עבור לתוכן

ממיר מתח למברגה מ110V ל220V

Featured Replies

פורסם

שלום.

קניתי את המברגה הזאת:http://www.amazon.com/gp/product/B006V6YAPI/ref=oh_details_o04_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

לפני מספר חודשים בידיעה שהיא 110V ואני אצתרך ממיר מתח.. לטעינת הבטריה שלה.. העניין הוא שהיית בטוח שאני אוכל להשיג מטען כזה בדיוק של החברה בדגם ארופאי,מה שהסתבר שלא קיים לא אצל היבואן בארץ ולא בעולם..

אז בקשתי היא האם יש אופציה אולי להחליף/להלחים רכיב כלשהו שימיר את המתח בתוך המטען,פשוט ראיתי פרויקטים של אנשים שעשו דברים כאלה על טלויזיות אז כן במקרה הכי גרוע אם נשרף אני קונה מטען של מקורי של החברה ב40 שקל..

ואם באמת שלא ניתן לעשות דבר כזה אז תוכלו להמליץ לי על ממיר מתח.. כי אני לא סגור האם נכון לחשב כמה אמפר ומתח המטען צורך ולפי זה להחליט כמה וואט הממיר צריך להיות מסוגל להעביר..

תודה מראש.

ודרך אגב הרצון לעשות פרויקט מסוג זה הוא ממש לא למטרת חיסכון אלא למטרת ידע+שעשוע.

פורסם

נסה את טרנס נגבה מאור יהודה. יש להם ממרי מתח במגוון הספקים. הם מומחים לנושא.

נדב

פורסם

יש לך כבר את המטען ? נתונים שלו ? תמונות ? תמונה בפנים ?

פורסם

יש לך נתוני mAh או Wh של הסוללה שהוא אמור להטעין ? או לפחות תמונה של הסוללה עצמה ?

פורסם
  • מחבר

שלום.

תודה רבה על כל התגובות ומצטער שלא עניתי..

פשוט ראיתי כמה ימים שאין תגובות אז הפסקתי לבדוק..

בכל מקרה היום או מחר אני אעלה את התמונות של הכל..

ואני לא אשקר אבל 11010010110 סמכתי עלייך שתביא לי את הפיתרון היצירתי לאיך לפתור את זה בעזרת מודינג קטן..אני עדיין מקווה שזה אפשרי :)

וModChiP

תודה על העזרה גם אבל חשוב לי לציין שתי דברים..

1) היבואן של החברה בישראל דיבר עם היצרן בארה"ב והוא אמר לו שאת המטען הספציפי לבטריה הזאת הם לא יצרו לשוק הארופאי ומכאן נגזר שקודם כל אין ראש ארופאי וגם הוא אמר שאין את המטען ל220V..

2) המברגה הזאת נקנתה ביגלל סכומה הבדיחתי.. קניתי אותה בסביבות 50 שקל בבלאק פריידי (לפני 5 חודשים) וזה ביגלל שמקבלים איתה כמה סטים של מקדחים וביטים שהם לבד עולים יותר מ50 שקל.. ביגלל זה אני מעוניין לסדר את המטען אך לא בסכומים של מעל 200 שח.. כי פשוט לא נראה לי שהיא שווה כל כך הרבה.. אומנם הביקורות אחלה אבל מצד שני הביקורות מתייחסות לייחס עלות תועלת..אז אני לא יודע כמה היא שווה עלות של פי 4 יותר.

אבל תודה בעל מקרה!!

פורסם

אולי אפשר לסדר אותו על ידי החלפה של היחידה הפנימית לכזו שעובדת על 220

אם לא, תמיד אפשר לקנות מתאם מ 110-220.

פורסם
  • מחבר

המצלמה שלי אצל חבר אז צילמתי עם האייפון (אז האיכות זוועתית..) אני מתנצל מראש.. ואם אתם צריכים תמונת תקריב של חלק מסויים תבקשו ואני אצלם.

בטרייה:

img0064gd.th.jpg

img0063lm.th.jpg

מטען:

img0066six.th.jpg

img0067iv.th.jpg

לוח:

img0068edc.th.jpg

img0069ih.th.jpg

img0077vs.th.jpg

img0079qf.th.jpg

img0070gm.th.jpg

img0071if.th.jpg

img0072hg.th.jpg

img0075xk.th.jpg

פורסם

המטן לוקח 12VA, אם אתה רוצה לחבר אותו משנאי 110-240 יספיק שנאי של 20VA (רצוי קצת יותר כי הם תמיד נותנים להם דירוג גבולי, אבל לא צריך הרבה יותר)

בתוך המעגל, יש בגדול כמה דברים שיכולים להגביל :

- ציפ - יכול להיות או ל להיות בעיה, אני לא מצליח למצוא את ה datasheet

- קבלים אלקטרוליטים - אם 2 הגדולים הם 400V הם לא בעיה

- מיישר בכניסת המתח (4 דיודות) - לא בעיה, הם עד 1KV

- רכיב MOV בכניסת המתח (כתום, צמוד לדיודות) - בעיה, אבל ניתן פשוט להעיף אותו הספק לא באמת צריך אותו (זה מגן ברקים)

- טעינה התחלתית (נגדים SMD של 393 וכמה קבלים קרוב לציפ) - נראה לי שיכול להיות בעיה, הייתי מחליף לנגדים גדולים יותר X2

פורסם
  • מחבר

תודה רבה על העזרה!

הבאתי תמונה שתוריד חלק מהבעיות שציינת...

img0069ob.jpg

ועכשיו לשאלה.. הזמנתי עכשיו ממיר כמו שאמרת אבל עדיין בשביל הכיף נראה לי נחמד לשחק אם זה קצת השאלה היא באמת עד כמה זה מסובך ואם תוכל להסביר לי בדיוק על הסירטוט מה להחליף, ואת המגן ברקים פשוט לנתק/להלחים החוצה?

ושוב תודה רבה על העזרה!! שתדע לך שזה לא מובן מאליו ואני מודה לך שאתה משקיע מהזמן שלך לעזור לי ולאחרים!

פורסם

איך המעגל הזה עובד - על 120V :

נכנס 120V AC בתדר 60 Hz. עובראת הפיוז והנגד-פיוז (ה 3.3 ohm). עובר את ה 4 דיודות, עכשו ביציאה יש 170V DC. הקבל נטען ב170 VDC, ממנו הזרם עובר דרך סליל קטן לסינון וטוען את הקבל השני ב 170V DC נקי (אלה 2 הקבלים של ה 400V)

עכשו יש מעגל בקרת ספק, ו MOSFET שמריץ את הספק. במעגל הזה שתיהם נמצאים בתוך הציפ (הרגל שעומדת לבד כזה היא של ה MOSFET). המעגל בקרת ספק עובד על 12V (שנטענים בקבל של ה 50V שעומד לייד הציפ). איך מגיעים לשם 12V - נגיע לזה בהמשך

המתעגל מבוסס על טיימר שמייצר פולסים קבועים, בתדר של כמה עשרות KHZ (בדרך כלל 40-60-100, ה 100 פחות נפוץ). כל פולס כזה עובר דרך מעגל בקרה. אם המעגל בקרה לא מבטל את הפולס (נגיע לזה בהמשך), הפולס מגע למוספט, המוספט נפתח ומחבר את הכניסה של השנאי ל 170V DC. הסליל של השנאי הוא קצר ב DC, אבל מכיוון שיש כאן סליל הזרם לא מייד הופך לקצר אלא עולה בהדרגה. בצמוד למוספט (במקרה הזה גם כן בתוך הציפ) נמצא מעל שעוקב אחריי העלייה של הזרם. ברגע שהזרם מגיע לערך קריטי כלשהוא המעגל מנתק את המוספט ומונע את הקצר. התהליך חוזר על עצמו בכל פולס שהטימר מייצר, וכך השנאי מקבל פולסים (דיי שווה ערך ל AC) בתדר גבוה של כמ עשורת KHz - זה מה שמאפשר להעביר הספק דיי גבוה בשנאי כזה קטן - במקום להעביר כמות של אנרגיה ב 60 פולסים בשניה עוברים 60000 פולסים בשניה, אז כל פולס יכול להיות קטן יותר ולן כל המעגל יכול להיות קטן יותר (בלי שנאי ענקי שעובד ישר על מתח הרשת)

השנאי בנוי כך שמנת הסלילים שלו נמוכה יותר ממה שצריך. אם למשל המעגל מיועד להוציא 20V, שמים שנאי שמוציא 60-80V. מתח היציאה של השנאי עובר דרך דיודה ליישור ונטען לקבלים בצד מתח נמוך של הספק

ועכשו הקטע המעניין : לספקים כאלה יש מעגל ייצוב מתח, מה שמאפשר להם לתת מתח מדוייק מאוד ביציאה. מכיוון שכל פולס מעביר כמות קטנה יחסית של אנרגיה, כל פולס מביא רק שינוי קטן במתח, ולוקח דיי הרבה פולסים עד שהקבל מגיע למתח כלשהוא. לכן, כשהמעגל מתחיל לעבוד הקבל ביציאה לא ייטען ישר ל 60-80V אלא המתח שלו יתחיל לעלות בהדרגה. לקבל מחובר ציפ שמודד את המתח ובודק אם הוא הגיע לערך שצריך. ברגע שהמתח עבר את מה שצריך, הציפ מתקשר למעגל הבקרה בצד מתח גבוה ואומר לו "המתח עבר את המתח שצריך, תעצור את העבודה של הספק". הדיווח קורה דרך הרכיב אם 4 רגליים שנמצא לייד השנאי - זה מבודד אופטי, בתוכו בצד של המתח הנמוך יש LED (שנשלט על ידיי הציפ שמודד את המתח, וכשהוא דולק זה אומר שהמתח גבוה יותר). בצד של המתח הגבוה יש פוטו טרנזיסטור שרואה את האור מה LED ומדווח לציפ בקרה של הספק. מבוד אופטי כזה מאפשר להעביר תקשורת בין 2 הצדדים של המעגל בלי לחבר ביניהם מוליכים, לכן לא מאפשר למתח גבוה להגיע דרכו לצד של מתח הנמוך. כשמעגל הבקרה של הספק מקבל דיווח על מתח גבוה, הוא מנתק את הפולסים בדרך מהטיימר למספט. אם לא מגיעים פולסים למוספט הוא לא נפתח ולכן השנאי לא מקבל מתח. המעגל בצד מתח נמוך נשאר עכשו רק אם המתח של הקבלים וממשיך לעבוד, תוך כדיי שהוא מרוקן את הקבלים. ברגע שהמתח ירד קצת מתחת לכמה שצריך (20V), הציפ מכבה את ה LED והמעגל בצד מתח גבוה מתחיל שוב להזרים פולסים לשנאי. המעגל עובד כל הזמן "על הגבול", כשה LED נדלק ומתכבה כל כמה פולסים, והמתח על הקבלים בצד מתח נמוך קופץ בקפיצות קטנות מעל ומתחת לערך שצריך (20V)

מאיפה הציפ בצד מתח גבוה מקבל 12V ? לשנאי יש 4 יציאות בצד מתח גבוה. 2 מהן זה כניסהשל ה 170V מהמוספט, וה 2 האחרים זה יציאה של 12V שטוענים את הקבל הקטן ב 12V. כלומר כשהמעגל עובד, יש בשנאי סליל צדדי שמביא 12V לעבודה של המעגל עצמו. אבל מה קורה ברגע הראשון, כשמחברים את המעגל לחשמל והשנאי עדיין לא העביר פולסים ? הקבל של ה 12V מחובר דרך נגד גדול ישר לקבל של ה 170V, כך שאם השנאי לא עובד הקבל של ה 170V יטעין אותו באיטיות. תיאורטית אם זה יימשך הקבל של ה 12V יגיע גם הוא ל 170V. אבל הקבל מוגבל על ידיי דיודת זנר שמקצרת את כל מה שהוא מעל 12V ולא מאפשרת לקבל לעבור את ה 12V. ברגע שהקבל הגיע ל 12V הציפ יכול להתחיל לעבוד ואז כבר הקבל נטען בעיקר מהשנאי, והזרם דרך הנגד טעינה ראשונית (מהקבל של ה 170V) לא משפיע עליו משמעותית. במעגל הזה נראה שגם כל זה נמצא בתוך הציפ

ודבר אחרון, כשהמוספט מתנתק (על ידיי המעגל ששולט על הזרם), השנאי מחזיר פולס חזרה לתוך המוספט. כדיי שהפולס הזה לא ידפוק את המוספט, יש מעגל צדדי שמושך את הפולס הזה אליו וסופג אותו. בדרך כלל המעגל בנוי כך שכשהפולס מגיע הוא מטעין את הפולס לתוך קבל קטן, ואז במשך הזמן בין 2 פולסים המתח מהקבל נפרק דרך נגד

עכשו אם ניתן למעגל הזה 240V במקום 120, מה יקרה ?

המתח בכניסה עובר דרך דיודות, אבל דידות 4007 הן של 1KV לכן לא תהיה להן בעיה אם 240V

הדיודות הופכות 240V AC ל 340V DC, והקבלים ייטענו אם 340V DC. הקבלים של 400V ולכן לא אמורה להיות בעיה

המוספט (שנמצא בתוך הציפ) יצתרך להתמודד אם 340V (והפולסים שחוזרים מהשנאי בהתאמה), האם הוא בנוי לזה ? אמור להיות כתוב ב datasheet אבל אני לא מצליח למצוא אותו

לשנאי לא נראה לי כזה משנה אם זה 170 או 340 - הוא פשוט יעביר יותר מתח בכל פולס, אז הציפ מצד מתח נמוך ידליק את הלד מוקדם יותר ויבטל פולסים בהתאמה

המגן ברקים הו רכיב שנפרץ מעל מתח מסויים. אני מניח שבשביל מתח תקין של 170V ישימו מגן ברקים שמגיב במשהוא כמו 300V, אז בשביל 240V שהופכים ל 340V D הרכיב הזה ייפרץ כבר במתח התקין, לכן כנראה שצריך להוציא אותו. אבל לך תדע. יכול להיות שהם שמו רכיב שמגיב רק באיזה 500V ואז הוא לא בעיה - צריך לבדוק מה כתוב עליו

כשהשנאי מקבל מתח גבוה יותר, הוא גם יחזיר פולסים גדולים יותר. האם המעגל ספיגת פולסים (שמגן על המוספט) יכול להתמודד איתם ? המעגל הזה בספק שלך עשוי מרכיבים קטנים ממש (4 הנגדים שכתוב עליהם 393 ו 162, ו 2 קבלים אדומים קטנים שעומדים שם ביחד איתם), אני לא יודע אם זה יספיק כמו שהוא או שצריך לשדרג אותו

פורסם

ואו, איזה הסבר מקיף!

צריך לנעוץ תגובות כאלו או לפחות להכין אשכול של "איך דברים עובדים"

פורסם
  • מחבר

סליחה שלקח לי כל כך הרבה זמן להגיב פשוט לא הייתי ליד מחשב כמה ימים(או לפחות אחד שמחובר לרשת חח).

בכל מקרה תודה ענקית!,בזכותך גם החכמתי וגם קניתי ממיר שמתאים ובגדול אני יותר ממרוצה מהמברגה הזאץ! היא עושה עבודה מעולה בנתיים.

ושוב תודה רבה לך! ידיעת שאני אקבל ממך תגובה יותר ממספקת!!!

פורסם

הרכיב MIP2F3 יכול למתג עד 700VDC:

www.semicon.panasonic.co.jp/ds4/MIP2F30MS_J.pdf

לא רשום מה ערך הMOV, אבל אם הערך שלו יהיה יותר מ230V, הרי שכנראה כל המעגל מסוגל לעמוד במתח הזה.

כמובן שאני לא ממליץ לך לבדוק את זה, כי אתה מסתכן בשריפת המטען, אבל אם חיפושים באינטרנט יאשרו את מה שנראה לי, זה יכול לעבוד.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים