צריך המלצה לבקר USB3.0 PCI-E והתייעצות לגבי בקר SataIII PCI-E - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך המלצה לבקר USB3.0 PCI-E והתייעצות לגבי בקר SataIII PCI-E


LazyCat

Recommended Posts

אני מחפש בקר USB3.0 PCI-E שיתן לי לנצל את מהירות המקסימלית של ה- USB3.0 Flash Drives (או DOK למי שרוצה...) החדשים. בנוסף שיהיה לו חיבור פנימי לפנל של המארז (יתרון).

האם מישהו קנה כזה בזמן האחרון ויכול להמליץ ?

האם הבקרים הזולים שנמכרים באיביי יכולים להגיע למהירויות כאלה ?

למשל -

http://www.ebay.com/itm/PCI-Express-Card-with-2-USB3-0-Ports-4-pin-IDE-Connector-19-pin-Internal-NEW-/231048663463?pt=US_Internal_Port_Expansion_Cards&hash=item35cb92d1a7

לגבי בקר ל- SataIII, למיטב הבנתי רק בקר שעובד ב- PCI-E2.0 x4 יכול לנצל מהדורות האחרונים ?

אני רואה שנמכרים באיביי בקרים משולבים USB3.0 ו- SATAIII, אבל הם לא x4, האם הם יהיו יותר מהירים מהבקר SATAII שבלוח אם ? האם ניתן לחבר לבקר כזה עם ?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי בקר PCIEX1 מאוד דומה למה שבקישור שלך, והוא עובד היטב עם DOK.

אני לא יודע מה הצ'יפ הספציפי בכרטיס שלך. אצלי מדובר בRenesas uPD720202, שהוא מסוגל לעבוד בPCIE Gen2, כלומר מהירות של 5Gbps תאורטית. כמובן זה מתחלק לכל 4 הפורטים, אז אל תצפה שזה יפעיל 4 ואפילו לא 4 כונני פלאש מהירים. אבל עם אחד אין בעיה (הבקרים האלה מסוגלים להגיע למעל 200MB/s בוודאות).

SATA3 צורך בתאוריה 6Gbps, אז אכן PCIE X1 לא מספיק עבורו.

למעשה בכל מקרה שבו אתה רוצה להפעיל כמה פורטים של USB3/SATA3 אתה צריך PCIE X4 אם אתה לא רוצה להתפשר על ביצועים. וכמובן גם בקר שמסוגל לתמוך בזה.

ניתן לקנות למשל כרטיסי PCIEX4 שמשלבים ארבעה בקרי USB3 נפרדים שכל אחד מהם PCIEX1, ומתג PCIE שמשלב ביניהם. כך כל פורט מסוגל לספק קצב מלא בלי להיות מושפע משאר הפורטים. מן הסתם כרטיסים כאלה יקרים יותר, כמעט בסדר גודל.

לגבי חיבור שהוא bootable לבקר כזה - למיטב ידיעתי, זה תלוי בכמה גורמים - גם בבקר עצמו, גם בBIOS. לרוב לדעתי לא, לפעמים כן. בכל מקרה - לא רואה טעם לחבר את זה דווקא לUSB3, כי זה לא ממש יהיה מהיר יותר מSATA2 פנימי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לבקר שלך יש כניסת מולקס ? הוא מספק 900mA ביציאת ה- USB3.0 ?

אני לא בטוח שהבקרים שללא תוספת המולקס מספקים את הזרם הזה (האמת שאני לא בטוח שבכלל הם מספקים זרם כזה), לכן אני בדילמה אם לקחת אחד כזה עם חיבור פנימי לפנל של המארז או חיבור מולקס.

תודה על התשובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב הבנתי PCI-E x1 מספק 10W כלומר הבקר ושני הפורטים צריכים להתחלק עם ההספק הזה. אם כל פורט לוקח 900mA (כלומר 4.5W), אז 9W הולכים רק על הפורטים, גבולי משהו. בקיצור ניתן להשתמש רק בפורט אחד כ- USB3.0 אמיתי בזמן נתון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QttP אתה יכול לעשות בנצ'מרק לבדוק איזו מהירות אתה מקבל, בשביל לקבל פרופורציה מה ניתן לקבל מכרטיס אפטר מרקט בניגוד לבקר מובנה של . (אצלי DOK של 32 GB נותן 110כתיבה/210 קריאה מקס').

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

QttP אתה יכול לעשות בנצ'מרק לבדוק איזו מהירות אתה מקבל, בשביל לקבל פרופורציה מה ניתן לקבל מכרטיס אפטר מרקט בניגוד לבקר מובנה של . (אצלי DOK של 32 GB נותן 110כתיבה/210 קריאה מקס').

הבקר מסוגל להגיע למהירויות האלה, אם הוא מותקן על PCIe Gen2. אצלי הPCIe הוא Gen1 (צ'יפסט P45) אז אני מקבל בערך 150 מב/ש קריאה ו140 לכתיבה (ה64GB מהיר יותר מה32GB לכתיבה; במערכת Gen2 הוא יכול להגיע לכ180 מב/ש).

למיטב הבנתי PCI-E x1 מספק 10W כלומר הבקר ושני הפורטים צריכים להתחלק עם ההספק הזה. אם כל פורט לוקח 900mA (כלומר 4.5W), אז 9W הולכים רק על הפורטים, גבולי משהו.
בשביל זה יש מולקס.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא לכולם יש מולקס.

מתי לעזאזל הסינים יתחילו ללמוד אנגלית (למרות שבקצב הזה, אנחנו נצטרך ללמוד סינית), שלחתי לכ- 10 מוכרים שאלה לגבי איזה סוג צ'יפ מכיל הכרטיס, אף אחד לא החזיר לי תשובה לשאלה, רק שולחים לי את "מה בקופסה".

למיטב הבנתי ישנם 2 צ'יפים פופולריים ה- NEC uPD720202/1 וה- Renesas uPD720202\1 שבעצם הם אותו הצ'יפ. מישהו יודע אם יש עוד צ'יפים, פחות טובים שאני עלול ליפול עליהם ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז תקנה אחד שיש לו מולקס. זה ברור מהתמונות. מה הבעיה?

אגב, ליתר דיוק, מה שיש לי בכרטיס הזה הוא ה uPD720201, שהוא 4 פורטים (2 קדמיים + 2 אחוריים). הuPD720202 הוא גרסה דומה עם 2 פורטים בלבד (יש לי גם כזה, על ExpressCard למחשב נייד). הביצועים ביניהם די דומים.

יש עוד כמה בקרים אפשריים. יצא לי לבדוק כאלה של Fresco Logic ושל Asmedia (בגרסת הExpressCard), ומבחינת ביצועים הם לא מפגרים משמעותית מהrenesas (בחלק מהמצבים הAsmedia היה עדיף).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...