צריך עזרה עם נושא ההסמכות מא' עד ת' - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך עזרה עם נושא ההסמכות מא' עד ת'


Emmanuell

Recommended Posts

אז אני אחרי שנתיים באוניברסיטה הבנתי באיחור של שנה שזה לא מתאים כלל וכלל ואני מחפש להכנס לתחום המחשבים שזהו תחום שאני אוהב , ביררתי את עניין ההסמכות של מייקרוסופט כו' אבל בכל מקום יש מידע אחר או לא מעודכון וגם האתר של מייקרוסופט פשוט בנוי בצורה לא נגישה ונוחה כלל אז אני ממש מתקשה להבין מה אני צריך לעשות בדיוק ומה מומלץ.

יש לי חבר שעשה לפני כשנה וחצי בג'ון ברייס קורס של MCITP אבל הבנתי לפי מייקרוספוט שזה כבר פג תוקף והם שינו את ההסמכות ובגון ברייס מציעים MCSA אבל אני מבין שזו הסמכה בדרג מאוד נמוך לפי האתר של מייקרוסופט.

מהי ההסמכה המעמיקה ביותר שיש וכדאי לי לעשות ? איפה כדאי לי לעשות את הקורסים בכלל ? ואיזה ?

בג'ון ברייס יש אפשרות לקבל גם קורס הכנה ל CCNA יחד עם הקורס MCSA ואז אני אוכל לגשת לבחינות באופן עצמאי ושהן ייתנו לי לפחות רגל בתחום אבטחת המידע שזהו תחום שיעניין אותי לעתיד ( אני מבין שצריך להתחיל כנראה ב help desk וזה בסדר מצידי כי אין לי שום ניסיון מעשי באמת בעבודה כזו )

(והאם יש דרך לעשות אותם דרך לשכת התעסוקה אולי בשביל שזה ימומן לי באופן כלשהו כי לצערי כל הפיקדון שלי הלך לפח באוניברסיטה .)

אני יודע שהרבה ימליצו ללמוד לבד וכו' אבל אני מניסון יודע שאני לא יכול ללמוד כזו כמות של חומר לבד .

הבנתי שהסמכות של מייקרוסופט הן נקודת הפתיחה הטובה ביותר ומשם יש אפשרויות להסמכות של סיסקו וכו' וכו' בהתאם למה שאני רוצה ונדרש .

אז בגדול, מאיפה אני מתחיל את כל התהליך הזה? וכמה שיותר מהר מבחינתי שכן אני חושב שאני בפיגור של שנתיים שלוש על מי שנכנס לתחום הזה במקום ללכת לאוניברסיטה, אני בן 26 ואני מאוד רוצה שיהיה לי ניסיון של שנה עד גיל 28 ומשם כבר להכנס לעבודה שניתן לפתח ממנה קרירה.

אני מאוד אשמח לעזרה ברורה בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין פה משהו...

אם כתבת ש"אני מחפש להכנס לתחום המחשבים שזהו תחום שאני אוהב", אז למה אתה לא עוסק במחשבים? מה אתה אוהב במחשבים?

אתה לא צריך שום הסמכה X מחברה Y כדי להיות טוב בעבודה שלך. פשוט תתחיל לעבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מבין פה משהו...

אם כתבת ש"אני מחפש להכנס לתחום המחשבים שזהו תחום שאני אוהב", אז למה אתה לא עוסק במחשבים? מה אתה אוהב במחשבים?

אתה לא צריך שום בסמכה X מחברה Y כדי להיות טוב בעבודה שלך. פשוט תתחיל לעבוד.

כי ככה החיים התגלגלו וזה שאני אוהב מחשבים ולהתעסק איתם לא אומר שאני מבין בהם ברמה של מי שבעל תעודות או ניסיון עשיר.

אין לי שום הסמכה אין לי שום תעודות , אתה תיקח אותי לעבודה ? זה פשוט תחום שמעניין אותי

למה אתם כולכם מנסים להתחכם במקום לעזור ? אם לא בא לכם לעזור אז אל תענו פשוט ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אף אחד לא מנסה להתחכם. זה אתה שמסרב להבין. אם היית עושה חיפוש וקורא את אחת מאלף השאלות שנשאלו על נושא ההסמכות היית רואה את אותן תשובות. למה? כי הסמכות זה בולשיט אחד גדול. את אף אחד לא מעניין אם יש או אין לך הסמכה. כל מה שמעניין זה יודע או לא יודע. איך תדע? תתעסק.

אתה כן יכול לקחת את הנושאים שצריך ללמוד להסמכות כדי ללמוד באופן עצמאי ותוך כדי לגלות מה באמת מעניין אותך בתחום. להגיד מחשבים זה מוכר בבאג או מתקן ב-KSP.

אין קשר בין המחשב שלך בבית לניהול שרת ווינדוס/לינוקס, תקשורת או אבטחת מידע. אתה קופץ ישר להסמכות שאתה לא יודע מה המשמעות שלהן כי התעסקת עם מחשבים ולא עם שרתים. הדליקו אותך על CCNA אבל אין לך מושג בכלל מה ההסמכה אומרת ומה העבודה השוטפת עם נתבים ומתגים.

אז אם כדאי לך לעשות הסמכה כזאת או אחרת? אף אחד לא יכול להגיד לך כי אין דרך לדעת אם תאהב את זה או לא. כל ידע שתצבור הוא טוב, אבל אם זה שווה את ה-15-20 אלף שעולה הקורס? בספק.

את אף מעסיק לא מעניין אם יש לך הסמכה. כל מה שהיא מוכיחה זה את היכולת שלך לשנן תשובות (כן יש את השאלות והתשובות ברשת). מה שמעניין את המעסיק זה אם אתה יודע או לא יודע. אם אתה יכול לפתור תקלות או לא יכול לפתור תקלות. אם יש לך בסיס טוב ויכולת ורצון ללמוד. לא אם שיננת 400 שאלות כמו שצריך לפני המבחן. לדעתי מעסיקים נוטים יותר לטובת אנשים שלמדו לבד מאשר כאלה שלמדו בקורס כי זה מראה על יכולת למידה עצמאית.

תעשה לעצמך טובה, תחסוך את הכסף. קח את הנושאים להסמכות ותשתמש בהם כבסיס ללימוד עצמאי. משם אתה כבר תגלה לבד אם אתה אוהב את התחום או לא ותתפתח לבד לנושאים שמעבר להסמכה כי זה פשוט שאלות שיעניינו אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין אותי לדעת (אני שואל ברצינות), איך אפשר למצוא עבודה בתחום הזה (או בכל תחום אחר שמצריך השכלה מסויימת) בלי לעשות איזה קורס או להיות בעל תעודה מאיזה מוסד מוסמך?

מה כותבים בקורות חיים? למה שמישהו יזמין אותך לראיון אם אין לך שום יתרון על פני כל בנאדם אחר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל תחום ה-IT הוא תחום חדש יחסית שעדיין מתפתח עם הרבה קוים אפורים. יכול להיות שבחברות שונות עובד עם אותו הגדרת תפקיד יהיה אחראי על תחומים קצת שונים.

התחום הזה נכון להיום דורש ניסיון מעשי ויכולת לימוד ופתרון תקלות. לימוד עצמאי דרך האינטרנט והתנסות במעבדות וירטואליות נותן לך יותר ניסיון מעשי מאשר לימוד במוסד מסויים. לימוד עצמאי גם מפתח ומכין אותך לפתור ולהתעסק עם מערכות ותקלות שלא נתקלת לפני לעומת מישהו שהגישו לו את כל ההסברים מראש ככה שמי שלומד עצמאית הוא הרבה יותר פרודקטיבי.

לא פחות חשוב, בגלל שבתחום יש המון נישות שונות, לימוד עצמאי נותן לך להתפתח לכיוון שאתה רוצה ומעניין אותך ולא מה שמכתיבים לך. זה אומר למעסיק שאתה באמת אוהב ומתעניין במה שאתה מתעסק כי זה הגיע ממך ולא ממישהו אחר.

כמובן שיש יוצאי דופן ויכולים להיות אנשים שלמדו במכללה ויש להם את כל היכולות האלה ובאמת אוהבים את המקצוע. אבל זה הקו הכללי.

תחשוב על זה כמו על האוניברסיטה פתוחה. הנה החומר, תלמד. התחום הזה הרבה יותר אמיתי ונכון לדעתי משאר המקצועות שבהם מישהו נחשב עדיף רק בגלל שלמד במוסד X.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בחזרה לעניין שלשמו פתחתי את הדיון בבקשה חברים

מישהו יכול להגיד לי איזו הסמכה כדאי לי לעשות ומה "ההירכיה" שלהן, על מנת לרכוש ידע ותעודה ראשונית והיכן מומלץ לעשות את זה ? באיזור המרכז

כמו שאמרתי הרעיון הוא להתחיל לאחר מכן ב Helpdesk על מנת להשתפשף ולאחר מכן להתקדם.

אני לא מעוניין בלימוד עצמי כרגע. אלא אם כן יש מקור מאוד איכותי ומסודר , אשמח ללינקים .

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד לא קראת מה שכתבו לך?

לא צריך שום קורס. תתחיל לקרוא חומר באינטרנט, תרים מכונות וירטואליות ותשחק. שב על זה כל יום כמה שעות, לאט לאט גם תבין מה אתה אוהב יותר ותשקיע על זה יותר זמן.

אם אתה לא מסוגל ללמוד באופן עצמאי ולחפור ברשת, כנראה שהתחום בכלל לא מתאים לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד לא קראת מה שכתבו לך?

לא צריך שום קורס. תתחיל לקרוא חומר באינטרנט, תרים מכונות וירטואליות ותשחק. שב על זה כל יום כמה שעות, לאט לאט גם תבין מה אתה אוהב יותר ותשקיע על זה יותר זמן.

אם אתה לא מסוגל ללמוד באופן עצמאי ולחפור ברשת, כנראה שהתחום בכלל לא מתאים לך.

אוקי איפה ? ביקשתי לינקים ללמידה ברשת , יש מיליון אתרים ואני לא יודע איזה טובים ואיזה לא , אין לי בעיה לשלם אם הם איכותיים , אבל כל מה שביקשתי פה בגדול זה שמישהו יסביר בדיוק מה אני צריך ללמוד או שיפנה אותי למקום שבו אני יוכל לראות את זה באופן מסודר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דעה קצת שונה

הסמכות יכולות להיות חשובות למי שמעוניין להכנס לתחום - ם אין לך שם ונסיון מעשי בתחום רב הסיכויים שתיפול עוד לפני שתגיע לראיון מקצועי - וכאן בעצם הבעיה.

מבחינתי הסמכות זה רק קשור לחיפוש עבודה כי הם לא באמת עוזרות לך טכנית - המה גם שמאז שכל אחד יכול להתכונן לפי דאמפים זה אפילו עוד יותר מוריד את הערך

כדי לענות על השאלה שלך באופן קצת יותר מדויק (ובתפיסה שלי אין הביישן למד ואין הקפדן מלמד) - אם אתה מרגיש שאתה נחסם על הסף (מה שבעצם התכוונתי להגיד בפסקה הראשונה) תעשה כמה הסמכות מכל מיני תחומים עד שתראה שאתה מתקבל - אל תשקיע על זה יותר מדי כסף אלא אם כן אתה יכול לקבל על זה שיפוי או לכל הפחות גמול ממקום העבודה הנוכחי.

בכל מקרה - אם שכחתי - בהצלחה,

גבריאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלא תטעה תואר הוא מרכיב חשוב בקריירה, למרות שרבים יחלקו עליי בנושא.

יש טענה שרווחת בתחום ההיי-טק שבגיל 40-45 במידה ואתה לא מומחה רציני בתחום מסוים או בעל חברה משלך וללא תואר, אתה מוצא את עצמך מוחלף על ידי מישהו צעיר יותר ובעל חשיבה רעננה לעומתך בגיל 40-45 שרכשת כבר את הכלים ואתה מקובע על תהליכים ( לא אומר שככה זה בשטח ב100% יש מקרים ויש מקרים ) ופחות גמיש.

אז קח בחשבון שתואר הוא מרכיב עיקרי, אומנם בשנים הראשונות בתעשיית ההיי-טק אתה תחשף לסוג של אופוריה שתואר אינו נחוץ והוא נחלת העבר אבל כמו הסיטואציה שתיארתי למעלה אתה יכול למצוא את עצמך מחוץ למשחק כאשר במקביל אנשים עם תואר ממשיכים לניהול ותפקידים שתנאי הקבלה שלהם הם תואר בלבד.

ואם אנשים יגידו לך שלא מבקשים תואר יותר, אז זהו שקר וכזב. בתור אחד שעבד ועדיין עובד בחברות מובילות בתעשייה אני יכול להבטיח לך שתואר הוא עדיין תנאי קבלה בתפקידים רבים. למרות שיש מקרים של אנשים ששוברים את הדעה הרווחת אשר מצליחים בלי תואר אבל אתה צריך להיות ממש ממש טוב במה שאתה עושה ובעל מוניטין כדי להצליח.

בנוגע להסמכות, כמו שאנשים אמרו פה לפניי במידה ואין לך ניסיון כלל ההמלצה היא ללכת לקורס מסוים לדוגמא MCSE של מייקרוסופט שם תוכל לתרגל בכיתה ולשאול שאלות את המורה. כמובן שתוכל לעשות את כל זה לבד בבית אבל אתה צריך תחת בשביל זה ורצון ללמוד לבד ( קורס של כ-6-7 חודשים ללמוד לבד בלי ידע קודם נשמע לי קצת קשה - אבל אם אתה אחד כזה תפדל. תקים סביבה בבית ותתחרע עליה.

המסלולים במכללות האלה בדרךך כלל גם מכניסים אותך לתעשייה בתום הקורס, אומנם זה לעבודה התחלתית עם משכורת של 5000-6000 אבל זאת אחלה דרך להכינס לתעשייה. ברגע שאתה נכנס לשם אתה מתחיל להכיר אנשים, הכלים שלך ללמידה גדולים יותר, במידה ותוכיח את עצמך החברה תדאג כבר להוציא אותך לקורסים הרלוונטים, אפשרויות ההתקדמות שלך יגדלו ובנוסף גם תחשף להמון תחומים ותוכל אולי אפילו להתנסות בהם.

קורס בסיסי של MCSE בלבד יעלה לך כ-9000 ש"ח לא כולל מבחנים, ויש להם מסלולים נוספים עם מעטפות של קורסים נוספים כמובן בתשלום נוסף

המלצתי לך היא כן לעשות את הקורס במידה ואין לך תחת לשבת. וכמובן לא לוותר על התואר שהתחלת. אולי עכשיו הוא נראה לך לא רלוונטי אבל שתהיה מבוגר יותר ואם משפחה ובלי זמן לנשום אתה תודה לעצמך שעשית את זה שהיית צעיר ללא דאגות. ובנוסף תואר זה גם תוספת שכר למשכורת.

מקווה שעזרתי לך, אם יש לך שאלות נוספות שאל

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקווה שעזרתי לך, אם יש לך שאלות נוספות שאל

תודה רבה על התשובה .

MSCE זו ההסמכה שלמעשה החליפה את ה MCITP ? האם היא המעמיקה/ הבחירה ביותר ?

איפה אני יכול לגשת לקורס כזה ב 9000 ש"ח ? כל מה שראיתי זה בג'ון ברייס וכו' קורס של MCSA ( שזו למעשה סמכה בדרג נמוך יותר לא ? ) -

http://www.johnbryce.co.il/training-courses/%D7%AA%D7%97%D7%96%D7%95%D7%A7%D7%AA-%D7%95%D7%AA%D7%9E%D7%99%D7%9B%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%99%D7%9D-mcsa

שהתוכן שלו נראה לי אחלה דווקא , הם עוברים איתך ממש מההתחלה ועד הסוף לפי מה שזה נראה .

גם הבנתי שיש אפשרות אולי להשלח לקורסים דרך לשכת התעסוקה , לא הצלחתי להבין בדיוק איזה קורס דרך האתרים הנוראיים שלהם והם סגורים עד יום שלישי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...