עבור לתוכן

בת"א ערבים צעירים משתוללים במכוניות בעיר

Featured Replies

פורסם
מן הסתם הדין צריך להיות זהה, רק מה - אתה מכיר הרבה מקרים בהם יהודים עשו משהו כזה ביום כיפור? כרגיל אצל השמאל, אמירת עובדות (לפחות עובדות סטטיסטיות) לא נעימות היא בגדר גזענות. אולי גם העובדה שבנוהל מעצר חשוד האזהרה נאמרת דווקא בערבית, ולא בשוודית, היא גזענות מבחינתך?

אתה קראת לי עכשיו שמאלני...? :facepalm:

  • תגובות 86
  • צפיות 15.9k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לא לך, לעידו. עברית קשה שפה?

פורסם

אבל אני מסכים עם כל מילה שלו בדיון הזה, אז אלא אם אתה מודה שאתה מגיב לגופו של מגיב ולא לגופו של עניין - אתה קורא ככה גם לי.

פורסם

גם עם החלק הזה?

מעבר לכך, אתה ממשיך את הקו הגזעני של הת'רד.

ואם יהודי עושה סיבובים בשכונה יהודית, ביום כיפור, סתם בשביל לעצבן?

פורסם

כן, גם עם החלק הזה.

הפוסט המקורי בסך הכל דיבר על רכב נחמד שנסע ברחוב ביום כיפור. בשום מקום לא היה כתוב שהוא התפרע, עבר על איזשהו חוק, או ניסה בכלל לעשות למישהו "דווקא" (במאמר מוסגר: אין שום חוק נגד "עשיית דווקא" כל עוד היא נעשית במסגרת החוק).

כל הדיון הגזעני והדוחה הזה כבר אוטומטית יצא מנקודת הנחה שמדובר על ערבים ש"פגעו ברגשות הציבור, נהגו בקלות ראש, נהגו בחוסר זהירות, ניסו לגרום לחבלה, ניסו להרוג".

פורסם

יש הבדל בין הדברים מהם הדיון התחיל לבין הדברים שעליהם דיברתי. אם תקרא גם כמה הודעות אחורה מזו שציטטת, תראה שאני דיברתי על מקרים בהם ערבים נוהגים ביום כיפור בשכונות יהודיות, לעיתים קרובות בליווי מוסיקה רועמת, לשם הטרדה בלבד. עידו התרעם על כך שדיברתי ספציפית על ערבים בהקשר הזה, ועל כך קראתי לו שמאלני שמתעלם מהמציאות. עכשיו יותר ברור?

פורסם

לאחר הכמה הודעות ההתחלתיות הדיון עבר להיות על זה שיש ערבים שמנסים לדרוס ילדות קטנות. או שמה שהם מנסים או לא מנסים לעשות תלוי בצופה ?

פורסם
מקרים בהם ערבים נוהגים ביום כיפור בשכונות יהודיות, לעיתים קרובות בליווי מוסיקה רועמת, לשם הטרדה בלבד.

זכותם המלאה.

למעשה, אני אלחם על מנת לאפשר להם לקיים את הזכות הזאת!

בדיוק כמו שאני מתרעם על זה שהחרדים ברוב חוצפתם סוגרים כבישים ראשיים ברחובות חיפה במהלך השבת. באיזו זכות?

זה כביש ציבורי וזכותו של כל אדם לנסוע עליו בכל יום ובכל שעה. גם בשבת, וגם ביום כיפור.

פורסם

אותו ערבי שדרס ילדה ביום כיפור עם טרקטורון (בכפר תבור, נדמה לי?) אולי לא התכוון במפורש לדרוס אף אחד, אבל אם תבוא ותאמר לי שהוא נכנס לישוב היהודי למטרה כלשהי מלבד הטרדת והפחדת היאהוד, אגיד שגם אתה הזוי שמנותק מהמציאות.

- - - תגובה אוחדה: - - -

זכותם המלאה.

למעשה, אני אלחם על מנת לאפשר להם לקיים את הזכות הזאת!

בדיוק כמו שאני מתרעם על זה שהחרדים ברוב חוצפתם סוגרים כבישים ראשיים ברחובות חיפה במהלך השבת. באיזו זכות?

זה כביש ציבורי וזכותו של כל אדם לנסוע עליו בכל יום ובכל שעה. גם בשבת, וגם ביום כיפור.

האם תלחם באותה מידה על זכותו של חרדי לעשות מנגל על אנדרטה צבאית כלשהי ביום הזכרון, רצוי כמובן בזמן הטקס למשפחות השכולות? הרי למיטב ידיעתי, גם נגד זה אין שום חוק ספציפי (אם הפעולה לא גורמת לנזק לאנדרטה), ומדובר ב"פגיעה ברגשות" בלבד.

פורסם

לא כל כך ברור לי איפה פה ההתעלמות מהמציאות שאתה מדבר עליה. לא דיברו על שום דבר מסויים - כך שאין לי בכלל ממה להתעלם. הגדירו פה "תופעה" ללא שום ביסוס. אפילו מקרה אחד לא הביאו כדוגמה.

אתה כל הזמן חוזר למקרה של כפר תבור. אני לא בקיא בפרטי המקרה. נצא מנק' ההנחה שאכן היה שם אדם ממוצא ערבי אשר היה פושע נבזה. יש הרבה פושעים נבזים במדינה הזו - חלקם ממוצא ערבי, חלקם ממוצא יהודי, חלקם ממוצא אחר. אתה לא יכול ללכת ולהלביש מקרה שמתאים לך על תופעה שמתאימה לך ואז להשתמש אך ורק בזה כאיזו "הוכחה".

ההבדל בין הדוגמה שלך לבין נסיעה בכביש היא שנסיעה בכביש היא מנהג יום-יומי. כל אדם נוסע בכביש בשביל להגיע ממקום למקום, זוהי מטרתו של הכביש. אדם לא נוחת במקרה מול אנדרטת זכרון עם המנגל שלו. בכל מקרה - אני כן חושב שזו זכותו של האדם (ששוב - אני פשוט לא מצליח להבין מה הקשר לזה שהוא חרדי) לעשות שם מנגל, כל עוד אין חוק או תקנה שאומרים אחרת.

אני לא מצליח להבין את הקטע הדבילי הזה של "פגיעה ברגשות". מדינה לא צריכה להתנהל לפי "פגיעה ברגשות". זה לא גנון. לכל אחד יש רגשות משלו. זכותו להחליט בביתו הפרטי אילו רגשות משנים לו ואיך הוא רוצה להתנהג בהתאם. במרחב הציבורי שורר חוק והוא זה שמשנה. לאף אדם אין הזכות להגביל אדם אחר רק כי זה "פוגע לו ברגשות", כי יתכן ש"הרגשות" של האדם האחר הם שונים.

זה שמישהו נוסע בכביש לא מונע מאף אחד למלא את מצוות יום הכיפורים. זה שמישהו עושה מנגל לא מפריע לאף אחד לזכור חללים. הגיע הזמן שהמדינה הזו תפסיק לתנהל לפי כל ה"רגשות" המפגרים האלו.

עדיין לא ענית על השאלה:

אם מישהו נוסע אך ורק בהתאם לחוקי התנועה, לא מתפרע על הכביש ולא עושה דבר שאיננו חוקי - איך אתה בדיוק מחליט שהוא נוסע "רק בשביל לעצבן"? למה זה אמור "לעצבן" אדם* כלשהו, שמישהו אחר עושה משהו חוקי לחלוטין

במרחב הציבורי?

עוד פעם - מה הקשר ל"שמאלני"? על איזו השקפת עולם מדינית/כלכלית/חברתית דיברנו פה שקשורה לזה בכלל?

פורסם

הגיע הזמן גם שאנשים לא יתנהגו כמו ברברים רק כי "אין חוק נגד זה". בדיוק כמו שלמרות סלידתי הנחרצת מהדת ומוסדותיה לא אכנס לבית כנסת ביום כיפור כשאני לועס כריך בייקון עסיסי, הייתי מצפה שאדם לא יכנס לעשות סיבובים עם הרכב בשכונה דתית "סתם בשביל הקטע" ביום כיפור. כפי שסיכם את זה יפה איזה Dude אחד,

אה, ולגבי שאלתך בסוף - אתה שמאלני מתחסד מבחינתי כי קראתי לי גזען על כך שהעזתי לציין שהרוב המוחלט של מבצעי "סיבובי הדאווין" ביום כיפור באזורים יהודיים הם ערבים.

פורסם

יש חוק נגד להתנהג כמו ברברי על הכביש. אם מישהו מתנהג על הכביש בצורה מסכנת חיים, המשטרה צריכה לפעול בהתאם. על אחד כמה וכמה ביום כיפור.

מה הקשר בין זה שקראתי לך גזען בגלל הסיבה הזו, כביכול, (מה שאמרת רחוק מלהיות מדויק) לשמאל?

פורסם

כי לשמאלני הממוצע יש דחף בלתי נשלט לקרוא "גזען" לכל מי שמציין עובדה לא מחמיאה הנוגעת לערבים.

פורסם

זה לא מה שעשית.

אמרתי שאתה ממשיך את הקו הגזעני של הת'רד כי אמרת את הדבר הבא:

"

ערבי שעושה סיבובים בשכונה יהודית ביום כיפור סתם בשביל לעצבן הוא עבריין ועוד איך."

התנת את הטענה בהיותו של העבריין ממוצא מסויים. כלומר, אם הוא מהמוצא הזה, הרי עצם ביצוע הפעולה הוא עבירה. אם לא, אז לא. זה די גזעני.

בכל מקרה, שמח לדעת שאני "שמאלני ממוצע".

פורסם

ואם הייתי אומר ש"ערבי שחוגר חגורת נפץ והולך לרצוח יהודים בבית קפה בתל אביב הוא מחבל", גם אז היית מתלהם על כך שדיברתי על "ערבי" ולא על אדם בכללי?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים