הארקה עבור מנורת קיר עם גוף ממתכת - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הארקה עבור מנורת קיר עם גוף ממתכת


card

Recommended Posts

שלום

קנינו מנורת פלורסנט לחדר האמבטיה.

המנורה עשוייה ממתכת, וכוללת קונקטור שמצפה לקבל 3 חיבורים:

פלוס, מינוס, והארקה:

image.jpg

הבעיה היא שאחרי שפורקה המנורה הישנה מהקיר, יש שם רק שני חוטים: פלוס ומינוס, בלי הארקה.

(ממה שהבנתי, בבתים שנבנו בכמה שנים האחרונות יש כבר 3 חוטים גם עבור מנורות, וכך יש הארקה.

אצלנו אין.. רק פלוס ומינוס)

מה עושים?

מדובר על גוף תאורה שעשוי מתכת..

כמו כן המנורה היא לא מנורת תקרה אלא מנורת קיר, מה שאומר שבהחלט ייתכן שבן אדם יכול להרים יד ולגעת בה בטעות..

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הממ

ממש למתוח חוט?

זה אומר או ליצור תעלה בקיר מה שאומר המון עבודה ולכלוך,

או חוט על הקיר, דבר שיראה ממש לא יפה.. ולכן לא ממש אפשרי.

אלו באמת 2 האפשרויות היחידות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כפי שנאמר צריך להשחיל לצינור הקיים, או להשתמש בגוף תאורה שיש לו גוף מפלסטיק (קיימים גופי תאורה אם גוף ממתכת שלא צריכים אדמה - יש בהם בידוד כפול בין החלקים הפנימיים והגוף, אבל הגנה כזאת מספיקה לחדר יבש ולא לחדר אמבטיה)

אתה לא באמת רוצה לשים גוף תאורה לא מוגן מים, אם משנק אלקטרוני, בחדר אמבטיה ? אני תוהה כמה זמן הוא יחזיק לפני שרטיבות תיכנס פנימה ותקצר משהוא במעגל

(וזה מבלי שאני אכנס לנושא האיכות ואורך החיים של משנקי פלורסצנט אלקטרוניים מתוצרת סינית בכללי .....)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין

אוקיי נראה מה אמצא במקום.

העניין הוא שגופי תאורה מפלסטיק לאמבטיה ראיתי רק איזה אחד או שניים, והם היו בצורה עגולה ולא יפה, כמו מנורה של מקלט..

מעדיף משהו יותר לכיוון מלבני, ושיהיה עדין..

מאד קשה למצוא כאלה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש את גופי ה "מספר בית" המלבניים, בדרך כלל אם PL 11W ומשנק מגנטי אמין של עין השופט

כמו "אונית" של פתיה, קיים ב PL 1X11 ו 2X11

http://www.fetaya.com/products.asp?c=45

אני מקווה שאין בו נקודה חלשה שיש לחלק מהגופים מהסוג הזה - אם המשנק מוברג מבפנים ישירות לפלסטיק, אם הזמן הוא יכול לעוות קצת את הפלסטיקים אליהם מחוברים הברגים וליפול מהמקום בתוך הגוף. אבל גם אם כן - בשימוש ביתי הוא בטח יחזיק לפחות 10 שנים עד אז....

הנורה עצמה PL 11W של חברה איכותית מוציאה כ 900 Lm - בדומה ל CFL 15, קצת פחות מליבון 75

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה!

יש להם מבחר, והם אפילו בראשון לציון :)

אלך אליהם ואבדוק...

אגב, לא קיימים גופי תאורה שמבוססים על E27?

זה פשוט, זה עובד, וזה בד"כ יותר זול מכל שאר הנורות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אותו גוף בדיוק קיים גם ב E27

נורות PL (חיבור 2 פין G23) ו CFL (חיבור E27) עולות בערך אותו דבר. גוף התאורה ל PL יקר יותר כי הוא מכיל משנק פנימי

ה PL מאירות טוב יותר בשביל אותה צריכת חשמל (הצורה של הנורה אופטימלית יותר בהתאמה לגוף), מחזיקות מעמד זמן ארוך יותר, וקיימות במבחר צבעים גדול יותר מ CFL (ב CFL יש "לבן חם" ו "לבן קר", ב PL יש גם צבעים ביניהם) - מבחינת ביצועים אני מעדיף את ה PL

בגוף הזה ה PL מופעל על משנק מגנטי - כמו כל פלורסצנט, כמה פליקים בהדלקה, וריצוד של 100 Hz (בלתי נראה) באור. לגעש יש גוף דומה ("חרמונית מלבנית") אם משנק אלקטרוני ל PL (חיבור 4 פין 2G7). געש משתמשים במשנקים איכותיים של חברות אירופאיות כמו VS/Tridonic/Helvar (ולא Opple), ועדיין המגנטיים של עין השופט אמינים יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה

אגב משהו מעניין עם המנורה הזו:

Metal_Lamp.jpg

המנורה בעצם מגיעה כ-2 חלקים:

החלק העליון הוא בסיס מתכת שמחברים לקיר בעזרת שני ברגים,

ואחרי שהבסיס מתכת הזה מוברג לקיר, מחברים אליו את המנורה, שגם היא ממתכת, בעזרת עוד שני ברגים.

מה שמוזר הוא שהיצרן חיבר חוט של הארקה מגוף המנורה אל בסיס המתכת שהולך לקיר.

אני תוהה לעצמי: למה?

הרי אם המנורה ממתכת, והבסיס ממתכת, אז יש הולכה בינהם, אז למה צריך עוד חוט? (כמו כן בין הבסיס ובין הגוף מקשרים שני ברגים, אז זה גם מוליך)

בנוסף, אחרי שהמנורה מורכבת לקיר, הבסיס עצמו מוסתר לחלוטין, אין אפשר לגעת בו, ולוא רואים אותו אפילו, אז למה הוא צריך להיות מוארק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היצרן חושב שהברגים לא נותנים חיבור אדמה אמין מספיק. ויש בזה משהוא - האם ניתן לגמרי לסמוך שהברגים ישרטו את הצבע על המתכת של החלק החיצוני וייצרו מגע ? או שיש כאן מקרה של "כנראה שכן אבל אף אחד לא באמת מבטיח את זה" ?

בציוד אלקטרוני לפעמים משתמשים בברגים אם חלק חד שבולט מהראש שלהם מלמטה - הם שם בשביל לשרוט את הצבע ולתת מגע אמין. אבל ציוד אלקטרוני מורכב במפעל ויש שם בקרה על תהליך הייצור עד לרמה של באיזה כוח מהדקים את הברגים. בגוף תאורה אין לך שמץ. וגם אם מי שמתקין יתן מספיק כוח, בגוף תאורה זול כזה הוא עלול לקרוע את ההברגות בחלק המתכת הפנימי לפני שהוא שורט את הצבע.... בגוף התאורה הבא הוא כנראה ישאיר את הברגים חצי בחוץ

יש ספק אם המגע אמין בין הברגים והחלק החיצוני של גוף התאורה (איפה שהמגע אמור לקרות בין הצד האחורי של הראש והשטח הצבוע של המתכת, ואולי אם הצד של הבורג בתוך החור). הברגים כן במגע טוב אם החלק הפנימי (שבו ההברגה שלהם נחתכת לתוך החור). המשתמש יכול לגעת מבחוץ בראשים של הברגים ומבחינה חשמלית הוא נוגע בחלק הפנימי

תחשוב שגוף התאורה מותקן על קיר גבס, ואחד מהברגים שמחזיקים אותו (את החלק הפנימי) על הקיר נכנס לקורה שבתוך הקיר (קורות מתכת בצורת [_] ). במקום אחר על הקיר יש מתקן מגבות ממתכת, או מהצד השני של הקיר יש משהוא, ובכללי על פני כל הקיר יש ראשים של ברגים שמחזיקים את לוחות הגבס על הקורות (הם מכוסים בשכבה דקה של חומר מילוי / צבע אבל ניתן לראות אותם). אם גוף התאורה מוציא זרם לקיר והמשתמש יגע באחד מאלה הוא יתחשמל

נניח שהמשתמש לא נוגע בקיר. הקונסטרוקציה המתכתית של הקיר יכולה לגעת איפה שהוא בצורה קלה בחלקי מתכת אחרים של המבנה, מגע שיעביר כמה A תחת מתח של 240V אבל לא יותר מזה. בישראל כל המעגלים הביתיים חייבים להיות מוגנים על ידי מפסק פחת, אבל לא בכל מקום באמת נמצא מה שאמור להיות. באירופה בדרך כלל לא מתקינים הגנת מפסק פחת למעגלים שמשמשים לתאורה בלבד. במקרים האלה אין מה שיקפוץ בלוח מכמה A שזורמים לתוך הקיר. אבל כמה A יכולים להיות מספיקים בהחלט בשביל לחמם איזה שהוא בורג פח שמחזיק ביחד חלקים של המבנה בתוך הקיר לרמה שהוא ידליק שריפה

מקרה אחר : גוף התאורה מחובר לקיר עץ, וכמו קודם מגיע זרם לחלק המתכתי הפנימי. קיר העץ דיי מבודד - הוא לא מעביר מספיק זרם בשביל להראות תופעות כלשהן כמו התחממות / הקפצת מפסקים בלוח / וכו, ובדרך כלל גם לא בשביל לתת הרגשה של "זרם" למשתמש שנוגע בעץ לייד גוף התאורה. אבל הוא כן מעביר איזה שהוא זרם קטן (ואם זה בחדר הג'אקוזי של צימר אז זרם גדול יותר בכל פעם שהאוויר בחדר מלא אדים והעץ סופג אותם). לאורך כמה שנים הזרם הזה מפרק את העץ לפחם עץ באזורים שבהם צפיפות הזרם גבוהה (העץ שנמצא במגע אם הברגים שמחזיקים את גוף התאורה על הקיר, והברגים/מסמרים שמחזיקים את אותו קרש של הקיר ליתר המבנה). לאחר כמה שנים יש בקיר אזורים של פחם עץ - חומר מוליך ועכשו עובר בו זרם הרבה יותר גדול, והוא גם חומר דליק - סכנת שריפה. והוא גם חומר חלש שמתפרק בקלות - הברגים שמחזיקים את גוף התאורה יכולים להישלף מהקיר והוא יפול, במיוחד אם הוא על תקרה ולא על קיר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בכל מערכת חשמל מ 30 השנים האחרונות מגיע חוט אדמה למקומות של מנורות

במקום שבו לא ניתן להרים יד ולגעת.... אף אחד לא ישים לב שלא חיברת אדמה (למרות שאתה חייב). אם הוא מותקן על בטון/אבן אין את הבעיות שקשורות להלוכת זרם דרך הקורות בתוך הקיר או סכנות שריפה

גוף מתכת הוא יתרון מבחינת אורך חיים של גוף התאורה - אם אין בו משהוא אחר שייהרס לפני זה (ובגוף תאורה פשוט אם E27 קראמיים או פלורסצנט על משנק מגנטי איכותי אין ממש מה שייהרס.... יש כאלה שהותקנו לפני 50 60 שנה וממשיכים לעבוד)

מדהימים אותי קצת תכנונים של כמה גופי תאורה אחרים. כמו ה "שובל" באותו עמוד של גוף ה PL. בתוך גוף התאורה יש מלבן מתכתי מעל הנורה בתפקיד של רפלקטור/מגן חום (בשביל שהחום של נורת ליבון לא ימיס את הפלסטיק בנקודה שבדיוק מעל הנורה). על המלבן הזה שמו מהדק לחבר אליו חוט אדמה....

גוף התאורה עשוי כולו מפלסטיק, האדמה לא נותנת כלום כשהוא סגור

אנחנו באים להחליף נורה כשהגוף תחת מתח (ובוא נודה בזה, הרבה מאיתנו עושים את זה מסיבות שונות - למשל בשביל לראות מה אנחנו עושים באור של גוף התאורה השני שנמצא על אותו מפסק במקלט חשוך). נבחר סולם מעץ - בטוח יותר לעבודות חשמל

פתחנו את גוף התאורה. הנורה השרופה קצת תקועה בבית הנורה. אנחנו מנסים לסובב אותה קצת בכוח (ונוגעים בקצה האצבעות גם ברפלקטור), הנורה מתנתקת מהבסיס שנשאר תקוע בבית מנורה, ואנחנו בטעות נוגעים קצת גם בקצה המתכתי של הבסיס. ב 1/2 מהמקרים הוא יהיה בצד של הפאזה

אם הרפלקטור מחובר לאדמה, אנחנו נתחשמל. הזרם עובר מרחק קטן באותה יד אז הוא לא ממש מסוכן מבחינה חשמלית, אבל בהחלט יכול להספיק בשביל לעוף מהסולם וליפול אם הראש למטה על הבטון....

אם הרפלקטור לא מחובר לכלום, אנחנו לא נסגור מעגל ולא יקרה כלום

מילא אם גוף התאורה היה מתכתי מבחוץ, לאדמה היה תפקיד חשוב של הגנה כשהגוף סגור. אבל בגוף הספציפי הזה ????

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...
בכל מערכת חשמל מ 30 השנים האחרונות מגיע חוט אדמה למקומות של מנורות

הבניין משנת 1983, זה 31 שנה, אז כנראה בגלל זה אין הארקה למנורות :)

גוף מתכת הוא יתרון מבחינת אורך חיים של גוף התאורה - אם אין בו משהוא אחר שייהרס לפני זה

מגניב, אז זה יתרון של גוף מתכתי.. אם כך לא כדאי לפסול גוף מתכתי מהר.

במקום שבו לא ניתן להרים יד ולגעת.... אף אחד לא ישים לב שלא חיברת אדמה

נכון

העניין הוא שזה לא מותקן על התקרה, אלא על קיר צדדי.

במיקום גבוה אומנם, אבל בן אדם שמרים את היד יכול להגיע.

לכן הדאגה..

דרך אגב,

בגלל שרציתי לבדוק גם את עוצמת האור שהיא נותנת, חיברתי אותה,

ועוצמת האור אכן טובה.. לא חלש מידי ולא חזק מידי.

אבל שמתי לב לתופעה מעניינת.

התופעה היא שאם אני נוגע בגוף התאורה, כשאני עם נעליים, ומזיז את האצבע על הגוף, אז מרגישים תחושה מדומה של רעד.. (באצבע, בנקודת הנגיעה)

המנורה לא באמת רועדת פיזית, אבל זו ההרגשה שמרגישים.

ניתן להרגיש את זה רק אם מזיזים את האצבע לאורך גוף התאורה,

אם אני נוגע בגוף התאורה בלי להזיז את האצבע, אז לא מרגישים כלום.

זה סוג של חישמול עדין נכון?

החישמול הזה לא נובע בגלל שאחד החוטים של הפלוס או המינוס נוגע בגוף, אלא כתוצאה ממשהו אחר?

(אנרגיה כלשהי שמושרית מהספק שבתוך גוף התאורה?)

אגב כל זה כשאני עם נעליים.

מעניין מה מרגישים כשבלי נעליים, אבל זה יכול להיות מסוג הניסויים שאם מעוניינים לקבל תשובה עליהם, זו תהיה התשובה האחרונה שאי פעם שנקבל :)

לכן לא אוכל לבדוק

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...