האם קיים ההבדל מהותי בין הנדסאי למהנדס אלקטרוניקה? - עמוד 2 - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם קיים ההבדל מהותי בין הנדסאי למהנדס אלקטרוניקה?


Vlad3

Recommended Posts

בניגוד למוסדות אחרים הטכניון לא מלמד בצורה מסודרת קורסים בנויים טוב, הוא פשוט חורש את הסטודנטים עם טריקים של מרצים קבועים שחוזרים על עצמם כל שנה (ולא דווקא אם החומר המקצועי של הקורס), ובסוף הסמסטר מחיל "פקטור" (קרא : פוטושופ) על הציונים. התוצאה היא שסטודנט שחורש על "מה שהמרצה אוהב" מקבל ציון גבוה יותר מסטודנט שניגש לחומר כאל ידע מקצועי. המצב הזה הפוך ממה שקורה בכל מוסד אקדמי נורמלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 32
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לא, הוא לא (הפוך מהמצב במוסדות אחרים). זה גם לא "המצב", זוהי הקצנה של המצב שמתבצעת על ידי סטודנטים ממורמרים.

- - - תגובה אוחדה: - - -

בעקרון אין לי יותר מידיי ידע מעמיק בעולם הזה, אבל ממה שאני רואה וגולש בו ביומיום זה ניראה ממש מעניין ואני מת כבר להתחיל וליצור פרוייקטים משלי.

והרבה יותר חשוב לי(אולי זה ישתנה בעתיד שאני כבר ידע יותר על התחום) ידע מעשי מאשר תאורתי.

אז עשית בחירה טובה. בהצלחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אצלינו בעברית למשל בכל קורסי המתמטיקה אין פקטורים בכלל. לא תתקשה למצוא קורסים עם ממוצע של 60 ואפילו נכשל.

הממ, גם בטכניון תוכל למצוא בקלות קורסים כאלו.

(לדעתי ממוצע כזה בדרך כלל מעיד על קושי המבחן מאשר על רמת הידע של הסטודנטים)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם יותר חשוב לך ידע פרקטי, הנדסאי היא בחירה מעולה.

אבל קח בחשבון שללימודי מהנדס, הנדסאים יחויבו בלימודים רגילים בדיוק כמו כולם, וזה לא משנה כמה אתה כבר מכיר את החומר מקרוב. ככה זה היה פעם, על כל פנים.

בכל מקרה, הקרב על הטכניון שהתפתח פה מעניין מאוד (לאן נעלם הסמיילי עם הפופקורן?!)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקומות אחרים יש תוכנית לימוד (חומר לימוד וכדומה) מסודרת לקורסים. המבחנים משקפים את הידע של הסטודנטים לפי התוכנית הזאת ובגדול הציונים שלהם הוגנים - כמו שהם

בטכניון יש תוכנית לימוד לוקה בחסר, כשהרבה מה "חסר" הזה הוא סיכומים שהסטודנטים מעתיקים אחד מהשני ומשנים שעברו. אלא מה, גם המרצים במבחנים בונים על זה (הרבה יותר קל לתת לסטודנטים ללכת ב "שביל נמלים" שהם יוצרים לעצמם מאשר להתאמץ על תוכנית קורס נורמלית) - ובמקום שתהיה תוכנית לימודים מסודרת על נקודות מסוימות בחומר, המרצים פשוט מסננים את הסטודנטים ש "הלכו בתלם" לפי אותם סיכומים מאלה שלא (כשאלה שלא, מכילים גם את הסטודנטים שניסו לעבוד עצמאית מאפס אבל לא מכירים את הטריקים של המרצה הספציפי)

אם הסינון הוא על זה שהסטודנט יכול/לא יכול לאתר ולהשלים חורים תחת לחץ מתוך סיכומים דפוקים בכתב יד, ולא על זה שהוא יכול להבין חומר נקי, יש כאן בעיה

וכשיש לך סטודנטים בסמסטר שני (בקורס אינפי ב n מימדים או פיסיקה-אלקטרוסטטיקה) שיודעים לצטט מהסיכום את כל מה שנאמר על משטח רציף/לא רציף אבל לא מצליחים לצייר כזה כשנותנים להם טוש ביד, או נמצאים במעבדה של פיסיקה-חשמל, מקבלים את מלוא הציון על דוחות מעבדה מועתקים אבל לא יודעים איך למדוד מתח אם מולטימטר, גם אחריי שציירו בהרצאה התואמת מעגל וסימנו בו חץ של מתח על נגד, ואחריי 2 שנים יוצאים אם תעודה בהנדסת חשמל, זה בעיה גדולה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לומד הנדסת חשמל, הגעתי לטכניון בגלל המלצות (שהתברר שלא היו מבוססות אלא מסתם מי שאומר בצורה עיוורת "הטכניון הוא הכי"). עשיתי שם כמה סמסטרים בעתודה אקדמית ויצא לי לראות בדיוק מה זה הטכניון מתחת לכל מה שאומרים עליו. אחריי שידעתי מה לחפש בדקתי על אוניברסיטת בן גוריון ונראתה לי בסדר, אבל עתודה לא איפשרו לי לעבור אז יצאתי מעתודה לשירות צבאי רגיל. היום אני ממשיך את התואר (אותו תואר, מאותו מקום שבו הפסקתי) במקום אחר ורואה את ההבדלים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, בכל מקום מאושר, שים לב יש 2 אישורים אחד זה של המועצה להשכלה גבוהה לגבי התואר עצמו, תואר ראשון, שני והסוג שלו b.sc b.tech וכו׳ והשני זה אישור להרשם בפנקס המהנדסים, יכול להיות מקום (גם אוניברסיטה) שהמועצה להשכלה גבוהה אישרה את התואר ורשם המהנדסים לא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...