עבור לתוכן

מנסה להבין משהו לגבי קרוספייר עם BF3 ברשת

Featured Replies

פורסם

לא קשור, זהו מדד ניצולת ליבה, והוא בדר"כ לא נמצא ב- 100%, לא בליבה הגראפית ולא במעבד, אלא נע כתלות מי ממתין

להזנת מידע ממי. ברגעים שבהם הליבה ממתינה למנוע המשחק לתת לה את הפריים הבא היא נכנסת ל- idle,

וברגעים בהם המעבד של המחשב ממתין לכל מני רכיבים אחרים שמעקבים אותו הוא נכנס ל- idle.

לעיתים המעבד גם חזק יותר ממה שמנוע המשחק צריך ולכן הוא לא ב- 100% כל הזמן.

על מעבד חזק מרובע ליבות מסדרת סנדי ברידג' ואילך זה בדר"כ כך.

כאמור תופעת smicrostutering שמקורה במערך CF איננה קשורה למדד ניצולת ליבה לא של מעבד ולא של GPU.

תופעת microstutering המדוברת במערכי CF, יכולה לקרות או לא לקרות ועדיין שני הכרטיסים יהיו ב- 100% עומס רציף

כמו למשל כאשר מריצים מנוע סינטטי ששורף לשני הכרטיסים את כל הטרנזיסטורים יחדיו.

micro stutering היא תופעה שאיננה באה ליידי ביטוי בכך שהכרטיסים יורדים מ- 100% ניצולת עבודה,

אלא בזמני רנדור תמונה שאינם הומוגניים לאורך ציר הזמן.

התופעה קורת בשל תזמון לקוי בזמני התחלת רנדור של כל אחד מהכרטיסים:

במקום שכרטיס הבא יתחיל לרנדר את תמונתו בערך כשהכרטיס הראשון סיים מחצית התמונה שלו, ובכך ישמרו

להם זמנים הומוגניים בין תמונה אחת לעוקבת אחריה, הוא מתחיל לרנדר את התמונה שלו תוך זמן קצר מדי,

כאשר הכרטיס הראשון רק התחיל את שלו לא מזמן. למשל אחרי שכרטיס ראשון סיים רק עשירית מהתמונה שלו.

מה שקורה במקרה זה היא תנועת מטוטלת, כאשר פערי הזמן קופצים בין 10% ל- 90% בן כל זוג תמונות עוקבות.

זה micro stuter קבוע, התופעה שעליה pcper הצביע בכל המדדים שלה.

נערך על-ידי nec_000

  • תגובות 86
  • צפיות 8k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

לא יכול להיות נק...הקרוספייר עובד לי כמו שצריך מאז הדרייברים האחרונים, פעם עם פחות סטאטרינג ופעם יותר..

אתה יכול לראות דוגמא למה שאני אומר בתמונה האחרונה, תראה ב-X4 איזה חלק יחסית הקו לעומת ה-X8 MSAA שמראה קו קופצני.

הבעיה שאני לא מצליח להבין היא ..למה ברשת ב-BF3 הקרוספייר לא בא לידי ביטוי ובסינגל פלייר הוא כן עובד..

פורסם

הנך מנתח לא נכונה את שרואה. אין קשר בין תופעת micro stuter שמקורה במערך CF, לניצולת ליבה.

מה שאתה רואה כניצולת GPU בין שני מצבים שונים, במקרה של סינגל פלייר אל מול מולטי פלייר, מתייחס לעומס שנופל

על המערכת כולה או על עיקובים היכן שהוא במערכת הכוללת:

במקרה של מולטי פלייר ישנו עומס חישובי נוסף על ה- CPU, שבעטיו גורם לעיקובים בזמן מנוע המשחק ביחס

למצב בו המחשב עובד בסינגל פלייר.

אותם עיקובים גורמים בתורם לכרטיסים הגראפיים להמתין לפריים מנוע המשחק, ולכן אתה רואה ירידה בניצולת

ה GPU. שוב כאמור, אין כל קשר לתופעת microstuter ששורשיה ב CF.

תריץ את המשחקים והתבונן על זמני frame time שזה גם מדד ש- AF MSI מבצע עליו ניטור.

אם תראה שם הומוגניות, ובהנחה ש- frametime מנותר נכונה (נקווה כך), אזי תדע שאין תופעת מיקרוסטטרינג,

ואם תראה וריאציה של תנועת מטוטלת, פעם תמונה מהירה ופעם איטית, זאת אומרת שיש תופעת מיקרוסטטר.

יודגש כי גם מוניטור זה עובד בדומה למוניטור של FRAPS , וזה על זמן framebuffer הפנימי של הכרטיס,

ולכן אינו מודד במדויק את המבוקש = מה שעושה FCAT -> מודדת מנגד את הפלט הסופי של המנוע הגראי בכללותו,

קרי התוצר כפי שמתקבל על המסך וכפי שהעין של המשתמש מקבלת בפועל.

יחד עם זאת גם המידע ש FRAPS והמוניטור של MSI AF מבצעות, עוזר במתן כיוון אפשרי להופעתה של התופעה,

משום שאם ישנה תנועת מטוטלת כבר בשלב ה- framebuffer של הכרטס הגראפי, הווה אומר שבוודאות היא קיימת בפלט

שעל המסך וכפי שהצופה רואה.

למעשה כך התחילו לראשונה לשים לב לתופעה עוד לפני שנה וחצי, עוד הרבה לפני שמערכת FCAT פותחה.

נערך על-ידי nec_000

פורסם
  • מחבר

הבעיה ש-FRAPS מראה מה שלא קורה באמת במציאות..

כל מה שאמרת היה נכון לגבי הרשת, הקטע שעם כרטיס אחד המשחק עובד חלק גם ברשת.

כאשר אני משחק ומתקדם אני מסתכל תוך כדי על ניצול הליבות וכאילו במסונכרן עם הגרף מרגיש את הסטאטרינג.

פורסם

אז בוא נעשה קצת סדר וננתח את הדברים:

כשאתה עובד עם כרטיס אחד, הכרטיס מגיע לרוויה - קרי מנוע המשחק מסוגל לתת לו יותר פריימים ממה שהוא מסוגל לרנדר, ולכן הוא נמצא בנצילות קבועה של 100% וגרף GPU utilization נראה לך חלק.

מנגד כאשר אתה עובד עם שני כרטיסים, מנוע המשחק איטי מדי בשביל להרוות את שניהם, ולכן מדי פעם הם נכנסים

למצב של idle = המתנה.

זאת אתה רואה בצורת ירידות בגרף מניצולת מלאה של שניהם.

זה שהקו לא ישר אלא מזגזג זה בסדר גמור, כל פריים של מנוע במשחק אינו מגיע באופן הומוגני כי כל פריים מציב כמות חישובים שונה על המעבד, וכך גם זמני רנדור של פריים בכרטיסים הגראפים שהוא משתנה בין פריים לפריים בשל עומס שונה.

משני אלו גם יחד, הגרף עולה ויורד מפריים לפריים כתלות בעומסים המצרפיים הללו.

מנגד תופעת micro stuter שנובעת בשל מערך CF תוכל לזהות מדדית רק באמצעות frametime monitoring,

ו/או צפייתית באמצעות הסרטת קטע וידאו של המשחק, ולאחר מכן צפיה בו במהירות איטית מאד, רצוי כדי עשירית בלבד.

נערך על-ידי nec_000

פורסם
  • מחבר

אני מזהה סטאטרינג גם בעין בלתי מזויינת ומרגיש כשהמשחק לא חלק, זה ממש מסתדר עם הגרפים ולכן זה פשוט נראה כמו פה:

http://www.guru3d.com/news_story/amd_anti_micro_stutter_crtossfire_driver_delayed_to_late_july.html

חוץ מזה רק שתדע שקרוספייר הולך ונהיה רלוונטי, היום ערכתי בדיקה מקיפה, הדרייברים רק הולכים ומשתפרים.

נערך על-ידי idanmal

פורסם

סטאטרינג שקשור למנוע המשחק עצמו (ללא קשר למאיץ הגראפי) יראה כ- stutering מובחן בעין בלתי מזוינת באמצע

המשחק. דוגמא טובה מאד לכך יהיה metro last light benchmark שמעמיס את המנוע של המשחק עצמו לא פחות

מאשר את המנוע הגראפי, ולכן ישנן קפיצות גסות. כך גם במשחק עצמו אגב - משהו שם אינו מלוטש עד הסוף.

יודגש כי אלו אינן קפיצות של המאיץ הגראפי - אלא של מנוע המשחק נטו.

קפיצות במנוע המשחק מאד קלות לתחושה כי הן קפיצות מסדר גודל 100-200 מילישניות, מנגד קפיצות מסוג מיקרוסטאטר

מאד קשות לאבחנה בעין בלתי מזוינת בזמן אמת, ודורשות בדר"כ הרצת וידאו במהירות מאד איטית בכדי לבצע עליהם זכוכית

מגדלת. מערכת FCAT אפילו מאפשרת לראות את התופעה בפריים סטאטי שמוצג על המסך.

זו אחת הסיבות ששנים עבדו עם SLI של נוידיאה ועם CF של AMD ולא ממש שמו לב לכך.

מה שבפועל קבלו זה פריים רייט אפקטיבי (קרי מה שהעין רואה בפועל על המסך) של מחצית ממה שתוכנות

כמו FRAPS דיווחו. ואם ראו 40 FPS במקום 80, זה ממילא לא משהו שאנשים רגילים מסוגלים להבחין בו ביום יום,

אלא אם יקבלו מעבדה תקנית ובה יומחש להם הפער שבין 40 ל- 80 FPS באופן חוזר ונשנה - עד שהם ישימו לב לכך.

לא עניין פעוט האמן לי, אימנו טיסים על סימולטורים שגם עבורם ה- FPS לא היה כזה הבדל נהיר בין 30-60.

מה שאתה חווה לדעתי, זה סטטר חזק ומוחשי שמקורו במנוע המשחק. ככל שהמאיצים שלך יחדיו חזקים על המעבד של

המחשב, הם ממתינים יותר מאשר להפך, ולכן אתה רואה חוסר אחידות, כזה שכרטיס מסך בודד היה מגהץ קצת.

בדומה אגב למה ש- vsync עושה למערכת שהמנוע הגראפי שלה אינו לינארי.

יש לך להערכתי מעבד קצת חלש במונחים של היום (תקן אם אני טועה באחד הבנצים שפרסמת הופיע משהו מיושן)

והוא האשם העיקרי להערכתי במה שאתה חווה יותר מכל השאר.

שים לב שהיכן שהמאיצים הגראפיים כל הזמן ב- 100% ניצולת, זאת אומרת שהמעבד הראשי של המחשב אצלך אינו

מועמס מדי ומסוגל להרביץ פריימים מספיק מהר.

ואיפה שיש גמגומים, זה בגלל המעבד של המחשב והסטטר שאתה חווה אפשרי שהוא בגללו.

נערך על-ידי nec_000

פורסם

3570K על 4500 מגה-הרץ אמור לשים את BF3 על טיל עם רזרבות של עשרות אחוזים.

בסה"כ פולמוס תוכנתי, בלאגנש.

פורסם
אני מזהה סטאטרינג גם בעין בלתי מזויינת ומרגיש כשהמשחק לא חלק, זה ממש מסתדר עם הגרפים ולכן זה פשוט נראה כמו פה:

http://www.guru3d.com/news_story/amd_anti_micro_stutter_crtossfire_driver_delayed_to_late_july.html

חוץ מזה רק שתדע שקרוספייר הולך ונהיה רלוונטי, היום ערכתי בדיקה מקיפה, הדרייברים רק הולכים ומשתפרים.

מה שהם מדדו זה בדיוק מה שכתבתי לך, הם מדדו frame time.

שונות גבוה מה שמכונה frame time variance זה מה שהם מראים בגרף.

אתה מדדת GPU utilization - כאמור אין כל קשר.

נערך על-ידי nec_000

פורסם
  • מחבר

זה מה שאני אומר המעבד עוד מומהר ויש מספיק רזרבה.

רק הקטע ברשת משגע אותי, עם כרטיס אחד אני מקבל יותר FPS מאשר עם שניים..והמשחק מקרטע.

מה אני יכול לבדוק כדי לבודד או לעלות על הבעיה?

נערך על-ידי idanmal

פורסם
זה מה שאני אומר המעבד עוד מומהר ויש מספיק רזרבה.

רק הקטע ברשת משגע אותי, עם כרטיס אחד אני מקבל יותר FPS מאשר עם שניים..והמשחק מקרטע.

מה אני יכול לבדוק כדי לבודד או לעלות על הבעיה?

הדבר היחידי ששונה במשחק הנדון בין סינגל פלייר למולטי פלייר זה העומס על ה- CPU ולא על ה GPU.

כשאתה רץ במשחק זה ציינת (אם זכורני נכון) שהמעבד נמצא ב- 100% עומס נכון ?

אם כן, אז הנה לך התשובה - המעבד קטן על המשחק הזה. ולכן יש קפיצות שאתה חווה אותן כסטאטר.

נערך על-ידי nec_000

פורסם
  • מחבר

לא לא המעבד לא נמצא ב-100% עומס, יש גם קשר למספר השחקנים במפה לפי מה שהבנתי..

פורסם
לא לא המעבד לא נמצא ב-100% עומס, יש גם קשר למספר השחקנים במפה לפי מה שהבנתי..

יתכן שמנוע המשחק בנוי כך, שהוא ממתין למידע של השחקנים האחרים שצריך לזרום מהשרת אליך, ומנוע המשחק מעוקב כל הזמן עד שמידע זה מגיע.

קרי שהסטטר הוא בטרנזאקציות תעבורת מידע ברשת. זה עוד הבדל אחד בין סינגל פלייר למולטי פלייר.

נסה שרתים יותר בעייתיים ו/או מרוחקים ממך מבחינת פינג, וראה אם התופעה מחריפה, כמו גם שרתים בהם יותר שחקנים

מה שיכול לרמוז שהמקור לבעיה הוא שם.

נ.ב

כמה זכרון יש לך במחשב ?

BF3 עובד לא אופטמאלי עם 4GB וזקוק ל- 8GB. הפערים בכמות הזכרון עולים ביתר שאת בשרתים מרובי משתתפים.

נערך על-ידי nec_000

פורסם
  • מחבר

נראה לי שיש לי בעיה עם המשחק, ניצול המעבד מגיע לי עם כרטיס יחיד ל-80% ועם שני כרטיסים ל-100%.

בעוד שמשחקים כמו טומבריידר ומטרו מגיעים ל50-60...מעניין מה יכול לגרום לזה, המעבד עוד ב-OC .

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים