Z97 Mpower Max AC בביקורת - עשיר בתכונות - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

Z97 Mpower Max AC בביקורת - עשיר בתכונות


djelectric

Recommended Posts

בביקורת זו נבדוק את אחד מלוחות האם המתקדמים ביותר של MSI בתושבת LGA1150, ה-Mpower Max AC. האם מצליח לוח האם לעמוד בהבטחות?

לכתבה: http://hwzone.co.il/z97-mpower-max-ac-%d7%91%d7%91%d7%99%d7%a7%d7%95%d7%a8%d7%aa-%d7%a2%d7%a9%d7%99%d7%a8-%d7%91%d7%aa%d7%9b%d7%95%d7%a0%d7%95%d7%aa/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@AvlK

הסיבה שפיתחו את ה SATA Express היא שכונני ה SSD כבר היום מסוגלים לעבוד בקצבי העברה העולים על אלו שחיבור ה SATA3 מאפשר - חיבור SATA3 מאפשר רוחב פס מעשי של 600MB/s, בעוד שחיבור SATA Express או M.2 המבוסס על 2 ערוצי PCI Express 2.0 מסוגל לתת רוחב פס מעשי של 1000MB/s (יש לוחות שבהם בכלל עושים שימוש בשני או ארבעה ערוצי PCI Express 3.0 ואז אפשר לקבל רוחב פס מעשי של כ 1970MB/s או כ 3940MB/s). בעוד דור או שניים, כונני ה SSD יהיו מהירים אף יותר, ואז יהיה צורך בחיבורים מהירים יותר, ולכן אני חושב שצריך חיבורי SATA Express ו M.2 כבר בלוחות מהדור הנוכחי.

בקשר ללוח המדובר ודומיו - ברור שלוחות כאלו מיועדים להמהרה (מספר רב של שלבי ייצוב מתח, כפתורי איפוס והדלקה על הלוח וכד') ולמערך של כרטיסי מסך (3 חריצי הרחבה מסוג PCI Express), שכן מבחינת ביצועים אין ממש הבדל בין הלוח הכי זול ללוח הכי יקר. העניין הוא כזה - אם אני מעוניין רק בהמהרה, האם לוח זול הרבה יותר, לדוגמא - ה Fatal1ty-B85-Killer של , לא יהיה משתלם הרבה יותר? מצד שני - אם אני מעוניין במערך של יותר מ-2 כרטיסי מסך (מערך של 3 כרטיסי מסך בלוח כזה יעבוד ב X4, דבר שדיי יהפוך את המערך לחסר טעם), האם לא עדיף בכלל ללכת על לוח בעל סוקט 2011-3, שבו המעבד נותן בד"כ 40 ערוצי PCI Express 3.0 (למעט המעבד i7-5820K, שנותן "רק 28" ערוצים כאלו), שכן מי שיכול להרשות לעצמו 3 חזקים סביר להניח שיוכל להרשות לעצמו גם מעבד ולוח בעלי סוקט 2011-3?

הלוח הנ"ל הוא מפוצ'ר מאד, בעל איכות בנייה גבוהה ואני בטוח שכל אחד היה שמח לקבל לוח כזה, ואני מבין למה הוא "מומלץ", אבל לאור הנקודות הנ"ל, האם הוא באמת משתלם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@smalul

כל מה שאמרת נכון, אבל נראה לי (זו ממש דעה אישית) שעדיין אין כ"כ הרבה משתמשים שינצלו היום כ"כ הרבה יציאות כאלה. גם אם זה יגיע ב"איחור" אז זה יהיה הsata2 בזמן שעדיין יש קשיחים מכאניים.

הכוונה - נניח שבעוד 3 שנים תראה לוחות עם 2-4 חיבורי M.2 ו 4-8 חיבורי sata express , אנשים יכול להיות יחזיקו בזמן הזה נחותים לאחסון (כמו שהיום אנחנו מחזיקים קשיחים מכאניים ש sata2 הוא יותר ממה שצריך עבורם) וכונן או שתיים של מתקדם משהו שכן יפיק תועלת מחיבור מהיר יותר ובו ישימו נניח.

כאילו sata experss יאומץ ע"י המשתמשים לאותה מטרה ש sata 2 משמש היום רק עם חומרה מתקדמת ביחס להיום.

m.2 יהיה ה sata3 היום, זה שאתה שם בו את הכונן הכי מהיר שלך (זה שינצל מעבר לרוחב הפס ש sata express מציע) - בדומה למה שקורה היום, רוב האנשים מחזיקים בכונן מהיר אחד (שרק הוא באמת ינצל חיבור מהיר יותר מsata 2).

sata 3 הראשונים שאני ראיתי (לא יודע תאריך של הראשון שיצא) היה בערך לפני 5 שנים, ורק היום (שנה-שנתיים אחרונות) אתה באמת מתחיל לראות שכל אחד קונה למחשב שלו לפחות אחד כזה (מחירים ירדו) נראה לי שזה מה שנראה עם שתי החיבורים האלה בהמשך אבל ייקח קצת זמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@AvlK

1. אני בספק אם אי פעם נראה לוח עם יותר משני חיבורי M.2. הסיבה היא פשוטה - התקן M.2 הוא כרטיס הרחבה שמהודק במקביל ללוח (בניגוד לכרטיס הרחבה שמחובר בניצב ללוח), וכפי שניתן לראות מתמונות הלוח שבביקורת הזו, אין ממש הרבה מקום פנוי על לוחות האם.

2. SATA Express ו M.2 זה בדיוק אותו החיבור בעל אותו רוחב פס, רק שהממשק הפיזי שלו שונה. כל חיבור SATA Express או M.2 עושה שימוש בלפחות 2 ערוצי/מסלולי PCI Express, שיש להם שימושים נוספים (כמו כרטיסי הרחבה). כאשר מדובר על סוקט 1150, ערכת השבבים החדשה ביותר Z97 מספקת עד 8 מסלולי PCI Express 2.0 והמעבד - 16 מסלולי PCI Express 3.0, שבד"כ משמשים לחיבור כרטיס המסך. אפשר להבין שיש פה בעיה אם רוצים לוח עם "2-4 חיבורי M.2 ו 4-8 חיבורי sata express" - אין מספיק מסלולי PCI Express. אם נסתכל על ערכות השבבים מהשנים האחרונות נראה כי יש 16 מסלולי PCI Express המחוברים למעבד (ובערכות השבבים הישנות - לגשר הצפוני) ועוד 6-8 מסלולי PCI Express המחוברים לערכת השבבים (בגירסאות הישנות - לגשר הדרומי). בהנחה שהמגמה הזו של הגדלת מספר מסלולי ה PCI Express מערכת השבבים ב-2 כל כמה שנים תישמר, עדיין לא יהיו מספיק מסלולי PCI Express לתמוך בכל כך הרבה חיבורי M.2 ו SATA Express.

הערה - קיימים לוחות, כמו ה Z97 Extreme6 של , שבהם נלקחים מסלולי PCI Express דווקא מהמעבד ולא מערכת השבבים. זה אומר שמצד אחד אתה תקבל רוחב פס גדול יותר לחיבור ה M.2, כי מסלולי ה PCI Express מהמעבד הם בגירסה 3 לעומת המסלולים שנובעים מערכת השבבים, שהם בגירסה 2, אבל מצד שני רוחב הפס לכרטיס המסך ייקטן, ואז במקום שהוא יעבוד ב X16 הוא יעבוד רק ב X8 במידה ונעשה שימוש בחיבור M.2 כזה.

3. קצב התפתחות הכוננים המכניים (הדיסקים הקשיחים) הוא איטי - למעט שיפורים קלים בקצב ההעברה, הדיסקים הקשיחים כמעט ולא התפתחו (אני לא מדבר על השינוי בנפח אלא רק על מהירות החיבור בין הדיסק הקשיח למחשב), ולכן חיבורי SATA3 ואפילו SATA2 הם יותר ממספיקים עבורם. זה לא המקרה עם כונני ה - קצב ההתפתחות שלהם למעשה עולה על קצב ההתפתחות של תקני הממשקים ללוח, וכבר עכשו ממשק SATA3 פשוט לא מספיק מהיר עבורם. הסיבה למעבר לתקן ה SATA Express נובעת מכך שלא היה ניתן לפתח את תקן SATA4 מספיק מהר (SATA4 אמור להיות בעל רוחב פס כפול מזה של ה SATA3), ולכן הוחלט להשתמש במספר מסלולי PCI Express במקום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@smalul

למדתי, תודה על המידע :)

את עניין מסלולי ה pci express, אנחנו לא באמת יודעים אם בערכת השבבים החדשה שתצא מתישהו לא יהיו פתאום הרבה יותר מסלולי pci או אפילו בדור חדש, אם הצורך באמת קיים (יש ביקוש או אנשים שאשכרה יממשו את האופציה הזו זה היה יוצא כבר אתמול) אלא שבד"כ זה ההיפך מוציאים לנו הרבה פיצ'רים מסביב כי צריך להיראות טוב מאוד כדי למכור לוח פעם \ פעמיים בשנה וחלק מליהראות טוב אצלם זה רשימה של פיצ'רים.

פה אפילו הם מבינים שלא קיים (ואם קיים אז אין לו חשיבות שוק מבחינתם) מישהו שינצל באמת כ"כ הרבה חיבורים כאלה כרגע (מזכיר כבר היום אפשר להוסיף צ'יפ יעודי להגדלת מס' מסלולי ה pci וכן להביא יותר חיבורים).

או שזה משהו שהם שומרים עדיין ויוציאו לאט לאט בהמשך (כהרגלם של חברות בתחום, למה להרוויח פעם אחת X אם אפשר 3 פעמים X) כדי להרוויח יותר מתהליך "העשרת" הלוחות בשלל חיבורים במהלך הזמן.

גם אם זה נשמע ככה - אני ממש לא מתלונן פשוט ככה אני רואה את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...