תיקון נורות לד - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תיקון נורות לד


tamos2006

Recommended Posts

הי,

קניתי באייבי נורות לד לבית נורה רגיל, 220V בארצנו.

לאחר שבוע כמו כל דבר סיני, נהרסו...

קניתי כמות לבתי הנורות בבית ואני לא רוצה סתם לזרוק מאות שקלים לפח.

ככל הנראה עלות התיקון היא כמה שקלים, בתיקון המעגל.

שאני מחבר את הנורה, היא עובדת חלש מאוד ומרצדת, כאילו המתח שמגיע אליה לא תקין/לא מסונן טוב.

אין לי ידע רב באלקטרוניקה לכן פניתי לפורום.

בדקתי בעזרת מולטימטר מה מתחבר למה, צירפתי שרטוט לא מקצועי למדי ותמונה של המעגל.

אשמח אם תעזרו לי לתקן ואפילו יותר מזה, לשפר את המעגל שזה לא יחזור שנית.

יש 3 רכיבים מרכזיים: קבל 4.7uF 400V

נראה לי עוד סוג של קבל cbb22 125j 400v

ועוד כנראה טרניזסטור B6s

הלינקים הם לנתונים הטכניים באינטרנט.

יש עוד נקד SMB באמצע שרשום עליו 0.5, על השאר מצויין עליהם שהם בערכי 470K

תודה לכולם!

2y0vwy1hynm2.jpg

zmrdg3mym2ij.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנגד באמצע, שרשום עליו 510 (לא 5.0) נראה שרוף. אתה אמור למדוד עליו פחות או יותר 51 אום. אם הוא נותן תוצאה גבוהה יותר, תחליף אותו באחד עם אותו ערך, והספק גבוה יותר.

מפה הוא נראה בהספק של רבע וואט. תחליף באחד של חצי ומעלה. לא חייב להיות SMD.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נראה שהנגד הזה התחמם תקופה ארוכה ונשרף. יש מצב שהוא עף בפתאומיות בגלל inrush גבוה (כיבית וישר הדלקת שוב את האור ?), או משהוא שקרה כמו פריצה בקבל. במקרה כזה יש מצב שיישרף גם ה 1/2W. או שהוא יחזיק מעמד ומשהוא אחר יישרף במקומו

תחשוב האם בכלל רצוי להשתמש בדבר הזה לתאורה בבית..... והייתי אומר שכל הסיבות שלא :

1. זה לד. ספקטרום האור שלו עלוב בהשוואה לפלורסצנט באותו גוון לבן

2. זה לד זול. היעילות האנרגטית בהתאם

3. הדרייבר מכיל רכיב שיכול להישרף בצורה דיי דרמטית (הקבל הגדול), ואני מנחש שגוף הפלסטיק הזול של המנורה אינו "כבה מאליו". הדבר הזה יכול להחליט יום אחד בהיר לטפטף פלסטיק בוער על מה שנמצא בחדר מתחתיו. אם תחליף את ה "נגד פיוז" למשהוא שמחזיק מעמד ולא נשרף בשנייה (או פשוט אם הוא עצמו ייפרץ אחרי שהוא נשרף), יש מצב שגם תקבל פופקורן לדים

4. הדרייבר הזה מחבר את הלדים דיי ישירות ל 240V. האם למנורה הזאת יש נקודות הלחמה חשופות כלשהן על הפאנלי לדים ? צלעות מאלומיניום ? קווי מוליכים שמבודדים ממגע יד על ידי silk screen דקיק ? אם יש, אל תיגע בו כשהוא בחשמל (ובמקרה של מנורת קריאה וכו', גם כשהמפסק שלה כבוי). אתה יכול להתחשמל ממנו

5. המנורה הזאת אינה מתוכננת לאורך חיים ארוך או אמינות גבוהה, ואינה שווה את הכמה $ שהיא עלתה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הצלחת למדוד את ערך הנגד כי בדקת אותו בתוך המעגל. נתק רגל אחת ומדוד שנית.

אם הזמנת נגדי SMD של 2 וואט תהייה לך בעיה להלחים אותם למעגל מכיוון שנגדי SMD בספק של 2 וואט הם הרבה יותר גדולים מהנגד המולחם במעגל שלך.

לפי דעתי הנגד לא נשרף. הלכלוך שקיים עליו זה שאריות של פלקס/הלחמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק אני שמתי לב שרשום 470K אבל הנגדים אחרים ?

בכל מקרה נורות מזעזעות

הזמנתי כזאת פעם והיא לא עבדה מלחתחילה ובדיקה ארוכה ומייאשת אחד הלדים היה דפוק ובגלל ששכולם היו מחוברים בטור זה לא עבד.

+ מסוכן ברמות

חח פופקורן לדים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה 470K הוא נגד פריקה לקבל הפוליאסטר. נראה לי שהמנורה היתה עובדת גם בלי, כך שמבחינת הסינים הוא בטח מועמד לעוף משם בפעם הבאה שהם ינסו להוריד עלויות

יש לי ניחוש מה כן יכול להיות התפקיד שלו :

נניח שאתה מדליק את המנורה ממצב שבו כל הקבלים פרוקים, וסגרת את המעגל ברגע שהמתח נמצא בשיא (340V). יהיה פיק inrush משמעותי לקבל הזה (שמוגבל למעשה רק על ידיי נגד ה 0.5 וה ESR שלו ושל הקבל האלקטרוליטי), אבל נניח שהוא יעבור אותו

עכשו נניח שאתה מכבה את המנורה ומדליק אותה שוב, אבל עכשו הקבל בטעות היה טעון בקוטביות ההפוכה למתח שיש על הקו עכשו. הפעם המתח כפול (340V מהכניסה + 340V טעונים בקבל), ה inrush יהיה כפול, ההספק הרגעי שנופל על הרכיבים בדרך מרובע - אולי זה גם מה ששרף את הנגד פיוז (נפילה רגעית במתח שנמשכה בדיוק 1/2 או 3/2 וכו' מחזורי AC, והתחילה כשהמתח היה בשיא והסתיימה כשהוא היה בשיא ההפוך)

יש מצב שהתפקיד של הנגד הוא לפרוק את הקבל (וזה יקרה תוך ~שניה אם הערכים שיש כאן), בשביל להקטין את הסיכוי לתקלה כזאת אם המשתמש מכבה ומדליק שוב את המנורה ידנית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי.

כנראה גם אני נפלתי בפח שנורות לד לא נשרפות וחסכוניות בחשמל.

האם כדאי לקנות משהו איכותי יותר או לחזור לנורות הקלאסיות מהטמבוריה הקרובה?

בכל מקרה הזמנתי נגדים אני כנראה אשתמש בנורה בתור נורת קריאה שאני מדליק פעם במיליון שנה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נורות הלד האלה נשרפות בגלל שהן זולות ומ . נורת לד יקרה מחברה איכותית כן תחזיק כמה אלפיי שעות+, וכמובן גם בטיחותית לשימוש

מה שכן יש בלדים - כולם - הוא אור שנראה לבן, אבל למעשה רוב הפליטה בספקטרום שלו נמצאת באמצע תחום האור הנראה ופחות בצדדים + פיק כחול גבוה. אור של CFL מכיל כמה פיקים גבוהים ואזורים נמוכים שמכסים מקומות שונים בתחום האור הנראה (גם בקצוות), כך שלמרות שהספקטרום שלו לא רציף ועל הגרף נראה פחות אחיד, הוא נותן לבן שמרגיש "מלא" יותר. אני כן מבחין בהבדל הזה באור

מבחינת יעילות, CFL נותן חיסכון משמעותי ביותר, ובמהלך החיים שלו מחזיר סדר גודל של X10 ממחיר ה CFL עצמו. ההבדל בין CFL ו LED לא כזה גדול, ואם הלדים הזולים שקנית, הוא כנראה בכלל לטובת ה CFL ....

אם אתה מעדיף אור צהוב, במנורת קריאה הייתי שוקל להשתמש במנורת ליבון פשוטה - נותנת ספקטרום מושלם, ואם לך (כל 1 וההעדפות/הרגשות שלו ....) זה עוזר להקטין את המאמץ על הראייה בפעילות מאמצת כמו קריאה, 40W..60W הם מחיר נורמלי בשביל יתרון כזה. חוצמזה, תשחק אם המיקום והכיוון של המנורה כך שנפילת האור על הספר vs על הסביבה הקרובה אליו תיראה לך כמה שיותר טבעית ופחות מאמצת

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...