מדור המחשבים המומלצים עודכן! - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדור המחשבים המומלצים עודכן!


djelectric

Recommended Posts

מדור הגיימינג לא מעודכן.

לדוגמא:

אין סיבה לרכוש היום GTX660,

אין סיבה להפרש של 1600 ש"ח ממחשב 9 למחשב 10 בשביל I7, כאשר בשניהם יש GTX970

לעומת זאת קטוגריית : "מקסימום גיימינג" נראה שהושקעה שם מחשבה בבחירה נכונה של מפרטים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מספר הערות:

1. במפרט מספר 1 (מחשב משרדי או ביתי בסיסי, קישור) נבחר מעבד בתצורת tray אבל לא נבחר קירור למעבד.

2. אני חושב שזו טעות להמליץ רק על 4GB של זיכרון כיום במקום על 8GB גם למחשב בסיסי. זיכרון בנפח 4GB הייתי ממליץ רק למחשבים תקציביים ביותר או/ו מחשבים שמסיבה כלשהי תותקן בהם מערכת הפעלה של 32 סיביות (ביט) ולא מערכת הפעלה של 64 סיביות.

3. ההמלצה בחלק מהמפרטים היא לבחור בלוח אם המבוסס על ערכת השבבים H81 בעלות של כ-300 ש"ח. מעשית אפשר למצוא לוחות אם המבוססים על ערכת השבבים B85 באותו המחיר, והם בד"כ יהיה עדיפים ולו רק בגלל שהם מציעים יותר חיבורי SATA.

4. כאשר מדובר על כונני SSD בנפח של 120GB, מדוע מומלץ הכונן Samsung 840 Evo 120GB, שלא קיים בחלק מהחנויות כיום ולא הכונן Samsung 850 Evo 120GB, שמחירו גם זול יותר?

5. אני לא חושב שזה רעיון טוב להמליץ על שילוב של לוח אם עם 3 שלבי ייצוב מתח למעבד ומעבד Core i5 ומעלה (לדוגמא - מפרט מספר 5 - מחשב דו-מימד בסיסי, קישור). בדומה, עבור מפרטים הכוללים מעבד i7 הייתי ממליץ על לוח אם בעל יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח.

6. בדומה לנקודה 4 - כאשר מדובר על כונני SSD בנפח של 250GB, מדוע מומלץ הכונן MX100 256GB ולא הכונן BX100 250GB, שזול יותר?

7. מדוע זיכרון העובד בתדר של 1333MHz מוזכר בכלל כאפשרות לזיכרון? נכון, מעשית אין הבדל בביצועים בין שעובד בתדר של 1600MHz וזיכרון שעובד בתדר של 1333MHz, אבל מעשית גם אין הבדל במחיר, כך שפחות משתלם לקנות שעובד בתדר של 1333MHz.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ag43

אני תמיד חושב על המקרה הגרוע ביותר, וזה כולל לדוגמא מצב שבו המשתמש פותח את הדפדפן ולא סוגר אותו במשך כל היום, ואף גרוע מכך - הוא פותח כל דף חדש בטאב נפרד (לא ניכנס לעניין של דליפות הזיכרון), ובנוסף פתוחות אצלו ברקע מספר תוכנות, למשל Outlook ו Word. אני לא מדבר כאן על משחקים או על תוכנות כבדות במיוחד, אלא על תוכנות שבהחלט אפשר לצפות שיופעלו במסגרת "שימוש משרדי", ועל אופן שימוש שאפשר לצפות לו במיוחד ממישהו שלא מבין במיוחד בתחום המחשבים (משתמש כזה לא מבין שכל תוכנה דורשת זיכרון ומה המשמעות של פתיחת מספר תוכנות במקביל). כל תוכנה בנפרד כנראה לא תגיע (או אפילו לא יכולה להגיע) לניצול זיכרון של 4GB, אבל שילוב של מספר תוכנות יכול בהחלט לדרישה של יותר מ 4GB בסה"כ. לאור זאת ולאור העובדה שמחיר זיכרון הוא דיי נמוך כיום אני לא רואה סיבה שלא להמליץ על 8GB, אלא אם כן, כפי שכתבתי קודם, התקציב מאד מוגבל או שידוע בוודאות שבמחשב תותקן של 32 ביט בלבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חרף ההסבר המפורט אני עדיין חושב שלמחשב בסיסי אין סיבה לעבור את ה4G גם במקרה הגרוע.

מזכיר לך שיש עדכון מעניין לכרום גרע שמטפל בזיכרון וגם WIN10 צורכת פחות. אנחנו מתקדמים לכיוון לא רע בכלל עבור מחשבים בסיסיים עם 4G

אם וכאשר בונים מחשב תקציבי בסיסי, 4G ראם לשם המחשת המחיר (ה200 שקל הבדל האלו זה 15% מהתקציב כולו בערך אל תשכח!) זו בחירה נהדרת בעיניי.

בנוגע לתגובה הקודמת אז אני מחזק אותך בכל רק שראוי לציין שכמעט כל הטעויות שם נובעות מחוסר עדכון, מומלץ MX100 ולא BX100 כי בנו את זה טרם הוקש BX100

ואם כבר ממליצים על MX100 למשחב תקציבי יותר אז רצוי לבחור בכלל בMX200 שמחליף אותו מהיר ממנו.... סך הכל עניין של עדכון ולא טעות חרף שגיעה או משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש דברים שלדעתי כן שווה להשקיע בהם עוד 20, 30 או 50 ש"ח, גם אם מדובר במחשב תקציבי במיוחד, כמו ספק כח או כונן SSD עם אחריות ל-5 שנים במקום רק לשנתיים או שלוש. במקרה כזה אני חושב שכדאי להוסיף הערה או כוכבית ולהסביר את הנושא בכמה מילים.

בנוגע לזיכרון:

אני מבין את הנקודה שהועלתה פה, אבל אני עדיין אדבוק בעמדתי מהסיבות הבאות:

א. התוספת למודול של 8GB עולה פחות מ-100 ש"ח (בדקתי ב-2 חנויות: בפלונטר הזיכרון הכי זול מסוג DDR3 בנפח 4GB עולה 122 ש"ח, קישור, והזיכרון הכי זול בנפח של 8GB עולה 217 ש"ח, קישור, כלומר הפרש של 95 ש"ח. ב KSP הזיכרון הכי זול מסוג DDR3 בנפח 4GB עולה 180 ש"ח, קישור, והזיכרון הכי זול בנפח של 8GB עולה 260 ש"ח, קישור, כלומר הפרש של 80 ש"ח). המפרט הכי זול במערכת עולה 1420 ש"ח, מה שאומר שמדובר בתוספת של פחות מ-7 אחוז לעלות הכוללת ובכל מקרה לא יותר מ-100 ש"ח, שזה לא נורא, בפרט כאשר מדובר במחשב שאמור להחזיק מעמד מספר שנים.

ב. אני לא חושב שצריך להסתמך על כך שהמשתמש יתקין מערכת הפעלה כמו Windows 10 - אולי יש לו רישיון למערכת הפעלה ישנה יותר והוא רוצה להשתמש דווקא בה?

ג. שוב - לדעתי צריך להסתכל על המקרה הכי גרוע, שבו המשתמש יעשה את כל הטעויות האפשריות. נכון, קניית 8GB במקום 4GB לא תהפוך את המחשב ל"חסין טעויות משתמש", אבל היא בהחלט תיתן מרחב תימרון גדול יותר.

ד. מתוך מחשבה עתידית עדיף לקנות 8GB עכשו ולא רק 4GB - ייתכן שהגירסאות חדשות של התוכנות בהן המשתמש עושה שימוש ידרשו יותר זיכרון, וייתכן גם, כפי שקרה עם זיכרון ה , שמחיר זיכרון ה יעלה ויהפוך לבלתי משתלם (סביר להניח שזה יקרה בקרוב, לאור שיחרור המעבדים ה"רגילים" מסדרת ה ביחד עם לוחות האם הזולים יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יודע. ה100שח תוספת הזו זה 200% מחיר לזיכרון שלא תטעה.

כרגע אין צורך מעל 4G בשימוש סביר והוגן והגיוני שכך ימשיך להיות לעוד כמה שנים טובות.

במידה ויש בעיה (לא צריכה להיות שום בעיה אפילו במקרה הגרוע כיום) אז מקסימום משדרגים ומוסיפים סטיק נוסף ב100 שקל המדוברים.

ההבדל בין שדרוג לבין רכישה ראשונית זה שהמחשת המחיר של המערכת הפורום מחשבים מומלצים אינה נפגעת כתוצאה מהתהליך הזה.

1420 זה מחיר שונה מ1500 שקלים תסכים איתנו .

ואותו דבר אני יכול להגיד לך בוא נקנה 256 למערכת הפעלה במקום 128G במנימילי כדי שאם המשתמש טמבל אז שלא תיסתם לו המערכת.

זה לא לגיטימי כל כך. ..

או אולי ניתן לך כבר 16G מה אומר ?<

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...