וירוס של אינטרנט אקספורר - תמיכה טכנית למחשבים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

וירוס של אינטרנט אקספורר


The Man123

Recommended Posts

אני משתמש בוינדוס ומותקן עליו אקספלורר 8. לאחרונה המחשב החל להיתקע וגיליתי שזה בגלל תהליך שנקרא iexplorer.exe לפי מה שראיתי זה וירוס שמתלבש על אקספולרר וככה חודר למחשב ופועל בלי ששמים לב. הוא אמור להיות מסוכן מאוד ולגנוב מידע וסיסמאות וכו'. אי אפשר למחוק את אקספורר מהמחשב בגלל שבXP עם Service Pack 3 אי אפשר למחוק אקספורר 8.

רציתי לדעת אם מישהו יודע איך אני יכול לפתור את הבעיה הזאת ולמחוק את הוירוס הזה. אני לא רוצה שזה יהרוס לי את המחשב ולא מצאתי פיתרון.

השתמשתי באנטי וירוס של avira antivirus לבדוק אם זה מוצא את זה אבל זה לא הצליח. וגם הרצתי בדיקה של advance system care כדי לבדוק אולי הוא יפתור את זה אבל הוא לא.

יש למישהו רעיון?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. איך הגעת פה למסקה שמדובר על וירוס? על איזה אינדיקציה אתה מסתמך? מה שכתבת נשמע כמו התנהגות צםוייה של התוכנה (הלא מוצלחת) הזאת.

ב. גם אם אכן מסתבר שזה וירוס, מה הקשר פה למחיקת או הסרת התוכנה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

duk4u

מה זה האנטי וירוס שאתה דיברת עליו? אני לא מכיר אותו.

multicore

א. הגעתי למסקנה שזה וירוס בגלל שאחרי שאני פותח את אקספורר נשארים פועלים שניים או שלוש תהליכים של iexplorer.exe. זה לא אמור לפעול אחרי שסגרת את אקספולרר וזה לא פעולה תקינה של אקספלורר (למרות שזו תוכנה מוגבלת זה עדיין לא אמור לקרות) וצריך לסגור אותם ידנית דרך מנהל המשימות. אחרי שראיתי שזה תוקע את המחשב ומאיט אותו בצורה משמעותית אחרי שסגרתי את אקספלורר חיפשתי בגוגל ומצאתי שיש וירוס ידוע שמתלבש על אקספלורר וקוראים לו iexplorer.exe.

ב. לפי מה שראיתי אם הייתי יכול למחוק את אקספלורר ואז להתקין אותו מחדש בגלל שהוירוס מתלבש על אקספלורר הוא ימחק איתו וככה יהיה אפשר להעלים אותו. אבל בגלל שאני לא יכול למחוק אותו אז רציתי לדעת אם יש למישהו רעיון אחר איך להיפטר מהוירוס.

רעיונות מישהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול להסיר את דפדפן explorer עצמו אם אתה רוצה...

כנס ללוח הבקרה > הוספה והסרה של תכניות > הפעל או בטל תכונות של windows > חפש את explorer והורד ממנו את הV > לחץ על אישור.

אם תרצה להתקין את explorer מחדש בצע שוב את הפעולות האלה וסמן V ליד explorer ואז לחץ על אישור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני ההסרה הייתי מנסה:

1. להסיר את כל הaddons.

2. לאפס את הדפדפן.

שים לב כי שם הפרוסס הלגיטימי של האקספלורר הוא iexplore.exe ולכן אם לא טעית באיות (כי רשמת iexplorer.exe) אכן יתכן כי מדובר בוירוסים.

ודא כי מערכת ההפעלה שלך מעודכנת, לאחר שביצעת את שני השלבים הנ"ל הרץ סריקה נוספת של אוירה, מלוורבייטס וסופר אנטי ספיוור.

מעבר לזה מדובר באחת ממערכות ההפעלה היותר פרוצות (לא שאלה שלפניה היו פחות) אולי הגיע הזמן לשדרג ל7 או 8 .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעקב.

הבעייה שמציין פותח הדיון מזכירה לי תופעה דומה שמתרחשת בחלונות 7 SP1 של אימא שלי, אשר בתקופה האחרונה, כאשר אני נמצא אצלה, כאשר אני פותח מסיבות כלשיהן את מנהל המשימות, אני רואה תהליך של אקספלורר וזאת למרות שאינטרנט אקספלורר כלל לא פתוח (גרסה 10 מותקנת במחשב של אמי). ועל כן, אני חושש שמדובר בתהליך המזוייף המדובר (iexplorer.exe). אך לצערי אני לא זוכר האם מדובר בתהליך הלגיטימי (iexplore.exe) או אכן ב-iexplorer.exe.

אז בפעם הבאה שאהיה אצל אימא שלי אפתח את מנהל המשימות ואבדוק אם מופיע תהליך של אקספלורר. במידה ויתברר שזה התהליך המזוייף (iexplorer.exe), אעקוב אחרי מה ש-Ivan מציע לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדקתי את האיות ולמען האמת האיות המדויק הוא

iexplore.exe ולא מה שחשבתי קודם.

העניין הוא שאני לא לגמרי בטוח שזה וירוס אפילו. הרצתי בערך 4 תוכנות וmalware שונות שאמורות לבדוק ועשיתי סריקה מלאה לא חלקית או מהירה. ובשום תוכנה זה לא מצא כלום.

מה גם שרוב האנשים שאמרו שיש להם את הוירוס הזה מתארים תופעות רבות של שגיאות שונות, פופ אפים, אי אפשרות לסגור ידנית את התהליך ושהוא קופץ בחזרה, התהליך נפתח בהפעלת המחשב.

אצלי כל הדברים הללו לא קיימים. התהליך נפתח רק מתי שאני פותח את אקספלורר ואפשר לסגור אותו ידנית ואז הוא כבר לא נמצא במנהל המשימות ולא חוזר עד שפותחים שוב את אקספלורר. לא היה לי שום שגיאה חוץ משלפעמים מתי שהתהליך פתוח ואני עושה כמה דברים וסוגר את כולם אז שולחן העבודה אינו מגיב והוא תקוע עד שסוגרים ידנית את התהליך. כמו כן גם בדקתי והתהליך שנמצא במנהל המשימות הוא באמת מהמקום המקורי של אקספלורר ולא מגיע ממקום אחר במחשב (ראיתי שלאנשים מסוימים באינטרנט קרה שזה נמצא בC://windows למשל)

השאלה אם זה פשוט באג פשוט של אקספלורר שלא מצליח לסגור לגמרי את התוכנה. או האם זה וירוס שפועל בצורה שונה לי מאשר לאנשים אחרים? בנתיים אין לי מושג ממש מה לעשות כדי להיות בטוח שזה נעלם חוץ מלפרמט את המחשב שזה באסה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...