ראוטר לרשת משרדית קטנה עם מדיניות הגבלת גלישה - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ראוטר לרשת משרדית קטנה עם מדיניות הגבלת גלישה


nachum37

Recommended Posts

התבקשתי לספק המלצה לראוטר עבור רשת משרדית קטנה עם הדרישות הבאות:

כ-12 מחשבים מחוברים ברשת קווית, וכעוד 3 קליינטים ברשת האלחוטית.

הדרישה היא לראוטר שיכול ליישם מדיניות של הגבלת גלישה לרשימה לבנה לחלק מהקליינטים (או לכל קליינט חדש כברירת מחדל), וגלישה חופשית לכמה קליינטים מסוימים.

עד עכשיו היה שם נתב קטן ופשוט של TP-LINK או שסיפק את הרשת הקווית (עם סוויצ') וגם את הרשת האלחוטית (עם AP כלשהו) שהקושחה שלו הוחלפה ל-Gargoyle שסיפקה את השירותים הנ"ל. במשך כל התקופה שהנתב היה מותקן מידי פעם (רנדומלית) הנתב היה מתאפס להגדרות ברירת המחדל שלו וכל הרשימה הנ"ל היתה נמחקת. לאחרונה הם חוו ניתוקים חוזרים ונשנים עד לרמה בלתי נסבלת.

כעת כל הציוד הוחלף, והם רוצים ליישם מחדש את המדיניות הנ"ל.

האפשרויות כעת לכאורה הן התקנת קושחת צד שלישי על הנתב החדש, אם הדבר אפשרי, או לחילופין קניית חדש הידוע כדגם שעובד חלק עם קושחת שלישי. הם די בטראומה מה- Gargoyle ורצו כבר להקים שתי רשתות נפרדות כדי שבמקרה והרשת המוגבלת תקרוס שוב הדבר לא ישפיע על הרשת הכללית... הסברתי להם שיציבות ההפצה די תלויה בנתב הספציפי ובגרסת ההפצה שהותקנה שם, ואין טעם בדבר כזה.

האם יש למישהו המלצה לנתב טוב שיכול לבצע את הדרישות הנ"ל? הנתב חייב להיות אמין, עומד בעומסים הנ"ל (כ15 קליינטים בערך, רוב התעבורה היא גלישה, מעט שיתוף קבצים ברשת המקומית ובעיקר VoIP שצריך לעבוד חלק כמה שיותר קרוב לקו טלפון). עדיף בתקציב נמוך - לא דגמים לארגונים גדולים בסכומים אסטרונומיים...

אפשר גם המלצה ליישום המדיניות הנ"ל בדרכים אחרות ללא חדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

CHECKPOINT 640

במחיר הזה כבר עדיף לדעתי fortiwifi 40c.

אבל מכל ההסבר שלך יצא קצת סירבול. אתה אומר מצד אחד שיש אפשרות לבדוק אם אפשר להתקין קושחה צד שלישי על הנתב החדש או לקנות חדש שתומך בקושחה צד שלישי. מצד שני אתה רושם שהם רוצים להפריד את הרשתות.

במקרה שזה השני, אני הייתי הולך על fortigate 40c או 60d אם התקציב מאפשר (בכל מקרה ללא אלחוטי) ומחבר את הנתב הקיים בתור AP שיהיה ברשת נפרדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה לכולם.

אכן בינתיים כל האפשרויות פתוחות, אך הייתי מעדיף לא להקים שתי רשתות אלא להשאר עם הסוויצ' והרשת הקיימת - כלומר להתמקד באחת מהאפשרויות הבאות:

1. קניית שתומך באפשרות הנ"ל באופן מובנה, או חוטי בתוספת AP בשביל ה wifi (הרשת האלחוטית לא כל כך חשובה, ויש כבר ap כלשהו).

תודה על כל ההמלצות לנתבים - אבל מדובר בחריגה גבוהה משמעותית מהתקציב… אברר מהו הסכום המדוייק ואחזור לכאן.

2. אפשרות שניה וזולה יותר:

החלפה של הנתב בדגם חזק ואמין, אבל פשוט יחסית להמלצות דלעיל, שידוע שאפשר להתקין עליו קושחת צד שלישי יציבה מאוד שתוסיף את האפשרויות הללו.

3. התקנת קושחת צד שלישי על הנתב החדש, בתקווה שזה דגם שניתן לעשות את זה והקושחה יציבה מספיק.

אברר את הדגם.

שוב תודה לכולם. אחזור עם פרטים מדוייקים יותר בהמשך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...