PCI express+DDR2 - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

PCI express+DDR2


hike101

Recommended Posts

על לא דבר, אבל אני לא מספר שום דבר שלא מופיע כבר ברחבי הנט :)

אל תגזים, עוד שנתיים מערכות BTX אולי יהיו נחלת הכלל אבל לפי הלך הרוח ב- (מי אם לא היא יוזמת את המעבר ל-BTX) שאר החברות בשוק מוכנות למעבר ל-BTX ויש גם של ספק למארז BTX ותעלת האיוורור שתקשר את המאוורר הקדמי ישירות מעל המעבד ואח"כ לשאר חלקי המערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חל בלבול קטן...

רשמתי שנתיים מקנית המחשב הנוכחי שלי...זה לא עוד שנתיים! ;D

זה היה בקיץ 2002...זאת אומרת שאני מנבא שבקיץ 2004 הכל כבר יוחלף בBTX וכל השאר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה,

לא סביר שלפני ספטמבר השנה, תוכל להניח את ידיך על לוח אם עם PCI-Express ותמיכה ב DDR2.

חוץ מזה, כשדברים יצאו, הם יהיו יקרים להחריד, יהיו בRevision הראשון שלהם (לך תדע עם איזה באגים תאלץ להתמודד), אתה לא תקבל תוספת מהירות משמעותית, ולכן אני לא כל כך בטוח שזאת החלטה נבונה לחכות עד אז, ומיד כשזה יוצא לקנות את הרכיבים.

לדעתי האישית, עדיף כרגע לקנות מערכת מבוססת XP ו nForce2 שהיא מערכת לא רעה לכל הדעות, בצרוף איזה Radeon9800Pro שעולה היום לפי מה שראיתי כאן כ 1600 שקלים. המערכת הזאת תשרת אותך יפה מאוד למשך כשנתיים. לאחר מכן, תוכל לפזול לכיוון קניית מחשב חדש שהוא מיינסטרים, בעלות נמוכה הרבה יותר, ובעל ביצועים טובים יותר מאשר מה שתקנה מיד כאשר הציוד יהיה זמין.

יתרונות:

1. אתה לא תקוע עם עגלה למשך 6 חדשים מהיום.

2. אם תקנה עכשיו מערכת מיינסטרים, ועוד שנתיים עוד מערכת מיינסטרים - עלות 2 המחשבים לא תהיה גבוהה משמעותית מעלות מחשב אחד עם הרכיבים החדשים מיד כשהם יוצאים לשוק.

3. מערכת המחשב שתקנה עוד שנתיים תהיה טובה יותר ומהירה ותחזיק זמן רב יותר.

החשבון הוא פשוט:

אם תקנה עוד 6 חדשים מערכת Hi-End תשלם סכום X(הערכה גסה, יכול להיות כ 6000-6500 ש"ח ללא מסך). המחשב יסחוב אותך נניח שנתיים וחצי.

אם תקנה עכשיו מערכת (הערכה גסה, כ 3500 ש"ח) , ובעוד שנתיים עוד מערכת, בסכום דומה אתה מגיע להוצאה כוללת של נניח X+1000.

שתי המערכות האלה יוכלו לשמש אותך לתקופה של כ 4-4.5 שנים.

בוא נניח שבעוד 6 חודשים מערכת שתומכת ב PCI-Express וב לא תהיה מאוד יקרה כמו שסביר להניח שיקרה, בוא נניח והיא תעלה 6,000 שקלים. 6,000 שקלים על פני שנתיים וחצי שווה 2,400 שקל בשנה שזאת עלות המחשב שלך.

מצד שני, אם תקנה עכשיו מערכת בשווי 3,500 שקלים, ובעוד שנתיים מערכת ב 4000 שקלים נניח זה יוצא 7,500 שקלים על פני 4 שנים.

7,500 ש"ח על פני 4 שנים יוצאים 1,875 שקלים לשנה עלות מחשב - משמעותית יותר זול.

וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון, שכשאתה קונה את המחשב הנוסף בעוד שנתיים נותר לך מחשב שלם (נניח ללא כוננים) שאתה יכול למכור אותו תמורת עוד כמה גרושים, או להשתמש בו כמחשב נוסף. וכארגומנט אחרון, הסיכוי שתצטרך לשבור את הראש עם באגים וחוסר תאימויות ומוזרויות למיניהן, קטן הרבה יותר בדרך זו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קשה לי להאמין שהמחירים יהיו גבוהים כל כך, אנחנו בתקופת הפוסט-בועה שבה כולם כבר מפוכחים ומבינים שאם הם יציעו רכיבים טובים במחירים לא הגיוניים אנשים לא ייקנו אותם. ולראייה, המחירים רק יורדים כל הזמן וגם מוצרים חדשים לא עולים כמו שפעם עלו מוצרים חדשים.

אבל עזוב אותך לרגע מחישובי עלות מול תועלת (למרות שזה דבר חשוב מאוד בפני עצמו), הדבר הכי חשוב הוא שברגע שיתחילו למכור את המערכות מבוססות התקנים החדשים המערכות ה-"ישנות" יותר שעולות היום כמו שהן עולות יעלו אפילו פחות כי היצרנים, הדילרים וגם החנויות המקומיות יחפשו להפטר מסטוקים קיימים של הטכנולוגיה הישנה יותר וכפי שכבר נוכחנו בעבר זה תמיד עובד לטובת הצרכן.

לכן, אם באמת תחליט ללכת שעולה כ-3500ש"ח בטכנולוגיה הקיימת כיום היא תעלה לך עד 500ש"ח פחות ואולי יותר.

שוב, אני חוזר ואומר. כל הספקולציות הללו טובות על הנייר. בפועל, כל אחד צריך לעשות חושבים ולהסיק בעצמו האם המערכת שיש לו כרגע מספקת את הצרכים שלו כרגע ובעוד חצי שנה. זה לא כל כך קשה, הרי כל אחד יודע בשביל מה הוא צריך את המחשב שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אתן את העצה הכי טובה שנתנו לי כששאלתי אנשים מתי לדעתם צריך לשדרג (וזה נכון לשדרוג של מחשב שלם, רק כרטיס מסך או מערכת קולנוע ביתית)

תבדוק מה יש לך,

תראה כמה זמן אתה יכול לשרוד עם זה.

תמשוך עוד קצת מעבר עד שתרגיש שזהו, אי אפשר יותר (רק מיינסוויפר עולה לך על המחשב)

תשדרג.

הכלל היחידי שיש להוסיף כאן, זה לבדוק האם בטווח המאוד מאוד קרוב (שבוע עד שלושה שבועות), מתוכננת ירידת מחירים מתוכננת.

למשל אני כשקניתי את המחשב שלי, יעדתי בדיוק שהולכת להיות ירידת מחירים של ולכן חיכיתי שבוע כדי לקנות 2.6C במחיר של 2.4C...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השבוע אני קונה מחשב חדש, כרגע יש לי P3 450 עם גיפה 2 MX לטעמי אין בשביל מה לחכות היום ב3500 ש"ח אפשר לקנות מחשב שיחזיק זמן רב, וכפי שצוין יקח עוד הרבה זמן עד שהרכיבים החדשים יכנסו לשוק במחירים נורמליים וכבר ידוע שאף פעם לא קונים את הציוד הכי חדש מכיוון שלרוב זה בזבוז כסף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ה PCI express הולך לעשות מהפכה בכל תחום המיחשוב הביתי ולכן זהו מוצר העתיד ותהיה בטוח שזה המוצר או התקן שעומדים מאחוריו כמה שיותר חברות גדולות בתחום (מספיק להסתכל במה שנעשה ב IDF הנוכחי). חברות כרטיסי המסך מתכוננות להוציא כרטיסים לתקן הנ"ל כבר כמה חודשים ויש לא מעט ידיעות על כרטיסים כאלו כבר באפריל השנה, גם לוחות אם ו CHIPSETS לא חסר גם באפריל זה מוציא אינטל את ה CHIPSET שלה שיתמוך בטכנולוגיה.

האם כדאי לחקות - לדעתי כמו שרבים מחברי הפורום יעצו לא כדאי לחכות אם אתה צריך מחשב עכשיו אבל אם היית קונה מחשב בקיץ או לקראתו הייתי מיעץ לחכות לתקנים החדשים.

כמו שאמירם אמר ה DDR2 לא יהיה חזק בהתחלה ויהיה באותה מהירות כמו ה DDR הרגיל בהתחלה. אחרי חצי שנה מיציאתו או יותר יהי כדאי מבחינת ביצועים ולא רק תקנים.

לינק לזיכרון והסבר על DDR2 : http://www.corsairmicro.com/corsair/products/specs/ddr2_specs.pdf

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאנשים החביבים של הפורום הזה.

לבסוף קניתי את המחשב.

לפי ייעוץ די שנון של חבר, "תמיד לקנות דור אחד למטה, ככה לא תתבאס אחרי חודשיים שייצא משהו יותר חדש ויותר טוב".

אני מודה לכם על היחס, על תשומת הלב ועל הייעוץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...