עבור לתוכן

צפו: אינטל גנבה את ההצגה בסופרבול

Featured Replies

פורסם

לא כועס שהמוצרים שלהם יקרים.

כועס שאני צריך לשלם על תקציבי ענק בכל פעם שאני קונה מוצר שלהם 1000-2000 שקל.

אם היו אומרים לך לאן כל חלק באותם 1000-2000 שקל הולך באחוזים.

ונותנים לך לבחור בין חברה שמשקיעה יותר בפרסום ופחות במוצר, לבין חברה שמשקיעה יותר במוצר ופחות בפרסום.

 

מה היית בוחר?

 

כשממילא אתה מכיר את שני החברות.

כשכל העולם מכיר את שתי החברות.

מלחמת פרסום לא צריכה להיות הרכיב העיקרי בתקציב.

 

אתה יודע מי צריך פרסום?

מי שאין לו מוצר שמוכר את עצמו.

פורסם

זארה.

Zara

בלי פרסום.

פורסם

עולם הפירסום עובד. לצערנו. אני גם שונא את עולם הפירסום אבל עובדה שהוא עובד.

פייסבוק היא חברה שעיקר הרווחים שלה הם מפרסום לא?

שוב, יכול להיות שאתה צודק שאינטל מזלזלת בלקוחות שלה מבחינת המחיר... אבל, עדיין, היא יודעת איך להרוויח כסף.

קשה להפוך אנשים למרוצים כשהמוצר רע, אבל כשהמוצר טוב אפשר לשכנע אנשים לשלם הרבה.

פורסם

אין דבר יותר ראוי.

יותר יעיל.

יותר נכון.

יותר טוב.

מחברה שעושה מוצרים אמינים ונותנת אחריות חזקה ומחירים משתלמים שמוכרים את עצמם.

תקציב פרסום ענק לא יכול להחליף את זה.

 

ואני לא מדבר רק על אינטל.

אינטל היא דוגמה בים.

היא דוגמה שמאפשרת לנו תוך כדי שיחה לראות דברים שהיקפם גדול ממנה.

 

זה סוד החיים עצמם.

הכל דוגמאות שמאפשרות לנו לראות דברים שהיקפם גדול מהדוגמאות עצמם.

דוגמאות קיימות בדיוק לשם כך.

העולם מלא בדוגמאות.

 

אז נכון, אינטל גם מייצרת מוצרים טובים שמוכרים את עצמם.

בזה אתה צודק.

אבל היא כן זייפה לאחרונה, ולכן יש תובנה שאפשר להסיק מתמונת המצב בה מצד אחד הם עומדים במקום, ומצד שני משקיעים תקציבים מוגדלים בפרסום.

 

יותר ממה שאני רוצה להתייחס לאינטל, אני רוצה להשתמש בהם כדוגמה.

כמקפצה אם תרצה.

שמובילה למבט על חברות אחרות שמשקיעות המון בפרסום וחלוקת דיבידנדים, אך פחות מדי במוצר או בשירות.

ויש לא מעט חברות כאלו בעולם ובארץ.

 

יותר ממה שאני רוצה להציג דוגמאות, אני רוצה שהציבור יהיה יותר מודע לאופיין של החברות, ויעודד באופן טבעי את צמיחתם של חברות/גישות מסוג אחר.

בהן הצרכנים והלקוחות ימצאו מכנה משותף עם החברות.

קרקע מוצקה עליה יוכלו להיפגש באמצע ים האינטרסים.

 

קרקע שבנויה על שקיפות.

על אמת.

על ערך מוצק.

 

לא על דיסאינפורמציה ותקציב פרסום.

 

פורסם

שוב, אני מסכים איתך שאם המוצר רע... החברה בסוף תכשל.

אבל זה לא רק מוצר רע מול מוצר טוב. זה מוצר רע יקר\זול מול מוצר טוב יקר\זול.

אפל עושה מוצרים טובים אבל היא גם מאוד יקרה.

כשהמוצר טוב יותר קל לשחוט במחיר.

אז הטיעון שהמוצר הוא רע הוא לא רלוונטי.

המוצר הוא טוב, פשוט הם מחליטים לסחוט ממנו כמה שיותר במחיר.

 

עריכה: אהה... אני חושב שאתה לא מבין איך החברות האלה עובדות.

אינטל ריסקה את המתחרות שלה עם התרגילים הכי מלוכלחים והכי מסריחים שאתה יכול לדמיין. וזה עבד להם.

הם עשו מוצרים טובים, אבל הם גם עשו תרגילים מסריחים מאוד...

פורסם

Anis Shakkour

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים