התיעצות על מפרט למשחקים ועבודה עד 6K - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התיעצות על מפרט למשחקים ועבודה עד 6K


gkman

Recommended Posts

לקחתי את אחד המפרטים המומלצים באתר וקצת שיניתי אותו.
המחשב מיועד לשימוש הכללי שלי שכולל עבודה ופיתוח (עם מכונות וירטואליות- עד 2-3 שרצים במקביל), עריכה גראפית (Photoshop וכו'), וגם משחקים.
אני משחק על מסך 24 אינץ' משחקים כמו , COD, just cause ו-assassins creed, אבל לא מתעקש על מספר פריימים כל עוד זה לא מפריע למהלך המשחק. (למרות שאם אפשר אז למה לא?).
לא צריך לכלול מערכת הפעלה/ ציוד היקפי וכדו' והזמנתי מארה"ב דיסק SDD 250 GB אז לא הוספתי אותו למפרט. יכולת ההרכבה שלי מוגבלת לחיבור דיסקים וכרטיסים, אז אני כן צריך שירכיבו לי אותו בחנות. לא אוהב את כל העיצובים המוגזמים האלו של המארזים- מספיק לי מארז שחור פרקטי עם חיבורים מקדימה- אבל כן חשוב לי על שקט (7 בסולם עד 10)
לא יודע אם הגזמתי במפרט מעבר למה שאני צריך, אבל אני מכוון למחשב שיחזיק לי להרבה זמן (ויכול להריץ משחקים חדשים שיצאו בשנה-שנתיים הבאות) ושאני אוכל לשדרג חלקים גם בעוד 5 שנים מעכשיו (אני לא יודע עד כמה זה ריאלי הדרישה הזאת), אז לכן ניסיתי לבחור את המוצרים החדשים והמתקדמים יותר.
התכנון לרכוש את המחשב בחודש/חודשיים הקרובים מחנות טובה (טובה = שירות) בירושלים, אבל אם שווה לחכות (ירידת מחירים או חומרה חדשה שתצא) אז אפשר.
אני כן אשמח לחסוך כסף- אבל לדוגמא ראיתי ש2 כרטיסי 8 GB בתדר 2133 היו זולים רק ב60 שקל משני כרטיסים דומים בתדר 2400 אז בחרתי בתדר הגבוהה יותר.

מה אתם חושבים? יצא 6011 שקל ב-KSP.

 

מעבד: intel core i7 6700k
קירור למעבד: arctic freezer xtreme Rev.2 
לוח אם: z170 pro gaming
זכרון: kingston hyperX fury 2x8GB 2400Mhz
כרטיס מסך: gtx970 4GB oc GDDR5
דיסק קשיח: WD caviar blue 1TB SATA 3
ספק כח: antec 620W active PFC 80+ neo eco 620c
מארז: sharkoon vs4-S Black ATX case no PSU

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המפרט לא רע, חיפשתי בכל מה שרשמת התייחסות ל-OC ולא מצאתי, לכן חשוב שתחדד את העניין מכוון שאם לא מתוכנן

לבצע OC אז בחירת הרכיבים אינה הגיונית, למרות שאני מניח שאם בחרת ברכיבים ספציפיים שכאלו יש סיבה לכך.

 

לגבי המארז הייתי בוחר במשהו יותר נורמלי, במיוחד אם תעדיף מערכת שקטה יותר, כל החורים האלו בדלתות סתם

מפריעים לבידוד הרעשים ואף אחד היום כבר לא שם מאווררים שם. שנית אפילו כניסת USB3 קידמית אין לו.

 

בכל מקרה במידה ואתה מתכוון לרכוש עוד חודש חודשיים, אין טעם עכשיו להציע מפרטים חלופיים וכדומה, המחירים

משתנים בכל עת וכך גם ההיצע. לכן באותו השבוע שתתכוון לרכוש, תקפיץ את הדיון הזה או פתח אחד חדש. רצוי

עם מענה על השאלון שבנעוץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מתכנן OC, אז זה טוב שהעלת את הנושא. (בניגוד לרושם שאולי יצרתי אני לא מבין גדול כשזה מגיע לחומרה), לאיזה רכיבים כדאי אז להחליף?

 

לגבי מארז אתה צודק, לא שמתי לב שאין לו חיבורי USB3 מקדימה, אני גם לא יודע איך ניתן לאמוד את כמות הרעש שיצא מהמארז. בכל אופן אני שוקל להחליף ל- Sharkoon S28 AT , למרות שזה מעלה לי טיפה את המחיר. אני אחליט כשיהיה לי מפרט סופי.

 

לגבי הבאג במעבדי ה-skylake שפורסם כאן אתמול (https://hwzone.co.il/%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%9C-%D7%9E%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%94-%D7%91%D7%91%D7%90%D7%92-%D7%91%D7%9E%D7%A2%D7%91%D7%93%D7%99-%D7%94%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%A7-%D7%95%D7%9C-msi/) מה יש לי לעשות בנידון? בדקתי את האתר של ולא הצלחתי למצוא שם הודעה או התייחסות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא משהו שצריך להיבהל לגביו לדעתי.

אם לא מתוכנן OC ואתה לא מבין גדול בחומרה זו סיבה עוד יותר טובה לענות על השאלון שנמצא בחוקי הפורום בנעוץ.

מציע שתמחק לגמרי את המפרט המקורי שהעלת ובמקום תעלה את השאלון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה למחוק את המפרט אם הוא בסה"כ בסדר גמור? סתם טרטור.

 

אם לא מתוכנן OC אין צורך במעבד בעל מכפלה פתוחה (K). ניתן לקחת 6700 ולחסוך 200 ש"ח. במקום לוח אם עם Z170 ניתן לבחור כל לוח H170 ב-600 ש"ח (ואפילו פחות) ולחסוך ועד 250. ובהפרש לקנות מארז נורמלי שיוכל לשמש אותך גם לשדרוגים עתידיים. למשל, את זה.  יש יותר זולים, יש יותר יקרים - עניין של אסטטיקה וטעם בעיקר. אבל עצה ידידותית - אל תקח מארז זבל. הוא יתמלא באבק, לא יחסום רעשים, יהיה רגיש מדי לכל בעיטה קלה ואם תרצה לשנות משהו בחומרה עלול להקשות עליך. בניגוד לרכיבי ליבה מארזים "מתיישנים" טוב ושווים את השקעה כל עוד היא בגדר הסביר.

 

לגבי הבאג - פשוט אל תריץ PRIME95. מאחר ואתה לא מתכנן OC אין סיבה שבעולם שתעשה את זה. ותמתין לעדכוני ביוס שגיעו בשלב כזה או אחר. לא שיהיו הכרחיים אבל מי יודע, אולי בהזדמנות יוסיפו דוקא דברים שימושיים, אז שווה לעקוב אחרי העניין. בערך :).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שכחת שגם הקירור של המעבד מוגזם וכך למעשה מדובר בערך בחצי מפרט.

למען האמת בכלל התבלבלתי עם שירשור דומה אחר, אך עדיין אם בנאדם לא מביו גדול בחומרה כלשונו זה די ברור הוא יעדיף לקבל מפרט ויזואלי

עם הכוונה למחירים אטרקטיביים וחנות מקצועית על פני המלצות כלליות למרות שגם אלה נותנות כיוון, וכמו שציינתי אין טעם להציע מפרט כזה או אחר

חודש\ חודשיים לפני הקניה מהסיבות שציינתי גם כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק, ידעתי ששכחתי משהו.  אבל למען האמת קירור מוגזם זה משהו יחסי. גם הוא יכול להמשיך אתך הלאה, ובקיץ שלנו אין כזה דבר כמו יותר מדי קירור. לא שהייתי בוחר בדגם הזה ספציפי, רק שאני והשנאה שלי ל- לא ממש אובייקטיבי. 

 

לא נראה לי שכדאי לזלזל ביכולות של פותח הדיון. אם בלי ידע נרחב בחומרה הוא הצליח לבנות מפרט מאוזן וסביר בהחלט, הוא גם יכול לדפדף בין דגמי שונים ולבחור מה שמתאים לכיס וטעם. וגם אם יתקשה לא שתהיה לנו בעיה להמליץ על משהו ספציפי. ברור שהוא עשה סקר שוק ולא סתם קפץ ראש. ואפילו אם האיש מעדיף שנתעלם לגמרי מכל העבודה שעשה, זה לא שחסר לך מידע כדי להרכיב לו מפרט. כל הפרטים והדרישות נתונים. 

 

לגבי שינוי המחירים, מה בדיוק הולך לשנות את חוקי המשחק בזמן הקרוב? מבחינת המעבדים שום דבר לא ישתנה. מחירי עלולים לרדת מעט אבל זה לא ישפיע על בחירה. אולי יצא איזה לוח אם חדש שלמעשה אותה גברת בשינוי אדרת כמו שאר הגברות בחבורה. אני יודע שאתה מחכה למהפכה גדולה של בקיץ, אבל אני לא הייתי מהמר על זה. עדיין יש מלאים לרוקן ואם המהפכה באמת תגיע, הדבר יהיה בעייתי ביותר ללא הורדת מחירים קיצונית. בקיצור, לא מאמין... מפרטים לא ממש השתנו בחודשיים האחרונים וגם לא ישתנו בחודשיים הבאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך מאוזן וסביר אם הוא בנה למעשה מפרט ל-OC שהוא בכלל לא מתכנן לבצע.

לא כולם מכירים כמוך את היצע החנויות הטובות שקיימות בארץ ושגם לא מופיעות בזאפ ובקשר

לשאר אני לא מתכוון שוב לחזור על עצמי.

 

ובבקשה בלי צביעות, אתה יודע טוב מאוד שבחודש חודשיים שינויים במחירים וכל מיני דילים שונים.

מה לתת לבאנדם מפרט היום שילך בשביל שיקנה עוד חודש חודשיים? ולא פעם אתה רשמת זאת

בעצמך בפוסטים אז אל תאמר דברים שנוחים לך באותו הרגע כי יש לך קטע כזה.

למקרה ששכחת אם אתה רוצה איזה ציטוט שלך אני אשמח לספק.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דילים כן, מחירים באופן כללי ומפרט עצמו - לא. אני זוכר לאחרונה שרשמתי משהו דומה לבחור שמתכוון לקנות מחשב בקיץ. יש הבדל בין חודש לחצי שנה. כמו שאמרתי, בחודש האחרון לא השתנה שום דבר גם בחודש הבא לא ישתנה. אז כן, יתכן ויהיה איזה דיל באותו שבוע, לכן חשוב וכדאי לבדוק שוב. אבל זו נקודת יחוס טובה. אני בדרך כלל מחליט על חלקים חודש-חודשיים מראש (ולפעמים יותר) ואז מחפש את המחיר האטרקטיבי. אני מוכן להמר שגם אתה לא סוגר מפרט ביום אחד כשאתה קונה לעצמך או למישהו קרוב לך. בסך הכל כאן ניתנות המלצות שלא חקוקות בסלע. מי שלוקח אותן באופן מילולי מדי עלול למצוא את עצמו בבעיה בעת הרכישה אם חס ושס הלוח אם הספציפי שהציעו לו בפורום אזל במלאי.

 

אבל החוקים חשובים וחשוב לשמור עליהם. אין לי כוונה להתכווח על כך. ובקשר לשאר הדברים דוקא לא אתעצל לחזור על עצמי. פותח הדיון עשה עבודה לא רעה בכלל. לא כואב לפרגן.   

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה זה משנה חודש חודשיים שלוש או ארבע בשביל לקבל מערכת מקסימום עדכנית הן ברכיבים וגם במחירים צריך לבנות את המפרט כמה שיותר קרוב לתאריך הקניה. לא אמרתי שחייב אותו יום ואפשר גם שבוע לפני פחות או יותר וזה רק לטובת מי שקונה ואתה יודע את זה טוב מאוד. 

 

באמת,  כל הוויכוחים האלה שלך וכל התגובות גדושות הצביעות והספאם שאתה זורק פה עם עירבובי המילים וסתירות עצמיות ללא הרף כמו זה בפוסט אחד אתה תגיד משהו ובאחר תגיד ההפך רק בשביל לנסות להצדיק את עצמך,  או אחרי שהבנת שלא דייקת במשהו אתה תנסה לטשטש את זה עם מגילת קשקושים ארוכה ומייגעת שהורסת את הדיון עושים לי כבר בחילה ואני שוקל ברצינות להפסיק להגיב בדיונים שאתה נמצא בהם. 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, אני לא יודע. אני כן יודע שכל מקרה הוא לגופו. מי שעושה סקר שוק לפני שמרכיב לעצמו מפרט - זה ניכר, ואדם כזה לא מבקש שתגיד לו בדיוק מה לעשות, הוא מחפש חוות דעת, לא הוראות פעולה. הזלזול שלך, ההנחה שאף אדם שפותח אשכול בפורום לא יודע כלום מהחיים שלו ושלמעשה רק אתה באמת יודע מה הוא רוצה ומה הוא צריך די מיותרים. ההתעלמות שלך מדרישות של פונים (כי אתה יודע יותר טוב) היא עוד סימפטום ליהירות הבלתי מוסברת הזו. אולי פשוט תפטר מהאשליה של עולם דיכוטומי בו קיימות רק דעת שלך ודעה שגויה? או תמשיך לתקוף את מי שלא מסכים אתך כשנגמרים לך הטיעונים. לי זה לא ממש מפריע. שמעתי שמים עם לימון עוזרים נגד בחילה. ממליץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי המעבד לדעתי עבור השימושים שלך מומלץ בכל מקרה את המעבד עם הk מכיוון שהתדר שלו במשוכלל כולל הטורבו גבוהה בכ10% זה בערך שיפור הביצועים שתקבל במאמץ רציף, וזה בערך ההפרש במחיר. לוח ניתן לרדת או להשאיר במידה ואולי תעשה oc מעבר לזה שבדר"כ לוחות עבור צפויים להחזיק יותר גם בשימושים רגילים, כל מקרה לגופו. ממליץ על ספק 550W איכותי יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משהו כמו 5-8% תוספת בביצועים אם להאמין למבחנים שפורסמו עד כה, בהתאם לניצול הליבות. תמורת משהו כמו 12% תוספת תשלום. לא שהקטנוניות הזו עקרונית אבל כדאי לדייק בכל זאת. ואם כבר נגעת בנושא, אז בכלל לשימושים כאלה ועם תקציב שמאפשר, הייתי אומר שכדאי להמהיר ולקבל תמורה יותר טובה משמעותית. במקרה של OC גם אני הייתי מעדיף לקחת ספק קצת יותר טוב - HCG או SEASONIC S12II/M12II יהיו מצויינים. ללא OC זה לא באמת ישנה. 

משהו כמו 5-8% תוספת בביצועים אם להאמין למבחנים שפורסמו עד כה, בהתאם לניצול הליבות. תמורת משהו כמו 12% תוספת תשלום. לא שהקטנוניות הזו עקרונית אבל כדאי לדייק בכל זאת. ואם כבר נגעת בנושא, אז בכלל לשימושים כאלה ועם תקציב שמאפשר, הייתי אומר שכדאי להמהיר ולקבל תמורה יותר טובה משמעותית. במקרה של OC גם אני הייתי מעדיף לקחת ספק קצת יותר טוב - HCG או SEASONIC S12II/M12II יהיו מצויינים. ללא OC זה לא באמת ישנה. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...