתי ממנה את המסך לפני 4 שנים והם אמרו כי המסך אינו באחריות (היה זכור לי במעומעם כי האחריות הייתה לחמש שנים), הם לא יודעים אם ניתן לתיקון אך מוכנים לנסות. החנות בצפון ואני בדרום כך שוויתרתי על זה, משלוח ובדיקה משמעם 600 ש"ח ואפילו אם המסך יתוקן... לא ממש רוצה אותו. הדל הראשון שלי עלה לי הון ושרד קרוב ל 7 שנים, הדל האחרון שלי עלה לי הון ושרד פחות מ 4 שנים. אני לא מתכוון להמשיך לקנות מהם.

 

מצאתי LG 43” 43BN70U משומש במצב חדש (עדיין באריזה) וקניתי אותו (2500 ש"ח). משום מה מרגיש לי יותר נוח מהדל, אני לא בדיוק מבין למה. המסך הוא ונראה לי כי הבהירות שלו נמוכה המסך הקודם שלי אבל אני מסתדר עם זה. אני לא משתמש באופציות הרבות שבו (PIP, שלט, וכו') אלא כמסך מחשב וזהו וזה מספיק לי.

דבר אחד שמרגיז אותי בו הוא התיכנון של ג'ויסטיק להפעלת כל הפונקציות, בדל היה ניתן להגדיר את כל אחד מהכפתורים לביצוע פונקציה כלשהי (שימוש בכניסה ספציפית, שינוי P2P וכו') אך כאן הכל מתבצע בג'ויסטיק. ההדלקה/כיבוי של המסך גם כן מתבצעת דרכו וזה ממש לא נוח.

 

עכשיו תחילת 2023, נראה כמה זמן הוא ישרוד....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא ציינת אם ניסית להחחליף כבל. בהרבה מקרים לאחר שהכבל במצב מקופף במשך שנים או שמצטבר לחות וכתוצאה מכך oxidation הכבל מתקלקל, מה שיכול לגרום לבעיות בסיגנל.

 

יש איזה חנון-על שמומחה במסכי ביוטיוב (HDTVTest) שעוזר בכיול למסכי בין היתר.

כיול נכון מביא לתוצאות משמעותיות. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה, המסך מחובר למחשב באמצעות 3 כבלים (שתי יציאות שונות לכרטיס מסך ועוד אחת ישירות) וכולם נבדקו. בנוסף, הוא חובר למחשב נוסף עם כבל אחר והבעייה נשארה. ד"א, אם מישהו רוצה אותו אז שישלח לי ה"פ כי עוד שבועיים ישנו איסןף פסולת אצלנו.

 

הופיעה פתאום בעייה מוזרה, מפעם לפעם בזמן עבודה המסך מזהיר אותי כי עלי ללחוץ על הג'ויסטיק ואם לא אז הוא יכנס למצב של חסכון באנרגיה. איך מונעים את זה?

בעיה נוספת וחמורה יותר שגם היא הופיעה פתאום היא שכאשר אני מכבה את המסך בלילה ומדליק שוב בבוקר אז אין תמונה, רק הוצאת/הכנסת כבל המסך היא חוזרת אבל כל החלונות מכווצים כאילו עבדתי ברזולוציה נמוכה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...