הרחבת זיכרון בטושיבה Z30 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הרחבת זיכרון בטושיבה Z30


hadarelk

Recommended Posts

שלום,

יש לי לפטופ של טושיבה Z30-A-1E9 עם מעבד i7 4510u ו512GB SSD. כרגע יש לי 8GB על סלוט אחד.

כרגע הוא עובד על 663MHz (לדעתי הוא 1333 אבל לא סגור על זה).

הייתי רוצה להרחיב את הזיכרון ל16GB 1600MHz ולהחליף את הקיים ומתלבט בין 2 אופציות

Kingston HyperX  HX316LS9IB/8  (לקנות 2 סטיקים).

http://www.kingston.com/dataSheets/HX316LS9IB_8.pdf

 

G.Skill F3-1600C10D-16GSQ (קיט של 2X8).

http://www.gskill.com/en/product/f3-1600c10d-16gsq

 

2 האופציות קיימות בחנויות בארץ ולא ראיתי הבדלי מחיר משמעותיים מחו"ל. 

אני נוטה לקינגסטון בגלל CL נמוך יותר ומתח נמוך יותר אבל עדיין מתלבט. אשמח להארות או המלצות אחרות (גם מחו"ל אם ההפרש במחיר או הפערים באיכות שווים את זה).

 

תודה מראש

הדר

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי המלצה, אבל המתח חייב להיות 1.35V וככל שה- CL נמוך יותר מחזור השעון קצר יותר, כלומר מהיר יותר וגם יקר יותר מאותה חברה.

 

המחשב נמכר עם סטיק 8GB 1600 מסוג DDR3L ראה פרטים בקישור.

http://www.toshiba.co.il/en/discontinued-products/satellite-z30-a-1e9/

חפש עם המאפיינים של הזכרון הבא ->

http://www.crucial.com/usa/en/satellite-z30-a-1e9/CT6668272#productDetails

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תשים לב, חוץ מהקיט הסטנדרטי של שהצעתי, 2 האופציות האחרות בעלות מאפיינים דומים לCrucial. שתיהן 1600MHz ו 1.35V.  שוט קשה לי להחליט ולקבוע איזו אופציה תיתן לי ביצועים טובים יותר.

 

אני מריץ Solidworks, Patran, Matlab ולפעמים Eclipse וויז'ואל סטודיו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של hadarelk

ש לי לפטופ של טושיבה Z30-A-1E9 עם מעבד i7 4510u ו512GB SSD. כרגע יש לי 8GB RAM על סלוט אחד.

כרגע הוא עובד על 663MHz (לדעתי הוא 1333 אבל לא סגור על זה).

הייתי רוצה להרחיב את הזיכרון ל16GB 1600MHz ולהחליף את הקיים

א. לפי העמוד של המחשב SATELLITE Z30-A-1E9 באתר של Toshiba הוא אכן תומך בזיכרון בנפח מקסימלי של 16GB, כאשר מדובר כאן על זיכרון מסוג DDR3L בתדר מקסימלי של 1600MHz. כברירת מחדל נראה כי המחשב הזה מגיע עם של 8GB, כנראה במודול אחד כפי שרשמת, מה שאומר שאמור להיות לו חריץ הרחבה נוסף לזכירון, ולכן לא אמורה להיות בעיה פיזית בהוספת עוד .

 

ב. לפני שאתה בכלל מוסיף עוד , תבדוק האם בכלל יש צורך בכך - האם אתה מגיע למצבים בהם לא נותר לך פיזי פנוי כלל? אפשר לבדוק את זה במנהל המשימות. אם כן - אתה תרוויח מהרחבת הזיכרון, אבל אם לא - אתה כנראה לא תרגיש בהבדל כלשהו.

 

ג. מדוע אתה חושב לקנות ערכה של 2 מודולי זיכרון בנפח כולל של 16GB במקום מודול זיכרון אחד בנפח של 8GB? סביר להניח שזה יהיה זול יותר. אם הסיבה היא שאתה רוצה שהזיכרון יעבוד בתדר של 1600MHz במקום בתדר של 1333MHz (ואני כלל לא בטוח שהזיכרון הנוכחי שלך עובד ב 1333MHz ולא ב 1600MHz, תבדוק בעזרת CPU-Z) אז סביר להניח שזה יהיה מיותר, שכן לא סביר שתרגיש בהבדלים משמעותיים בביצועים (אם כי בשימושים מסויימים יכול להיות הבדל).

 

ד. בכל מקרה, אם אתה קונה זיכרון למחשב, בין אם מדובר במודול נוסף שיותקן במקביל למודול הזיכרון הקיים או בין אם מדובר ב-2 מודולי זיכרון שיחליפו את הזיכרון הקיים, רצוי לבדוק האם יש בעיית תאימות בין המחשב שלך לבין הזיכרון הזה. מה שאתה אמור לעשות הוא:

1. בדוק ברשימת הזיכרונות הנתמכים בתיעוד של המחשב האם זיכרון מסויים מתאים למחשב שלך, אבל זה בעייתי שכן לא ניתן להכניס לרשימה כזו את כל דגמי הזיכרון של כל היצרנים.

2. בד"כ באתרים של יצרני הזיכרון יש כלים המאפשרים לאתר זיכרון המתאים למחשב מסדרה מסויימת כמו הכלי הזה של . זיכרונות כאלו אמורים להיות תואמים למחשב שלך, אז תקנה אחד מהם.

3. בדוק באינטרנט מקרים דומים שבהם ניסו להוסיף זיכרון דומה לזה שבו אתה מעוניין למחשב כמו שלך ותראה האם היו בעיות.

 

ה. במידה ואתה מוסיף עוד מודול זיכרון למודול הזיכרון הקיים קיימת גם האפשרות שתהיה בעיית תאימות בין המודולים השונים (יכול להיות שכל אחד מהם יעבוד בנפרד אך ביחד הם לא יעבדו). הדבר החשוב ביותר במקרה כזה הוא לוודא שכל מודולי הזיכרון יהיו מסוגלים לעבוד באותו המתח (בד"כ מדובר ב 1.35V, אבל יש לוודא זאת במקרה שלך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה שי על התשובה המפורטת. אנסה לענות בהתאם.
ב. אני מגיע למצבים לפעמים עם הSolidworks והPATRAN שכן מעמיסים על 6-7 ג'יגה...בדקתי את זה בעבר ולכן אני רוצה להרחיב לשם השקט והעבודה במקביל.

 

ג.בדקתי בCPU-Z ומה שקיבלתי זה שהזיכרון עובד בסלוט אחד על 633.2MHz. לגבי ההבדל בשימושים בין 1333 ל1600 גם אני לא יודע כמה יש הבדל אבל אם אני מעדכן והאופציה נתמכת אז למה לא ללכת על 1600 בעצם? לכן גם אני רוצה לקנות 2X8 שיהיו תואמים עם 1600 ולא אחד שאולי יהיה שונה.

 

ד. בדקתי אצל וKingston לגבי דגמים מומלצים. בקינגסטון יש דגמים דומים ולא אותו אחד בדיוק וקיבלתי דגם אחד סטנדרטי עם מאפיינים דומים לHyperX שהצעתי. בCrucial קיבלתי מס' דגמים שחלקם עם 1866MHz אבל אני מניח שאין לזה משמעות וחבל. לצערי באינטרנט לא מצאתי הרבה תיעוד להרחבת לדגם הזה.

 

בכנות, אני מניח שלא ארגיש בהבדלים גדולים בין הדגמים, פשוט רציתי לקבל המלצה/דעה למוצר הטוב ביותר כדי למנוע בעיות ותאימות.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. שיהיה ברור - לזיכרון יש תכונות מאד מוגדרות כמו תדר ותיזמונים כך שאפשר לדעת בדיוק מהי ה"מהירות" שלו. שני זיכרונות של יצרנים שונים בעלי אותן תכונות בדיוק יתנו בדיוק את אותם הביצועים, כך שמבחינה זו אין הבדל בין הזיכרונות. ובכל זאת חשוב להקפיד לקנות של יצרן מוכר פשוט כי עבור זיכרונות של יצרנים מוכרים בד"כ יש אחריות לכל החיים ולכן אפשר לראות כ"אמינים" יותר.

 

ב. בד"כ אין הבדל מורגש בין זיכרון שעובד בתדר של 1333MHz לכזה העובד בתדר של 1600MHz, ולכן גם תכונה זו פחות חשובה. בדומה - אין גם הבדל מורגש ברוב המקרים בין זיכרון שעובד בתימונים של 9-9-9 לכזה העובד בתיזמונים של 11-11-11, ולכן גם זה פחות חשוב. מצד שני יכול להיות שביישומים הספציפיים שאיתם אתה עובד כן יהיה הבדל מורגש בביצועים ולכן יש לבדוק את הנושא - אתה צריך לחפש מבחני ביצועים ליישומים שלך ולראות האם אתה תרוויח ביצועים באופן משמעותי מזיכרון קצת יותר מהיר.

 

לאור הנ"ל ובאופן כללי אפשר לומר כי הזיכרון המומלץ עבורך הוא זה שמתאים למחשב שלך, שהוא מתוצרת יצרן מוכר, שיש עליו אחריות לכל החיים ושמחירו הוא הזול ביותר. כל עוד אתה לא מתכנן לזיכרון (ורוב האנשים לא עושים זאת, בפרט לא במחשבים ניידים) אני לא רואה טעם בקניית יקר יותר.

 

ציטוט של hadarelk

ג.בדקתי בCPU-Z ומה שקיבלתי זה שהזיכרון עובד בסלוט אחד על 633.2MHz. לגבי ההבדל בשימושים בין 1333 ל1600 גם אני לא יודע כמה יש הבדל אבל אם אני מעדכן והאופציה נתמכת אז למה לא ללכת על 1600 בעצם? לכן גם אני רוצה לקנות 2X8 שיהיו תואמים עם 1600 ולא אחד שאולי יהיה שונה.

אני בסה"כ ניסיתי לחסוך לך כסף - במקום שתקנה 2 מודולי הצעתי שתקנה רק אחד. כמובן שהסבירות שתהיה בעיית תאימות בין מודולי הזיכרון עצמם היא קטנה יותר כאשר מדובר על שני מודולים זהים (ובפרט כאשר מדובר על זיכרונות שמגיעים כערכה שלמה).

 

ציטוט של hadarelk

בדקתי אצל Crucial וKingston לגבי דגמים מומלצים. בקינגסטון יש דגמים דומים ולא אותו אחד בדיוק וקיבלתי דגם אחד סטנדרטי עם מאפיינים דומים לHyperX שהצעתי.

זה בדיוק כל העניין - לפעמים יש מספר מודולי בעלי מאפיינים שנראים זהים אך מדובר בדגמים שונים ויכול להיות שאחד מהם יעבוד במחשב שלך והשני לא. זו בדיוק הסיבה שהצעתי שתבדוק באתר של יצרני הזיכרונות, שכן הם בודקים את הנושא עבור הזיכרונות שלהם והם יכולים לומר לך איזה דגמי זיכרון אמורים לעבוד במחשב שלך. זיכרון שהיצרן לא בדק עבור המחשב הספציפי שלך לא מובטח שיעבוד במחשב שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...