מחשב נייד או טאבלט ציור לאדריכלות וגרפיקה. רכישה בארץ או ארה"ב - עד $1,800 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מחשב נייד או טאבלט ציור לאדריכלות וגרפיקה. רכישה בארץ או ארה"ב - עד $1,800


jupiterian

Recommended Posts

שלום,

חיפשתי זמן מה קומפקטי אך עוצמתי לצורך עבודה באדריכלות וגרפיקה (תוכנות עיקריות - אוטוקאד ל-2D, סקצ'אפ, ויריי לסקצ'אפ ופוטושופ). המטרה היא להשתמש בו כמה שיותר, אך לא על חשבון נוחות וקומפקטיות - כך שקיימת אופצייה לעבור בחזרה למחשב השולחני לצורך עבודה מאומצת- רנדרים רציניים וכיו"ב.

לאחרונה התוודאתי לטאבלט של Wacom, ה-Cintiq Companion.

https://store.wacom.com/us/en/product/DTHW1300L

הוא נראה מאוד מפתה כי הוא משלב את כל הטוב שבמחשב לוח קומפקטי ומעוצב עם האפשרות לצייר עליו עם עט רגיש למצבי לחץ והטיות, בדיוק כמו על מסכי הציור שלהם, אך מבלי להיות קשורים בכבל למחשב אחר. החיסרון המרכזי הוא המחיר והמחסור בכרטיס מסך נפרד, אך זאת להבנתי תהיה בעייה בכל מחשב לוח.

הבנתי שגם הWindows Pro 2 יכול לענות פחות או יותר על אותן דרישות יותר בזול תמורת התפשרות על נפח , וגודל מסך

http://www.amazon.com/Microsoft-Surface-128GB-Dark-Titanium/dp/B00FG7MVJU

בקרוב יצא גם Windows Pro 3 שבהגדרות היותר חזקות שלו יגיע לטווח המחירים של הCintiq

http://www.techradar.com/news/mobile-computing/tablets/surface-3-what-we-want-to-see-1188708/2#articleContent

התאריכים הם קצת דחוקים כי הPro3 אמור לצאת בארה"ב רק ב20 ליוני ולי יש מישהו שיכול להביא לי אותו משם רק אם יגיע עד ה29 ליוני. האם הגיוני בשלב זה שהוא יתעכב?

ללא קשר, מי מהם נראה יותר אטרקטיבי? מבחינת העיצוב בלבד Wacom נראה לי הכי נאה אך כמובן שישנה חשיבות גם לשילוב המחיר והנתונים הטכניים, כל עוד זה לא יגרע יותר מידי מהביצועים...

כמובן שקיימת גם האופצייה היותר סולידית ואולי גם יותר חסכונית של לרכוש מחשב נייד סטנדרטי, 13" או 14", עם דגש על משקל נמוך, רזולוצייה גבוהה ומסך מגע. אין צורך בכונן אופטי. יהיה יתרון לכרטיס מסך "עצמאי" ויותר עוצמה במעבד, וכיו"ב.

אשמח מאוד אם תוכלו לעזור בהתלבטות - כך או אחרת מדובר בהוצאה לא קטנה ואעריך כל חוות דעת! :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

KAKADU999, תודה רבה על תגובתך! :)

הגודל, משקל ורזולוציה של הSurface Pro 3 אכן מהווים יתרון משמעותי על פני wacom.

מצד שני המחיר, אפילו של ה i5 256GB יהיה $1300 + "מקלדת כיסוי" ב$130 ו/או תחנת עגינה כ$200 כבר מתקרב מידי למחיר של wacom - שעדיין נתפס בעיניי כמוצר היותר מקצועי מבין ה-2 או לפחות היותר מותאם לגרפיקה.

יהיה גם עט חדש בטכנולוגיית שיגיע עם הסרפייס פרו 3, ויתמוך ב256 דרגות לחץ בלבד לעומת העט הקודם בפרו 2 שהיה מwacom ותמך ב1024 דרגות או העט של הסינטיק התומך ב2048 דרגות. הייתי שמחה לדעת אם זה בכלל נתון משמעותי שבאמת משפר את איכות הציור או סתם הפרזה מצד wacom...

האם האחריות על איזשהו מהמכשירים הנ"ל תהיה תקפה בארץ, בהנחה שאקנה אותם בארה"ב? אם כן, אולי זה יעזור לפתור את הדילמה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה מה שרציתי לדעת... יש לי רק ניסיון עם לוח Intuos עם 1024 דרגות לחץ, לא יודעת איך זה עם 256.

מסתבר שהעט החדש של הסרפייס הוא עט של N-trig שגם ללא קשר לדרגות לחץ התקבל בזלזול בקרב אמנים למינהם, אבל לא ברור אם זה נובע מהכרות עם העט או סתם נאמנות עיוורת לwacom.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שוב, תודה רבה על התגובה! כנראה שאלך לכיוון הסרפס פרו 3 למרות העט הפחות מוצלח (כפי שמשתמע גם מהקישורים שצירפת). משקל זה גם עניין די חשוב בטאבלט שבסופו של דבר אמור להיות , וזה נחמד שהוא ישקול רק כ-800 גרם, פחות מחצי מאשר הוואקום (ששוקל 1.8 קילוגרם).

אין לך מושג במקרה לגבי נושא האחריות? היא לא תהיה תקפה בארץ בשני המקרים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על האינפורמציה... ליתר ביטחון דיברתי עכשיו עם וגם עם אריג'נט (היבואן של וואקום בארץ). שניהם לא יכבדו את האחריות בישראל.

במקרה של לפחות אמרו שאם מתישהו יתחילו ליבא את הסרפס לארץ אז האחריות תתפוס גם פה, אבל בינתיים זה לא קרה וגם אין תכנונים עתידיים. אריג'נט מצידם מוכנים לספק תמיכה בתשלום, אבל זאת לא אחריות... בכלל מערכת התמיכה שלהם נשמעת לא משהו, אי אפשר לפנות אליהם בטלפון, רק דרך טופס באתר, מאכזב יחסית לחברה שמוכרת את המוצר הזה ב3000 ש"ח יותר מאשר מחירו בארה"ב.

ד"א, לגבי ההבאה של אחד מהטאבלטים האלו לארץ (במזוודה אחרי טיול בארה"ב)... במידה והמכס יתערב, יהיה צריך לשלם עוד משהו חוץ ממע"מ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מאכזב לשמוע שחיי הסוללה של הSP3 כ"כ קצרים. בקישור שהבאת מדברים על 3-4 שעות, שזה באמת מעט מידי עבור טאבלט אבל די רגיל בשביל מחשב נייד...

עם זאת, מה היתרון של הדל XPS מהקישור השני לעומת הi5 SP3 שיעלה $1300?

עד כמה שראיתי- הXPS קצת יותר יקר ומסך קצת יותר קטן, פחות וגם אין אופצייה לכרטיס מסך נפרד או ליותר מ256GB בSSD, וכמו שכתבת, לא תומך בסטילוס... יש משהו שפיספסתי?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לי שדובי הגיב בקשר ליתרונות של המחשב הנייד של דל XPS לעומת הSP3, כלומר שניתן לשדרג אותו וייתכן שגם ניתנת עליו אחריות בינלאומית של דל.... עם זאת כבר די נדלקתי על הרעיון של לצייר על הטאבלט כך שהמחסור בסטילוס די פוסל אותו...

KAKADU999 - בקישור האחרון שצירפת כתוב שמעבד הi5 הוא dual-.... זה נכון? i5 לא אמור להיות quad-core?

ד"א, האם שווה להשקיע במקלדת של הSP3? היא עולה $130 ולא בטוחה שהיא תקבל אותיות בעברית כי היא עשויה מסוג של חומר רך ולא יודעת אם מדבקות יחזיקו עליה... ומצד שני יש רק פורט בודד בSP3 כך שלא אוכל לחבר גם מקלדת אחרת וגם HDD חיצוני בו זמנית..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לוח ואקום רגיל (לא מסך) וגם נייד של דל יש לי כבר שנים, הבעייה שזה די מעצבן לצייר במקום אחד ולהסתכל במקום אחר, וגם הסחיבה של שניהם ביחד הופכת את כל העסק לדי לא נייד. בטאבלט הייתי מצפה להשיג את התחושה של לשבת עם פנקס רשימות, בגלל זה נורא התלהבתי מהCintiq Companion בהתחלה, עד ששמתי לב שהוא די מגושם ושוקל כמעט 2 קילו (לא משהו שאפשר לסחוב בתיק באופן קבוע).

יש מצב שבחודשים הקרובים אתחיל לעבוד עם Lumion וקראתי בדרישות שלו עכשיו שהוא לא יעבוד בכלל בלי כרטיס מסך נפרד:

http://lumion3d.com/products/#systemspecs

במיוחד אם כל המעבדים של הSP3 הם בעצם רק 2 ליבות, אני כבר די מתחילה לפקפק ביכולת להשתמש במישהו מהם לעבודה רצינית... אם הם טובים רק לצורך סקיצות או תצוגה של חומר ללקוחות, אולי עדיף כבר להסתפק בSP3 הכי זול, למרות שהSSD 64GB נשמע ממש גבולי...

(מקלדת ב$130 זה אכן נורא מעצבן וזאת נקודה לזכות ואקום שאומנם יקרים בכללי אבל מקלדת הבלוטות' שלהם עולה $49)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמח שהבנת לבד שצריך להתפשר איפשהו.

לומיון אכן דורשת מחשב חזק כיוון שהרינדור תצוגה מתבצע בזמן אמת ב"שיטוט" במודל, כך שאין צורך לחכות לסצנה ש"תרנדר" את עצמה שעות כשמדובר במשהו חיצוני נניח ואפשר לשמור ישירות "תמונה" למחשב.

יתכן וצריך להפריד את השימושים שרשמת בתגובה האחרונה, מחשב חזק לעבודות ורינדורים ומחשב- ליומיום / סקיצות ועריכות בפוטושופ של אימאג' מסויים.

כל ה-"all in one" מחייב התפשרות ובדיקה מה חשוב יותר ומה פחות בכל שימוש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ללא מגע (תשתמשי בלוח הרגיל) - מפלצת הביצועים הקטנה ביותר שיש (1.4 ק"ג בלבד עם מסך 14 אינטש):

http://www.pcpro.co.uk/reviews/laptops/388282/gigabyte-p34g-v2

אם כבר מדברים על מסך מגע ב~2 ק"ג ומחירים של 2000$ - יש את ה-DELL M3800 או ה-RAZER 14 PRO 2014 החדש:

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CDAQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.techradar.com%2Freviews%2Fpc-mac%2Flaptops-portable-pcs%2Flaptops-and-netbooks%2Fdell-precision-m3800-1227026%2Freview&ei=gKKZU_OAHaqu7AbE7oCoBA&usg=AFQjCNFSZk_um2HCCL-BQetDg7GdIc0dDg&sig2=36Gi3Ez62eQiNGu3IJ5JGA

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0CDoQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.engadget.com%2Fproducts%2Frazer%2Fblade%2Fpro-2014%2F&ei=p6KZU6mqPMXC7Aa2m4HAAg&usg=AFQjCNFDdaXeSEi7CHFHMJb90JzCpIjLgw&sig2=uCkciNSWT81RryvmTqkR0Q&bvm=bv.68911936,d.bGE

שניהם עם מעבד 4 ליבות עצבני, כרטיס גרפי דיסקרטי חזק, מסך מגע ברזולוציית-על, ואיכות בניה מעולה.

פחות מ-2 ק"ג, פחות מ-20 מ"מ עובי וביצועים מעולים.

ה-M3800 עם 8GB ודיסק SHDD היברידי של 500GB ומסך 1920X1080 עולה 1800$ בארה"ב.

את הזיכרון והדיסק קל להוסיף/להחליף לבד (זול יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צודק... טעות שלי.

ה-גיגבייט P34G V2 שוקל 1.7 ק"ג ולא כולל מסך מגע, איכות בניה נחותה בהשוואה ל-M3800 והוא גם טיפה עבה ממנו.

גם ספק הכוח שלו גדול וכבד יחסית ל-M3800 אז אני חושב שב~1.9 ק"ג, מסך מגע מדהים, איכות בנייה בטופ וספק קומפקטי ה-M3800 עדיף.

אני יודע שאפשר לקנות סטיילוס מקצועי בנפרד אבל לא חושב שזה היעוד של מסך המגע בדגמים האלה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות, הM3800 נראה מרשים אבל $1800 היה ממש הגבול העליון כשעוד חשבתי לקנות את הCintiq Companion של Wacom, בהתחשב בערך המוסף שלו כמסך ציור סופר-רגיש, לפני שהבנתי את מגרעותיו כמחשב...

כנראה שבינתיים בכל זאת אקנה את הSurface Pro 3 - i3 בשביל פחות להכאיב לכיס ואתייחס אליו יותר בתור רגיל מאשר תחליף למחשב עבודה כפי שקיוויתי בהתחלה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...