המדריך השלם: כך תבחרו את לוח האם הנכון מתוצרת GIGABYTE עבור תושבת AM5 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המדריך השלם: כך תבחרו את לוח האם הנכון מתוצרת GIGABYTE עבור תושבת AM5


djelectric
 Share

Recommended Posts

סקירה נחמדה

עכ"פ יש כרגע לג'גהבייט לא פחות מ-16 לוחות-אם לתושבת החדשה במגוון מתארים וקונפיגורציות + אחת נוספת שתוצע בקרוב (רובם טרם מוצעים למכירה בארץ), וברור שבעתיד הקרוב ההיצע שלהם יגדל כפי שאנו מכירים מכל הדורות הקודמים.

בדרך כלל ג'יגהבייט ידועה בעושר של היציאות והחיבוריות הרחבה שהם מציעים כאשר זו תמיד כוללת את הטכנולוגיות החדישות ביותר.

אבל כמה הערות חשובות.

1.  מסיבה לא ברורה מקומו של תקן USB 4.0 נפקד לחלוטין מכל הדגמים המוצעים ואף לא אחד מהלוחות גם לא המתקדמים ביותר אינו מכליל את התקן הזה למרות שהוא נתמך באופן מלא ע"י המעבד והבקר של הדור הנוכחי.

אז נכון שהתקנים בתקן הזה די נדירים נכון לשלב זה, אבל ברור שזה עניין של זמן עד שהיצע החומרה בתקן הזה יתרחב, בפרט שבשונה מהמצב בדור הקודם כאשר תקן USB3.0 לא היה נתמך באופן ישיר ע"י הבקרים והמעבדים ונדרשו לכך בקרים מצד שלישי, בדור הנוכחי זה לא המצב כך שהבחירה הזו די תמוהה.

2. משום מה ג'גיהבייט בחרו לשנמך את הרמה של מספר רכיבים בהשוואה ללוחות אם מהדור היוצא, למשל כרטיס הרשת בדגם המסטר במקום 2 כרטיסי (אחת של גיגה ושנייה של 2.5 ג'יגה) נותר כרטיס בודד, לא כולל הרשת האלחוטית.

3. לעת עתה, למרות העדפה המסורתית של הלוחות שלהם, המחירים של הלוחות המתקדמים יקרים להחריד בהשוואה למתחרים ולכן כדאי אולי להמתין זמן מה עד שהמחירים יתאזנו.

 

מבדיקה שעשיתי, ASUS מציעה את תקן USB 4.0 בחלק מהלוחות שלהם, ודווקא ההצעות המעניינות והאטרקטיביות ביותר (באופן יחסי כמובן) באות מצד , שלא רק מציעה לוחות עם תמיכה בתקן 4.0 אלא שהלוחות המתקדמים שלה מתומחרים באופן הרבה יותר נגיש ומציאותי.

 

לסיכום, בהתחשב בעלויות הגבוהות של הלוחות המתקדמים אפילו לא אלה שבקצה העליון ובעלויות הכוללות של מערכת המבוססת של הדור החדש של המעבדים פשוט אין זה סביר מבחינת עלות תועלת מול הדור של אינטל, הפער בין מערכת מחשב של אינטל לעומת יכול לעמוד על 1500 עד 2000 ש"ח למערכת מתקדמת לא בקצה העליון, כאשר הביצועים עוד נוטים לטובת . המצב הזה לא יחזיק מעמד זמן רב והתיקון כלפי מטה הוא כורח המציאות אחרת המוצרים ישארו על המדף ללא קונים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1/2/3 - אמת לחלוטין. המחסור בכרטיס נוסף, ביחוד ב-Xtreme החדש קצת צורם. אני שוקד כעת על איטם דומה של יצרן נוסף שם המצב שונה. המתוק בתוך המר הוא שה-Xtreme זול במאות דולרים מול ספינות דגל מקבילות.

 

גם עם הנקודה האחרונה אני מסכים, ואני חושב שאיפשהו במהלך האביב של השנה הבאה אנחנו נראה קצת שינוי בהיצע עבור שוק הכניסה.

 

AMD מתכננת תושבת למשך שלוש שנים וזה אומר שהיא צריכה לדאוג לכולם, אז אנחנו נזכה לראות קצת יותר מוצרי כניסה. לא אתפלא גם לראות היוולדות של מעין ערכת שבבים A620.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של 345

 

 

מבדיקה שעשיתי, ASUS מציעה את תקן USB 4.0 בחלק מהלוחות שלהם, ודווקא ההצעות המעניינות והאטרקטיביות ביותר (באופן יחסי כמובן) באות מצד ASRock, שלא רק מציעה לוחות עם תמיכה בתקן USB 4.0 אלא שהלוחות המתקדמים שלה מתומחרים באופן הרבה יותר נגיש ומציאותי.

 

אני מסכים עם רוב מה שאמרת, אבל הייתי נזהר מאד מלוחות של שבשנים האחרונות הוציאו לוחות עם מערכות חשמל נחותות במיוחד ועם לא מספק, הייתי מחכה קצת לראות מה buildzoid וחברים אומרים על הדור הזה לפני שהייתי קונה לוח שלהם.
אבל בכל מקרה הלוחות האלו מוגזמים לחלוטין וAMD צריכים להציג מהר מאד לוחות עממיים יותר אם הם רוצים שמישהו חוץ מcaptain caveman יקנה מהם.
נקווה שיוציאו את ה7800X3D מהר שאינטל לא תשאר לבד בזירה גם בתקציבים גבוהים יחסית כמיו שהיא לבד לחלוטין בmid range ומטה.

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...