יש דרך לגרום לכל המעבדים לעבוד ? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יש דרך לגרום לכל המעבדים לעבוד ?


SomeOneDudOrg

Recommended Posts

היי יש לי i7-6700K  והיום כאשר חילצתי קובץ iso דרך 7zip זה לקח לא מעט זמן (הקובץ 50 גיגה) ולפי הניתור היה ניראה שרק אחת פועלת כאילו "עובדת"

האם יש דרך נגיד לגרום לכל הליבות בבמעבד לבוא לידי ניצול נגיד גם בחילוץ קבצים ?

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה כי 7zip מסוגלת לעבוד עם 4 ליבות עיבוד לפחות - הרגע הרצתי את מבחן הביצועים שלהם (ה Benchmark) ונראה שכל ארבעת הליבות עובדות. אני מציע שתבדוק האם גירסת ה 7Zip שלך מעודכנת (אולי יש לך גירסה ישנה שמשום מה לא מסוגלת לנצל ריבוי ליבות). 

חוץ מכל זה קח בחשבון שמה שיכול להיות שמה שמגביל אותך הוא התקן האיחסון, שכן בסופו של דבר מה שתוכנות כיווץ עושות הוא לקרוא נתונים מהתקן האיחסון, להפעיל עליהם אלגוריתם מסויים ואז לכתוב את התוצאה להתקן האיחסון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי @multicore, התכוונתי שאני מנסה לחלץ קובץ ISO מתוך ארכיון דחוס,

 

@smalul, אני כרגע העברתי את הבצים לכונן ה שלי וחילצתי ממנו ואכן זה היה מהיר הרבה יותר בצורה משמעותית אבל עדין לא ראיתי ניצול מלא, רק 13 אחוז, אבל כאשר עשיתי את ה benchmark ראיתי 100%

      benchmark                       חילוץ ISO מארכיון דחוס לכונן          

100.PNGCapture.PNG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. שוב - יכול להיות שמה שמאט את מהירות חילוץ הקבצים הוא התקן האיחסון. רק שיהיה ברור - כל התקן איחסון, גם אם מדובר בכונן , הוא עדיין איטי יחסית לזיכרון ולמעבד.

ב. אני לא יודע את זה בוודאות (ולמעשה זה דיי ניחוש) אבל יכול להיות שקובץ הארכיון שלך בנוי כך שיש צורך בביצוע פעולות לפי סדר מסויים בכדי לחלץ את הקבצים. זה אומר שהפעולה לא תנצל יותר מליבת עיבוד אחת פשוט כי לא ניתן לפרק אותה למספר חלקים/משימות כאשר כל משימה יכולה לרוץ באופן נפרד בליבה עיבוד אחרת.

ג. כבר חילצת את הקבצים מקובץ הארכיון, אז מבחינתך זה כבר לא ממש משנה. אם זה מעניין אותך, נסה לכווץ את אותם הקבצים לארכיונים מסוגים שונים (zip, rar, 7-zip וכד') עם פרמטרים שונים (כמו גודל המילון, רמת הדחיסה ויצירת קובץ שהוא solid) ואז לחצלם ולראות בדיוק באיזה מצב נעשה שימוש רב יותר במעבד. שים לב שמה שחשוב בפועל הוא זמן כיווץ או חילוץ הקבצים ולא אחוזי השימוש במעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לזכור שחלונות יש רק אחת, והאחת הזאת נותנת שירותים לכל המעבדים. אי לכך יש "תור" לשרותי ולמשאבים שלה.

המעבדדים עוצרים  וממתינים בחוסר מעש לחלונות. יש גבול למספר המעבדים במערכת ואם עוברים את הגבול

התוצאה היא נפילה בביצועי המחשב.  לארכיטקטורה של השפעה קריטית על הניצול של רבוי מעבדים

ויש שיפור והתקדמות  בנושא הזה בגרסאות החדשות של , אבל מערכת ההפעלה תמיד תהיה צוואר בקבוק..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...