בכמה הייתם קונים מחשב כזה ? - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בכמה הייתם קונים מחשב כזה ?


9055

Recommended Posts

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

כרגיל, התגובות מזלזלות ולא קשורות למציאות.

זה יכול להיות מחשב משרדי מעולה לשנים רבות, בהנחה שלא יתקלקל. הוא גם יריץ משחקים לא כבדים (ועם שדרוג כרטיס מסך יכול להריץ גם משחקים קצת כבדים). זה Quad אחרי הכל, גם אם לא הכי הכי.

החסרון האמיתי הוא שאין אחריות על רכיבי הליבה ואם הולך לוח אם - באסה. מצד שני, לוח אם בד"כ לא הולך בפתאומיות, אלא יש תקופה די ארוכה של "תופעות זקנה". כך שאם כרגע הכל עובד 100%, הייתי אומר ששנה-שנתיים המחשב יחזיק כמעט בוודאות.

דיסק קשיח בגודל טוב ועם אחריות - בונוס רציני למחשב ישן.

לדעתי 500-800 שקלים יהיה מחיר טוב למחשב כזה. תלוי כמה יעריכו את התוספות (כרטיס - יש מי שצריך, יש מי שלא), המארז והספק (לא מסרת פרטים, אז אי-אפשר לדעת האם מדובר במשהו בסיסי או מעבר לכך).

בפחות מ500 שקלים פשוט לא שווה למכור מחשב כזה. מי שבא אליך ואומר 300-400 והוא עוד נדיב - שלח אותו לחפש פראייר אחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הפראייר האמיתי הוא מי שישלם 800 שקל על מחשב כזה, שבו פרט להארד דיסק כלום כבר לא באחריות ושאי-אפשר לשדרג במחיר סביר פרט לכרטיס המסך (ואולי גם זה לא, אם הספק גבולי).

נעשה רגע מחירון, על סמך המחיר המבוקש כאן בטריידזון:

זכרון 4GB עולה 100 שקל.

כרטיס מסך קצת יותר חזק משלך (GTX 275) עולה 130 שקל.

מעבד עדיף לאותה התושבת - Q9550 עולה 195 שקל.

לוח אם תואם - 150 שקל.

קשיח 2TB עולה 200 שקל.

בינתיים, על חלקים טובים יותר, בתפזורת אחד אחד, ומהמבחר המוגבל מאוד שיש בטריידזון כרגע בלבד, הגענו ל... 675 שקל, לפני מיקוח.

חביבי, אף אחד לא הולך לשלם 800 שקל על מחשב "סטנדרטי" משומש שחלקו בן 5 שנים. אף אחד. להורים שלי יש מחשב (שפעם היה שלי) רק קצת יותר ישן - דור הE8400/Q6600, כלומר כ6 שנים אחורה. אני יודע טוב מאוד איזו גרוטאה זו בימינו, ואני לא מדבר על ביצועים אלא על אמינות החומרה לאורך השנים: במחשב הזה הוחלפו עקב תקלה\נפטרו ללא מחליף כבר שני לוחות אם, כרטיס מסך אחד, קירור מעבד אחד, שני כונני ושני הארדיסקים. שניים משלושת מאווררי המארז כבר לא עובדים. רק המעבד והספק עוד סוחבים...

אז בהצלחה שיהיה, תמחר את המחשב הזה ב800 שקל, תן לו להעלות עוד קצת אבק...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן, ויק, אחרי שהתעלמת מחלקים, איך לומר, לא חיוניים מסוימים כמו מארז וספק, וגם כמה דברים 100% מיותרים שסתם תופסים מקום במארז, כמו צורב וכרטיס טלוויזיה, הגעת ל675 שקלים.

כמובן לפני מיקוח. ובתפזורת חלקים שעבורה תצטרך לנסוע פעם אחת לבאר-שבע, פעם אחת לאזור חיפה, להסתובב בכמה ערים במרכז, להרכיב הכל ביחד, לקוות שיעבוד. גם בלי לבדוק ברור שלוח האם שתמצא יהיה פחות איכותי / מפוצ'ר מזה (בכל זאת P45 ולא G31/G41) וכו' וכו'.

אבל היי, שווה לעקוב עוד קצת אחרי הטריידזון. אולי שבוע הבא מישהו במטולה ימכור Q9550 ב150 שקלים. תוכל לחסוך 45 שקלים שלמים אם תקפוץ לשם!

אגב, אני לא מסכים איתך שזה מחשב "סטנדרטי". עצם זה שמדובר במרובע ליבה ולא כפול ליבה, ועוד אחד טיפה יותר טוב מהבסיסי (לא הרבה יותר טוב). הופך אותו ללא סטנדרטי. זה מחשב שיכול לתת תפוקה לא מעטה, כמו שאמרתי. להבדיל מכל כפולי הליבה הסטנדרטיים של אותה תקופה שמבחינת ביצועים הם באמת גרוטאות.

בכל הנוגע לאמינות, כבר אמרתי את דעתי. לוח אם זה המרכיב הבעייתי, מבחינת אמינות, ללא שום ספק, אבל עם זה אין מה לעשות כל-כך. על החלק השני הכי פחות אמין - כונן קשיח - יש אחריות וזה בונוס רציני. כונן , גם אם מתקלקל, עולה 100 שקלים, ובימינו הם הרבה פחות מתקלקלים פשוט כי כמעט לא משתמשים בהם, והשחיקה שלהם היא אולי עשירית ממה שהיה לפני כמה שנים.

לא סתם הצבתי 800 שקל כרף עליון. מבחינתי זה מחיר שמעליו לא שווה לקנות מחשב כזה. ייתכן שיש מישהו שספציפית המחשב הזה יהיו לו מתאים בול למה שהוא מחפש ונוח (אולי הוא גר באותו רחוב), שיהיה לו שווה לשלם 800 שקלים. אבל 500 שקלים - מחיר סבבה. בכל מקרה כשנותנים למישהו טווח מחירים, הכוונה היא לנסות למכור במחיר הגבוה ולהיות מוכן להתגמש למחיר הנמוך. ב500 שקלים - מחשב כזה יכול להיות מציאה למי שמחפש מחשב כזה. אנשים שמראש יפסלו רעיון של רכישת מחשב ישן / משומש - מה אכפת להם בכלל מהדיון הזה והמחיר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויק. אצל הורים שלי יש גם מחשב E8400 שהיה פעם שלי. מעולם לא הייתה בו תקלה אחד. ממש ממליץ לבדוק . לא הגיוני שכל כך הרבה דברים מתו לך.

בקשר לנושא, הייתי ממליץ להתחיל למכור ב 800 ולרדת כל כמה ימים. מצד אחד זה כן חשב טוב לאנשים כמו ההורים שלי, מצד שני עם השקעה של 1100-1500 אפשר לקנות מחשב בעל ביצועים דומים חדש לגמרי.

החיסרון הגדול של מעבדי QXXXX זה כמות החום שהם מייצרים. זו גם צריכת חשמל ממש גבוה וגם הרבה מאווררים שיפנו את כל החום.

תנסה להתחיל 800 ובהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האסטרטגיה של לרדת כל כמה ימים לדעתי לא תשתלם (אלא אם אתה ממש ממש חייב להיפטר ממשהו). אם אתה יורד מהר מידי, כל מי שקצת מתעניין פשוט יחשוב ששווה לא לחכות עוד קצת שתרד עוד. כמובן, אם אתה מקבל 0 התעניינות לאורך זמן מה (אפילו לא אנשים שמתקשרים להתמקח) - אז צריך לרדת במחיר (או שזה מוצר שממש אין לו דרישה). אבל בצורה יותר איטית, לטעמי.

אני חושב שהחסרון הזה של מעבדי Q, למרות שהוא קיים, הוא לא כזה משמעותי. ההבדל בצריכת החשמל די אפסי במשמעות הכוללת של הדברים (במיוחד אם המחשב רוב הזמן בIDLE, והמעבדים האלה כן יודעים להוריד תדר), ולא צריך הרבה מאווררים בכלל. צריך אחד טוב (על המעבד). אם הקירור של המעבד טוב - יספיקו מאווררים סטנדרטיים של מארז סטנדרטי (2-3). מנסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QTTP אני לא מסכים איתךלפני כחודש קניתי מחשב מותג משומש - m58p עם מעבד q9550 עם 8 ג"ב כונן אופטי דיסק 250 וכרטיס מסך GTS210 מקורית (מדבקה) בפחות מ-500 שח. זה המחשב שעכשיו שמתי לילד שלי והמחיר שלו מתאים. למעשה למעט הדיסק\כרטיס מסך בו הוא "נופל" הוא עוקף את המחשב שבתחילת השרשור בכל פרמטר אחר - בל נשכח שזה מחשב מותג. אז אתה אולי יכול שלא להסכים איתי אבל אני עומד מאחורי הערכה שנתתי בתחילת השרשור. אני בשום נקודה לא כותב שהמחשב "רע" או "לא מתאים" - הלכה למעשה הוא יריץ כל יישומי אופיס\אינטרנט\משחקים פשוטים בלי שום בעיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ידעתי שתזכיר פה את המחשב שלך. :)

אתה נופל לאותו משגה שרבים וטובים נופלים בו. שופטים לפי המחיר המינימלי ולא הממוצע. השגת דיל טוב חד-פעמי - אז מבחינתך זה המחיר, וכל מה שמעליו הוא מוגזם. אתה מכיר עוד הרבה M58P למכירה עם אותו מפרט ובאותו מחיר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבחור שרכשתי ממנו היו לו עוד 2 כאלה - ואת האמת אם המארז היה קטן הייתי קונה עוד 2 (יכול לשמש אחלה HTPC) - אבל בהתייחס לנקודה שהעלית - אם אתה חושב שזה שווה 800 שח - תוסיף עוד כמה מאוד שקלים ותראה איזה מפרט חדש אתה בונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יופי - אז תביא את מספר הטלפון של הבחור. :)

לא אמרתי שאני חושב שזה שווה 800 שקלים. לי זה בכל אופן לא שווה את המחיר הזה. אולי למישהו זה כן יהיה שווה (פירטתי סיבות אפשריות לכך).

נתתי טווח. משום מה, ויק ואתה שניכם, החלטתם להינעל רק על הרף העליון שנתתי, ולהתעלם מכל שאר הדברים שאמרתי, כנראה כדי לנסות להציג את ההערכה שלי כמוגזמת והזויה.

מה שכן אמרתי הוא שההערכה שלך "300-400 ועוד הייתי נדיב" היא בזיונית ולא קשורה למציאות. ואני עומד מאחורי זה ב100%. כי עובדתית, אתה לא יכול לרכוש מחשב כזה ב300-400 שקלים.

בדקתי למען ההגינות והסקרנות אפשרות הרכבת מחשב חדש. המערכת הכי זולה שמצאתי עד כה (בKSP עם אחריות לשנה) מסתכמת בכ1200 שקלים עם G כלשהו (שפחות טוב מהמעבד הנ"ל) וב1450 עם i3 (שקצת יותר טוב בממוצע מהמעבד הנ"ל). בלי כרטיס . זה עדיין 50% יותר מהרף העליון שנתתי ויותר מכפליים מהרף התחתון. אתה מוזמן למצוא משהו יותר טוב. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הכבוד QTTP.

חבר'ה, אתם שוכחים שאנשים באים לפה בשביל לראות כמה שווה המחשב שלהם כדי למכור אותו ולהרוויח כמה שיותר שהם יכולים, כלומר הם באים מנקודת מבט שונה משלכם, הצרכנים. לכן מן הראוי לתת להם את הסכום המקסימלי ההגיוני לכם, שעדיין עשוי להמכר, לא לדבר על דילים שאתם השגתם בתור השוואה! לא ככה זה עובד!

אתמול נתתי לחבר את הQ6600 שלי עם 4GB ראם ולוח אם P35 שאגב עבד סבבה 6 שנים, (רק השילוש) בחינם, כי לא חשבתי שזה שווה למכור אותו, משיקולים שלי. אז זאת אומרת שעכשיו אתמחר כל מפרט דומה או נחות מזה ב0 ש"ח? לא, כי אולי מישהו אחר עם אותה חומרה כן יזדקק לאיזה 200-300 ש"ח שזה יכול להיות שווה, למישהו אחר שיהיה מוכן לקנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...