BSOD, קפיאות, ריסטים... - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

BSOD, קפיאות, ריסטים...


ch33

Recommended Posts

כבר בערך חודשיים או שלוש אני סובל מהבעיות האלה ואין לי מושג איך לאתר את הבעיה, אני מניח שהבעיה היא בחומרה ומשהו במחשב הזה גמור, אבל אני לא יודע איך לצמצם את האפשרויות.

יש לי מגוון תקלות די רחב, והדבר המעניין הוא שהן קורות בעיקר אחרי שהמחשב נדלק\הווינדוס עולה, ומתישהוא הבעיה "מסתדרת" והמחשב יעבוד כרגיל עד שאכבה אותו ואדליק אותו שוב ביום למחרת.

התקלות שאני מקבל הן -

1. המחשב פשוט קופא כמה דקות אחרי שהווינדוס עולה -קורה לי 90% מהזמן כשהווינדוס עולה לראשונה אחרי שהמחשב היה כבוי.

2. BSOD - כל מני errors שונים, אבל הכי נפוץ זה 0x00000e, וBCcode 1e בדו"ח הזה שקופץ לי כשהווינדוס שוב עולה. קורה די ברנדומליות.

לפעמים אחרי התקלות האלה, הווינדוס פשוט לא יעלה - המחשב ייתקע לפני הboot, או יעשה ריסט לפני שהווינדוס עולה.

עוד בעיה שעלולה לקרות - המסך נכבה ונותן לי חלון של Digital Power saving mode בזמן שהמחשב עובד, ופשוט לא יידלק יותר. אני פותר את זה ע"י כיבוי המחשב וניתוק המחשב+מסך מהחשמל לכמה דקות.

אני פשוט ממשיך לעשות ריסטים עד שהבעיה "נפתרת", במרכאות כי זה רק באופן זמני.

בדיקות שעשיתי -

FurMark - עשיתי 20-30 דקות של בדיקה, טמפ' בסדר ואין artifacts.

memtest 86+ עבר בהצלחה.

אשמח לעוד הצעות או עזרה נוספת, תודה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המקור לשגיאות אקראיות כאלו יכול להיות הזיכרון, המעבד, לוח האם, ספק כח או בעיה במערכת ההפעלה (כנראה דרייברים). נסה את הדברים הבאים:

1. איפוס הביוס. אולי משהו השתבש בהגדרות ולכן המחשב לא עולה/נתקע. אם ניתן לגשת לביוס אז בד"כ מומלץ לטעון את ערכי ברירת המחדל ואם לא - בד"כ יש ג'מפר על הלוח. האיפוס הזה גם ייבטל כל OC שנעשה (לא כולל OC שאולי נעשה לכרטיס המסך, שגם אותו רצוי לבטל).

אזהרה - יש להיזהר כאשר משנים ערכים בביוס או מאפסים אותו - הגדרה לא נכונה יכולה להביא לכך שמערכת ההפעלה לא תעלה מהדיסק הקשיח או יותר גרוע - שהמחשב לא יפעל כלל (המחשב ידלק אבל לא יעשה דבר). למעשה, אפילו ניתן לשרוף רכיבים על הלוח במידה ומשחקים עם הערכים עבור המתחים. בד"כ איפוס הביוס יביא לטעינת ערכים "בטוחים", כך שהמחשב יעבוד בצורה סבירה, אבל ייתכן שיהיה צורך בשינוי הגדרות התדרים לזיכרון בכדי לעבוד בצורה אופטימלית או צורת העבודה של בקר ה SATA (מצב AHCI לעומת מצב IDE, הגדרות מערך RAID, אם היה כזה) בכדי שמערכת ההפעלה תוכל לעלות מהדיסק הקשיח. בכל מקרה רצוי לתעד (לרשום או לצלם) את הערכים בביוס במסכים השונים בכדי שיהיה אפשר לשחזרם במידת הצורך.

2. בדיקה פיזית של המחשב - יש לבדוק שכל חיבורים תקינים ומחוברים היטב, שאין קבלים מפוצצים/מנופחים, ושכל המאווררים מסתובבים בחופשיות. אם יש קבלים נפוחים/מפוצצים/לא תקינים על לוח האם או כרטיס המסך (או כל רכיב אחר שיש עליו קבלים) - יש להחליף את הרכיב. אם יש מאוורר שלא מסתובב בצורה חופשית - יש לנקותו (ואולי גם לשמן אותו), ואם זה לא עוזר - יש להחליף אותו (בכל מקרה אין להשאירו מחובר למתח במחשב).

3. בדיקת הזיכרון - בד"כ עם +memtest86. אם יש שגיאות בזיכרון, סביר להניח שאחד מרכיבי הזיכרון הם הגורמים לבעיה (אבל אי אפשר לשלול בעיה בלוח או במעבד). למרות שכבר בדקת - תן לבדיקה לרוץ במשך כמה שעות ולמשך 3 סיבובים לפחות (אולי במהלך הלילה).

4. בדיקת הטמפרטורות של המעבד והלוח וכן בדיקת המתחים - טמפרטורות גבוהות בד"כ גורמות לבעיות. אם הטמפרטורות גבוהות, ייתכן ויש צורך בריענון המשחה הטרמית בין המעבד וגוף הקירור - אולי המעבד פשוט מתחמם, דבר שגורם למחשב ל"קפיאות" או לכבות את עצמו. מתחים לא תקינים יכולים לגרום לקריסות ולבעיות שונות. את הטמפרטורות והמתחים ניתן בד"כ לבדוק עם התוכנה המתאימה שהגיעה עם לוח האם (בד"כ ניתן גם להורידה מאתר יצרן הלוח) או/ו להשתמש בתוכנות צד שלישי כמו HWMonitor. כמו כן אפשר להשתמש בתוכנה כמו OCCT בכדי להעמיס על המעבד וכרטיס המסך, בכך לבדוק את התנהגותם במאמץ.

5. בדיקת הדיסק הקשיח - בד"כ בעזרת תוכנה מאתר היצרן. אני ממליץ להשתמש גם בתוכנה חינמית בשם MHDD לבדיקת הדיסק הקשיח. לא סביר שזה הגורם, אבל לא יזיק לבדוק.

6. הפעלת המחשב עם מינימום רכיבים - לוח, מעבד, מודול זיכרון אחד, כרטיס מסך (אם יש כרטיס מסך מובנה - עדיף להשתמש בו ולא בכרטיס מסך חיצוני) וספק כח. את כל השאר, כולל דיסקים קשיחים, מקלדת, עכבר וכל מיני התקנים שאולי מחוברים למחשב יש לנתק. אם המחשב לא נדלק - יש לנסות ולהתקין את מודול הזיכרון בתושבת אחרת, ואם זה לא עוזר - יש לנסות מודול זיכרון אחר. המטרה כאן היא לראות אם המחשב נדלק בכלל. אם לא - הבעיה היא כנראה באחד הרכיבים הבסיסיים ביותר.

מבחינה תוכנתית, אתה יכול לנסות את הדברים הבאים:

1. עידכון כל הדרייברים לגירסאות האחרונות. אם הבעיה התחילה לאחר עידכון דרייבר לגירסה האחרונה - יש לנסות ולהתקין גירסה ישנה יותר.

2. הפעלה במצב בטוח כדי לבדוק האם המחשב יציב בשלב הזה.

3. מומלץ להפעיל את המחשב עם מערכת הפעלה live שרצה מדיסק (CD או DVD) או DoK ואינה כותבת דבר לדיסק הקשיח (לדוגמא או mini- שנמצאת ב Hiren's Bootcd). המטרה כאן היא לבדוק האם הבעיה נובעת ממערכת ההפעלה (על כל רכיביה, כולל דרייברים).

4. התקנה מחדש של מערכת ההפעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...