ביטול UAC גורם לשגיאות החל מווינדוס 8 - Windows - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביטול UAC גורם לשגיאות החל מווינדוס 8


gkman

Recommended Posts

כמו תמיד מייקרוסופט חשה שיש צורך קיומי להכניס למוצרים שלה איזה משהו שידפוק למשתמשים את המוח מרוב עצבים- הפעם זה הדבר הזה שנקרא UAC- לא משהו חדש אלא משהו שהם החליטו לדחוף אותו חזק לגרון שלנו. יכול להיות שאיחרתי למסיבה והנושא הזה כבר נחפר כאן בפורום לא מזמן, אני בכל אופן גיליתי את הבעיה הזאת רק השבוע.

 

עד השבוע עבדתי בעיקר ממחשבים עם 7- כשבאופן אינסטנטיבי אני מבטל את UAC. בתור sysadmin אני לא רוצה להתעסק עם elevated mode עם כל כלי ניהולי שאני פותח.

השבוע התחלתי לעבוד במקום עבודה חדש שעבר כבר שדרוג לווינדוס 10- וכמובן שישר אחרי שהתקנתי את תחנת העבודה שלי ביטלתי את UAC...

 

מתברר שהחל מווינדוס 8 לווינדוס יש סוג חדש בשם universal apps (מסתבר שזה מה שנקרא בזמנו metro), שמבוסס בצורה לא מובנת על UAC כך שביטול של UAC יביא בצורה נחרצת להפסקת עבודה של כל תוכנות ה-universal apps עם השגיאה: this app can’t be opened using the Built-in Administrator account.  Sign in with a different account and try again

תוכנות ה- universal apps כוללות בין היתר את ה-edge, שינוי הגדרות הרקע של שולחן העבודה ועוד- ככה שלא באמת ניתן לבטל את השימוש בUAC, ניתן כמובן להוריד את UAC לרמה הכי נמוכה אבל זה לא פותר את הצורך ללחוץ קליק ימני על כל דבר -> run as administrator. :angryfire:

 

מישהו מכיר פתרון או יודע אם מייקרוסופט מתכננת לפתור אותה בעצמה? אין אפשרות לבטל את UAC לתוכנות מסוימות? אני משתמש המון ב-winkey+r אז כל מיני קיצורי דרך לתוכנות עם flagים לelavated mode לא מהווים פתרון הולם.

 

====

אגב אם כבר מדברים על דברים דפוקים שמייקרוסופט עושה- גיליתי השבוע גם שבoutlook 2016 ברגע שמגדירים כלל שמעביר מיילים מסוימים שמגיעים מהאינבוקס לתת תיקיה, כבר לא קופצת התראה על מייל חדש עם אייקון של מעטפה ליד השעון.. למה? כובע.

 

אני חייב לחפש תחום חדש..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 UAC זה דבר מבורך. תחשוב כמה דברים היו רצים חופשי עם כל ההתקנות שאנשים מורידים בלי לחשוב... 

 

אם אתה מאפשר את האדמיניסטרטור שמבוטל כברירת מחדל ועובד ממנו זה עדיין מבקש הרשאות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי את הפתרון. מה הקשר לחשבון האדמיניסטרטור? (היוזר שלי כבר בקבוצת האדמיניסטרטורים המקומי..)

 

הבעיה שלי היא שאני רוצה להפסיק ללחוץ קליק ימני על כל דבר ואז run as administrator. (כלומר להריץ הכל כבר ב-admin approved mode - לא להריץ דברים כ-administrator המקומי)

אתה טוען שאם אני אפעיל את חשבון האדמין אני יוכל לבטל את UAC?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את הCommand Prompt אתה יכול פשוט להפעיל באמצעות Win+X, A.

 

אתה יכול גם להגדיר שהPowershell יחליף את הCommand Prompt בתפריט של הWin+X, באמצעות מקש ימני על שורת המשימות --> מאפיינים --> Navigation, ואז הPS ייפתח במקום הCMD עם הראשות administrator באמצעות Win+X, A. אבל נראה שאין דרך מובנית לאפשר גישה מהירה אוטומטית לשניהם בו-זמנית. אז נראה שעדיין האפשרות הכי טובה היא לעשות קיצור דרך לאחד מהם.

 

אני חושב ששאר התוכנות יעבדו כמו שצריך גם בלי שום התעסקות, כל עוד בsecpol.msc מוגדר בLocal Policies->Security Options:

User Account Control: Behaviour of the elevation prompt for administrators: Elevate without prompting

http://ss64.com/nt/syntax-uac.html

 

נראה לי שההגבלות הוטלו במיוחד על CMD/PS משום שמדובר בshell שיכול להריץ כל דבר אחר, שיירש את ההרשאות, ולכן זה לא טוב לתת לו לרוץ בהרשאות מקסימליות כל הזמן כברירת מחדל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...