התקנת SSD מסירה אחריות על המחשב ? - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התקנת SSD מסירה אחריות על המחשב ?


invergado

Recommended Posts

אהלן,

מי שאין לו כוח לקרוא את כל התיאור המלא מוזמן לדלג ישר לשאלות.

אז ככה:

קניתי אתמול באילת ב-KSP את המחשב הנייד הזה: http://www.pc365.co.il/product.aspx?p_id=24993&cf=zap.

(הלינק הזה הוא לא של KSP אילת, אבל נתתי אותו בכוונה כי בו המפרט של המחשב הכי מסודר)

עדיין לא נגעתי במחשב, לא פתחתי אותו, אפילו לא חיברתי לחשמל מהסיבה הפשוטה שאני מתלבט אם להתקין

בו SSD של 120 GB שעליו תרוץ מערכת ההפעלה לצד ה-ההארד דיסק הקיים של ה- 1TB. אני רוצה להתקין SSD

לפני פתיחת המחשב ולפני הרצת \התקנת הווינדוס שמגיע עם המחשב, כדי להימנע מסיבוכים מיותרים בהמשך.

אני עובד הרבה עם 'אפטר אפקטס' שהיא תוכנה כבדה לעריכת אפקטים בוידאו ועובד גם עם

תוכנת פרימייר לעריכת וידאו (פחות כבדה) ובנוסף עובד עם פוטושופ, לייטרום ועוד ועוד..

לכן רוצה את ה-SSD כדי שהכל ירוץ בצורה חלקה.

שאלות:

דיברתי עם השירות של - ונציג החברה אמר לי שאם אשלח את המחשב למעבדה

כלשהי שתתקין לי SSD - זה מסיר את האחריות של החברה. אז ביקשתי לעשות את זה

במסגרת של . כלומר, במעבדה שלהם. ואז הנציג אמר ש- "המעבדה (של ASUS)

לא עושה זאת. כל מחשב שנקנה מהם, נקנה לפי מפרט מסויים והאחריות על המחשב

היא כמו שהוא נמכר", כלומר בלי תוספות ושינויים שיבוצעו בחומרה..

אז השאלה בתאכלס היא איך אני יכול במצב המתואר -להתקין SSD ועדיין להיות במסגרת האחריות ?

עכשיו נניח שאני מתקין SSD במעבדה. אני מבין שהאחריות על כונן ה-SSD עצמו לא צריכה להיות של

ASUS מן הסתם, אבל הגיוני שהאחריות מוסרת באופן גורף לכל המחשב לאחר התקנה שכזו?

רק אזכיר שאפילו עדיין לא חיברתי אותו לחשמל ..

ולמי ששואל למה לא קניתי כבר את המחשב מראש עם SSD אז הסיבה היא שהמחשב מגיע עם המפרט

שצויין בלינק ונאמר לי בסניף שבשביל להוסיף לו SSD "צריך את המעבדה ובאילת אין כזו שתעשה את זה" ..

אז הייתי בטוח שכשאחזור מאילת זה יהיה הליך פשוט ביותר, אבל כשהגעתי לסניף של KSP במקום מגורי,

הם אמרו שהם לא עושים את זה והפנו אותי ל- . וכשפניתי ל- נאמר לי מה שציינתי למעלה...

אנא עזרתכם ! תודה מראש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקצרה לפי מה שמסרת - אתה לא.

ארוך - מצד אחד החברה של אסוס לא מעוניינים להתקין לך את הדיסק ומצד שני ומצד שני הם מוסרים שאם תתקין את זה לבד אתה בלי אחריות. אז זה מלכוד.

אתה צרכן שבוי במקרה הזה ואתה בפלונטר.

במאמר מוסגר אני אגיד - תחבר את הדיסק לבד ולעזאזל האחריות. יש יותר סיכוי שדיסק מכני ידפק מאשר .

אם אתה יכול במסגרת החוק להחזיר את המחשב ואת דיסק ה- ולרכוש מחשב כבר עם סבבה.

אני עדיין מעיר את תשומת לבך שמבחינתך כצרכן לא משנה איפה המעבדה נמצאת והיית יכול לרכוש כבר את המחשב עם - זה נשמע לי תרוץ קלוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בקצרה לפי מה שמסרת - אתה לא.

במאמר מוסגר אני אגיד - תחבר את הדיסק לבד ולעזאזל האחריות. יש יותר סיכוי שדיסק מכני ידפק מאשר .

השאלה מה לגבי הדברים האחרים שהאחריות כוללת ( לא על ה- שאני רוצה לשים) .

הרי אם יהיו לי בעיות תוכנה הם לא יתנו לי תמיכה כלשהי וכנראה יגידו שהתוכנה הייתה אמורה

להיות על הכונן שאיתו הגיע המחשב ובגלל ששמתי על דעת עצמי, אז כל עניין התמיכה בתוכנה

הולך לעזאזל.. ניחא על זה..

אבל אם למשל פתאם יידפק לי משהו אחר, נגיד מעבד, , , או אפילו המקלדת,

השאלה אם גם האחריות עליהם תלך לעזאזל והם יוכלו לטעון שזה נעשה בגלל התקנת SSD

לא נכונה או משהו בסגנון..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי תוכנה תהיה די בטוח שהם לא יתנו שום תמיכה בשום מקרה - האחריות היא אחריות לחומרה (ברזלים) ולא לתוכנה - טרם שמעתי על מותג שנותן גם שירות ואחריות לתוכנה.

לגבי הסעיף השני - אתה לוקח סיכון ותלוי אם תיפול על מישהו "בסדר" או על מישהו שרק ינסה להתחמק מטיפול - מבחינתם זה די ברור - פרקת את המחשב - הלכה האחריות.

ככה שאם תיפול על מישהו שמנסה להתחמק הוא יתחמק ואם תיפול על מישהו שהוא מעאנטש אז הוא יתקן לך את הדברים האחרים.

אני שוב מדגיש שבמקרה ואתה יכול להזדכות על הציוד ולקנות מחשב חדש כבר עם אז לך על זה.

עוד הצעה - שכדאי לנסות - זה לבקש התייחסות של העולמית לנושא. יש סיכוי שתמצא שם אוזן קשבת. בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איזה רצית להתקין שם ? msata או 2.5 במגירה במקום הכונן האופטי ?

האם הוצאת את המחשב מהנילון או שהוא עוד סגור כמו חדש ?

כרגע מצאתי תמונה של המחשב מבפנים , יש לו מקום ל 2 דיסקים של 2.5 .

מרפרוף אני לא רואה msata בגודל רגיל

סיכוי סביר אין לך את התושבת השניה לדיסק הנוסף בתוך המחשב .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה לא מפתיע...

לפני כמה חודשים קניתי לפטופ של .

אחרי חודש הוא התקלקל, ואחרי חודשיים וחצי ללא מחשב ועם הרבה צעקות קיבלתי זיכוי למחשב חדש.

(חבר שלי תבע אותם על מקרה דומה, ואחרי שנה קיבל את הכסף חזרה)

תחפש בגוגל : שירות לקוחות.

אם אתה יכול להחזיר אותו תחסוך לעצמך את הכאב ראש המיותר הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה, ביררתי עם ויזואל די,. גי בדיוק את הנושא לפני שעה כי אני מתכנן לעשות את אותו הדבר, מסתבר שניתן.

תתקשר אליהם לשירות לקוחות( הם הנותני שירות, זה אמור להיות רשום לך על הקבלה) ותנסה לברר.

אני התקשרתי פעמיים, פעם ראשונה אמרו לי ישר שזה לא פוגע, פעם שניה התקשרתי כדי להקליט את זה, אמרו לי בהתחלה שלא ולאחר מכן, כשאמרתי שהתקשרתי לפני ואמרו לי שכן, הנציג בירר ואמר שהם שינו את הנהלים וזה לא פוגע באחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, התקשרתי שוב לשירות שלהם כדי להבהיר את העניינים ושאלתי שאלות בצורה יותר ממוקדת את הנציג,

שימו לב לעיקרי הפרטים מהשיחה (ובעיקר לתשובה המעניינת של הנציג):

קודם כל הצגתי את הנושא בדיוק כפי שתיארתי אותו בפתיחת הדיון כאן בהודעה הראשונה שלי בפוסט:

אמרתי שקניתי באילת ב-KSP את המחשב ועדיין לא נגעתי בו, לא פתחתי אותו ולא חיברתי לחשמל.

אחר כך אמרתי לנציג שרציתי לקנות את הנייד הזה עם SSD בנוסף ל-HDD הקיים והסברתי לו שאמרו

לי ב-KSP אילת שאין להם מעבדה שעושה את זה ולנסות במרכז. ואז כשהלכתי אליהם (ל-KSP) בסניף

בראשל"צ הם אמרו ש-KSP לא עושים את זה בכלל ואני חייב לפנות אך ורק לחברה עצמה (ל-ASUS).

הנציג של אסוס אמר שהם גם כן לא עושים כזה דבר ש-"אין על זה תמיכה" ושאני צריך ללכת למעבדה

פרטית אם אני רוצה לעשות את זה.

ואז שאלתי: "ומה עם האחריות ?"

הנציג ענה: "האחריות מתבטלת כי הכונן הזה לא נקנה עם המחשב."

שאלתי: " כל האחריות מתבטלת, או רק על הכונן הספציפי הזה ? "

ואז תיארתי לו מקרה לדוגמא:

"נגיד שלקחתי את המחשב למעבדה פרטית. הם התקינו לי את ה-SSD, הכל עבר חלק ותקין והמחשב

פעל מעולה. פתאם לאחר 8 חודשים (סתם דוגמא..) הזיכרון\המעבד\ הלוח אם\ המקלדת\ וואטאבר - משהו

פשוט התקלקל פתאם או נשרף או מת או לא יודע מה וזה לא קשור בכלל לעניין ה-SSD שהתווסף למחשב לפני

X זמן... ואז אני כשאבוא אליכם במסגרת האחריות, האם תגידו לי בבמעבדה שלכם במצב שתיארתי הרגע, שבאופן

אוטומטי האחריות מבוטלת בגלל שהמחשב נפתח, וזה בכלל לא משנה אם הפעולה בוצעה על ידי או במעבדה

פרטית וזה בכלל לא משנה שהבעיה לא קשורה להוספת ה-SSD הזה ולא נוצרה בגללו?? "

הנציג אמר לי להמתין, אמר לי שהוא בודק את הנושא וחזר אלי אחרי כמה דקות עם התשובה הבאה:

"אתה יכול לעשות מה שתיארת והאחריות כן תהיה תקפה לכל החלקים (מלבד ה-SSD שהתווסף שלא

קשור ל- ונעשה במסגרת פרטית) רק קח בחשבון שהטכנאים שלנו במקרה כזה יסתכלו על המחשב בצורה

מדוקדקת פי 3 מהרגיל ואם יראו אפילו שביב של גירוד על הרכיבים, או שהם לא יישבו על המיליטר במקומם,

האחריות לא תהיה תקפה לשום חלק ותהיה מבוטלת לגמרי "

אמרתי תודה וביי ביי..

מעניין כל העסק, לא ? ( :

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, זה ברור מאליו. לא חידשת (לי לפחות).

כאמור כפי שאמרתי גם קודם בדיונים קודמים - תעשה מה שבא לך, רק אל תהרוס כלום על הדרך.

לחילופין, אתה יכול להחזיר את המצב לקדמותו במידה ותצטרך לשים את המחשב באחריות כדי למנוע "טיפול מדוקדק" כפי שתואר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שChevy אומר ובנוסף:

"אתה יכול לעשות מה שתיארת והאחריות כן תהיה תקפה לכל החלקים (מלבד ה-SSD שהתווסף שלא

קשור ל- ונעשה במסגרת פרטית) רק קח בחשבון שהטכנאים שלנו במקרה כזה יסתכלו על המחשב בצורה

מדוקדקת פי 3 מהרגיל ואם יראו אפילו שביב של גירוד על הרכיבים, או שהם לא יישבו על המיליטר במקומם,

האחריות לא תהיה תקפה לשום חלק ותהיה מבוטלת לגמרי "

גם זה כנראה סתם חרטוט להפחיד אותך. אף אחד לא הולך להיות שם אקסטרא קפדן ולא בטוח שבכלל מישהו ישים לב. אלא אם נותני השירות של אסוס הם מיוחדים ונוקשים במיוחד בקטע הזה, וקשה לי להאמין. סה"כ טכנאים כמו כולם ומחפשים לעשות כמה שיותר עבודה בפחות זמן. מה הם יעברו עם זכוכית מגדלת על המחשב שלך, כשיש להם עוד 20 במעבדה? במילא אסוס משלמת את החשבון, אז מה אכפת להם?

בשנים קודמות הייתי שולח לטיפול באחריות מחשבים של , הייתי בכלל מוציא את הדיסק הקשיח מהמחשב (כשהוא לא היה קשור לעניין).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מצטרף לשאלה. אני מתנן לקנות מחר נייד של דל ולהוסיף לו של . האם האחריות תישמר? כשהתקשרתי אליהם ענה לי הטכנאי שאמר שלא נראה לו שהאחריות תיפגע במידה ואחליף במעבדה מוסמכת. כששיטחתי את ההטענות ואמרתי שאחליף את הכונן במעמד הקניה במעבדה פרטית הוא עדיין טען שלא נראה לו.

אבל האם אפשר להסתמך על זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לזה שמעליי:

כבר יצא לי להוסיף זיכרון RAM במספר מחשבים ניידים של , לבד ובבית, וב2 מהם, כשהפעלתי אחריות, לא נאמר לי דבר על התוספת וכדו' (טכנאי באתר הלקוח) והחליפו את החלקים התקולים בלי לשאול שאלות (מקרה ראשון- מקלדת תקולה, מקרה שני- דיסק קשיח ששבק חיים).

תסיק מזה מה שבא לך, אני לא לוקח אחריות על מה שיקרה, אך מנסיון אישי שלי מעולם לא עשו לי בעיות בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי לא ציפית אבל מה שחברות כן יכולות לבדוק הוא תוכנות "אסורות" על הדיסק הקשיח. למשל ביטלו אחריות לרמקולים המובנים של המחשב כשעל הדיסק מותקנת video lan, בטענה שהתוכנה פוגעת ברמקולים כי ניתן להעלות בה את הווליום מעל 100% ולהגיע ל clipping (ולא נראה להם פאתטי לתכנן מחשב כל כך חסר מקדמי ביטחון שבכלל קיימת אפשרות להרוס אותו על ידיי השמעת אודיו מתוכנה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...