אילוף הסורר - האם ניתן לקרר את 12900K עם קירור אוויר ? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אילוף הסורר - האם ניתן לקרר את 12900K עם קירור אוויר ?


A-10
 Share

Recommended Posts

.... כן?

https://hwzone.co.il/main-computers/core-i9-12900k-על-צריכת-חשמל-שאיפה-לביצועים-וכיוו/

(ספוילר, אפשר לגלח 50W ממצב מאמץ מירבי, וזה מאפשר לקירורי אוויר מתקדמים להתמודד עם המעבד בלי הרבה בעיות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של A-10

 

כוונתי ב - AS IS היא ללא מניפולציות מצד משתמש .....

כן, וללא שום נגיעה לוחות שונים בברירת המחדל יריצו את המעבד בצורה שונה ולכן להגיד "as is" זה די חסר משמעות.

מעבר לזה שבעיות הקירור של המעבד הזה מתחילות ונגמרות רק בעומס סינטטי מלא ולרוב המשתמשים גם בינוני+ יספיק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רינדור של סצנה בבלנדר \ המרה של סרט ב-Handbrake ויצוא בתוכנות עריכת הן לא סינטטיות.

"בעיית" 240W של 12900K מתרחשת גם המצבים הללו שכן הם מביאים את המעבד לעומס מירבי רצוף. הצפיפות התרמית של המעבד יחד עם צריכת החשמל הזאת אכן יכולות להביא לבעיות גם עם קירורי האוויר המתקדמים ביותר בשוק. לא משנה אם מדובר בלוח אם של GIGABYTE, של או של - הגבלת 240W של ה12900K מביאה לפליטת חום כמעט זהה בין כל שבו נבחרה האופציה שלא להגביל את עומס הטורבו בזמן קצוב, אפשרות שלפעמים נבחרת דיפולטיבית.

 

במקום לבחון אינספור קירורים, הנמכת הבעיה מתחילה בכך שיכול משתמש שיש לו סבלנות להפחית משמעותית את פליטת החום של המעבד מלכתחילה עם כיוונון של מעטפת החום המירבית. לא מדובר כאן בהתעסקות ארוכה עם אינספור משתנים, אלא בעיקר עם מתח עבודה מירבי והגדרת מעטפת חום כללית. היא שיודעת בצורה נהדרת לנהל משאבי כח עם הגדרות חיצוניות הודות לבקר המתח הפנימי שלה עבור הרכיבים במעבד.

 

לאחר מכן, אפשר לבחון איזה מתאים לעבודה. טכנית, הבעיה קיימת משמעותית פחות אצל 12700K פשוט כי מעטפת החום כללית שלו במאמץ של כ-190W היא כבר בערך נקודת המוצא של 12900K אחרי כיוונון. כמובן שגם ממנו אפשר לגלח בעדינות כ-20\30 וואט של פליטת חום במאמץ מירבי.

 

פתרון אלטרנטיבי הוא פשוט לאפשר לטורבו המירבי לעבוד רק מספר שניות. הנמכה אוטומטית ל-125W בעומס מירבי תאט את הרינדור מעט, אבל לא תרגום לו להיות איטי בצורה משמעותית. סוג של win win

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

רינדור של סצנה בבלנדר \ המרה של סרט ב-Handbrake ויצוא בתוכנות עריכת וידאו הן לא סינטטיות. סבבה, לאנשים שהמחשב הוא העבודה שלהם יהיה צורך להשקיע בקירור.

"בעיית" 240W של 12900K מתרחשת גם המצבים הללו שכן הם מביאים את המעבד לעומס מירבי רצוף. הצפיפות התרמית של המעבד יחד עם צריכת החשמל הזאת אכן יכולות להביא לבעיות גם עם קירורי האוויר המתקדמים ביותר בשוק. לא משנה אם מדובר בלוח אם של GIGABYTE, של ASUS או של MSI - הגבלת 240W של ה12900K מביאה לפליטת חום כמעט זהה בין כל לוח אם שבו נבחרה האופציה שלא להגביל את עומס הטורבו בזמן קצוב, אפשרות שלפעמים נבחרת דיפולטיבית. אשמח אם תוכל לבדוק אם הD15 לא מספיק לקרר את המעבד הזה עם הברקט המתאים(או דומיו כמו הdeepcool assassin או dark rock 4).

 

במקום לבחון אינספור קירורים, הנמכת הבעיה מתחילה בכך שיכול משתמש שיש לו סבלנות להפחית משמעותית את פליטת החום של המעבד מלכתחילה עם כיוונון של מעטפת החום המירבית. לא מדובר כאן בהתעסקות ארוכה עם אינספור משתנים, אלא בעיקר עם מתח עבודה מירבי והגדרת מעטפת חום כללית. Alder Lake היא ארכיטקטורה שיודעת בצורה נהדרת לנהל משאבי כח עם הגדרות חיצוניות הודות לבקר המתח הפנימי שלה עבור הרכיבים במעבד. זה נכון, אבל זה נכון לגבי כל מעבד פתוח מאז ומתמיד ולכן בתור נקודה על ה12900 זה קצת מפספס.

 

לאחר מכן, אפשר לבחון איזה קירור מתאים לעבודה. טכנית, הבעיה קיימת משמעותית פחות אצל 12700K פשוט כי מעטפת החום כללית שלו במאמץ של כ-190W היא כבר בערך נקודת המוצא של 12900K אחרי כיוונון. כמובן שגם ממנו אפשר לגלח בעדינות כ-20\30 וואט של פליטת חום במאמץ מירבי.

 

פתרון אלטרנטיבי הוא פשוט לאפשר לטורבו המירבי לעבוד רק מספר שניות. הנמכה אוטומטית ל-125W בעומס מירבי תאט את הרינדור מעט, אבל לא תרגום לו להיות איטי בצורה משמעותית. סוג של win win מהניסיון שלי עם ה10850K שלי undervolt לא רק מוריד את החום משמעותית אלא גם משפר את הביצועים במידה ונותנים למעבד לעשות מה שהוא רוצה ולכן זה צריך להיות הדבר הראשון שכדאי לנסות לדעתי.

 

 

 

נערך על-ידי Moon-Mage
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כרגע יודע מחמישה בורדים של שההתנהגות של 12900K בעומס מירבי עם D15 מותאם עם הערכה הרשמית שההתנהגות זהה, פחות או יותר.

טמפרטורת העבודה היא... אם להגיד באופן שמכבד את כל הצדדים בנושא - לא כייפית. 90 מעלות ביום טוב, 100 מעלות ביום לא טוב. אמנם, נראה שה12900K במצב הזה בעיקר שומר על תדר אחיד ומירבי על 240W.

 

אני כן שומע ממהנדסים באינטל עצמה משיחות שיש ניואנסים ששווה להכיר באלדר לייק, ושזה קצת מבאס שלרוב מדובר במידע פנימי כי מדיניות החברה מצד עובדיה היא לא "להמליץ" על , טוויקינג וכל דבר שכזה במשחקים של מתחים והגבלות.

 

זה סוג של מצב שתלוי איך מסתכלים עליו. טכנית, אפשר להתיחס למצב העבודה הזה כמו שמתיחסים למצב עבודה במחשבים מתקדמים, שם טמפרטורה גבוהה היא לא המשתנה, אלא בעיקר התדרים והתוצר עצמו. אם יהיה לי קצת זמן, אוכל לעדכן את הת'רד הזה עם עוד כל מיני ממצאים ומחשבות שעולות במהלך הרכבות ופירוקים של הקירור ולוחות שונים

 

צוואר הבקבוק התרמי כולו באיזור התושבת. גוף הקירור לא זוכה להתחמם כולו בצורה הוגנת עם הפלטפורמה הזאת. זו אחת הסיבות אגב שערכות קירור מים מקבלות איזשהו פור במעבדי עד כה. פשוט כי החוזקה שלהם היא פינוי חום מרוכז יעיל יותר בתושבת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של djelectric

אני כרגע יודע מחמישה בורדים של Z690 שההתנהגות של 12900K בעומס מירבי עם D15 מותאם עם הערכה הרשמית שההתנהגות זהה, פחות או יותר.

טמפרטורת העבודה היא... אם להגיד באופן שמכבד את כל הצדדים בנושא - לא כייפית. 90 מעלות ביום טוב, 100 מעלות ביום לא טוב. אמנם, נראה שה12900K במצב הזה בעיקר שומר על תדר אחיד ומירבי על 240W. אם המעבד עובד סבבה האם משנה מה המספר שרשום בתוכנת ניטור?

 

אני כן שומע ממהנדסים באינטל עצמה משיחות שיש ניואנסים ששווה להכיר באלדר לייק, ושזה קצת מבאס שלרוב מדובר במידע פנימי כי מדיניות החברה מצד עובדיה היא לא "להמליץ" על אוברקלוקינג, טוויקינג וכל דבר שכזה במשחקים של מתחים והגבלות. כרגיל ביזיון שנובע מניהול ברמה נמוכה, אתם כבר גורמים לאנשים לשלם עשרות אחוזים יותר בשביל מעבדים פתוחים ולוחות שמאפשרים - למה לא לתת את כל המידע שיש.

 

זה סוג של מצב שתלוי איך מסתכלים עליו. טכנית, אפשר להתיחס למצב העבודה הזה כמו שמתיחסים למצב עבודה במחשבים ניידים מתקדמים, שם טמפרטורה גבוהה היא לא המשתנה, אלא בעיקר התדרים והתוצר עצמו. אם יהיה לי קצת זמן, אוכל לעדכן את הת'רד הזה עם עוד כל מיני ממצאים ומחשבות שעולות במהלך הרכבות ופירוקים של הקירור ולוחות שונים

 

צוואר הבקבוק התרמי כולו באיזור התושבת. גוף הקירור לא זוכה להתחמם כולו בצורה הוגנת עם הפלטפורמה הזאת. זו אחת הסיבות אגב שערכות קירור מים מקבלות איזשהו פור במעבדי עד כה. פשוט כי החוזקה שלהם היא פינוי חום מרוכז יעיל יותר בתושבת

יהיה מעניין לראות מה יהיה בעתיד והאם יוציאו אוויר אקסקלוסיבי לתושבת הזאת שיוכל להתמודד עם זה טוב יותר.

גם מעניין מה תהיה הצורה של המעבדים הבאים של והאם הם גם יהיו "מוזרים" כמו אלו של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...