הצורה של מצלמות וידאו השתנתה? - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
adplus-dvertising
עבור לתוכן
  • צור חשבון
  • מי אנחנו?

    שלום אורח/ת!

     
    שים לב - על מנת להשתתף בקהילה שלנו, להגיב ולפתוח דיונים חדשים, עליך להצטרף כחבר רשום.

    החברים שלנו נהנים מיתרונות רבים, כולל היכולת להשתתף בדיונים, להנות מהגרלות ומבצעים לחברי האתר, ולקבל מידי שבוע את התכנים הבולטים שלנו ישירות במייל.

    לא אוהבים שמציקים לכם במייל? ניתן להירשם לאתר אך לוותר על הרישום לעידכוני המייל השבועיים.

הצורה של מצלמות וידאו השתנתה?


radar
 Share

Recommended Posts

הי לכולם

 

 

שאלה שמסקרנת אותי כבר הרבה זמן, והגיע הזמן לשים לזה סוף..

 

 

בד"כ, כשמישהו חושב לקנות שמיועדת בעיקר לצילום ,

הצורה שעולה אצלו מייד בראש, היא של שנראית בסגנון הבא:

 

c1.jpg

 

 

נקרא לצורה הזו "מצלמה מוארכת".

 

ואכן, אם הולכים היום ל-zap, ונכנסים לקטגוריית מצלמות וידאו,

זה נראה שכל המצלמות שם הם בסגנון הזה, של מוארכת - בדיוק מה שאנחנו מכירים במשך שנים.

 

 

אבל הסיבה שפתחתי את ה-thread הזה,

היא בגלל שלאחרונה אני נתקל בתופעה שאני לא כל כך מבין,

ובתקווה שמישהו שמגיע מתחום הצילום, יוכל לחדד..

 

 

הרבה פעמים אני קורא/רואה באינטרנט, שאנשים שמצלמים בעיקר , משתמשים במצלמה שנראית כך:

 

c2.jpg

 

 

הצורה הזו היא הצורה שאנחנו מכירים ממצלמות שמיועדות דווקא לתמונות סטילז,

אבל מתברר שיש מצלמות שלמרות שהן בצורה הזו, הן דווקא מצלמות מדהים...

 

 

אם כך, עולות 2 השאלות הבאות:

 

1) אם בן אדם מעוניין לקנות שמיועדת בעיקר לצילום ,

איזה מבין 2 הצורות עדיפה?

הצורה הסטנדרטית של "מצלמת וידאו",

או את אלה שדווקא נראות כמו מצלמות סטילז?

(השאלה כאן היא מבחינת התוצאה - האם אחת משתי הצורות האלו ידועה בד"כ כמספקת איכות וידאו יותר טובה?)

 

2) אם המצלמות האלה שנראות כמו סטילז, יכולות לצלם וידאו כל כך טוב,

למה כשהולכים ל-zap לקטגוריית צילום וידאו, כל המצלמות נראות דווקא כמו הצורה המוכרת של מצלמת וידאו, ולא רואים אפילו קצת מהסוג שמגיע בצורה השנייה?

 

 

תודה לכולם

נערך על-ידי radar
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בשנים האחרונות, מצלמות סטילס מסוגלות לצלם גם .

הייתרונות שלהן על פני רגילה לוידאו הם: חיישן יותר גדול, עדשות שאפשר להחליף ואיכות תמונה טובה מאד.

 

החסרונות שלהן הם: זמן צילום מוגבל ל-30 דקות בהפעלה בודדת, קבצים גדולים וכרטיסי קטנים יחסית, הפוקוס האוטומטי לא תמיד עובד טוב, לפעמים יש גם פשרות בסאונד, משקל גבוה.

 

אז לוידאו ביתי, המצלמות הרגילות עושות עבודה טובה.

אם רוצים איכות שידור ממש, אז מצלמות DSLR או דומות להן נותנות תמונה נקייה יותר ואפשרויות רבות יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין, תודה רבה,

לא חשבתי באמת על נושא העדשות המתחלפות, בסוג השני

 

 

לגבי אחד ההחסרונות שלהן: קבצים גדולים,

אתה יודע למה בעצם זה שונה שם מבמצלמות רגילות?

הרי זה עניין פנימי של השבב שבפנים.. יכלו הרי לשים כמו במצלמות המוארכות, שמייצר קבצים פחות גדולים..

נערך על-ידי radar
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקבצים גדולים יותר כי רוצים איכות גבוהה יותר, המצלמות מהסוג השני מכוונות לקהל מקצועי שדורש איכות גבוהה למטרות עריכה והפקה מקצועית. ברור שאפשר היה לייצר קבצים קטנים יותר (ובחלק מהמצלמות יש אפשרות כזאת) אבל האיכות תהיה בהתאם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה שני הסנט שלי ( כהרחבה לנאמר מפי המומחים הנכבדים ) - 

מצלמות ה"סטילס" עם ובלי מרכאות, משמשות לרוב לצילום ווידיאו .

מצלמת מלפפון / מוארכת / קלאסית  תעלה לרוב הרבה יותר אם תרצה צילום

4K איכותי. לכן, רוב צלמי החתונות מצלמים את הווידיאו עם ה"מרובעות",

מעין פשרה חסכונית.

ברור שאולפן צילום רציני יקח הרבה יותר מקצועית שגם גדולה וכבדה

יותר, עם עדשה מקצועית וסאונד בהתאם.

אבל אלה שנשכרים ע"י הזוג במחיר מציאה ( יחסי ) יצלמו ווידיאו עם סטילס.

לא איכות ברודקאסט אבל מספיק לבעלי האירוע.

 

קיצור, כרגיל, הכל עניין של עלות / צרכים / תועלת.

נערך על-ידי napoleon45
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לשניכם על התשובות..

 

 

לגבי זה:

 

ציטוט של etal

הקבצים גדולים יותר כי רוצים איכות וידאו גבוהה יותר, המצלמות מהסוג השני מכוונות לקהל מקצועי שדורש איכות גבוהה למטרות עריכה והפקה מקצועית.

אם המצלמות מהסוג השני (שנראה כמו סטילז) מכוונות לקהל מקצועי שדורש איכות,

למה הפוקוס האוטומטי שם לא טוב כמו במצלמות המוארכות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^^^

 

תקרא את אתשובה שלי, ואז הכל יסתדר לך.  😊

 

תראה, אלו לא מצלמות ווידיאו שנראות כמו סטילס.

אלה מצלמות סטילס פרופר, שנוספה להן יכולת צילום

ווידיאו ,ומכאן כל הגליצ'ים למיניהם.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפוקוס האוטומטי במצלמות סטילס DSLR תוכנן להיות מהיר ומדוייק. שינוי פוקוס כזה לא נראה טוב בזמן וחוץ מזה, הוא נעשה ע"י חלק נפרד במצלמה ולא דרך חיישן התמונה.

מצלמות ישנות השתמשו במערכת פוקוס מבוססת קונטרסט בצילום . תהליך שהיה איטי ולא מדוייק עם הרבה תנועות "קדימה-אחורה" של הפוקוס.

עכשיו יש מצלמות שמשתמשות במערכת כלאיים והפוקוס בהן דווקא לא רע בזמן .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 טוב, בהמשך לנאמר ( על ידי, לפחות ) הנה 

מספר נקודות להבהרת הדברים.

 

https://www.wisebuy.co.il/proreview.aspx?productid=900543

למה ששאלת, radar.

 

משהו "רציני" יותר -

https://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B07G4J7TY5/ezvid02-20

 

 

וזה ככה, מעין העשרה, ורחוקה מלהיות המעמיקה מבין הסקירות -

https://wiki.ezvid.com/best-4k-camcorders

נערך על-ידי napoleon45
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד עניין שיש זה צורת קריאת התמונה מהחיישן.

רוב המצלמות קוראות את המידע שורה אחר שורה, מה שיכול ליצור אפקט Rolling Shutter בתנועות ימין ושמאל של המצלמה.

 

מצלמות מקצועיות קוראות את כל החיישן במכה אחת ואז מתקבלת תמונה יציבה.

Rolling Shutter יכול לקרות גם במצלמות יעודיות וזה משהו שיכול להיות חשוב למי שמצלם בתנועות מהירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אהבתי מאד את המשפט הזה:

 

ציטוט של napoleon45

אלו לא מצלמות ווידיאו שנראות כמו סטילס.

אלה מצלמות סטילס פרופר, שנוספה להן יכולת צילום ווידיאו ,ומכאן כל הגליצ'ים למיניהם.

 

זה מנסח יפה את כל העניין.

 

אוקיי תודה..

 

דרך אגב,

כיוו שממש אין לי צורך ב-, והרזולוציה האידאלית מבחינתי היא דווקא 720p

(פרה-היסטוריה במונחים של היום)

מישהו יכול להמליץ לי על מצלמת שתצלם טוב ב-720p?

חשוב לי FPS גבוה, וחשוב לי כמובן פוקוס אוטומטי טוב..

 

פתחתי על כך thread, אבל יש שם 0 תגובות..

https://hwzone.co.il/community/topic/593421-מחפש-מצלמה-לצילום-וידאו-ברזולוציה-720p-ועם-fps-גבוה/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Gimel,

אתמול לפני השינה נזכרתי בפסקה הזו שכתבת:

 

ציטוט של Gimel

עוד עניין שיש זה צורת קריאת התמונה מהחיישן.

רוב המצלמות קוראות את המידע שורה אחר שורה, מה שיכול ליצור אפקט Rolling Shutter בתנועות ימין ושמאל של המצלמה.

 

מצלמות וידאו מקצועיות קוראות את כל החיישן במכה אחת ואז מתקבלת תמונה יציבה.

Rolling Shutter יכול לקרות גם במצלמות וידאו יעודיות וזה משהו שיכול להיות חשוב למי שמצלם בתנועות מהירות.

 

באמת התופעה הזו מורגשת מאד!

למשל כשמצלמים עם וזזים,

מקבלים (לפעמים, לרגע קצר) חצי תמונה ממקום אחד, וחצי תמונה ממקום אחר

 

אז כשקונים מצלמת , האם הם מציינים שם אם הקריאה מהחיישן נעשית שורה שורה או כל החיישן במכה אחת?

יש לזה שם טכני כלשהו, שאפשר לחפש בעמוד המוצר של , כשקונים?

 

(ואגב, האם יש סיכוי שיש גם כלשהו שבו הקריאה היא כל החיישן?

או שעוד לא קיים כזה?)

נערך על-ידי radar
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תצתרך לקרוא ביקורת על מסוימת ושם לראות

( בהנחה שבדקו ) אם יש את התופעה הזאת.

הרי אף יצרן לא מציין את החיסרונות של המוצר שלו.

 

בקשר לסמארטפון - בספק.

אבל כמו בסרטי פשע / מערבון -

"בלי תנועות פתאומיות"  😊.

תתאים את עצמך (במידת האפשר )  

לציוד שברשותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של napoleon45

הרי אף יצרן לא מציין את החיסרונות של המוצר שלו.

יצרן שבדגם שלו יש את החסרון, לא ישמח לציין,

אבל יצרן שיש לו יתרון (כלומר שדאג לקריאה מלאה של כל החיישן) כן ישמח לציין..

 

אבל אתה צודק, לראות sample videos יעזור מאד

 

 

ציטוט של napoleon45

אבל כמו בסרטי פשע / מערבון -

"בלי תנועות פתאומיות"  😊.

תתאים את עצמך (במידת האפשר )  

לציוד שברשותך.

חח, דיי מגביל :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • צור חדש...

בראש החדשות:

חדש באתר