captaincaveman פורסם 2021 בינואר 25 Share פורסם 2021 בינואר 25 נכון. אבל בתרחיש שתיארתי, אם עוברים מתהליך אחד לאחר (ששניהם מריצים את אותו משחק), גם אם המטמון כבר מכיל את מה שצריך בשביל לצייר את ה-frame בתהליך החדש, הוא לא יכול לדעת את זה ויצטרך להיטען מחדש באותו המידע (שיגיע מהזיכרון הרגיל של כרטיס המסך) ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2021 בינואר 25 מחבר Share פורסם 2021 בינואר 25 (נערך) אין דבר כזה תעבורת מידע בין ישומים בכרטיס מסך בהקשר של משחקים - חברים תתאפסו על עצמכם אתם עושים בושות לפורום ולא נעים. התרחיש היחידי בו יועבר מידע מישום אחד שרץ על GPU לישום אחר שרץ על GPU הוא בישומים שאינם גראפיים, אלא בישומים שהם מסוג חישובי כאשר הפלט אינו תמונה שמיועדת למסך, אלא הפלט הוא תוצאה חישובית שה- GPU חישב וצריך לגלגל אותה כלפי מעלה. כמו התשובה לשאלה מתמטית. באם היישום הוא משחק אזי ה- GPU עושה רק דבר אחד -> שזה לצייר תמונה ולשלוח אותו למוניטור כפלט. הוא אינו מגלגל את תשובת הפיקסל וצבעו כלפי מעלה, הוא מגלגל אותה כלפי החוצה למסך מחשב. את הפיקסל צריכים לראות, אין לו כל משמעות מעבר לכך. אם אתם דנים במשחקים ? המקום היחידי שיעבור מידע בין משחק למשחק אחר, הוא ברובד של מי שמנהל את התקשורת בינהם. שזה השרת. כנראה שכחתם קצת איך העסק עובד. בשרת שמולו המשחקים מתנהלים, כל instance (ישות משחק) מדברת ומחליפה מידע באמצעות השרת שמתאם בין כולן. השרת הוא הבוס והוא מקבל מכל instance פלט, הוא מרבב את הכל אצלו, מבצע תוצאה של המידע, קרי מה קרה במשחק המרובה ישויות, ומחלק לכל instance (לכל משחק) את התוצאה שהיא אמורה לקבל. *אם זה משחקים שרצים אצל אנשים בבית, שזה 99.99% מהתרחישים במציאות, אז כל מחשב שמריץ את המשחק יקבל את התשובה מהשרת באמצעות רשת נתונים להלן האינטרנט. אם מדובר במקרה חריג יחסית שהמכונה שמריצה את השרת היא במקרה המחשב שלנו (כי פתחנו את השרת לוקאלית), אז היישום שמריץ את השרת מעביר מידע בין כולם. בין שה- instances רצים גם הם באותה מכונה שמריצה את השרת, ובין שהם מורצים במחשבים שמחוצה לשרת שלנו. וכך התעבורה בין השרת ל- clients מתנהלת. היישום של השרת רץ על מערכת ההפעלה, הוא פרוסס לכל דבר ועניין, שמטפל בו ה- CPU וה RAM של המחשב. תהיו מפוקסים בבקשה ותדברו לעניין. נערך 2021 בינואר 25 על-ידי nec_000 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
captaincaveman פורסם 2021 בינואר 25 Share פורסם 2021 בינואר 25 וואו. אתה מתפזר לגמרי ולא מצליח להבין מה שאחרים כותבים. ויתרתי. ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2021 בינואר 25 מחבר Share פורסם 2021 בינואר 25 (נערך) מה אעשה עם מי הסובר שמשחקים מורצים ברמת הקוד שלהם באמצעות המעבד GPU... ולכן שואל שאלות לא רלוונטיות ... ? או מצייר תרחישים שאין להם קשר לאיך שמחשב עובד.... הכל באהבה אז מה כן, רגע לפני שאתה מתייאש מאיתנו, או מוותר עלינו, אם תקרא את שכתבתי ב- 2-3 פוסטים האחרונים, תעבור על הדברים פעמיים (שלוש), תלמד מה תפקידו של כל אחד מהמרכיבים במערכת, ומה האינטראקציה שבינהם, זה יעזור. *גם אמליץ לעבור על המאמר "איך עובד cach במאיץ גראפי", כדי ללמוד את המנגנון הפרטני שלו , איך הוא ספציפית עובד, ומה תפקידו בתוך ה- GPU. איך הוא בעצם מאיץ את תהליך הרנדור המסורתי. בעקיפין זה יענה לך (גם) על שאלותיך (אני מקווה) נערך 2021 בינואר 25 על-ידי nec_000 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2021 בינואר 25 מחבר Share פורסם 2021 בינואר 25 ** זמין עבורך פרטית גם בטלפון, שוב באהבה, היה ותרצה להעלות את שאלותיך, בצורה שקלה להבנה/להתבטאות באמצעות voice, אם סבור שלא הבינו אותך באמצעות טקסט ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
nec_000 פורסם 2021 בינואר 25 מחבר Share פורסם 2021 בינואר 25 (נערך) ציטוט של captaincaveman נכון. אבל בתרחיש שתיארתי, אם עוברים מתהליך אחד לאחר (ששניהם מריצים את אותו משחק), גם אם המטמון כבר מכיל את מה שצריך בשביל לצייר את ה-frame בתהליך החדש, הוא לא יכול לדעת את זה ויצטרך להיטען מחדש באותו המידע (שיגיע מהזיכרון הרגיל של כרטיס המסך) ה- cach ולו רק כדי לצייר frame בודד, מחליף את תכולתו אלפי פעמים. שכן בכל פעם שצריך לרנדר טקסטורה אחרת באותה תמונה בדידה (זו שכרגע עובדים עליה), הטקסטורה שכרגע הגיע תורה להצטייר, ה- cach מחליף אותה בטקסטורה הקודמת שהיתה אצלו (זו שהוא סיים איתה). משמע שרק עבור פריים בודד כן, ה- cach מחליף את תוכנו (מול ה- VRAM) ככמות הטקסטורות השונות שקיימות ונדרשות עבור אותו פריים. שבכותר מודרני מדובר על מאות עד אלפי פעמים. כי יש מאות על אלפי טקסטורות שונות בכל פריים. משמע הדבר, שכדי לצייר שניה אחת של אנימציה, נגיד 100 פריימים בשניה, ה- cach מחליף את תוכנו מול ה- VRAM כדי מאות אלפים (עד מיליוני) פעמים. בנוסף, ה- cach מבצע purge מלא לעצמו, בגמר כל פריים בודד, לאחר שזה הוצג למסך. למעשה כל פריים נפרד, ה- cach למעשה מתחיל cycle חדש על דף נקי, לטובת הפריים הבא. האם עוזר לך להבין קצת, שמה שאתה שואל לא רלוונטי בכלל ? נערך 2021 בינואר 25 על-ידי nec_000 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
captaincaveman פורסם 2021 בינואר 25 Share פורסם 2021 בינואר 25 רגע רגע רגע... לא אתה היית זה שהסביר לפורום איך בגלל ה-cache הגדול אפשר להעלות את כל מה שצריך לציור פריים אליו ולא צריך לעשות החלפות ועניינים ושזו כל הגדולה של ליסה סו ירום הודה יבדל קורבנה? ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
תגובה פופולרית jackhammer פורסם 2021 בינואר 26 תגובה פופולרית Share פורסם 2021 בינואר 26 אני מנסה לקרוא את כל התכתובת הזאת כי הנושא מעניין אותי אבל אני לא מצליח להתנער מהעובדה שאתם מדברים על אותו דבר.... איש המערות אומר משהו ואז NEC אומר שזה לא מדוייק ומסביר בעצם את אותו הדבר בדיוק אבל בצורה יותר טכנית ויותר מעמיקה של הדברים שקורים מתחת לפני השטח.... אבל זה בדיוק מה שאיש המערות אומר! לא משנה מי הביג בוס שגורם לכל תהליך לקבל את זמן השימוש הקאש, השורת התחתונה היא שהקאש לא יכול לשמש כמה תהליכים במקביל אלא בכל רגע נתון מישהו אחד. השאלה שלי לאיש המערות היא מה הצורך של הרצת מספר משחקים במקביל? אולי באפליקציות של חישובים ומודלים כאלה ואחרים הייתי מבין את היתרון של הרצה במקביל. אבל מה הרעיון של הרצת משחק מספר פעמים? אם כל משחק רץ בINSTANCE משלו זה אומר שכל אחד רץ בצורה עצמאית ואין קשר בינהם. הייתי מנחש שזה לצורך FARMING של משהו? 1 1 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
captaincaveman פורסם 2021 בינואר 26 Share פורסם 2021 בינואר 26 תודה רבה... מישהו שהבנת הנקרא נמצאת בארגז הכלים שלו ולשאלה, זו פשוט דרך אחרת לשחק... להצליח לעשות תוכן שמיועד ל-5 דמויות כשאתה זה ששולט על כולו זה שונה מאוד והאתגרים מאוד שונים. עושה את זה כבר שנים עם WOW. ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Moon-Mage פורסם 2021 בינואר 26 Share פורסם 2021 בינואר 26 ציטוט של captaincaveman תודה רבה... מישהו שהבנת הנקרא נמצאת בארגז הכלים שלו ולשאלה, זו פשוט דרך אחרת לשחק... להצליח לעשות תוכן שמיועד ל-5 דמויות כשאתה זה ששולט על כולו זה שונה מאוד והאתגרים מאוד שונים. עושה את זה כבר שנים עם WOW. זה כבר לא חוקי כבר בוואו, אז נראה לי שהרבה פחות עושים את זה עכשיו :\. ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jackhammer פורסם 2021 בינואר 26 Share פורסם 2021 בינואר 26 (נערך) ציטוט של captaincaveman תודה רבה... מישהו שהבנת הנקרא נמצאת בארגז הכלים שלו ולשאלה, זו פשוט דרך אחרת לשחק... להצליח לעשות תוכן שמיועד ל-5 דמויות כשאתה זה ששולט על כולו זה שונה מאוד והאתגרים מאוד שונים. עושה את זה כבר שנים עם WOW. אתה מתכוון במשחק אונליין? איך אתה (בתור הINPUT האנושי) יכול לשלוט ב5 דמויות במקביל? אני זוכר מימי הצעירים בראגנרוק אונליין שהייתי משחק היו עושים את זה אבל הלאנצ'ר עצמו של המשחק היה מאפשר לך להזניק כמה עותקים במקביל ובכל עותק להתחבר עם דמות אחרת מהחשבון שלך. ככה יכלת ללכת עם דמות ברמה נמוכה ביחד עם טנק ברמה גבוהה שכבר יש לך ולעזור לעצמך. אבל הINPUT שלך בתור השחקן עדיין היה בכל זמן נתון על דמות אחת. נערך 2021 בינואר 26 על-ידי jackhammer ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Azam פורסם 2021 בינואר 26 Share פורסם 2021 בינואר 26 (נערך) ציטוט של jackhammer אתה מתכוון במשחק אונליין? איך אתה (בתור הINPUT האנושי) יכול לשלוט ב5 דמויות במקביל? אני זוכר מימי הצעירים בראגנרוק אונליין שהייתי משחק היו עושים את זה אבל הלאנצ'ר עצמו של המשחק היה מאפשר לך להזניק כמה עותקים במקביל ובכל עותק להתחבר עם דמות אחרת מהחשבון שלך. ככה יכלת ללכת עם דמות ברמה נמוכה ביחד עם טנק ברמה גבוהה שכבר יש לך ולעזור לעצמך. אבל הINPUT שלך בתור השחקן עדיין היה בכל זמן נתון על דמות אחת. תוכנות דיי פשוטות שמשכפלות את input כמספר האינסטנסים של המשחק. נערך 2021 בינואר 26 על-ידי Azam ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
jackhammer פורסם 2021 בינואר 26 Share פורסם 2021 בינואר 26 (נערך) מעולה אבל הרי כל INSTANCE של המשחק עומד בפני עצמו, אז לא בכל אחד יש את אותה סיטואציה במשחק האונליין. כלומר בעותק אחד נגיד יעמוד מולי שחקן מסויים ואני ארה בו אבל בעותק אחר השחקן הזה לא יהיה שם ואני סתם ארה באוויר לא? כנל במקרה שאני מת בעותק אחד, הוא יוצא מנסכרון לעומת שאר העותקים שבהם אני עדיין חי.... אני מפספס פה משהו... מישהו יכול לתת איזה סרטון של איך זה מתבצע? לא ממש אכפת לי החוקיות של הדבר הזה, אני גם ככה לא משחק במשחקים האלה. זה נטו מתוך סקרנות איך הדבר הזה עובד... נערך 2021 בינואר 26 על-ידי jackhammer ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
captaincaveman פורסם 2021 בינואר 26 Share פורסם 2021 בינואר 26 ציטוט של Moon-Mage זה כבר לא חוקי כבר בוואו, אז נראה לי שהרבה פחות עושים את זה עכשיו :\. זה חוקי בלי תוכנה שמשכפלת. קניתי switch שעושה את זה. מריץ 5 מכונות וירטואליות שכל אחת מאזינה לפורט אחר של ה-switch. אני בספק אם זה יעבוד ב-shooters, אבל במשחקים שמאפשרים אינטראקציה בין דמויות בעזרת API שבנוי במשחק (למשל פקודות כמו follow, assist וכו') זה עובד לא רע. ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Azam פורסם 2021 בינואר 26 Share פורסם 2021 בינואר 26 ציטוט של jackhammer מעולה אבל הרי כל INSTANCE של המשחק עומד בפני עצמו, אז לא בכל אחד יש את אותה סיטואציה במשחק האונליין. כלומר בעותק אחד נגיד יעמוד מולי שחקן מסויים ואני ארה בו אבל בעותק אחר השחקן הזה לא יהיה שם ואני סתם ארה באוויר לא? כנל במקרה שאני מת בעותק אחד, הוא יוצא מנסכרון לעומת שאר העותקים שבהם אני עדיין חי.... אני מפספס פה משהו... מישהו יכול לתת איזה סרטון של איך זה מתבצע? לא ממש אכפת לי החוקיות של הדבר הזה, אני גם ככה לא משחק במשחקים האלה. זה נטו מתוך סקרנות איך הדבר הזה עובד... הסיטואציה שאתה מתאר היא לא מתוך MMO, ושם זה באמת יהיה חסר תועלת. השימוש של זה בפועל הוא להריץ, לדוגמא, 5 דמויות זהות לחלוטין במקביל, על אותו השרת, באותו ה-instance בשרת ככה שכל פעולה נעשית במקביל ע"י כל הדמויות. סימנתי NPC? כל הדמויות סימנו את ה-NPC. השתמשתי ב-ability על אויב? כל ה-5 דמויות עשו את זה. אם זה מעניין אותך לראות דוגמא בפועל של זה, הסרטון הזה דיי מייצג את הסיפור https://www.youtube.com/watch?v=cLocyvAqtnM 1 ציטוט קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
הצטרפ/י לדיון
בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.