ייעוץ לשדרוג - מעבר לאינטל - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייעוץ לשדרוג - מעבר לאינטל


elyran

Recommended Posts

אהלן חבר'ה, אחרי הרבה שנים שלא התעסקתי בחומרה של המחשב, אני מתחיל להרגיש באיטיות שלו לאחרונה,

ורציתי להתייעץ עם מביני דבר על שדרוג, בעיקרון אני מעוניין להחליף את הלוח אם והמעבד, ולעבור ל-team , אחרי יותר מעשור

שהייתי ב-team :P

מצורף המפרט הנוכחי, כמו כן גם מפרט של הספק כוח:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3078787/1.png

https://dl.dropboxusercontent.com/u/3078787/2.jpg

אני עושה שימוש מאוד כבד במחשב, אני מעצב גרפי במקצועי, ולא נדיר למצוא אצלי את , אילוסטרייטור, אינדיזיין ואפטר אפקטס

פתוחים במקביל ועם קבצי עבודה כבדים :screwy:

התחלתי לחקור קצת, ואני שוקל לקנות את הצמד הזה:

לוח אם:

https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=13440

מעבד:

https://www.ivory.co.il/catalog.php?id=13123

ולכן יש לי כמה שאלות, הזכרון הנוכחי שלי תומך בלוח הנ"ל? או שגם אותו אהיה חייב להחליף?

אין לי מושג לגבי צריכת החשמל של המעבד הזה, ואני כבר כמה שנים טובות עם הספק כוח שלי - שגם אותו

אני לא מעוניין להחליף כרגע, אבל האם הוא יחזיק את כל המערכת הזו עם הרכיבים החדשים?

לגבי התושבת והצ'יפסט של המעבד והלוח, חקרתי קצת ולא מצאתי תשובות ודאיות,

כמה זמן כבר הם קיימים בשוק? לא הייתי רוצה לקנות חלקים שבעוד שנתיים לא אוכל למצוא מעבד חזק וחדש

יותר, אבל לגלות שהתושבת כבר הוחלפה..?

תודה לכל עזרה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

את המחשב הנוכחי הרכבתי עוד בשנת 2007, עם שדרוגים מפעם לפעם.....

התקציב שלי הוא 2000 פחות או יותר, עם עדיפות לפחות..

מסך 1080, וכן, משחק עכשיו Witcher 3 ונהנה :)

באופן כללי כן משחק משחקים כבדים וחדשים, אם הזמן מאפשר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. בתקציב של 2000 ש"ח אתה כנראה תהיה מוגבל למעבד Core i7-4790 ולוח אם המבוסס על ערכת שבבים H97 (אולי תוכל למצוא גם לוח אם המבוסס על ערכת השבבים Z87 או Z97 במסגרת התקציב, אבל מכיוון שאתה מעוניין לחסוך, זו כנראה אפשרות לא מתאימה).

2. האם אתה מוגבל לקנייה מאייבורי? אפשר לקנות את המעבד Core i7-4790 ואת הלוח H97-D3H (או דגם עדיף) בפחות בחנויות מחשבים אחרות.

3. יש לך זיכרון DDR3 בנפח של 8GB, כרטיס מסך GTX 650 Ti ו 3 או 4 התקני איחסון (2 כונני SSD, דיסק קשיח בחיבור SATA ועוד דיסק קשיח המחובר בממשק USB). את כל אלו ניתן להעביר למחשב הבא. ספק הכח שלך הוא של OCZ בעל הספק של 500W, שהוא כנראה ספק כח איכותי ואפשר להעבירו גם כן למחשב הבא (אבל ליתר ביטחון הייתי מציע להתייעץ בפורום ספקים ומארזים). בנוסף לוח האם שלך הוא בגודל ATX, כך שמבחינת המארז לא צריכה להיות בעיה (לפחות לא מבחינת גודל הלוח הנתמך או אורך כרטיס המסך).

4. רצוי לקנות מעבד בתצורת tray ולחבר אליו קירור צד שלישי יעיל ושקט יותר מזה של אינטל, אבל במגבלות התקציב אני מניח שאם אין ברירה אפשר להסתפק במעבד בתצורת box.

5. באופן כללי אני מעדיף להמליץ לקנות לוח אם בעל יותר מ-4 שלבי ייצוב מתח למעבד, במיוחד כאשר מדובר על מעבד i7, אבל היות והתקציב דיי מגביל במקרה הזה, אז אני מניח שאפשר להסתפק גם בלוח אם בעל 4 שלבים, כמו הלוח שבחרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הייתרונות של Z87 או Z97 למול H97? זה שווה את ההשקעה הנוספת בלוח אם?

יש מומלץ יותר? גם אם במחיר קצת יותר גבוהה, אני דווקא מאמין בלהשקיע בלוח אם איכותי..

(מה שכן, אני מעדיף GIGABYTE)

כמו שאמרתי, אני מתכוון לקנות מעבד הרבה יותר חזק down the line מה שנקרא...

וכן מעדיף לקנות באייבורי \ KSP בעיקר בגלל הנוחות והנגישות....

לגבי תשובה 5 - מה הכוונה שלבי ייצוב מתח למעבד?

תודה על העזרה אגב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@elyran

1. אם אתה מתכנן לקנות מעבד חזק יותר בעתיד אתה צריך להיות מודע לכך שהמעבד החזק הבא אחרי ה i7-4790, ולמעשה המעבד החזק ביותר (נכון להיום) לתושבת 1150 הוא ה i7-4790K. יש מעבד "חזק" נוסף לתושבת 1150 - ה i7-5775C המבוסס על ארכיטקטורת הדור החמישי (ה Broadwell), אבל מבחני ביצועים הראו שהוא קצת יותר חלש מה i7-4790K (אני לא יודע אם בעתיד יהיו עוד מעבדים מהדור החמישי לתושבת 1150). בכל מקרה, אין יותר מדיי אפשרות להתקדם ממעבד -4790 ולקבל ביצועים טובים יותר, כך שאם אתה מתכנן לקנות מעבד חזק יותר בעתיד אולי ישתלם לך להוסיף עוד 200-300 ש"ח ולקנות את המעבד החזק ביותר בסדרה מאשר למכור את המעבד -4790 בעוד שנה או שנתיים (ואז לא בטוח שתוכל למצוא מעבדים לתושבת 1150 בשוק).

חוץ מכל זה צריך לציין שבעוד מספר חודשים (אולי אפילו באוגוסט או ספטמבר) ישוחררו לשוק מעבדי הדור השישי בעלי תושבת 1151, מה שאומר שתושבת 1150 דיי הגיעה לסוף דרכה, כך שסביר להניח שאם תרצה מעבד חזק יותר אתה תצרך להחליף את כל השילוש שלך (לוח אם, מעבד וזיכרון).

2. האפשרות העיקרית שלך לקבל ביצועים טובים יותר מהמעבד היא לבצע המהרה, אבל הדבר דורש שתעשה שימוש במעבד בעל מכפלה פתוחה (ובמקרה הזה מדובר על המעבדים -4790K וה -5775C), והדבר דורש השקעה בלוח אם טוב יותר ובקירור טוב יותר למעבד (ורצוי גם למארז).

3. לא הזכרתי את זה קודם בגלל מגבלות התקציב, אבל אם אתה מוכן להשקיע ואתה עושה שימוש כבד במחשב (ובמיוחד לצורכי פרנסה) אולי כדאי לך לשקול לקנות מעבד בעל תושבת 2011-3. בסידרה זו יש 3 מעבדים כשהפשוט מבינהם הוא ה Core i7-5820K והוא בעל 6 ליבות עיבוד פיזיות המוצגות כ-12 ליבות עיבוד לוגיות (תכונת ה HT). מעבד כזה יתאים לך בהנחה שהתוכנות שלך מעמיסות מאד על המעבד והן יודעות לנצל ריבוי ליבות, ובפרט יותר מ-4 ליבות. החיסרון הוא כמובן במחיר - המעבד Core i7-5820K לבדו יעלה קרוב ל-2000 ש"ח, לוח האם יעלה לפחות 1000 ש"ח ויש צורך בזיכרון DDR4, שגם הוא עדיין יקר לעומת זיכרון .

4. אתה צריך לבדוק בדיוק היכן העומס בתוכנות שלך. אני רואה שיש לך כבר 2 כונני , אז אני מניח שכל הקבצים עליהם אתה עובד נמצאים עליהם ולא בדיסק הקשיח המכני, שהוא איטי יותר, כך שנותר לך לבדוק את נושא הזיכרון (אולי תרוויח מזיכרון בנפח הגדול מ 8GB) וגם את נושא כרטיס המסך (יש תוכנות עריכה גרפית או תוספים לתוכנות כאלו היודעים לנצל את כרטיס המסך לצורכי עיבוד).

5. ערכות שבבים Z87 ו Z97 מיועדת בעיקר להמהרה ולמערך של 2 כרטיסי מסך. למעט זאת ערכות השבבים H97 ו H87 הן דיי זהות. בעיקרון ברוב הלוחות יש אפשרות לבצע המהרה גם אם הם אינם מבוססים על ערכת השבבים Z97 או Z87, אבל באופן כללי אפשר לומר שאם אתה מעוניין בהמהרה עדיף יהיה לקנות לוח המבוסס על ערכת השבבים Z97 או Z87 פשוט כי סביר להניח שהרכיבים בלוחות כאלו איכותיים יותר ומתאימים יותר להמהרה.

ההבדל בין ערכות שבבים מסדרה 9 (ה Z97 וה H97) לעומת ערכות שבבים מסדרה 8 (ה Z87 וה H87) הוא בכך שערכות השבבים מסדרה 9 תומכות במעבדי הדור החמישי של (ה Broadwell) וערכות השבבים מסדרה 8 לא תומכות במעבדים אלו. בנוסף בערכות שבבים מסדרה 9 יש אפשרות לממש חיבורי M.2 או/ו SATA Express, אבל זה תלוי ביצרן הלוח.

6. בגדול, שלבי ייצוב מתח למעבד מייצבים את המתח למעבד (הם הופכים את המתח המגיע מספק הכח - בד"כ 5V או 3.3V למתח נמוך יותר הדרוש למעבד). תכונה זו חשובה להמהרה, אבל אני בד"כ ממליץ לקנות לוח עם כמה שיותר שלבי ייצוב מתח גם כאשר לא מתוכננת מכיוון שלוח אם בעל יותר שלבי ייצוב מתח סביר להניח שיחזיק מעמד יותר זמן מאשר בעל פחות שלבי ייצוב מתח (בכל רגע נתון עובד רק שלב ייצוב מתח אחד, כך שאם לדוגמא בלוח אחד יש 4 שלבים, כל אחד עובד 1/4 מהזמן ובלוח אחר יש 8 שלבים כל אחד עובד 1/8 מהזמן, מה שאומר שמבחינה הסתברותית תוחלת החיים של הלוח השני אמורה להיות ארוכה יותר).

7. הבעיה עם KSP ואייבורי היא בעיקר במחירי הלוחות ובמבחר שהם מציעים (מבחינת המעבדים - המחירים שלהם נראים לי סבירים ביותר).

בקיצור - אתה צריך להחליט האם אתה מעוניין במהרה או לא ומהו התקציב שלך. כמו כן אתה צריך לבדוק היכן העומס העיקרי בתוכנות שלך - האם הוא על המעבד, הזיכרון או על כרטיס המסך ולהשקיע באותו רכיב בהתאם, וכן רצוי שתברר האם התוכנות שלך יודעות לנצל ריבוי ליבות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו תודה על התשובה המפורטת... וענית לי בדיוק על החשש שהיה לי, הלא הייתי רוצה להתחייב לתושבת שבעוד שנתיים לא יהיה מה לעשות איתה.

ולשדרג בנתיים לא ממש בוער לי, אני אחכה ל-1151, ואקנה את המקסימום שהתקציב שלי יאפשר לי ומשם אמשיך...

לגבי הכ. מסך וזיכרון, את הכ. מסך שדרגתי לפני פחות משנה, את הזיכרון אני מתכנן לשדרג בעוד שנה משדרוג המעבד, ככה עשיתי המון זמן

וזה עובד לי בנתיים :)

עוד שאלה, כשאינטל תעבור לתושבת 1511, הם גם יחליפו את כל הצ'יפסטים הזמינים בשוק, או שזה לא קשור אחד לשני בדרך כלל?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@elyran

רק שיהיה ברור - ברגע שיוצאת תושבת חדשה זה אומר שיהיו מעבדים חדשים, לוחות אם חדשים ובד"כ גם ערכות שבבים חדשות. כמעט תמיד אין תאימות בין המעבדים לתושבות השונות, כך ששחרור תושבת חדשה לפלח שוק מסויים בד"כ מעיד על סיום דרכה של התושבת הקודמת (וזה כולל את המעבדים וערכות השבבים המתאימים לה).

במקרה של תושבת 1151 ישוחררו מעבדים חדשים המבוססים על ארכיטקטורת ה Skylake (הדור השישי של מעבדי ה של אינטל) וערכות שבבים חדשות. בנוסף מעבדי ה Skylake כנראה יתמכו גם ב וגם ב DDR4 (התמיכה בסוג הזיכרון בפועל תלויה כמובן בלוח האם, שכן תמיכה מצד המעבד ב לא תעזור אם בלוח האם יהיו חריצי הרחבה לזיכרון מסוג DDR4 בלבד), ובסופו של דבר זיכרון DDR4 צפוי להפוך לזיכרון הנפוץ ביותר בשוק (הוא יחליף את ה DDR3). זה אומר שייתכן ששידרוג למעבד Skylake ידרוש מהמשתמש להחליף את כל השילוש שלו (מעבד, לוח אם וזיכרון).

אם אתה מתכנן לקנות מעבד מהדור השישי צריך לזכור את הדברים הבאים:

א. הם עדיין לא שוחררו לשוק, אך צפוי שזה יקרה בעוד מספר חודשים.

ב. המחירים, לפחות בהתחלה, יהיו גבוהים יותר מאלו של המעבד והלוחות המוחלפים וייתכן שייקח מספר חודשים עד שהמחירים יירדו לרמה סבירה.

ג. זיכרון DDR4 נמכר כבר עכשו אך מחירו הוא עדיין גבוה. אם מעבדי ה Skylake אכן ייתמכו גם ב ויהיו לוחות אם שיאפשרו שימוש בזיכרון , אני מעריך שקצב ירידת המחיר של זיכרון ה יהיה איטי יותר (אנשים יעדיפו להישאר עם ה DDR3 הקיים, לפחות בשלב הראשון, דבר שיקטין את הדרישה לזיכרון DDR4).

בסופו של דבר, אם אתה צריך מחשב עכשו ואתה מעוניין להוציא כמה שפחות, אני לא חושב שישתלם לך להמתין למעבדים חזקים קצת יותר, שיהיו יקרים יותר לפחות בהתחלה, במיוחד לאור העובדה שהמחשב משמש אותך לצורכי פרנסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על כל העזרה!

שכחתי לציין שלפני פחות מחודש קניתי pro 15 שהחליף את המחשב הביתי שלי כתחנת העבודה העיקרית...

אבל בגלל שהמק הזה כל כך מהיר, פתאום שמתי לב כמה ה- שלי כבר עייף :rolleyes:

אז לגבי הפרנסה וכלי ראוי לעבוד בו - הכל סבבה :)

אז אני אחכה עוד כמה חודשים לראות מה יהיה עם היציאה של התושבת, המעבדים והלוחות החדשים...

שוב תודה לכולם על העזרה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...