הגדלת זכרון ל16GB בלוח Gigabyte P55A-UD3 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הגדלת זכרון ל16GB בלוח Gigabyte P55A-UD3


sanchouz

Recommended Posts

שלום

זה המפרט שלי:

מעבד: i5 760

לוח אם: Gigabyte P55A-UD3

כרטיס מסך: GTX570 GALAXY

זכרון: Kingston 2x2 DDR3 1600MHz

קירור: Arctic Cooling Freezer 7 Pro

דיסק קשיח: Samsung 840 Evo 256 , Hitachi 1TB

מארז: CM 690 II plus

החלטתי לשדרג את המחשב. רציתי להחליף קרטיס מסך לGTX970 ולשים זכרון 16 GB

קודם כל זכרון:

לפי מה שאני מבין מקסימום על הלוח אם שלי ניתן לשים 16 GB .

ברצוני לשים את הזכרון הזה . כי לפי מה שהבנתי הוא כן מתאים ללוח אם שלי לפי הקישור הזה והזה. למרות שברשימה של הזיכרונות שניתן לשים בלוח אין אותו.

אז רציתי לשאול:

1) האם הזכרון הזה באמת יתאים? והלוח אם שלי יזהה את כל ה16GB

2) בגלל שיש לי כרגע עם 1.65V שיניתי הגדרות בBIOS כשקניתי את המחשב(לפני 3.5 שנים) ואני לא זוכר מה צריך לשנות בחזרה. מבקש עזרה ממי שיודע מה צריך לשנות. הזכרון החדש הוא 1.5V והבנתי שאם בלוח אם מוגדר 1.65V הוא יכול לדפוק אותו.

3) האם יש צורך בכל כך הרבה זכרון? או שניתן להסתפק בפחות. 8GB לדוגמא. אני מתכוון לשחק במחשקים חדשים.

4) איך אני יכול לדעת שהזכרון לא יגע פיזית בקירור מעבד. כי הוא גי גדול .

אחרי עזרה של הפורום בנושא הזכרון נעביר את הדיון לנושא של .

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי מערכת זהה כמעט לשלך, אותו לוח ואותו מעבד, כרטיס מסך ישן HD6850 מאפריל 2010.

הזיכרון הורחב מ 2x2=4GB שעבד על מתח 1.65v והוגדר ב על PROFILE עם עוד 2x4 מתח 1.50v

סה"כ 12GB - עקב ההרחבה נורד התדר ל 1.333, לא זוכר מה המתח - אעדכן אותך הערב.

עירוב הזכרונות גורם לבעיות לעתים בביצוע המהרות למערכת כך שירדתי מזה.

האם הגודל מוגזם ? תלוי בצרכים שלך...

אני מתשמש ב DISK בנפח 4GB לביצוע עיבודים שונים - ומהירות העיבוד היא פנטסטית.

לאחיינית שלי העוסקת באדריכלות מערכת מחשב שאני הרכבתי, עם מעבד חזק 6 ליבות פיזיות (12 ליבות בריבוי נימים)

וזיכרון של 4x4=16GB לביצוע רינדורים עם תוכנות כגון Sketchup / Rhino

ולנפח הזיכרון (ומספר המעבדים) תפקיד מכריע במהירות הביצוע של הרינדורים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, לאחיינית שלי יש לוח ומעבד מודרניים ומתקדמים יותר.

לגופו של ענין, בלוח האם המדובר, שלך ושל

יאין שום בעיה לשים זכרונות בנפח 16GB,

ואם אתה לא מתכוון לערבב סוגים שונים מה טוב.

עד כמה שאני זוכר, לאחר החלפת הזכרונות ה מעדכן את הזכרונות בהגדרת PROFILE

הטבועה בזכרונות, ומגדיר בהתאם את המתח ותדר העובדה.

לי יש זכרונות של G.Skill מסדרת ה Ripjaws.

אגב, אני מתכוון לשדרג את מערכת המחשב בשנה הבאה,

עם מעבדי ה 14 ננו החדשים וסוגי הזכרונות החדשים ,

כדי לראות שיפור ביצועים משמעותי בכל התחומים (עיבוד, משחקים...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. יצרני הלוחות לא יכולים לבדוק כל זיכרון שיוצא לשוק על כל לוח שלהם, ובד"כ הם גם לא יטרחו לעדכן את הרשימה הזו לאחר שהלוח שוחרר. יצרן הזיכרון (Corsair במקרה זה) טרח ובדק את הזיכרון שלו מול הרבה לוחות אם ולפיו הזיכרון הנ"ל מתאים ללוח שלך. לכן מאד סביר שהזיכרון הזה יתאים ללוח ולא יהיו איתו בעיות.

2. אם אתה קונה את הזיכרון הזה, אל תחבר אותו מייד למחשב. יש 2 אפשרוית עיקריות לשינויים שביצעת בביוס באופן ידני:

א. יכול להיות שהגדרת באופן ידני את המתח לזיכרון ל 1.65V (ואולי גם את התדר והתיזמונים). מתח כזה אולי מתאים לזיכרון הקיים, אך הוא יכול לגרום לנזק לזיכרון החדש, שמיועד לעבוד במתח של 1.5V. במקרה כזה אתה צריך לדאוג שהמתח לזיכרון יקבע באופן אוטומטי (לפי נתוני ה SPD או XMP).

ב. אפשרות אחרת היא שפשוט הפעלת את פרופיל ה XMP בביוס, תכונה שמגדירה את מתח, תדר והתיזמונים של הזיכרון באופן אוטומטי. במקרה כזה אין בעיה פשוט להתקין את הזיכרון החדש במקום הזיכרון הקיים.

הערה - באופן כללי אם אתה רוצה שהזיכרון הספציפי הזה (קישור) יעבוד בתדר של 1600MHz אתה חייב להפעיל את פרופיל ה XMP. במקרה שלך אתה לא יכול לעבוד בתדר של 1600MHz, כי המעבד שלך (Core i5-760, קישור) תומך בתדר זיכרון מקסימלי של 1333MHz, ולכן לא יקרה כלום אם פרופיל ה XMP יהיה כבוי בביוס. שיהיה ברור - אין שום סיבה לכבות את פרופיל ה XMP בביוס, אלא אם כן הזיכרון עושה בעיות כאשר נעשה שימוש בפרופיל ה XMP (דבר שלא אמור לקרות בזיכרון תקין).

אם אתה לא בטוח מה בדיוק עשית ואיך להחזיר את המצב לקדמותו, פשוט תאפס את הביוס (אל תשכח להחזיר את מצב בקר ה SATA למצב הקיים - AHCI או IDE, בכדי שמערכת ההפעלה שלך תעלה).

3. למשחקים אתה צריך 8GB זיכרון. אני יכול להגיד לך שאם אני הייתי קונה מחשב היום, הייתי לוקח 16GB זיכרון - גם כהכנה לעתיד וגם כי בעוד כשנה זיכרון DDR4 ייכנס לשוק המחשבים הביתיים (הוא כבר נכנס לשוק מחשבי ה extreme), דבר שיוביל להקטנת ייצור זיכרון ה DDR3 וכתוצאה מכך - לעלייה במחיר (בדומה למה שקרה עם ה DDR2 כאשר ה DDR3 נכנס לשוק ותפס את מקומו כזיכרון הנפוץ ביותר למחשבים הביתיים).

4. הזיכרונות שבהם אתה מעוניין לא נראים גבוהים במיוחד, ולמעשה הם מוגדרים כ Low Profile (פרופיל נמוך, LP) אבל יש להם גוף קירור, דבר שיכול להפריע לקירור של המעבד אם הוא גדול במיוחד. במקרה שלך, הקירור הוא Cooling Freezer 7 Pro שהוא לא גדול במיוחד, ואם נוסיף לכך את העובדה שהזיכרונות הם LP, אני לא חושב שצריכה להיות בעיה - לכל היותר תהיה בעיה בהתקנת מודול הזיכרון הקרוב ביותר למעבד, ואז תצטרך לפרק את הקירור, להתקין את הזיכרונות ואז להחזיר את הקירור למקום. מצד שני - אני לא יכול לומר לך בוודאות שלא תהיה בעיה בכלל. אם אתה רוצה להיות בטוח, אתה תצטרך לחפש אנשים שהתקינו את אותו הזיכרון עם אותו גוף הקירור על אותו הלוח ולברר האם הייתה להם בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על תשובה כל כך מפורטת:xyxthumbs:

זה המצב של הביוס שלי. מה בדיוק לשנות?

SCIWVD.jpg

71LDzq.jpg

xJKaoA.jpg

iPE8go.jpg

3yykLc.jpg

2QCPOi.jpg

את האמת לא ידעתי שהמעבד גם מגביל אותי בבחירת .

וחשבתי אולי בגלל הגבלה של המעבד ובגלל שאמרתה שלמשחקים מספיק 8GB אולי עדיף לקנות את הזכרון הזה? Corsair 2x4GB DDR3 1333Mhz

לפי החברה הוא גם מתאים ללוח ו100% לא תהיה לי בעיה של מקום כי אני יחליף אותו ב2 שקיימים עכשיו. והוא כמובן יותר זול(ב 500 ש"ח). וגם בגלל שאני מתכוון לקנות עוד כרטיס מסך בכ2000 ש"ח(GTX970) זה חשוב.

אבל אז מה צריך להחליף במקרה השני בBIOS?? :huh:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שים לב שהזיכרון שלך עובד בכל זאת בתדר של 1600MHz, למרות שהמעבד שלך אמור להגביל אותו לתדר של 1333MHz. בעיקרון המעבד שלך אמור לעבוד בתדר של 2800MHz עם מכפלה של 21 ותדר בסיס (ה BCKL) של 133MHz, ולפי האתר של אינטל (קישור) תדר הטורבו אמור להיות 3.33GHz כאשר יש עומס על ליבה אחת או שתיים ו 2.93GHz כאשר יש עומס על שלוש או על כל ארבעת הליבות. במקרה שלך עשו "טריק" בכדי לגרום לזיכרון לעבוד בתדר של 1600MHz - את תדר הבסיס של הלוח העלול מ 133MHz ל 160MHz ואת מכפלת המעבד הורידו ל-18, דבר שגורם למעבד שלך לעבוד בתדר של 2880MHz (השינוי הזה נעשה בחלק הביוס המופיע בתמונה הרביעית). מהתמונה החמישית אני מבין שביטלו אצלך לגמרי את תדר הטורבו במעבד (זה כנראה נעשה בחלק ה Advanced CPU Core Features שמופיע בתמונה הרביעית, אבל אין צילום שלו). במצב הזה, שהוא למעשה מצב של המהרה, הזיכרון מסוגל לעבוד בתדר של 1600MHz, כי גם אם אין מחלק מתאים בבקר הזיכרון (שנמצא על המעבד) עבור יחס תדר זיכרון של 1600MHz לתדר בסיס של 133MHz (צריך יחס של 1:12 או למעשה של 1:6) בוודאות יש מחלק עבור יחס של תדר זיכרון של 1333MHz לתדר בסיס של 133MHz (יחס של 1:10, או למעשה 1:5), והעלאת תדר הבסיס ל 160MHz תוך שימוש ביחס של 1:10 (מעשית 1:5) גורמת לזיכרון לעבוד בתדר של 1600MHz.

טוב, כל זה היה דיי טכני, אבל מה שחשוב כאן הוא שהפרמטרים של הזיכרון (תדר, תיזמונים ומתח) נקבעים באופן אוטומטי לגמרי (הכל מוגדר כ Auto). לדעתי אפשר להכניס זיכרון חדש במקום הזיכרון הקיים בלי לשנות דבר והוא יעבוד בצורה תקינה. העניין הוא שאני לא בטוח מה יקרה אם תתקין זיכרון שלא תומך בתדר של 1600MHz אלא רק בתדר של 1333MHz - יש אפשרות שהלוח ינסה לגרום לו לעבוד בתדר של 1600MHz בכל זאת (בגלל שתדר הבסיס הועלה מ 133MHz ל 160MHz), דבר שיכול לגרום לכך שהזיכרון ייצר שגיאות או שהמחשב כלל לא יעבוד (במקרה כזה תצטרך לבצע איפוס לביוס).

בקשר לזיכרון שאתה קונה - אתה רוצה לקנות זיכרון בנפח 8GB ב-390 ש"ח במקום 16GB ב-890 ש"ח? זה יותר משתלם (2 ערכות כאלו יעלו 110 ש"ח פחות ועדיין יתנו לך תצורה של 4X4GB, כלומר 16GB זיכרון), אבל ה G.Skill Aegis 2x4GB DDR3 1600Mhz (קישור) משתלם יותר - גם עולה 5 ש"ח פחות וגם תומך בתדר של 1600MHz.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עוד פעם תודה על התגובה כל כך מפורטת.

לא הבנתי ממש את הפסקה הרישונה במלואה. יותר מידי טכני בישביל הרמה שלי. אבל הבנתי ב90%. רואים שאתה מקצוען.:xyxthumbs:

הזכרון שאתה ממליץ באתר של G.SKILL לא נוסע על הלוח אם שלי, אז אני לא בטוח שהוא יעבוד שם. ו5 ש"ח באמת שזה קריטי.;)

השאלה האם יש הבדל דרמטי בין 1333MHZ ל1600MHZ?. כלומר אני ירגיש בככל הבדל אם אני יוריד את התדר של המעבד למקורי וישים (8GB (2X4 של 1333MHZ.

וגם האם זה בריא כל כך להמהיר את המעבד? לא עדיף להחזיר את הכל לפי מצב רגיל? להחזיר מכפלה ל21 במעבד. להוריד את הBLK ל133MHZ.?

ועוד שאלה: אם אני מחזיר הכל למצב רגיל אולי עדיף לקנות כזה

הוא עולה 700 ש"ח. זה נראה הכי משתלם. בQVL באתר של החברה לא בדקו אותו על הלוח אם שלי אבל באתרים של מכירות כמו פה לדוגמה רשום שהוא כן תומך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. בפיסקה הראשונה ניסיתי להסביר, לפי מה שראיתי בתמונות שצירפת, מה בדיוק קורה במחשב שלך, מתוך מחשבה שאולי אתה עשית את השינויים האלו ופשוט לא זכרת (כתבת את זה ב-2 בהודעה הראשונה שלך), שכן סביר להניח שהשינויים שתיארתי נעשו ע"י מישהו ולא בצורה אוטומטית (אני לא מכיר את הלוח שלך, אז תמיד יש סיכוי שפונקציה כלשהי שהפעלת גרמה לשינויים האלו). בכל מקרה הייתי שמח לראות תמונה מ CPU-Z.

2. במצב הנוכחי אתה מרוויח זיכרון שעובד בתדר של 1600MHz במקום 1333MHz וכן מעבד שעובד בתדר של 2880MHz במקום 2800MHz, אך את ההשפעה של שניהם סביר מאד להניח שאתה לא ממש מרגיש לעומת המצב הרגיל. לעומת זאת אתה מפסיד את מצב הטורבו שהמעבד שלך מאפשר (מצב טורבו הוא מצב בו המעבד מעלה את התדר שלו כאשר יש עומס עליו כתלות במספר הליבות עליהן יש עומס, הטמפרטורה שלו, צריכת ההספק וכד' במטרה לתת ביצועים טובים יותר). אם תבטל את השינויים האלו סביר להניח שלא תרגיש ירידה בביצועים, ולמעשה כאשר יהיה עומס על המעבד הוא אמור לעבוד בתדר גבוה יותר.

הערה - אם אתה רוצה לבטל את השינויים האלו, הכי פשוט יהיה לאפס את הביוס ע"י טעינת ערכי ברירת המחדל (בביוס הזה - לחיצה על F7 טוענת את ערכי ברירת המחדל האופטימליים). אם אתה רוצה לעשות זאת תדאג לבדוק באיזה מצב בקר ה SATA שלך עובד כרגע - IDE או AHCI (זה לא מופיע באף אחת מהתמונות שצירפת) ותוודא שלאחר האיפוס בקר ה SATA יעבוד באותו המצב, אחרת יש סיכוי שמערכת ההפעלה לא תעלה.

3. העובדה שזיכרון מסויים לא נוסה על הלוח שלך אין פירושה שהוא לא יעבוד עליו. צריך לזכור שמספר לוחות האם ומספר דגמי הזיכרון בשוק הוא מאד גדול ולא ניתן לבדוק כל לוח מול כל זיכרון.

4. ההבדל בביצועים בין זיכרון שעובד בתדר של 1600MHz לזיכרון שעובד בתדר של 1333MHz כנראה לא יהיה מורגש ברוב היישומים.

5. בנוגה לסכנה שבמצב ההמהרה שלך - כאן הוסיפו רק 80MHz למעבד, שזה פחות מ 3% מהתדר המקורי שלו, ובנוסף לא נעשה שום שינוי במתח המעבד, אז אי אפשר לומר ממש שיש סכנה למעבד. מה שכן שונה הוא תדר העבודה הבסיסי של הלוח, דבר שאמור לגרום לכל הרכיבים בלוח לעבוד "מהר" יותר (וזה מה שקורה עם הזיכרון), ולכן אפשר לומר שמה בעצם מומהר הוא הלוח שלך. לא נראה לי שנעשו שינויים במתח לרכיבי הלוח, כך ש"הסכנה" היא קטנה יותר. כמובן שאם אתה נתקל במקרים של תקיעות, קריסות או מסכים כחולים יכול להיות שפשוט אחד הרכיבים על הלוח לא מסוגל לעבוד עם תדר בסיסי של 160MHz במקום 133MHz.

6. באופן רשמי הלוח שלך תומך ב 16GB זיכרון ב-4 מודלים. זה בד"כ אומר שהגודל המקסימלי של כל מודול זיכרון בו תוכל להשתמש הוא 4GB. העניין הוא שכאשר חלק מהלוחות שוחררו לשוק לא היו מודולי זיכרון של 8GB, ולכן נפח הזיכרון המקסימלי הנתמך נרשם כ 4X4GB, כלומר 16GB בסה"כ. האם ייתכן שניתן להשתמש במודולי זיכרון בנפח 8GB על הלוח שלך? כן, אבל מצד שני יש סיכוי שקיימת הגבלה פיזית/אלקטרונית על נפח הזיכרון הנתמך (למעשה "מספר החוטים" מהזיכרון שהלוח, ערכת השבבים או/ו המעבד מסוגלים לקבל), כך שלא בטוח שהלוח שלך יסכים לעבוד עם מודולי זיכרון בנפח של 8GB. אם אתה רוצה לקנות מודולי זיכרון של 8GB, כדאי שתבדוק האם מישהו עם לוח ומעבד זהים לשלך הצליח לעשות שימוש במודולים כאלו.

הערה - חיפוש בגוגל מעלה את הדיון הזה באתר של G.Skill:

http://www.gskill.us/forum/showthread.php?t=10546

בדיון זה מישהו בעל לוח כמו שלך שאל האם ניתן להשתמש בערכה (קיט) של 4X8GB (ארבעה מודולים של 8GB כל אחד) ואחד המנהלים ענה שערכת השבבים שבלוח (ה P55) התמיכה היא בעד 16GB בסה"כ ובמודולים בנפח 4GB. המנהל שם כנראה צודק, לפחות מבחינת נפח הזיכרון הנתמך ע"י ערכת השבבים, אך קיים סיכוי שכן תוכל להשתמש ב-2 מודולים של 8GB כל אחד. אני לא יכול לומר לך בוודאות שזה יעבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. כשקניתי את המחשב לפני 4 שנים. חבר עזר לי בBIOS, כי אני לא כל כך מבין, ובגלל זה אני לא זוכר מה שינינו שם.

אני חושב שהוא שינה בXMP MEMORY לPROFILE1 , אבל יכול להיות שאני טועה.

לפי בקשתך מCPUZ

kAWTX0.pngTI9Gag.pngomkDTl.pngvcmEyn.pngH9Y92c.pngdmRqGJ.png

2. החלטתי שאני רוצה לקנות עם 1333MHZ , מה אני אמור לשנות בBIOS אחרי מעבר לBIOS רגיל/ברירת מחדל(F7).

אם אפשרקצת יותר מפורט איפה בדיוק לשנות IDE/SATA?? אני מכווה שהתמונות החדשןת מהBIOS יעזרו.

WnjQIG.jpg

T0TFUV.jpgUAEXok.jpg

ApB5Wo.jpg

MPIIjB.jpg

6. בדקתי פיזית ואני לא יוכל עם הקירור שלי להכניס שם עוד שני סטיקים. כלומר אני יכול או לשים 2X4 או 2X8.

פה בפורום למישהו יש את אותו הלוח ואת אותו הזכרון שאני רציתי לקנות ומעבד כמעט כמו שלי.

והוא אומר שזה כן מזהה לו 16GB.

אז אני ביום ראשון הולך לKSP לקנות את הזכרון הזה. רק מבקש להסביר לי בידיוק מה אני אמור לשנות בBIOS לפני שאני שם את הזכרון ואחרי. תודה מראש

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. התמונות מ CPU-Z מאשרות את מה שכתבתי קודם - תדר הבסיס הועלה מ 133MHz ל 160MHz ומכפלת המעבד הורדה ל 18.

2. אם אתה קונה זיכרון שעובד בתדר מקסימלי של 1333MHz, אני לא חושב שתוכל להישאר עם תדר בסיסי של 160MHz - מצב כזה ידרוש מבקר הזיכרון מחלק של בערך 25:6, שכנראה לא קיים. לכן עליך להחזיר את תדר הבסיס ל 133MHz, בכדי להשאיר את המעבד בתדר של 2.8GHz אתה תצטרך לקבוע את המכפלה על 21 (כרגע היא על 18). באותה הזדמנות עדיף כבר להפעיל את מצב הטורבו של המעבד, שכובה ידנית. את כל זה כנראה אפשר להשיג פשוט ע"י טעינת ערכי ברירת המחדל האופטמליים ע"י לחיצה על F7. הדבר החשוב מבחינתך לעשות הוא לשמור על מצב בקר ה SATA - בתמונה השנייה של הביוס כתוב שבקר ה SATA הנובע מערכת השבבים עובד במצב IDE (השורה השנייה) ושבקר ה SATA הנובע מבקר צד שלישי ש Gigabyte הוסיפה ללוח עובד במצב AHCI (שורה 16). לאחר טעינת ערכי ברירת המחדל תדאג שמצב בקרי ה SATA יעבדו באותו המצב.

3. אם אתה בטוח שהזיכרון G.Skill 2x8GB 1333Mhz Ares Dual Channel CL9-9-9 יעבוד, אז אין מניעה שתקנה אותו. תתחדש ותהנה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הבנתי בקשר לSATA , אבל איך אני יודע שמצב הטורבו פועל אחרי שאני מחזיר הגדרות מברירת מחדל(F7)? איפה בודקים את זה?

2. כמובן שאני לא בטוח שהוא יעבוד שם. אבל אני מוכן לנסות. אבל אם יש למישהו כאן בפורום כזה לוח והוא שם 8GB בסלוט אחד? מצאתי פה שמישהו שם אפילו 4X8GB על אותו לוח אם!!! (פוסט אחרון)

3. אחרי שאני מרכיב אותו לעשות לך עוד פעם מהCPUZ? ככה נדע שהזכרון תקין והלוח רואה אותו במלואו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק כדי שיהיה ברור איך העסק הזה של התדרים של המעבד והזיכרון עובד (אני לא רוצה שתרגיש שאני סתם זורק דברים באוויר):

א. תדר המעבד = תדר הבסיס X מכפלת המעבד. לכן בכדי לגרום למעבד לעבוד מהר יותר יש להגדיל את תדר הבסיס או אתה המכפלה (זאת למעשה המהרה).

ב. כמובן שלא ניתן להעלות את תדר המעבד לכל ערך שרוצים (יש מגבלות של חום, מתח ואיכות השבב עצמו).

ג. לתדר הבסיס יש השפעה על רכיבים נוספים מלבד המעבד ובפרט על תדר הזיכרון.

ד. תדר הזיכרון = תדר הבסיס X מכפלת הזיכרון (או המחלק).

ה. לכל בקר זיכרון יש מספר מחלקים מוגדר מראש, כך שמספר האפשרויות להגיע לתדרי זיכרון מסויימים הוא סופי.

ו. בדומה לב' - לא ניתן להעלות את תדר הזיכרון לכל ערך שרוצים.

מה שקורה אצלך כרגע הוא בסה"כ משחק מתמטי, שבו יש 3 משתתפים - תדר הבסיס, מכפלת המעבד ומחלק הזיכרון. אם ידוע מהו תדר הזיכרון אליו רוצים להגיע (במקרה שלך 1600MHz) ובוחרים מחלק מתאים (במקרה שלך 1:5 או 2:10) אז ידוע מהו תדר הבסיס הדרוש (במקרה שלך 160MHz). מכיוון שהמטרה אצלך הייתה לשמור ככל האפשר על תדר המעבד המקורי (שהוא 2800MHz) ולא ממש להמהיר אותו, יש לבחור מכפלת מעבד שבשילוב עם תדר הבסיס החדש תיתן תדר הקרוב ככל האפשר לתדר זה (במקרה שלך - נבחרה מכפלה 18, שנותנת תדר מעבד של 160X18=2880MHz). תדר הטורבו כובה פשוט כי המעבד שלך כנראה לא יעמוד בתדרי הטורבו במצב החדש הזה - עומס על 3 או 4 ליבות יגרום להגדלת מכפלת המעבד ב-1, כלומר יוסיף למעבד עוד 160MHz כך שהוא יעבוד בתדר של 3040MHz, בעוד שעומס על ליבה אחת או שתיים יגדיל את מכפלת המעבד ב-4, דבר שיוסיף למעבד עוד 640MHz, ובכך הוא כבר יגיע לתדר של 3520MHz.

1. בתפריט (MB Intelligent Tweaker(M.I.T יש לך אפשרות להיכנס ל M.I.T Current Status (זה המסך שמופיע בתמונה הביוס החמישית). שם ניתן לראות מהם תדרי הטורבו ומהם התדרים הרגילים. במקרה שלך צריך להיות תדר רגיל (Non-Turbo Frequency) של 2800MHz עבור כל הליבות ומכפלה של 21 לכל הליבות במצב רגיל (Non-Turbo Ratio). כפי שכתבתי קודם, במצב טורבו התדר אמור להיות 3.33GHz כאשר יש עומס על ליבה אחת או שתיים (כלומר מכפלה של 25) ו 2.93GHz כאשר יש עומס על שלוש או על כל ארבעת הליבות (כלומר מכפלה של 22). אני לא בטוח לחלוטין, אבל אני מניח שמתחת לליבות 0 ו-1 אתה תראה משהו בסגנון:

Turbo Ratio 25

Non-Turbo Ratio 21

Turbo Frequency 3325

Non-Turbo Frequency 2793

ועבור ליבות 2 ו-3 אתה אמור לראות משהו בסגנון:

Turbo Ratio 22

Non-Turbo Ratio 21

Turbo Frequency 2926

Non-Turbo Frequency 2793

בכל מקרה תיכנס לתפריט (MB Intelligent Tweaker(M.I.T, ממנו לתפריט Advanced Frequency Settings וממנו לתפריט Advanced CPU Features, ושם תוודא כי האפשרות Intel® Turbo Boost Tech היא Auto.

2. זה כנראה לא ממש משנה, אבל בדיון שקישרת אליו לאותו משתמש יש שמיועד לעבוד בתדר של 1866MHz והוא הפעיל אותו בתדר של 1528MHz ע"י העלאת תדר הבסיס (ה BCLK) ל 191MHz. יש לשים לב שהוא עבד עם גירסת ביוס F11 בעוד שגירסת הביוס שלך כרגע היא F8. אני מציע שתעדכן את הביוס שלך לגירסה האחרונה - אולי הדבר יוסיף תמיכה או יציבות בעבודה עם מודולי בנפח 8GB.

3. אם אתה מתקין את הזיכרון החדש (לאחר איפוס הביוס ורצוי גם לאחר עדכון הביוס) יש לוודא כי הזיכרון אכן עובד בתדר של 1333MHz, שהלוח מזהה 16GB ושהמעבד עובד בתדר של 2800MHz (תסתכל במסך הביוס המתאים או ב CPU-Z, אם אתה לא בטוח - תעלה תמונות). כמו כן אני ממליץ להריץ +memtest86 לכמה שעות טובות (לפחות למשך 3 סבבים) בכדי לוודא שהזיכרון לא מייצר שגיאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אף פעם לא אמרתי שאתה סתם זורק דברים לאוויר.ההפך. אבל אחרי הסבר הזה הכל מובן בקשר לתדרים.:xyxthumbs: רק לא ידוע אם הלוח יכול לראות גודל מסויים? אני מתכוון 4 או 8GB.

2. איך מעדכנים בכלל? זה לא מסוכן? באתר של החברה כתוב שזה יכול לדפוק את הלוח

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. שוב, באופן רשמי הלוח שלך תומך במודולי זיכרון בגודל של 4GB ובזיכרון בנפח כולל של 16GB כאשר לא ידוע אם הוא תומך במודולים בנפח של 8GB והאם הוא תומך בזיכרון בנפח של 32GB. מכיוון שיש אנשים שכן הצליחו להשתמש במודולי זיכרון בנפח 8GB עם הלוח הזה ואפילו עם זיכרון בנפח כולל של 32GB, זה כנראה מעיד על כך שאין הגבלה חומרתית/אלקטרונית מבחינת הלוח מבחינת הזיכרון, אבל שוב - זה לא משהו רישמי. בהנחה שאכן אין הגבלה חומרתית/פיזית/אלקטרונית מצד הלוח לגבי שימוש במודולי זיכרון בנפח של 8GB, הדבר היחיד שיכול להגביל אותך הוא הביוס. לכן מומלץ שתעדכן את הביוס לגירסה האחרונה, שכן בד"כ עדכוני ביוס מוציאים במטרה לתמוך בחומרה חדשה יותר, לתקן באגים ולפתור בעיות תאימות שונות.

2. בד"כ ישנן מספר דרכים לעדכן את הביוס (דרך מערכת ההפעלה, דרך הביוס עצמו ודרך DOS), במקרה שלך הכי פשוט יהיה להשתמש בתוכנה ל Windows בשם BIOS@ שנמצאת באתר הלוח (קישור). תוכנה זו תוריד את הביוס המתאים ללוח ותעדכן אותו באופן אוטומטי. הסיכון בעדכון ביוס נובע בעיקר מ-2 גורמים אפשריים:

א. כיבוי לא מתוכנן של המחשב בזמן העדכון (למשל - הפסקת חשמל).

ב. עדכון לגירסת ביוס שאינה מתאימה ללוח.

במקרים אלו התוצאה יכולה להיות מחשב שאינו עובד כלל. במקרה שלך בלוח P55A-UD3 יש ביוס כפול (DualBIOS), דבר שאמור להגן עליך מפני כשל בביוס, והשימוש בתוכנה של דיי מבטיח שלא תבצע עדכון בטעות לביוס השייך ללוח אחר. בכל מקרה עדכון ביוס לוקח כמה שניות, והסבירות שתהיה בעיה בחשמל בדיוק ברגע העדכון היא מאד קטנה. אם אתה רוצה להיות בטוח שלא תהיה הפסקת חשמל - חבר את המחשב לאל-פסק (UPS).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...