בעיה עם מסך gsync - עמוד 2 - מסכי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה עם מסך gsync


naki

Recommended Posts

  • תגובות 33
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

חוץ מהניסיון שלי עם המסך אין לי יותר ידע על gsync. מה שאני יודע זה שהgsync מגביל את המסך למקסימום הריענון הרלוונטי,  144. אם אני מפעיל vsync אז הייתי קונה 144hz רגיל בלי gsync. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב לדעת ש- הוציאו fastsync בדיוק בשביל להשלים את gsync. תפעיל אותו דרך הדרייבר, פוגע מצורה מינימלית בתגובתיות ומונעת בדיוק את הבעיה של החריגה מהפריימים שהמסך יכול להציג.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע שכמות הפריימים גדולה משמעותית מקצב רענון המסך הפונקציה הזאת בעצם בוחרת כל כמה פריימים את הפריים שהיא תשלח למסך להצגה.

תחפש את זה בגוגל.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שכשקניתי את המסך בזמנו syndrome מאוד עזר לי... מקווה שיעלה לדיון פה

עדכון..

ביקשתי עזרה ממישל מstartpc שיצא תותח ובדק את כל הנושא... 

בדקתי דרך לוח הבקרה את האפשרות שלfastsync ועדיין קיבלתי 200fps והרבה coil whine... אז החלטתי ללכת על סינכרון אנכי פועל מהדרייבר יחד עם gsync. ככה יש לי 144fps קבוע.

אז בפועל הgsync משפיע על הנפילות הרציניות מתחת 144fps והvsync מהדרייבר חוסם מעל 144? או שאם הפעלתי מהדרייבר אז זה סותר את הgsync שבפועל לא עושה כלום או את אותו דבר בדיוק?

בשורה אחת - gsync יחד עם vsync מהדרייבר זה שילוב טוב לצרכים שלי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הרבה אנשים לא מבינים את המשמעות של ההגדרות הללו. בקיצור קטן. כדי ש ה gsync יהיה אפקטיבי הוא אמור לפעול לפי התדר של המסך מה שהכרטיס מסך יכול לסחוט ולהגיע למעבר לתדר של המסך ה gsync אמור לעצור אותו כדי שלא קריעות זה העיקר של הרעיון שבנוסף לכך גם נותן למשתמש לחוות משחקיות חלקה במידה והוא והחומרה יכולה להגיע לסדר גודל כזה של לשנייה.

אבל בכדי לתת לטכנולוגיה הזאת לפעול בצורה אפקטיבית ההגדרה בדרייברים חייבת להיות מותאמת ולכן רצוי לסמן לו ש ה vsync יהיה פועל ככה שתהיה תקשורת קבועה עם התדר של המסך על פי הקצב שהוא יכול להגיע. ואגב במשחקים אתה אמור לבטל את ההגדרה הזאת כדי שלא תיהיה לך הגדרה כפולה. מקווה שהבנת את הרעיון בכללי.

Sent from my -H815 using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ בכיף:

טווח העבודה של הGSYNC הוא בין 30-144 FPS (כלומר עד התדר המקסימלי של המסך).

המטרה שלו למנוע קריעת תמונה. הצ'יפ יושב במסך עצמו ומסנכרן את רענון תמונת המסך עם הזמן שבו הפריימים מגיעים מהכרטיס מסך.
הV-SYNC לעומת זאת מסנכרן את שליחת הפריימים מהכרטיס מסך כך שיתאים לתדר המסך, אבל אז נוצר STUTTERING, וLAG, מה שכמובן מפריע מאוד במשחקי פעולה ועוד.

ברמת העיקרון מה שקורה במסכי GSYNC זה שהוא פועל אוטומטית עד 144 ואז אתה צריך לבחור מה יקרה מעל 144, הסבר למטה.

טעות גדולה שנתקלתי בה: לא לכבות את הVSYNC במשחק עצמו, כי אז כל הפואנטה של GSYNC נאבדת.

בכרטיסי מסך מסדרה 10, נוידיאה הציגה חדשה - FAST SYNC. מה שהיא עושה, זה לטפל במקרים שבהם הFPS עובר את 144, ודואגת שלא תהיה קריעת מסך.

 

דוגמה לקריעת מסך: https://www.youtube.com/watch?v=jVAFuUAKPMc

עוד על איך הGSYNC יותר טוב מVSYNC, ליינוס: https://www.youtube.com/watch?v=fghQh0Y4oA4

הסבר על אופן הפעולה של GSYNC י: https://www.youtube.com/watch?v=EMsRjSOLw3M

הסבר על FAST - SYNC י: https://www.youtube.com/watch?v=oTYz4UgzCCU

 


בלוח הבקרה של הוא משום מה מנסה להגדיר בכח שאם הכרטיס מסך עובר את ה144FPS הוא אוטומטית מפעיל V-SYNC.
manage 3D settings -> global settings-> vertical sync

אישית אני עם כרטיס מסדרה 10 אז אני על FAST.
אם אין ברשותך כרטיס מסך כזה, תצטרך לבדוק אם אתה רוצה שהוא יעבור לך 144FPS ואולי לקבל קריעת תמונה (ON),

או לנעול אותו שם ואולי לקבל טיפונת LAG של VSYNC, למרות שבתדר כזה זה כבר ממש לא מורגש (OFF).

 

 

מקווה שעזרתי.
 


 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@none77
אכן הרוב כבר נכתב, בגלל זה הצעתי לו שיפנה אליי בפרטי ואעזור לו לעשות סדר בהגדרות.
+ כתבתי סיכום של מה שכן נכון עם קישורים להסברים עמוקים יותר למעוניינים.

עדיין לא נסיתי ULMB, בעיקר כי GSYNC עושה עבודה טובה.

 

@OR2OOO

תודה על העדכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...