כמה שאלות לגבי FEDORA : - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כמה שאלות לגבי FEDORA :


sprinter

Recommended Posts

היי,

1. איך אני יוכל להיכנס לפדורה 18 כ root ?

ניסיתי בכניסה לממשק להחליף משמש, רשמתי root ואת הסיסמא ואני לא מצליח להכינס, ללא שום שגיאה שמופיעה.

יש דרך להיכנס כ root ? אני יודע שניתן להשמש ב su .

2. איך אני יודע אם אני עובד על KDE או GNOM ?

3. sudo בדיפולט נמצא במערכות פדורה ?

תודה חברים..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1

ברוב המערכות הכניסה של root לדסקטופ חסומה, אבל אם היוזר שלו מאופשר אתה יכול להיכנס איתו לקונסול. אתה יכול להריץ כ root תוכנות בדסקטופ (כשנכנסת לדסטופ כמשתמש) על ידיי kdesu או gksu, ואתה יכול להגדיר את המערכת לאפשר ל root להיכנס לדסקטופ (יש מדריכים, לפחות לחלק מההפצות)

2

איך הדסקטופ נראה ? מה יש בתפריט העכבר הימני כשאתה לוחץ על הדסקטופ ? תזהה לפי הדברים האלה. או שתפתח task manager ותחפש שם דברים כמו plasma-desktop (זה KDE)

3

תנסה להריץ פקודה אם sudo ותבדוק. אם הוא אומר לך משהוא על "מנהל המערכת היה אמור להעביר לך תדריך בטיחות שמסתכם ב 1. 2. 3. " אז sudo מותקן אבל לא מוגדרכמו שצריך

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הכוונה להיכנס? להכנס לסביבה הגרפית כמשתמש על? אל תעשה את זה!

לקבל הרשאות root תיכנס במגוון תכנות. su, sudo ומקבילותיהן הגרפיות

בזמן הלוגין, אתה בוחר את הסביבה הגרפית שאיתה תעבוד. תוכל לשנות את זה מkde-plasma לכל דבר אחר שמותקן לך במערכת

כן, בפדורה יש sudo

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה אתה מצפה שיקרה אם תיכנס כ root לדסקטופ ותעשה פולות ניהול (העתקת ועריכת קבצים, פירמוט מחיצות וכדומה) דרך הדסקטופ ? ואיך שימוש בשורת הפקודה, או הרצת sudo/kdesu/gksu לפניי כל פקודה (בצורה כל כך אוטומטית שאתה כבר לא חושב על מה שאתה כותב) אמורה להגן עליך מזה ?

אני באמת לא מבין מאיפה החששות האלה מלהיות root כשצריך לעשות עבודה של root

ההשוואה ל - אני רואה כמה בעיות :

1

אם פיצ'רים כמו autorun, לא מסובך להדביק את בקוד לא רצוי בפעולות פשוטות. מתיי פעם אחרונה רץ לך משהוא על הלינוקס בלי chmod +x או פעולות מכוונות ידניות כלשהן שאתה בטוח יודע מה אתה עושה כשאתה מבצע אותן ?

2

ב חשבון המשתמש הדיפולטי שנוצר בהתקנה הוא אדמין. כלומר, לא כמו כאן שאני מציע שתיכנס ל root כשאת בא לנהל, שם אתה יושב ב administrator כל הזמן

ונקודה למחשבה :

3

ובשביל מחשב ביתי של משתמש יחיד, היתרון של שימוש במשתמש מוגבל פחות ברור. תוכנה זדונית, אם כבר איכשהוא נכנסה והופעלה, יכולה לרוץ תחת המשתמש שלך, היא יכולה לגנוב או למחוק לך קבצי משתמש, היא יכולה לסדר לעצמה מקום ב startup של הדסקטופ והיא ממש לא צריכה הרשאות root בשביל זה. אני מניח שהקבצים שלך גם פרטיים וגם חשובים לך הרבה יותר ממערכת ההפעלה. אז מה בדיוק היתרון בשימוש במשתמש מוגבל, במחשב שבו בכל מקרה אתה המשתמש היחיד ? - על זה דרך אגב היה דיון גדול ב whatsup לפניי כמה שנים אם אנשים שהביעו דעות ל 2 הכיוונים, אם אתה רוצה תחפש אותו שם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שגם ה- הרבה יותר פגיע אם תהליכים של משתמש רגיל רצים בתור root. יותר קל לנצל buffer overflow או איזושהי פגיעות אחרת כדי להשתלט על תהליך קריטי במערכת. כשרצים בתור משתמש רגיל התהליכים שלו מוגבלים, ולכן לא כל פרצת אפשר לנצל כדי להשתלט על המערכת. לדוגמה מסרב לרוץ בתור root מהסיבה הזאת. זאת גם הסיבה שתהליכי שרת כמו ftp ו-dns רצים על יוזרים משלהם.

בכל מקרה זאת הדרך שבה המערכת בנויה, ונראה לי לא תקין לדרוס את כל ההיררכיה של משתמשים/קבוצות ולרוץ בתור root רק כי המשתמש מתעצל לרשום su/sudo לפני פקודה שצריכה root.

אגב, מקרה אישי: לפני כחודש גררתי קובץ כלשהו משולחן העבודה למקום כלשהו בתיקיית הבית שלי, ונתקלתי בבאג נדיר שפשוט הרס את כל ההיררכיה של תיקיית הבית - כל הקבצים קפצו מהתיקיות שלהם ועברו לתיקיית הבית. בזבזתי חצי שעה כדי לסדר את הבלגן, אבל אם הייתי root וזה היה קורה לכל המערכת הייתי מבזבז הרבה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...