עבור לתוכן

Low level API Performance

Featured Replies

פורסם

מרשים ושנון ביותר החוקר/סוקר הזה - לא ראיתי כזה ניתוח אינטיליגנטי מסוקר יוטיוב כבר הרבה מאד זמן.

צפו עד הסוף, לא לעצור באמצע:

 

 

פורסם

הסרטון מעלה כל מיני שאלות שלחלקם יש תשובות ( כלום לא חד משמעי ) ואני סה"כ יחזור על דברים שהוא ציין

אבל אפשר לפרט יותר.

 

1.  לגבי משחקים : כמו שהבחור בסרטון אמר וטוב שכך כי זה פרט חשוב מאוד, Ashes ולצורך העניין גם Deus Ex האחרון ( תוספת שלי )

הם שני משחקים שהם heavily AMD optimized ולכן אי אפשר לקחת את זה כמבחן. אותו דבר Rise of the TR במצב DX12 הוא משחק

שהמצב הפוך, optimized ל NV ולכן גם שם אי אפשר לקחת את זה כמבחן אמין. 

 

2. במילים פשוטות הוא מדבר על זה ש AMD מוגבלים מאוד ברמת הדרייבר. מצד שני NV עם הדור הנוכחי מוגבלים ברמת החומרה בכל

הנושא של ASYNC. יש פה תשובה חד משמעית מבחינתי במידה והיינו עוד שנה קדימה ( כי צריך מעל עשרה משחקים בכדי לבדוק ) :

התשובה היא הפרקטיקה. איך שלא יהיה מה שמעניין גיימר שרוכש זה המספרים שיש לו במשחקים שהוא רוצה לשחק. לא אמורה

להיות החלטה אחרת למי שמחפש כרטיס למשחקים. כרגע זה עדיין ספקולציות להגיד שחברה אחרת תרמוס את השנייה בגלל סיבות

שהוא ציין..

 

3. Low Level API - זה גם משהו לא ברור כרגע. אני מבין ( ממה שקראתי ) שלכתוב קוד ולעבוד עם זה - פחות ידידותי, כלומר יותר

עלויות\כאב ראש\זמן\התעסקות למפתחים ? תקן אותי אם אני טועה. האם זה יהיה משהו שנראה קבוע במשחקים בולטים ? זה גם 

תשובה שמתחבאת בפרקטיקה.. אם כן, אז סביר להניח שהכרטיסים שיראו מספרים יפים יותר יושפעו מזה לטובה. עדיין בגדר

ספקולציות.. זה מאוד טרי.

 

* חשוב לזכור שעד היום יש משחקים מאוד מאוד בולטים שהם כותרי ענק שמבוססים על DX9\DX10. עד ש DX12 יהיה בשל לגמרי,

מאחר ( מניסיון ) ואפילו אחרי הפאץ' של Deus Ex האחרון - אני רואה ש DX12 פשוט לא יציב כמו DX11 ( כרגע ). צריכים לצאת

מספיק משחקים וזה צריך להיות מספיק זמן בשוק כדי לתפוס.

פורסם
  • מחבר

ממש בקצרה (נדיר עבורי) המסקנות מהמחקר/סקירה שהוא ערך הן:

 

1. AMD מחורבנת ביעילותה תחת DX11, האשם הוא בתוכנה. קרי ה- API ש- AMD כתבו, שאינו מצליח לנצל את מלוא יכולת החומרה

בפועל. הוא הראה זאת בכמה אמצעים (רצוי לצפות שוב כדי להבין) בכללן חוסר בטכניקה תחת DX11 שמאפשרת ריבוי תהליכונים בדרייבר

(עניין ידוע אגב).

 

2. הפוטנציאל הטמון בחומרה של AMD מצליח להגיע לידי ביטוי רק כשסוף סוף נותנים לחומרה שלה לעבוד עם API שמתאים ויעיל עבורה

כגון Vulkan ואשר עוקף את הבעייתיות של AMD בדרייבר DX11 (עניין תוכנתי). קרי, שרק התקן החדש סוף סוף מצליח לנצל את יכולת

החומרה האמיתית שחבויה שם, ואינה מצליחה להגיע ליידי ביטוי תחת DX11.

 

3. חוסר היעילות תחת DX11 עוד איכשהו מוצנע, משום שמרבית הסקירות הן תחת מחשבים חזקים שמפצים על החוסר יעילות DX11,

ואם מדגימים מאיצים גראפיים של AMD על מעבדים חלשים, הפער שנפתח אל מול נוידאה רק גדל לרעת AMD.

 

4. הסוקר מצא שהסוגיה שנקראת async compute כנראה זניחה ולכל היותר תתרום עד 10% ביצועים. קרי שאין מה להתרשם מכך או

לבנות על זה יותר מדי (את זה אני הערכתי עוד בשעתו וקבלתי לכך חיזוק).

 

5. נוידיאה כבר עתה מאד יעילה תחת DX11, ולכן תרוויח פחות מהמעבר ל- API החדשים. זאת משום שכבר עתה הם מחלצים מהחומרה

את מלוא יכולתה.

 

6. ההסבר לפערים בין AMD לנוידיאה עיקרם כאמור ממגרש התוכנה, ב- API (בדרייבר) ולא בחומרה.

 

7. עם המעבר ל- API המודרניים, AMD תרוויח מכך יותר מאשר נוידיאה, משום שנוידיאה כבר עתה מנוצלת היטב תחת DX11 ואין לה

הרבה לאן לעלות משם.

 

8. הגיע העת ש- AMD תתרכז לא רק בצד החומרה, אלא תיתן דגש רציני יותר על כתיבת התוכנה והאלגוריתמים התוכנתיים שלה ב API

ל- DX11 (כי שם היא בחסרון מהותי) וזה כבר סיכום שלי.

 

9. לי הסוקר רק חיזק את האמונה והצידוד בנוידיאה מהסיבות הללו. היא המועדפת עלי נכון לעתה ברכש מאיצים חדשים - עיין ערך מעדיף

1060 על פני 480. **נראה לי שאינני לבד מחזיק דיעה זו, אלא ביחד עם מרבית הצרכנים.

 

10. מבחינתי לרכוש כרטיסי AMD כדאי רק משומשים, ששם ניתן לקבל יותר value for money. בעיקר משום שהמחירים של כרטיסי

AMD במשומשים זולים יותר לעומת מקביליהם המשומשים מצד נוידיאה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים