אדומים: Mantle | ירוקים: Gsync. מי יותר משפיע ומי ישאר בעתיד? - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אדומים: Mantle | ירוקים: Gsync. מי יותר משפיע ומי ישאר בעתיד?


omertgm

Recommended Posts

התראת :Recovered_Gif_905:

מראש אני אומר, המטרה פה היא לא ממש שאלה עם תשובה אלה יותר דיון על עניין שחשבתי עליו.

בהחלט אפשרי שתחשבו "אז מה הוא בכלל רוצה מאיתנו? קח בלון ותהיה בשקט" התשובה היא דיון אובייקטיבי (עד כמה שתוכלו) ואינפורמטיבי (עד כמה שיהיה לכם זמן) שמסתכל בגדול על כיוונים שכל חברה בחרה ולאן היא ממשיכה מכאן.

לכל חברה יש הרי משאבים מוגבלים להשקיע בטכנולוגיות חדשות.

אני מסתכל על השנה ומשהו האחרונה ותוהה לעצמי מי מהנ"ל "הוכיח" את עצמו בתור חדשנית משמעותית יותר ששפרה את "חוויית הגימינג" ותהווה בסיס לעתיד, אם בכלל.

כמובן שיש הבדל מהותי בין הטכנולוגיות הנ"ל, האחת היא פתרון תוכנה בלבד ללא עלות לצרכן והשנייה משלבת חומרה ותוכנה ומחייבת דגמי מסך ספציפים ויקרים (כרגע). פחות מעניין אותי.

מה שמעניין הוא כל חברה בחרה כיוון שונה ובזמן הקרוב כל חברה תקבל\תשלים את הטכנולוגיה "שחסרה" לה ביחס ליריבה בלי הרבה מאמץ.

DX12 מקביל למעשה למנטאל רק שיהיה רלוונטי לכל משחק ולשני המחנות.

כך גם הולך להיות Gsync שיכול להיות בשימוש של 2 הצדדים באופן שווה וללא עלות חומרה מיוחדת.

כבר לפני כשנה כל חברה הראתה את הנגיעה הראשונה שלה לטכנולוגיה שאין לה כרגע- הראו דמוי Gsync על , אנוידיאה הראו שאפשר להשיג שיפור ביצועים במשחקים גם על בסיס DX11 ללא API שונה.

נדמה לי שאנוידיאה, וחברות המסכים התומכות, לקחו פה מבחינת ההשפעה של חווית המשחק ובאותו זמן הימור שלהם יותר גדול (וכנראה גם הרווח הכספי, אם כי זה לזמן מוגבל).

אבל איזה עתיד יש ל Gsync? הרי יוצאים בחודשים הקרובים מסכים עם תקן סטנדרטי שעושה את אותו הדבר (לפחות מתיימר לכך) עם תאימות מסוימת לאחור וללא עלות נוספת.

איזו סיבה יש לאנוידיאה לא לאמץ את התקן הזה ולהמשיך ליצור חומרה יעודית שמעלה את המחיר ומקשה על התחרותיות שלהם (ושל חברות המסכים התומכות)? או שאנוידיאה הולכת לרוץ עם שתיהן?

לגבי ומנטאל, נדמה שהתרומה היא פחות משמעותית ובמקביל הסיכון יותר קטן וכן נדרשים פחות משאבים ליישום. איך מנטאל לא תעלם בעוד כשנה (או שהיא כבר בשלבי התמוססות)? כל כרטיס שיצא ב3-4 שנים האחרונות תומך ב DX12 שיצא עם win10 (ויהיה שדרוג חינם לבעלי win7+8)?

לדעתי, אין מקום לשתי הטכנולוגיות האקסלוסיביות הללו "שכובלות" אותך למעשה למחנה אחד. שתיהן יעלמו עם הזמן וחבל על ההשקעה מצד החברות. מעין "מרוץ חימוש" זמני עד ליישור קו שבכל מקרה יגיע. עדיף היה שישקיעו בשיפור ארכיטקטורה מאחר וכולם "תקועים" עדין עם 28nm (וגם פה יש דואליות דומה- נוידיאה הולכת עם אלגוריתם דחיסה מתקדם לטקסטורות בעוד AMD מגדילה רוחב פס עם HBM כששתיהן מגדילות אפקטיבית את תעבורת הזיכרון. בדור הבא פסקל מבית אנוידיאה תטפל ב"זיכרון מוערם" AMD בטח ישלבו דחיסה יותר טובה [וסופסוף נוכל לקבל במחיר שווה לכל כיס])

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אישית מאוד אוהב שאלות כלליות שפותחות דיון חי ומעניין.

ואם אתה רוצה לעודד דיון, כל מה שאתה צריך לעשות זה להעלות את השאלה הנכונה, או מספר שאלות - ולקוות שזה יעורר מישהו.

אבל אם במקום זה, אתה פותח את הדיון בזה שאתה עושה את כל הדיון עם עצמך זה די חסר טעם.

מעבר לזה, הדבר האחרון שאתה רוצה לעשות, כשאתה מנסה לעורר אנשים להגיב - זה להלאות אותם במגילה ארוכה, מרתיעה ולא ממוקדת של טקסט.

בקיצור, לדעתי אם תערוך זה יהיה קצת יותר.............אינטראקטיבי :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת ה-Gsync ו-Mantle, אני בעיקרון די מסכים עם המסקנות שלך ובאמת שאין יותר מדי מה להוסיף על זה. ניתוח די מדוייק, לדעתי.

מבחינת ה-PC, אני חושב ש- איחרה את הרכבת. לסדרת ה-380/390 שלה היה פוטנציאל עצום של להיות חתיכת שפן מהכובע אבל היא מתמהמהת, כך ש-Nvidia יכולה בנוחות לגרוף נתח שוק ש- נעדרת ממנו לגמרי, בזמן שהיא עובדת על התשובה העתידית. כדי שיהיה להם שמץ של סיכוי לצאת ממשבצת האנדרדוג, לדעתי, ה-390x שלהם צריך להיות עד כדי כך חזק משמעותית, שהוא צריך לגרום ל-980 להראות כמו 480, ו-Nvidia צריכה להתעכב גם היא עם הפתרון שלה. שני המקרים לא סבירים, אבל אי אפשר לדעת.

אני דווקא חושב שמיקרוסופט קפצה הישר לראש הטבלה מבחינת מי משפיע יותר על שוק ה-PC - "רגע, מה?! זה לא החרטא הזה שהם מוציאים כל שנה שמוסיף עוד איזה שני אפקטים גראפיים שאף אחד לא משתמש בהם או מבחין בהם אף פעם? מה זאת אומרת שיפור של עשרות אחוזים של ביצועים בחינם?!". ה-DX12 תפס אותי לגמרי לא מוכן. אם הוא באמת ייעשה כמו שצריך, יש לו פוטנציאל להפוך את התעשייה, לדעתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, יצא לי יותר דף בבלוג מאשר שאלה פשוטה.

השאלה רשומה בכותרת, כל השאר הוא ניתוח שלי (אכן, ארוך ומפורט למדי. שעמם לי)

נראה של- באמת הייתה פה הזדנות להכות בברזל החם והם פספסו אותה (למעט סרטון תגובה משעשע אם כי ילדותי).

אם זה היה הפוך נוידיאה היתה אוכל אותם בלי מלח - נראה שבכל רגע נתון יש להם סדרה שלמה מוכנה ליציאה, רק לתת למשווקים אור ירוק.

מקווה ש DX12 באמת יראה שיפור יפה לשני הצדדים ובעיקר למעבדים חלשים\ישנים ולא יתגלה כסתם גימיק ל win10.

אני בעיקר מחכה לצד שירים את הכפפה בכל הנוגע למערך כרטיסים. שיעשה מהפך כך ששילוב כרטיסים יתן ממש סינרגיה ולא רק scaling של ~x1.7.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NVIDIA צפויים להמשיך למכור G-Sync חומרתי, אולי לשפר אותו, ובמקביל לתמוך בגרסא "חופשית" (או אפילו ב"עלות סמלית") מבוססת על תקן Adaptive Sync, שתחשב לנחותה יותר -

בדיוק כפי שעשו עם 3DVision ו-3DTV Play. למעשה, זה יקרה עוד השנה בניידים כפי שדריבר אלפא מודלף כבר עושה היום לניידים מסויימים (התקן כבר קיים ב eDP), והירוקים מאשרים.

מצד שני יתכן ותמיכה לנייחים \ מסכי DP1.2a תתקבל רק בכרטיסים עתידיים בשל הגבלת סדרה 9xx ל-DP1.2. לא ראיתי התייחסות לעניין.

AMD מחכים ל-DX12 בקוצר רוח. כפי שאני רואה את הדברים, Mantle שירת spin נהדר. הם לקחו את בעית הביצועים של הדריבר שלהם בהקשר של טיפול בריבוי ליבות מעבד תחת DX11, והציגו את זה

כשיפור גדול לזכות Mantle. אם תבצע מחקר בנושא תגלה שבלא מעט מקרים כרטיסי המתחרה מספקים ביצועים \ ניצול טוב יותר של מעבדי (או אינטל בינוניים-חלשים) מאשר כרטיסי על אותה המערכת.

הם לא יכלו להרשות לעצמם להמתין ל-DX12, אז עמלו על פתרון זמני, שגם תרם רבות ליחסי ציבור, למרות תמיכת משחקים מוגבלת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

הלוואי וזה יצא לפועל, רק שיש לזה המון בעיות תאימות פוטנציאליות.

אני גם רואה מצב שלפחות אחת החברות מוציאה כרטיסים חדשים שלא יוכלו להשתמש בפיצ'ר הזה כדי להשאיר את הנעילה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...