מאמר שמפריך את הטענות של ירון זליכה - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאמר שמפריך את הטענות של ירון זליכה


MiniMizer

Recommended Posts

  • תגובות 83
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מעניין הטיעון של העליה משנות ה90 שגם כותב המאמר משתמש בו כהפרכה לטענות של זליכה.

ויק אמר על זה פעם

ואגב, עד כמה שאני תומך בכל צעד שיגרום לחרדים להצטרף לשוק העבודה, ההשוואה של איסתרא לעלייה של תחילת שנות ה90 אינה הגיונית. אותה עלייה הוסיפה לישראל לא רק מחפשי עבודה, אלא גם צרכנים שלא היו בה קודם. היה צריך דירות חדשות, וחנויות חדשות, ורהיטים חדשים, וחשמל בהיקף של רבע מליון משפחות חדשות, ומים בהיקף דומה, ומורים לכרבע מליון ילדים חדשים, וכולי. החרדים הם כבר כאן - הם לא ידרשו שירותים נוספים על אלו הקיימים ממליא עם יציאתם לעבודה. יחי ההבדל הקטן, איסתרא.

שאלתי אותו בתגובות לגבי דעתו והוא אמר

קודם כל, גם חרדים וערבים שיתחילו פתאום להרוויח יותר כסף יצרו ביקוש. אבל בלי קשר לכך, ביקוש לבדו אינו מספיק על מנת ליצור מקומות עבודה. עכשיו יש לך באירופה הרבה מאוד מובטלים, למה הם לא פשוט יוצרים ביקוש ויוצרים לעצמם מקומות עבודה? כי זה לא עובד ככה, כלכלה לא מתנהלת כמו הברון מינכהאוזן שהיה מושך את עצמו מהשער. בשביל מקומות עבודה צריך משק גמיש, צריך פירמות שמוכנות לעשות השקעות ולהרחיב את המפעלים שלהם ולקלוט עובדים חדשים לכל מני תפקידים.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ערבים מרוויחים כסף שחור. כניסה "רשמית" של ערבים לשוק העבודה תכניס כסף לקופת המדינה, אבל לא תעלה את הצריכה במשק. חרדים גם אם יתחילו להרוויח כסף לא יבזבזו אותו כי חינכו אותם מגיל אפס לחיים צנועים. המדינה צריכה לשאוף לניתוק חרדים וערבים מהקצבאות, אבל הציבור יתנגד כי זה לא חברתי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חרדים גם אם יתחילו להרוויח כסף לא יבזבזו אותו כי חינכו אותם מגיל אפס לחיים צנועים.

אז למה יש את כל המהומות על "רמת אביב מתחרדת" וכו'?

למה חרדים שמצבם הכלכלי משתפר עוברים לגור במקומות יקרים יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מה שאני יודע על רמת אביב, יש פה רק חב"דניקים שמשלמים להם כדי לגור פה, כדי שיפיצו פה את הדת (יסעו על אופניים ויצעקו המשיח מגיע) ויציקו לנו כדי שנניח תפילין. יש פה גם סניף שלהם בחניון של המרכז..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין הטיעון של העליה משנות ה90 שגם כותב המאמר משתמש בו כהפרכה לטענות של זליכה.

ויק אמר על זה פעם...

אני מופתע שזוכרים את דברי מלפני כמה חודשים... אבל בלי קשר, הביקוש המוסף שהחרדים יצרו יהיה נמוך יותר מהתוספת למחפשי העבודה. אני מסכים עם הטענה המלומדת לגבי גמישות המשק, אבל עדיין טוען שמדובר בשני תנאים שצריכים להתקיים באופן בלתי תלוי - הגמישות ותוספת הצריכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחרי ששמעתי מה שלפיד עשה במשרד האוצר - הייתי בטוח שהוא עושה שטויות ורק רע יצא מזה. והיום מצאתי הרצאה חדשה יחסית של זליכה שבה הוא אישר את מה שחשבתי (עוד סיבה לרדת מהארץ ):

אני מודה שהתחלתי די מהאמצע

בתמצית:

- רשות המיסים ב2004 עשו תרגילי מס .

-המלחמה בהעלמות מס פוגעת בעיקר במעמד הביניים כי הם משלמים הכי הרבה מיסים ואם הם ישלמו מס הם יעלו מחירים לצרכנים.

- בעלי ההון לא צריכים להעלים מס כי הם בקושי משלמים אותו ואם משלמים להם באופציות הם מקבלים גם דחית מס וגם תעריף מס נמוך יותר

- מכל דוח הרכב שר התחבורה ישם רק חצי מהמלצות על שוק החלפים והמחירים ירדו ב30% - יתר ההמלצות .... אפשר להגיד בהקפאה

- הורדת ריבית תורמת רק לבעלי ההון כי שווי הנכסים שלהם יורדים ומי שמחפש לקנות דירה מעדיף ריבית גבוהה מאשר נמוכה כי ריבית נמוכה הקפיצה את המחירים בהרבה ואז במקום לשלם קצת יותר כל חודש אנשים צריכים לשלם קרוב לכפול אם לא יותר כל חודש בגלל עלית המחירים

- מחקר שלו על תאוריית הrent seeking די אישרה אותה. ככל שיש יותר פתורים יש יותר שחיטות ובמדינת יש הכי הרבה פתורים. השחיתות והפתורים בארץ מונעים השקעות מחו"ל

- לפקידים באוצר אין שום אינטרס ללכת נגד בעלי ההון כי אליו הם המעסיקים הבאים שלהם

- אנחנו במצב של מחזור חנק על עסקים הקטנים והצריכה הפרטית

לא נראה לי שאיזה כתבה שמראה כל מיני סטטיסטיקות (עם סטטיסטיקה אפשר לשחק) יכולות להסתיר את האמת שזליכה אומר בפרצוף. אתם כולם מכירים את הסיפור בגדי המלך החדשים.... ממשלת נתניהו עם החבר החדש שלו יאיר לפיד יביאו את הציבור ואת הכלכלה לברכיים . יש סיכוי שנמות משואה כלכלית לפני שתהיה פה שואה גרעינית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עליית מחירי הדיור זו בוודאות עוולה של הממשלה

הכל התחיל בשנות ה-90 כאשר לישראל הגיעו כמליון עולים שיצרו ביקוש מתמשך לדירות

ההיצע כרגיל היה נמוך מאחר והותאם לאוכלוסיה מדוללת ואז בהתאם לחוקי ההיצע והביקוש המחירים התחילו לעלות.

פתאום התברר שיש הרבה אינטרסנטים למחיר גבוה.

מערכת המיסוי נהנית ממחיר גבוה שמעלה את המיסים, הבנקים נהנים מריבית על המשכנתאות המוגדלות ובעלי הנכסים אוהבים שהרכוש שלהם שווה הרבה.

במצב הזה היה צריך להקל על הבנקים לתת אשראי לדיור ולהפשיר קרקעות לבניה מהירה אבל הממשלה עשתה בדיוק את ההפך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...