תתחילו להתרגל לשמות: Oppo ו-Vivo מתקרבות אל פיסגת עולם הסמארטפונים - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תתחילו להתרגל לשמות: Oppo ו-Vivo מתקרבות אל פיסגת עולם הסמארטפונים


SilentBob

Recommended Posts

האם כדאי להתחיל לקחת את החברות הסיניות הצעירות האלו ברצינות? לפי נתונים עדכניים, ושיאומי נדחקו החוצה מהחמישייה המובילה על ידי שמות מפתיעים

 

לצד דיווחים כספיים של כל היצרניות המובילות בשוק עבור הרבעון הראשון של שנת 2016 שהגיע לסיומו לפני בסוף החודש שעבר, אנחנו מקבלים בימים אלו גם סטטיסטיקות שונות שנוגעות לעולם הטכנולוגיה ועולם החומרה, משלל חברות אשר עוסקות באנליזה וחקר השוק.

דיווח אחד כזה שמכה גלים ברשת כעת מגיע מחברת IDC – וטוען כי שיאומי ולנובו הודחו שתיהן מרשימת חמשת יצרניות הסמארטפונים הגדולות ביותר בעולם ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, על ידי שתי יצרניות סיניות אלמוניות הרבה יותר: Oppo ו-Vivo. שתי השחקניות הללו חוו צמיחה אדירה של יותר מ-100 אחוזים במכירותיהן לעומת הרבעון הראשון המקביל בשנת 2015, והצליחו להתברג ברשימה היוקרתית מתחת ל- – עם מכירות של כ-18.5 מיליון יחידות ל- (שהחלה התרחבות לשווקים מערביים חדשים רבים במהלך השנה האחרונה) וכ-14.3 מיליון יחידות ל- (שעדיין מתמקדת בעיקר בשוק הפרימיום הסיני המקומי שלה).

vv1 vv

אף אחת לא מאיימת על מיקומן של סמסונג או ברשימה, בינתיים, אך החל מהמקום השלישי ומטה – שוק הסמארטפונים גועש ורועש

די ברור כי לנובו ושיאומי, כמו גם (שדיווחה על מכירות בהיקף של כ-13.5 מיליון דולר ברבעון במסגרת הדו"ח הכלכלי שלה), נמצאות במרחק קטן יחסית מהשחקניות הסיניות החדשות, והכניסה הנוכחית לחמישייה עשויה עוד להתהפך בדיווחים עבור הרבעונים הבאים – אך בסופו של דבר מדובר בהישג גדול מאוד עבורן, שגם מדגיש בפעם המי-יודע-כמה את ההתחזקות הגדולה של כל היצרניות הסיניות יחדיו, ומקרב אותנו עוד צעד ליום בו מעל למחצית מהסמארטפונים שיימכרו בכל רחבי העולם יגיעו מחברות שמקורן במדינה הענקית.

sms

sms1

sms2

נתוני יצרניות הסמארטפונים המובילות של חברת IDC – לתחילת שנת 2016, ולרבעון האחרון ולרבעון הראשון של 2015, אז לנובו, שיאומי וגם עוד היוו חלק בלתי מבוטל מהטופ

ראוי לציין כי הנתונים של IDC לא בהכרח מהווים אמת מוחלטת. נתונים של חברת אנליסטים מתחרה בשם Trendforce פירסמו לאחרונה את הנתונים שלהם ושם נראה כי לנובו ושיאומי ממשיכות להוות חלק מהחמישיה הפותחת, לצד – בעוד ש- ו- נמצאות "רק" בחמישיה הפותחת של היצרניות הסיניות בשוק, לצידה של TCL/Alcatel.

sh1

sh

אפשר להמשיך ולהתווכח על המיקומים הספציפיים, אך בשורה התחתונה ברור כי ישנן עוד מספר חברות סיניות אלמוניות יחסית אך שאפתניות מאוד, שחולמות ומוכנות להשקיע משאבים רבים במטרה להפוך ל- הבאה – זו שפורצת קדימה מהקבוצה וזוכה להכרה ולנתח שוק בינלאומי משמעותי. מי מהן תהיה זו שתצליח במשימה? כנראה שעד סוף השנה הנוכחית נוכל להתחיל להסיק מסקנות.

https://hwzone.co.il/%D7%AA%D7%AA%D7%97%D7%99%D7%9C%D7%95-%D7%9C%D7%94%D7%AA%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%9C%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%AA-oppo-%D7%95-vivo-%D7%9E%D7%AA%D7%A7%D7%A8%D7%91%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%9C-%D7%A4%D7%99%D7%A1/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...